't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:20

Blingh schreef:
annastasia schreef:
Zo'n baan? of een baan waar je mag internetten?

Zo n baan :j

We zoeken nog mensen :j

Anoniem

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:10

Waar zitten jullie dan? Ik vind het niet erg om te reizen :) Maar ik heb geen ervaring met callcenterwerk..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:19

Ik zit in Groningen, maar er is ook een vestiging in Utrecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:35

Keek net inmijn mail en had van een bedrijf een mail dat ik nog een formulier moest invullen met o.a mijn burgerservicenummer, rekeningnummer, burgerlijke staat e.d

Is trouwens voor in een verzorgingstehuis.
Wel een goed teken toch? Of zit ik me blij te maken met niks?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:41

NenaC schreef:
hier ook een afwijzing. er hadden 60 mensen gereageerd en zit niet bij de eerste selectie.
Poeh he, wat een aantal. Kun je nagaan hoeveel mensen een baan zoeken, en over een maand(je) komen daar ook nog alle afgestudeerde bij.

Mijn dtp sollicitatie spant de kroon met 214 reacties over heel nederland.. mensen hadden zelfs bij de sollicitatie gezegd dat ze bereid waren met de caracan op het industrie terrein te slapen :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:25

xDramaQueen schreef:
NenaC schreef:
hier ook een afwijzing. er hadden 60 mensen gereageerd en zit niet bij de eerste selectie.
Poeh he, wat een aantal. Kun je nagaan hoeveel mensen een baan zoeken, en over een maand(je) komen daar ook nog alle afgestudeerde bij.

Mijn dtp sollicitatie spant de kroon met 214 reacties over heel nederland.. mensen hadden zelfs bij de sollicitatie gezegd dat ze bereid waren met de caracan op het industrie terrein te slapen :+

hihi :=

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:33

@blingh, dat is soms heelaas vrij standaard...zou er niet vanuit gaan in ieder geval dat het meteen wat is helaas.

@dramaqueen, damn...zo ver zou ik niet gaan hoor :+

Ik ga nu zitten zenuwen, wordt zo gebeld voor een sollicitatie....soort van eerste gesprek denk ik dan maar....*bibber*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:52

xDramaQueen schreef:
NenaC schreef:

Functie bij Meppel waarbij ik op gesprek was geweest had er 116.... Maar bij een theater in Assen hadden ze er 378 gehad.....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:54

Had er ook een van 350 kandidaten :+

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:57

Zo ik kreeg net ook te horen dat ze honderden sollicitaties hadden! Is een vacature die in meerdere steden open staat dus dat is wel weer logisch dan, maar ik was er wel uitgepikt :+

Net gesprek gehad telefonisch, en dan nog een aantal andere kandidaten deze week. Ik krijg waarschijnlijk vrijdag te horen of ik de volgende ronde op gesprek mag bij de clustermanager! Let's hope so....

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:58

Zouden al die mensen nou dan ook nog eens écht serieus zijn en voldoen aan de eisen ? :=

Spannend lolleke! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:27

Astaloca schreef:
Zouden al die mensen nou dan ook nog eens écht serieus zijn en voldoen aan de eisen ? :=

Spannend lolleke! :D

Als je al voldoet aan alle eisen... Dan ben je de meest geschikte kandidaat. Ik denk tot raakvlak van 50% ofzo? Of minder?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:28

Lijkt me wel apart om te solliciteren via de telefoon. Had je bij je sollicitatie bijvoorbeeld ook een foto meegestuurd Lolleke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:02

Ik had bij mijn sollicitatie een raakvlak van meer dan 90%, dat was echt een vacature die ik helemaal was :D

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:34

PPPeet schreef:
Lijkt me wel apart om te solliciteren via de telefoon. Had je bij je sollicitatie bijvoorbeeld ook een foto meegestuurd Lolleke?

Ik heb een pasfoto in mijn cv staan inderdaad, al is die niet groot.

In het geval van dit bedrijf snap ik het ook wel. Zij zitten gevestigd met hun hoofdkantoor in utrecht en hebben vestigingen door heel het land. Alles komt binnen in utrecht, daar word een schifting gemaakt (misschien alles onder die 50% alvast weg dus :+ ) en vervolgens word de eerste ronde telefonisch gedaan, ze zei dat ze daar deze week de week mee bezig was, dus dat zullen er alsnog een aantal zijn.

Na die schifting gaan er de juiste kandidaten naar de vestiging in de buurt / waar ze gesolliciteerd hebben en daar komt dan het eerste echte gesprek. Maar je loopt ook meteen een middag mee.

Moet zeggen dat het me ook wel meeviel, je moet een CV, een motivatiebrief en een vragenlijst uitgebreid invullen en heb vervolgens een half uur aan de telefoon gehangen.

Al heb ik het gevoel dat ik hier ook wel helemal bij aansluit, het enige bezwaar dat ze eventueel hadden is mijn leeftijd, ik ben erg jong voor een dergelijke vacature. Maar dat maak ik graag ruimschoots goed door heel stevig in mijn schoenen te staan :+

@jans en de rest: gaan jullie dan uit van die percentages op werk.nl?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:57

Wat goed Lolleke!!

Ik ben ook blij! Had gisteravond ff gegoogled op klantenservice medewerker en weer een aantal sollicitaties verstuurd. Nu had ik vandaag 2 afspraken,waarvan de laatste niet doorging, ze zei ja ik heb je gebeld. Dus op dat moment kijk ik op mijn telefoon en jahoor, gemiste oproepen. Waarvan ook een nummer wat ik niet kende. Dus ik teruggebeld was het van een callcentre hier in de stad. Dus ik heb een telefonisch voorgesprek gehad zodat hun een beeld konden vormen van mij en kijken naar passende vacatures. En hij vond mij erg geschikt voor inbound sales en er was een vacature vrij bij Vodafone. Dus ik heb a.s maandag een sollicitatiegesprek *\o/*

Maar wel vreemd hoor moest een taaltoets doen, maar ik had hem voor 100% gehaald

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:58

Spannend blingh! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:27

Astaloca schreef:
Spannend blingh! :D

Jaa en weet je wat het mooie is? het is diezelfde vacature als waar ik die afwijzing voor heb gekregen paar pagina`s terug :7 Maar dat ga ik natuurlijk niet zeggen

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:34

Ik Meld mij ook weer. In nummer 5 heb ik al wat mee gepost. Maar had uiteindelijk een baan gevonden in een tuincentrum. Helaas was dit totaal niet mijn ding. Ik ging steeds met tegenzin naar mijn werk en dat merkte ze daar uit eindelijk ook. In mijn proeftijd toen besloten dat t voor beide partijen beter was als ik stopte.
Ik werk nog wel als oproepskracht in een Magazijn van een speelgoed winkel. Maar ben wel weer opzoek naar een fulltime baan.
Ik heb mijn diploma diermanagment mbo niveau 4.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:48

Haha, blingh, ik ben wel trots op je hoor! Gewoon volhouden :D
Hopen dat het toch wat word :)

En horsesandme, jammer dat het niks geworden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:54

Nee niet op werk.nl, deze heb ik zelf berekend en samen met het bedrijf gekeken, kon op alles in de vacature "ja ben ik" afvinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:00

Horsesandme schreef:
Ik Meld mij ook weer. In nummer 5 heb ik al wat mee gepost. Maar had uiteindelijk een baan gevonden in een tuincentrum. Helaas was dit totaal niet mijn ding. Ik ging steeds met tegenzin naar mijn werk en dat merkte ze daar uit eindelijk ook. In mijn proeftijd toen besloten dat t voor beide partijen beter was als ik stopte.
Ik werk nog wel als oproepskracht in een Magazijn van een speelgoed winkel. Maar ben wel weer opzoek naar een fulltime baan.
Ik heb mijn diploma diermanagment mbo niveau 4.

Wat voor iets zoek je? Ik heb ook een soortgelijk mbo opleiding afgerond maar de hoop om daar mijn brood in te verdienen heb ik ook al opgegeven..

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:08

Naja ik heb 2jaar ervaring in de dierverzorging. Heb vooral gewerkt met apen. Was heel leuk!!
Het liefst zou ik weer iets willen in de dierverzorging. Maar ik sta op t moment ook open voor een andere baan. Ik heb alleen nog geen idee in welke richting. Vind t zo moeilijk...

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:24

volgens mij zochten ze nog iemand bij stichting aap, tenminste ik dacht dat ik daar een vacature van voorbij zag komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:27

Horsesandme schreef:
Naja ik heb 2jaar ervaring in de dierverzorging. Heb vooral gewerkt met apen. Was heel leuk!!
Het liefst zou ik weer iets willen in de dierverzorging. Maar ik sta op t moment ook open voor een andere baan. Ik heb alleen nog geen idee in welke richting. Vind t zo moeilijk...

Ik ben van dierenartstassistente de medicijnen ingerold,daar kon ik geen baan vinden dus nu in de zorg..