Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Saar88 schreef:Mag ik me ook melden?
Ben nu bezig met mijn scriptie voor BA Geschiedenis en ik ben me toch een potje onzekerIk kom om in de literatuur en zie af en toe door de bomen het bos niet meer. Ben dus maar gewoon ergens begonnen met het idee dat ik het altijd nog aan kan passen.
Word gewoon al zenuwachtig als ik dit alles lees! Maar, vandaag begonnen met schrijven met als resultaat wel een hele pagina. Vanavond nog een stukje.
Nog meer mensen die er zo tegenop zien?
dus ook nog een heel veel extra werk..) en beslissen of ik nog twee onderzoekjes wil opnemen in de literatuur. Ik ben ook nog steeds opzoek naar praktijk voorbeelden, maar daarvoor zal ik waarschijnelijk de hulp van mijn begeleider nodig hebben, omdat er echt niks te vinden is. 
Jusi schreef:Ik meld me hier ookik ben bezig met een scriptie voor mijn studie Taalwetenschap. Ik doe onderzoek (in mijn BA) naar fonemisch bewustzijn bij kinderen in groep 2. Een bedrijf dat een nieuwe onderwijsmethode op de markt brengt heeft dit onderzoek aangevraagd. Heb mijn inleiding nu opgestuurd en hoop dat ik volgende week kan gaan testen.. Wel even passen en meten omdat ik 20 uur p.w. stageloop, maar tot nu toe is het leuk en goed te doen!

Misschien kan je een soort inhoudstafel opstellen samen met je begeleidster? Dat moest ik iig doen voor ik begon en dat is wel een ontzettend goede houvast als je aan het schrijven bent. Dan weet je ook een beetje wat er van je verwacht wordt.
. Vanavond nog even tikken en dan morgen rond de middag een deel opsturen..spannend! DaniBanani schreef:Juniper, dat is bij ons niet zo hoor. Er wordt zeker wel verwacht dat je zelf iets toevoegt, analyseert, en niet alleen bestaande literatuur samenvat.
Jusi, wat leuk dat je ook echt onderzoek doet waar vraag naar is!

_lautje_ schreef:Hoeft bij de master ook niet hoor juni. We
Mochten van Bintliff geen onderwerp wat al heel veel was gedaan, maar compleat nieuw hoeft ook niet. Ik die iets wat redelijk weinig of niet is gedaan en dat is verrekt lastig.
Ik moet eigenlijk ook 1mei inleveren, maar krijg waarschijnlijk uitstel. Mijn vader is afgelopen donderdag overleden dus 1mei is nu niet reeel. Of het kon wisten ze alleen nog niet in Leiden, gelukkig is mijn vriend vrij zakelijk en hard en het aan get regelen.
Ik werk zelf als dyslexiebehandelaar dus vind dat soort dingen erg interessant 
) de inhoud wel redelijk compleet. Ben nu aan het wachten op een mail van mijn begeleidster. Vanavond komt mijn zus helpen met het structureren in Word en de layout maken en dan morgen en dinsdag nog flink werken en dan hoop ik dat het einde eindelijk nabij is! Heino, ik zoek inderdaad nog iemand die even wil proeflezen
heel veel sterkte.
Ik ben inmiddels derdejaars psychologie studente aan de RuG, en ben in januari begonnen aan mijn these. Ik kwam bij toeval dit topic tegen terwijl ik op STW een topic wou plaatsen om voldoende mensen te proberen te werven voor een voldoende grote (en representatieve
) steekproef (lees meer dan 200, dus ik heb genoeg te doen
), en op zich lijkt met mij wel leuk om met andere "lotgenoten" te kwebbelen.
).
. Andere vak heb ik ook gehaald met een 7, dat wist ik vorige week al. Nu alleen nog wachten op de uitslag van het tentamen van vrijdag. En uiteraard moet mijn bachelor thesis nog goedgekeurd worden. Maar ik heb nog wel tijd om daar aan te sleutelen als deze versie nog niet helemaal goed is.
.
.