't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:47

Per gewerkt jaar een maand WW :oo ik heb maar 2 jaar fulltime gewerkt, zucht. Of telt het ook als je (parttime) via een UZB hebt gewerkt?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:49

Pascal schreef:
LynnDenise schreef:
Per gewerkt jaar krijg je een maand ww. Als je je ww aanvraagt zie je meteen op hoeveel maanden je recht hebt.
In loon zakken is nooit leuk, maar als het een topbaan is en je kunt er mee leven, waarom niet?

Wat gebeurt er dan als je nog geen jaren werk ervaring hebt?

Ik heb vorig jaar 3 mnd in de WW gezeten, had recht op 6 maanden.
Werk nu al weer bijna een jaar hier, maar wat gebeurt er dan als ik mijn baan nu kwijtraakt.

Krijg ik dan die overgebleven 3 mnd ww+het jaar dat ik nu gewerkt heb.
Of kom je direct in de bijstand?

Als ik nu tijdelijk werk aanneem, gaat mijn ww daarna weer verder. Toevallig heb ik daar 2 weken terug bericht over gehad.
Dus sowieso hou je dan nog 3 maanden over, je ww gaat dan verder waar hij gebleven was.

Kipje39

als het aan een lopend is geweest wel volgens mij...

LynnDenise

Ffortuna schreef:
Per gewerkt jaar een maand WW :oo ik heb maar 2 jaar fulltime gewerkt, zucht. Of telt het ook als je (parttime) via een UZB hebt gewerkt?

Het gaat om een bepaald aantal werkdagen per jaar. Zo 123 weet ik niet precies hoeveel dat er moeten zijn.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:50

]
Pascal schreef:
LynnDenise schreef:
Per gewerkt jaar krijg je een maand ww. Als je je ww aanvraagt zie je meteen op hoeveel maanden je recht hebt.
In loon zakken is nooit leuk, maar als het een topbaan is en je kunt er mee leven, waarom niet?

Wat gebeurt er dan als je nog geen jaren werk ervaring hebt?

Ik heb vorig jaar 3 mnd in de WW gezeten, had recht op 6 maanden.
Werk nu al weer bijna een jaar hier, maar wat gebeurt er dan als ik mijn baan nu kwijtraakt.

Krijg ik dan die overgebleven 3 mnd ww+het jaar dat ik nu gewerkt heb.
Of kom je direct in de bijstand?

Als ik nu tijdelijk werk aanneem, gaat mijn ww daarna weer verder. Toevallig heb ik daar 2 weken terug bericht over gehad.
Dus sowieso hou je dan nog 3 maanden over, je ww gaat dan verder waar hij gebleven was.[/quote]

Maar wat als je ww 'op' is?

SuSem

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:51

Dat klopt niet hoor.. ik kreeg na mijn half jaar contract (eerste echte baan) ook 3 mnd ww..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:52

Als je 52 dagen per jaar loon ontvangt telt dat als arbeidsjaar, ik heb er ook nog maar 5 a 6....... En als je geen werkverleden hebt en je hebt 26 vd laatste 36 weken gewerkt krijg je 3 maanden.

Best krom, na 5 jaar werken krijg je 5 maanden en iemand die 26 weken heeft gewerkt krijgt er al meteen 3....

En al mijn bijbaantjes tellen niet want ik heb te weinig dagen gewerkt... en als ik in jan/feb werkloos was had ik meteen een maand extra bij gekregen...
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 26-10-11 16:54, in het totaal 2 keer bewerkt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:53

Daar heb ik nog geen bericht over gehad :')
Maar ik neem aan dat je dan naar een uitkering moet gaan kijken. Of je ww word opnieuw berekend als je weer een jaar hebt gewerkt, dat zou ook goed kunnen.
De laatste keer dat ik ww had is 2009 geweest en momenteel heb ik recht op 6 maanden.
In de tussentijd heb ik wel 3 jaar gewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:55

Wow... ik heb me eigenlijk nooit bezig gehouden met WW maar dat vind ik wel heftig weinig zeg.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:01

Ik heb 1 jaar gewerkt en 1 dag voor verlenging kreeg ik te horen dat het niet verlengd werd. Ik zit sinds september in de gedeeltelijk ww en krijg t/m december.

Ik heb diabetes wat redelijk geregeld is.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:43

Zonnetje81 schreef:
Dan zak je ook dik in loon he! Maar ik merk dat het wel lastig is om zonder ervaring in het commerciele binnen te komen dus het is wel een idee!

Moet moet... per 1 dec ben ik werkloos maar ik krijg denk ik 5 a 6 maanden ww (denk ik).

Volgens mij krijg je geen ww als je studeert, want dan ben je niet meer beschikbaar voor werk. Kijk dat even na :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:50

Bij mij zijn ze ook pas gaan rekenen sinds dat ik klaar met school ben en semi fulltime ging werken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:21

Ik doe een deeltijdstudie dus ben wel degelijk beschikbaar voor werk :) Ik MOET zelfs werken om mijn huis te kunnen betalen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:45

T is toch wat, eigenlijk wordt je ervoor gestraft dat je langere tijd bij een bedrijf werkzaam bent geweest (in verhouding dan).

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:22

Pff, abnormaal dat die WW zo kort is terwijl je bijvoorbeeld al heel lang gewerkt hebt.. :\ Fijn is dat.

Ik heb inmiddels weer 2 sollicitatiebrieven de deur uit gedaan. Afwachten en duimen maar! :=

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:39

Ik heb net gebeld *\o/*
Ze zou het hier nog even overleggen hoe he met de bezetting is maar omdat he allebei maar een weekje is is dat nog te overzien. En die in week 1 kan ik twee weken van te voren nog zeggen dat ik niet meega. Dus mocht het zo zijn dat ik dqn nog in de inwerk periode zit dan hoef ik niet perse mee. :) ze vond het goed dat ik even belde *\o/* pfff weer een last van me schouders.
Nu nog contract tekenen dat is leuk.
Ontslag nemen is minder leuk.... Oe daar ben ik echt zenuwachtig voor 8)7

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:01

Ach... nee hoor. :) Je moet gewoon zeggen dat je het niet meer naar je zin hebt en dat je ontslag neemt, met inachtneming van je opzegtermijn. Nette officiele brief erachter aan :D Ik zit nog steeds op mn plekkie bij transportbedrijf via uitzend. ik hoop dat ik mag blijven, zou ook een last van mijn schouders vallen

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:40

Ja maar ik ben zo bang dat hij vloekend en tierend gaat lopen schreeuwen tegen me. Dat is ook de reden dat ik weg ga. Pffff maar ik zet alles netjes in de brief en als hij dat doe negeer ik hem gewoon en zeg dat ik hier geen zin in heb en dat hij de brief maar moe lezen.

Ik hoop ook voor je iti dat dit een blijvertje is :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:54

Ik zou niet zeggen dat je het niet naar je zin hebt naar dat je toe bent aan een nieuwe uitdaging of zoiets.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:03

Ja dat doe ik ook. Ik zeg dat ik toe was aan ern nieuwe uitdaging in een nieuwe omgeving. En dat ik hun wil bedanken voor alles wat ze voor me hebben gedaan en alles wat ik van ze geleerd heb. En dat het me spijt dat ik het verborgen heb gehouden en dat ik spijt heb dat ik heb gelogen ove de reden dat ik vrij vroeg om te solliciteren. En dat ik hoop dat ik hier mijn werk goed heb gedaan en hoop dat ik hun misschien later als goede referentie mag aanbevelen. Zoeits maar hoe ik het netjes neerzet moe ik even kijken. Natuurlijk nie te netjes. Aangezien het mijn buren zijn en ik ze dagelijks tegen zou komen en op buurtfeestje enzo nog gewoon spreek.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:15

Ik zou niet zeggen dat je spijt hebt over dat verborgen houden en dat je gelogen hebt om vrij te vragen. Ik zou gewoon zeggen ik ga ergens anders werken, ik ben toe aan een nieuwe uitdaging. Doei :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:21

Haha en dan echt lettertype mamoet DOEI op mijn o tslagbrief neerzetten :)

Ik ga nog even bekijken hoe ik dat ga doen. Alle tips zijn welkom :P

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:39

Ik meld me ook maar weer even..
Heb weer een brief de deur uit gedaan dus maar weer afwachten..

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:43

Dat vind ik ook zo'n krom iets.. een werkgever MOET een positieve referentie mee geven. Een negatieve mag niet. Wat heeft zoiets dan nog voor waarde???

Ik kon mijn eerdere ww weer oppakken als ik voor 3 okt werkloos zou worden. Laat ik nu net 4 oktober te horen krijgen dat mijn contract alleen verlengd werd op voorwaarden waarvan ze wisten dat ik nee zou zeggen, dus niet... Kon ik alles opnieuw aanvragen. Ik heb alleen nu nog steeds geen antwoord (moet binnen 4 weken). Maar als het goed is kan ik terugvallen op mijn garantie loon van mijn 1e keer ww, en die was behoorlijk hoog, dus da's prettig. En ik heb nu weer 1 jaar gewerkt. Ben nu wel benieuwd hoe lang ik nu krijg. Ik had 15 maanden, heb ca. 6 maanden 'gebruikt' en nog 6 maanden voor 5 uur (zat voor 25uur in ww en had een baan aangenomen voor 20). Maar ik heb nu nieuw recht, dus ben benieuwd of ik dan nu 16 maanden krijg?? Hoop snel wat te horen en m'n eerste uitkering te ontvangen. Ben blut!!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:48

Mag ik me hier ook melden?
Na een aanrijding in ziektewet, en uitkering en eigenlijk wil ik weer aan het werk zo richting december maar er is gewoon zo weinig.