PraktijkDiploma Boekhouden (PDB)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Re: PraktijkDiploma Boekhouden (PDB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 18:21

En ik was van overtuiging dat ze de uitkomst van vraag 4 bedoelden, alleen dan in een journaalpost, dus heb dat bedrag gebruikt. Echt stom. Heb elke vraag 'zo goed' doorgelezen!

Volgens mij heb jij hem goed Anniek!

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:42

Pfieuw...begin toch iets meer hoop te krijgen, al zal het nog geen hoog cijfer worden. Ben nu alleen nog heel benieuwd naar KC, volgens mij is dat een groter drama.

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:40

Pfff is het nog geen dinsdag. :P

anniekskie succes met leren vandaag.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:18

net nog even gekeken op de site van de associatie in de hoop dat ze hem er eerder op hadden gezet, maar helaas :=

Ben gister niet eens aan leren toegekomen, was veel te lekker weer en hebben vanalles gedaan. Vandaag ook niet gered, maar wel alles klaar wat in het weekend gedaan moest worden, dus dan morgenvroeg er maar eens ff voor gaan zitten.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 20:37

Haha ik kijk ook meerdere x per dag en wat geprobeerd met linkjes maar t is er echt nog niet!

Ja t was idd lekker weer. Daar heb ik na 3 jaar eindelijk weer eens van genoten. Zolang ik een studie - naast myn fulltime werk + 3 paarden - heb/had, voelde ik nooit rust!

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:18

Dan krijg je inderdaad niet echt een gevoel van rust, ken het.
Hier is het een eigen huis, 40 ruige werkweek, studie en 2 paarden, maar die 2 zijn 20+ dus hoef gelukkig niet heel fanatiek met ze te rijden.

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:15

Oh gelukkig dus ik ben niet de enige die al meerdere keren op de site gekeken heeft of het er al toevallig niet eerder op stond. :+

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 16:23

Kan aan mij liggen hoor, ben best gevoelig voor dat soort stress en trek het me erg aan om alles goed te maken en elke som te behandelen bla bla bla.. Ik ga nog maar eens op die site kijken!

Kon trouwens verder niets op internet vinden van mensen die hun reactie gaven op het F.A. examen van 8 jan!

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:07

Je bent niet de enige hoor ik heb al diverse keren mijn examen erbij gepakt om te kijken naar de opgaven en elke keer schiet er wel weer iets door mijn hoofd heen van had het nu zo of had het nu toch anders gemoeten. Gelukkig is het bijna dinsdag en dan weten we meer.....

ik had ook al google afgezocht, maar kon er ook helemaal niets over vinden.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:11

Oh ik bedoelde eigenlijk met mijn bovenste berichtje: meer het gevoel van 'eindelijk' rust!

Heb stiekem al wel mijn boeken in het krat gestopt en rekenmachine teruggeven aan broertjelief :=

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:23

Dat kan ik me ook heel goed voorstellen hoor je bent ook heel druk met zo'n studie en dan alle dingen die daarnaast ook gewoon doorgaan. Dan is het lekker als je je laatste examen gedaan hebt.
En als je alle boeken al weggedaan hebt dan heb je vast een goed gevoel over je examen.

Ik heb vandaag het boek nog maar eens doorgenomen om aankomende dinsdag nog een keer te knallen en dan ben ik ook blij dat ik even een paar weken "rust" heb. In februari begint het dan allemaal weer.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:28

Vanmiddag eindelijk weer eens 'echt' genoten na 3 jaar, met de paardjes in het zonnetje!

En mocht je deze gehaald hebben ZamZam, dan moest jij er nog twee he. Heb echt respect voor de (vele) mensen die twee verschillende examens tegelijk doen. Zou helemaal gek worden!

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:33

Ja ik heb de " ergste" voor het laatst gehouden KPC en BE.
Dus hopelijk kan ik in juni ook deze opleiding afronden.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:44

Heb dat ook hoor Coentjuh...sla nooit huiswerk over, heb altijd alles netjes de volgende les af. Vind het voor mezelf wel heel fijn dat ik ook iedere week les heb, gaf bij vooral KC toch een hoop verheldering vaak. En wil alles gewoon zo goed mogelijk voorbereid hebben. En met de examens ook alles zo zeker mogelijk weten dat ik het goed heb en dan zijn examens zoals dinsdag frusterend.

vandaag nog weer van ieder vak 2 oefenexamens gemaakt, voor FA had ik allebei de keren een dikke voldoende. KC een 6,5 en een 7,5 maar merk dat ik daar gewoon echt goed moet lezen, dat daar nu mijn grootste struikelblok lag. De formules en alles zitten er wel in.

Jij moet dus ook nog 2 vakken ZamZam, ik begin in februari nog met periodeafsluiting en bedrijfseconomie.
Hoe vond jij periodeafsluiting?

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:52

Ik vond PA wel goed te doen vooral in combinatie met FA heel veel dingen komen nl in PA weer terug die je bij FA ook hebt gehad.

Bij mij op de opleiding raden ze ook aan als je twee modules tegelijk doet om dan FA en PA samen te doen en KPC en BE.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:59

hier zijn die combinaties anders gemaakt, maar dan volgens mij vooral qua moeilijkheidsgraad. Gelukkig snap ik FA verder goed, dus dat scheelt dan dadelijk met PA weer.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 23:37

Bij ons was het zo: PA en BE / FA en KC

Ik heb alleen wel de examens verdeeld, dus per kwartaal 1 examen gedaan ongeveer.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:33

Mijn examenplaats is gewijzigd. Had een mailtje van de associatie en even erna belden ze ook nog op. Vond ik wel netjes.

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:49

Bedoel je dat de locatie veranderd is of je deelnamenummer(plaats)?

Heb net nog gekeken, maar helaas nog geen uitwerkingen dus nog een nachtje slapen.
Hopelijk zetten ze de uitwerkingen wel gelijk 's ochtends op internet en niet pas in de middag.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:57

Nee, de locatie is gewijzigd.staat nu ook op de voorpagina van de associatie zag ik.

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:05

Oh vreemd dat ze op het laatste moment van locatie moeten veranderen.
Hopelijk is het voor jou nog wel een beetje in de buurt.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:03

Scheelt niet heel veel met de andere locatie dus dat scheelt. Vanmiddag nog een proefexamen KC gemaakt, had maar 3 fouten. Dus nu nog ff samenvatting doorlezen en dan hoop ik ook mijn boeken op te kunnen bergen.

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:16

De uitwerkingen staan op internet. *\o/*
En voor zover ik het kan berekenen ben ik geslaagd voor beide vakken. (vind het moeilijk om te bepalen als je een boeking net niet helemaal goed hebt hoeveel punten je daar alsnog voor krijgt).
Ga morgen nog wel examen doen voor FA voor het geval ik toch niet goed gerekend heb. :+

Hoe hebben jullie het gedaan?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 22:35

Ja ze staan erop inderdaad. Waarschijnlijk wel genoeg punten gehaald, maar ben het niet met alle uitwerkingen en vragen eens. Dus ga daar zeker nog een mail over sturen. Volgens mij is vraag 4 ook fout. En vraag 10 heb ik anders geleerd.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:09

Zo ook nagekeken, waar ik al bang voor was. Als ik echt alleen alle hele goede antwoorden tel kom ik bij FA op een 6,2 en bij KC op een 5,2 dus wel goed ingeschat dat ik KC moeilijker vond. Maar morgen nog een poging, hopelijk gaat het dan beter. Weet dat ik gewoon echt mijn tijd moet nemen, want ga domme fouten maken die nergens voor nodig zijn.

Wel super dat jullie nu wel het gevoel hebben alle vakken gehaald te hebben. Zal 4 en 10 eens bij mij kijken Coentjuh...volgens mij had ik vraag 4 fout, 10 weet ik zo niet

Edit; 10 heb ik ook fout, heb daar de btw uit gelaten.