Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JENNx

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:16

Nee, het is echt een kamer met rechte wanden, een redelijk hoog plafond, de exacte verhoudingen weet ik niet, maar reken maar wel dat het gewoon vierkant/rechthoekig is. En in één hoekje staat nog een gaskachel, maar die moet er nog uitgesloopt worden voor ik erin kom, want ik heb dus CV, en dan is dat hoekje ook vrij.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:22

Oke dat is mooi. :j Ik heb ook een gaskachel op mn kamer.. Zou willen dat ik ook CV kreeg. :Y) Ik heb en rechthoekige kamer en hij zit in het midden van een korte muur, en de deur zit in de andere korte muur waardoor ik dus de hoeken niet kan gebruiken, heel vervelend. Bed moet dus maar een stukje van de muur af.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:27

Het is maar goed dat ik dit topic heb gevonden :')
Jullie brengen me op allerlei goede ideeën :P
Was sowieso al van plan binnenkort langs de ikea te gaan, maar die vooraf ingerichte kamertjes zijn idd slim om even naar te kijken :)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:52

Zo mijn bureau en boekenkast staan er nu ook in. Het staat netter dan het rommelhoekje :P maar ik zie er nog steeds iets aan...

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:08

JENNx schreef:
Nee, het is echt een kamer met rechte wanden, een redelijk hoog plafond, de exacte verhoudingen weet ik niet, maar reken maar wel dat het gewoon vierkant/rechthoekig is. En in één hoekje staat nog een gaskachel, maar die moet er nog uitgesloopt worden voor ik erin kom, want ik heb dus CV, en dan is dat hoekje ook vrij.

Wat fijn dat je een kamer hebt gevonden! Ik heb ook één van 9m2, maar had geen zin om verder te zoeken :o (Dit was de eerste kamer die ik bekeek).

Ik heb er best veel in te staan! Een hoogslaper, bankje (slaapbankje 2 pers), tafeltje (de lack! :D ), koelkastje, flatscreen, wasbakje, spiegel, inbouwkast en nog een plankenrek. Het is klein, maar wel te doen denk ik :)

Oja, heb er ook een balkonnetje bij en hij is heel licht (dat is wel een vereiste voor mij, anders benauwd zo'n klein kamertje snel).

Mijne is trouwens ook in Groningen :Y)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:53

Stinkmodder, ik ben wel benieuwd naar een foto dan hoe je dat er allemaal in hebt gekregen.

Ik heb net met de huurder gebeld, ik kan er morgen al in wat hem betreft, maar ik heb gezegd dat ik er per 1 augustus in wil en dat vond de beste man allemaal hartstikke prima. :) Hij was net onderweg naar de kamer om de CV te installeren. OKEUJ. =:)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:16

Er zijn veel mensen uit Groningen begrijp ik! Misschien is het wel leuk om een keer te meeten ergens..

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:25

Haha, kunnen jullie me een beetje wegwijs maken, goed plan!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:39

JENNx schreef:
Stinkmodder, ik ben wel benieuwd naar een foto dan hoe je dat er allemaal in hebt gekregen.

Ik heb net met de huurder gebeld, ik kan er morgen al in wat hem betreft, maar ik heb gezegd dat ik er per 1 augustus in wil en dat vond de beste man allemaal hartstikke prima. :) Hij was net onderweg naar de kamer om de CV te installeren. OKEUJ. =:)

Ik heb geen foto's, maar wel een plattegrondje gemaakt met floorplanner (oid :P ).

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:57

ik snap die floorplanner niet :')

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:32

Pff, volgens mij wil ik niet weten hoe mijn koelkast op mn kamer er momenteel uitziet. :P Zou eigenlijk maandag al naar huis gaan, maar blijf nu tot morgenavond bij mn moeder... stonden al een tijdje aardbeien enzo in :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:33

Gittekit schreef:
Pff, volgens mij wil ik niet weten hoe mijn koelkast op mn kamer er momenteel uitziet. :P Zou eigenlijk maandag al naar huis gaan, maar blijf nu tot morgenavond bij mn moeder... stonden al een tijdje aardbeien enzo in :=

Sterkte. :')
Ik heb net zwart (??) brood uit mijn broodtrommel gevist. :r Ook zoiets. Was vergeten dat 't erin zat!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:34

Dat heb ik in vakanties ook heel vaak :j

En ik heb net gordijnen gescoord voor in m'n kamer :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:39

Welke kleur?

Ik heb net m'n spullen ingepakt die mee moeten naar m'n ouders. én alles schoon!
Alleen nog afwassen (véél... :') ) en stofzuigen! *trots

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:41

Beige achtig :)
Waren de gordijnen die m'n zus ook op haar kamer had, dus dat is lekker makkelijk :+
Ook handig, aangezien gordijnen over het algemeen niet goedkoop zijn :)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:44

Ik moet morgen nog maar even de laatste spulletjes doen en vrijdag m'n vissen mee naar huis nemen. Ik hoop dat ze de treinrit overleven.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:12

Ahhh visjes in de trein? Arme dingen. :P Ik zit nu sinds afgelopen zaterdag thuis, ga morgen weer naar m'n kamer. :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 19:34

Ik ben op vakantie maar heb nog steeds niet mijn contract getekend. Ben nu drie weken weg maar ik weet niet eens of die man hem nou heeft op gestuurd.

en ondertussen komen er ook weer andere leuke kamers op internet vrij.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:40

NieneWiep schreef:
Zo'n bedbank is idd heel handig, ik neem deze van Ikea:

Afbeelding

Je kunt hem ook nog eens uitschuiven tot tweepersoonsbed, echt naast elkaar, dus dat tweede bed komt op precies dezelfde hoogte. En je hebt nog eens een hoop opbergruimte in die 3 lades. Echt ideaal. :j

Die wou ik dus ook héel graag, maar dan ben ik hard van terug gekomen.. Ik was hem aan het bekijken, uitproberen e.d in de ikea en ik kreeg het onderste bed er niet uit.. Ook niet met mijn vader. Echt heel jammer, want hij is echt mooi. Nu ga ik denk ik voor het Odda bed, zal er zo een foto van posten.

Ik ben nu btw bezig met een moodboard maken, erg handig!

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:47

Ik zie dit topic nu pas! Ik ga ook naar Groningen :D. Heb al een kamer, op papier 15 m2, achter t UMCG waar ik Geneeskunde ga doen! (IBMG). Ga zo t topic even door voor handige tips. Maar.. zijn jullie allemaal eerstejaars?

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:51

Ik heb het topic nog niet helemaal doorgespit, maar als het er nog niet is, is het misschien leuk om een lijstje te maken? Met bijv; je naam, wat je gaat studeren en waar?

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:54

Mijn kamer is al bijna helemaal ingericht.. tafel, stoelen, bankje, kasten, wastafel met spiegel, lamp met ventilator, volgens mij ook gordijnen, bed en 2 matrassen, en servies enz.. dus k hoef niet grote inkopen te doen of verhuizingen te houden :)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:55

Bonaire schreef:
Ik zie dit topic nu pas! Ik ga ook naar Groningen :D. Heb al een kamer, op papier 15 m2, achter t UMCG waar ik Geneeskunde ga doen! (IBMG). Ga zo t topic even door voor handige tips. Maar.. zijn jullie allemaal eerstejaars?

Ik wel, maar dan in Wageningen :)

MilleniumK schreef:
Ik heb het topic nog niet helemaal doorgespit, maar als het er nog niet is, is het misschien leuk om een lijstje te maken? Met bijv; je naam, wat je gaat studeren en waar?

Goed idee :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:03

Jammer dat het jou niet lukte millenium. Ik ben gister nog bij ikea geweest en heb 3 verschillende bedden getest en kreeg ze alle 3 heel makkelijk uitgeschoven.
Ik vind het alleen een heel bedrag bij elkaar (bed + 2 matrassen) dus ben nog even aan het nadenken

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:03

marjolein_el schreef:
Vraagje: Ik was van het weekend in amsterdam en kwam daar dit tegen: http://www.nijlstaalconstructies.nl/upl ... ngen_3.jpg
Iemand die in dit soort woningen woont? Ik wil later graag op kamen maar als het op deze manier moet (dit was ook echt een stuk weg van het centrum!)... Vreselijk vond ik het := Ik zat eerder te denken aan een leuk klein huisje in het centrum.. of is dat niet gebruikelijk?

Ik begrijp wat je bedoeld, ik kom uit de buurt van A'dam, maar ben er dagelijks. Dit is meer een studentenflat. Je kan ook in de stad zelf wonen, maar hou rekening met hele hoge bedragen voor kleine kamertjes. Tenzij je je anti-kraak gaat, maar dat is dus ook heel anders wonen.