Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
MarcoBorsato schreef:Ik ben het wel met miccamaaike eens dit keer, je kunt alles op de organisatie schuiven, maar je moet het echt zelf doen...
MelanieB schreef:MarcoBorsato schreef:Ik ben het wel met miccamaaike eens dit keer, je kunt alles op de organisatie schuiven, maar je moet het echt zelf doen...
Je mag er op zn minst vanuit gaan dat de organisatie je ouders op de hoogte houd als iets niet goed gaat.
Of de hostouders eens in de zoveel tijd eens te bellen/mailen hoe het gaat, toch?? Of vraag ik volgens jou nu echt te veel?![]()
voor te doen. Maar alle organisaties zijn gewoon k u t, dat heb je als er 1. heel veel mensen werken, en 2. heel veel mensen zich hebben aangemeld. Ik heb de Nederlandse organisatie waar ik me bij heb ingeschreven nooit meer telefonisch kunnen bereiken na de escalatie. Ik heb het ruim een jaar geprobeerd.MarcoBorsato schreef:Nee, ik ben het helemaal met je eens, hoef je geen![]()
voor te doen. Maar alle organisaties zijn gewoon k u t, dat heb je als er 1. heel veel mensen werken, en 2. heel veel mensen zich hebben aangemeld. Ik heb de Nederlandse organisatie waar ik me bij heb ingeschreven nooit meer telefonisch kunnen bereiken na de escalatie. Ik heb het ruim een jaar geprobeerd.
Ze willen je geld, en als ze dat hebben zijn ze daarna niet meer thuis.
MarcoBorsato schreef:Over de organisatie PB ik trouwens alleen, en ik moet eerlijk zeggen dat het 2e gezin onofficieel is gegaan. Het eerste gezin bestond dus uit 2 jongetjes van 1 en 2, en 2 upperclass ouders. Die hebben 800 pond betaald aan het bureau, dat is geloof ik 900-1000 euro. Vader was nooit thuis, moeder was behoorlijk agressief. Ik heb verscheidene keren bij de organisatie aan de bel getrokken, en toen het hoog opliep was er geen nieuw gezin beschikbaar, en moest ik het maar uitzitten.
[LZP] Mijn koffer is gepakt...Maar hoe vertel ik dat vertrek? mijn topic

Citaat:En zodra ik terug ben in Engeland gelijk een baan zoeken en hopelijk op deze manier mensen ontmoeten
Citaat:De weekenden zijn wel leuk trouwens, daar leef ik maar gewoon naar toe. Probeer zoveel leuke dingen te doen!

MarcoBorsato schreef:JENNx schreef:Ja, maar jij was toch au pair? Met welke organisatie ging jij dan of heb jij zelf gezocht op au-pair world? Want zij dragen niet de verantwoordelijkheid voor jouw gezinskeuze. Dat doe je toch echt zelf.![]()
Ik zat met een organisatie, juist omdat ik dus een soort van vangnet wilde. Dat au-pair world niet de verantwoordelijkheid draagt, kon ik zelf ook nog wel bedenken
MelanieB schreef:Ja idd. Mijn organisatie is ook echt flut. Niks aan te raden echt alleen negatief. Mn hostparents waren ook echt niet tevreden over STS
Het is jammer als het zo moet gaan ik bedoel ik heb echt alles geprobeerd om mezelf te vermaken maarja mn gezin werkte veel dus op gegeven moment ben je klaar en blijft er niks over
Ik ga ook met STS.
Chrissy_ schreef:MelanieB schreef:Ja idd. Mijn organisatie is ook echt flut. Niks aan te raden echt alleen negatief. Mn hostparents waren ook echt niet tevreden over STS
Het is jammer als het zo moet gaan ik bedoel ik heb echt alles geprobeerd om mezelf te vermaken maarja mn gezin werkte veel dus op gegeven moment ben je klaar en blijft er niks over
Zo daar ben ik ook echt niet blij mee danIk ga ook met STS.
hoop dat het bij mij wel goed uitpakt. Ik blijf mezelf vertellen dat het bij elke organisatie wel eens fout gaat, maar ik ga me toch heel erg druk lopen maken door al die negatieve verhalen
Aster, nogmaals sterkte
MelanieB schreef:Chrissy_ schreef:Zo daar ben ik ook echt niet blij mee danIk ga ook met STS.
hoop dat het bij mij wel goed uitpakt. Ik blijf mezelf vertellen dat het bij elke organisatie wel eens fout gaat, maar ik ga me toch heel erg druk lopen maken door al die negatieve verhalen
Aster, nogmaals sterkte
Achja, laat je niet tegenhouden hoor! Omdat het bij ons niet lekker liep tsja, dat is gewoon echt dikke pech!
Gewoon vol moed en positieve instelling ernaartoe gaan en zolang je niet in Crossville komt komt alles goed![]()
nou daar maar op hopen dan
En mijn inschrijvingen zijn allemaal al een tijdje afgerond.

miccamaaike schreef:Aster, wat ontzettend balen zeg! Inmiddels al mee rnieuws?
Ladylay, 26 graden dat klinkt heeeeeerlijk!! Ik heb echt ernstige opstartproblemen hier elke dag... doe mij ook maar weer zomer!
Melanie, gefeliciteeeeeeerd!!!
x_spekkie_x schreef:ladylay schreef:Ondertussen gaat het hier heeel goed! Heerlijk weer, gister was het 26 graden!!!
JENNx schreef:En wat betreft eten. Jij was au pair en ik neem aan dat je daar wel voor werd betaald. Als je door zo'n organisatie op een HIGH SCHOOL geplaatst wordt gaat het meestal om minderjarigen, die dus NIET werken en ook geen geld verdienen om eten te kopen. Vaak mag je ook niet werken. Dus dat ze van het eten een probleem maakt vind ik eigenlijk best logisch. Als ik bij een gezin zou zitten dat mij geen eten zou geven zou ik alleen maar denken: waarom heb je mij in vredesnaam dan in huis genomen?

daarnaast heb je allemaal district meetings met alle exchangees in dat district, ook volledig gefinancierd door Rotary en daar hou je echt zulke geweldige contacten en vriendschappen aan over!! Die weekenden waren echt FANTASTISCH!!!
Thanks Rotary, want het kan dus echt wel! miccamaaike schreef:Lieveli, nu snap ik jouw reacties écht niet meer! Als ik jouw eigen verhaal lees, ben je zelf ook (met goede redenen) vertrokken, zeker jij moet dan iemand anders keuzes respecteren!
Ik heb overigens echt een geweldig jaar gehad in de VS mét een super goede organisatie, die ik in t vorige topic al vaker heb genoemd: Rotary. Het kost misschien wat meer moeite om er binnen te komen (je moet namelijk een rotary club in NL vinden die je uit wil zenden) maar met Rotary zijn er zelden mensen die terug gaan. Als er mensen terug moeten zijn het vaak mensen die de kantjes er vanaf lopen en dus terug gestuurd worden. Bovendien doet de Rotary alles vrijwillig dus heb je dat hele geld issue veeeeel minder!
Bij de Rotary word je eerst toegewezen aan een district in een bepaald land, vervolgens aan een club in dat district. Bij die club heb je een counsellor, die persoon moet er voor zorgen dat er gastgezinnen zijn, bij voorkeur 3 stuks. Misschien gaan sommigen van jullie nu ook het voordeel van 3 gezinnen inzien, als het ergens niet helemaal klikt, weet je iig dat je er niet een heel jaar zit. Mijn 2e gezin waren echt hele aardige mensen, maar ik moest de slaapkamer delen met mijn gastzusje en ze hadden toch iets andere ideeen over het leven. Toch heb ik daar 3 hele leuke maanden gehad, maar vond ik het niet heel erg om naar mn 3e gezin te verhuizen. Deze 3 gezinnen wonen allen in hetzelfde dorpje, zodat je dus op dezelfde school blijft. MOcht het echt niet klikken met een gezin, je counsellor woont vlakbij en daar kun je dus altijd op terugvallen.
Nog meer voordelen van de Rotary: je krijgt maandelijks zakgeld van je club, ongeveer 80 euro per maand (ik kreeg 100 dollar), best leukdaarnaast heb je allemaal district meetings met alle exchangees in dat district, ook volledig gefinancierd door Rotary en daar hou je echt zulke geweldige contacten en vriendschappen aan over!! Die weekenden waren echt FANTASTISCH!!!
Al met al heb ik dus ondanks dat ik in een prut dorp zat, met gelukkig wel een actieve drama club, echt een heel leuk jaar gehadThanks Rotary, want het kan dus echt wel!
Tijdens mijn jaar waren er op mijn schooltje ook 2 EF'ers. Die hadden samen toch zo'n raar gezin... echt hele vreemde mensen! Het Duitse meisje verhuisde als eerste maar dat was echt een heel raar kind, zij is naar huis gestuurd. Het Japanse meisje is bij de principal in huis gaan wonen en heeft het daar heel erg leuk gehad gelukkig! Maar dat gezin heeft toen aangeboden het op te lossen en EF ging daarmee akkoord. EF kwam toen ook niet zelf met een oplossing.
. JENNx schreef:Ja, maar het niet te eten krijgen is maar één factor geweest voor Aster om te vertrekken. Jij komt hier binnenvallen op het moment dat ze beslist naar huis te gaan en je hebt hier niet kunnen lezen hoe vervelend dingen gingen en vooral een organisatie die de fouten niet erkent. Ik geef haar geen ongelijk dat als zij aangeeft ze daar niet langer kan zijn, evenals haar medestudent dat doet, de organisatie hier vervolgens niets aan doet zij dan toch in haar gelijk staat gezien de organisaties heel wat beloven.
En ik denk dat elke organisatie wel iets vervelends heeft, wel één iemand die het niet als leuk heeft ervaren. Maar ik mag toch aannemen dat als het in het gezin niet klikt, net zoals bij Melanie, je dit aan mag geven en dat de organisatie hier iets aan gaat doen..?
Net zoals de mama zegt hier in het topic. Aster heeft meer dan genoeg geprobeert om er iets van te maken met heel veel hulp van het thuisfront en dat ze het grootste recht heeft om nu, na een half jaar (!!) de knoop door te hakken om te vertrekken.
Lieveli, jij bent toch ook vertrokken omdat je het er niet meer trok? Misschien was er bij jou wel meer aan de hand dan dat je geen eten kreeg, maar bij Aster is er ook veel meer dan dat.