Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:14

Nuage, dat is een bijeenkomst met heel veel info. Als het goed is kun je van daaruit een cursus via hun gaan doen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:27

Oh goed om te horen! Wat voor cursus?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:35

Hier heet hij "Succesvol Ondernemen".
Sommige onderdelen vielen mij tegen anderen weer niet. Je heb in ieder geval aanspraak van medestarters en wordt nog meer geprikkeld en gedreven om door te zetten.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:25

Ondertussen is m'n nieuwe site online. Ideal werkt helaas nog niet, maar er kan wel betaald worden via een bankoverschrijving. Hopelijk hebben we ideal ook snel werkend. Er moet nog wel e.e.a.a. gesleuteld worden aan de site. Ben zelf ondertussen druk bezig om nieuwe, mooiere foto's te maken met dezelfde achtergrond. Had nu verschillende achtergronden. Maar we kunnen in ieder geval weer bestellingen ontvangen. En daar gaat het natuurlijk om bij een shop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:26

Linkje, Paan? :D

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:27

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:31

Mooi sieraden Paan. Niet goed voor mij om lang op je site te neuzen.

Is er hier iemand die goed is met website? Ik heb die van mij dus aangepast. Wat me niet bevalt is het formaat van de foto's zoals ze in deze vorm worden getoond met Simpleviewer. Dit is wel aanpasbaar maar dan lopen ze van je scherm en dat wil ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:36

@Hilda: ik gebruik zelf een foto-ding dat de foto's toont op het formaat zoals het is (900 pixels langste zijde in mijn geval) en die de foto's als het scherm kleiner is dan dat verkleint naar "passend op het scherm". Misschien is zoiets ook wat voor jou?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:42

Dat is precies wat ik zoek. Heb nu Lightbox als idee maar dan wil ik hem dus intregreren in mijn eigen site layout en daar hangt het vast bij mij want dat snap ik dan weer niet.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:44

Voor dat soort technische zaken heb ik dus iemand, want zelf ben ik er absoluut niet in thuis. Vindt het erg knap dat mensen zelf een site maken met alles er op en er aan.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:59

Leuk topic dit :-)
Ik verkoop al zo'n 10 jaar (western)ruitersportartikelen via internet, deed voorheen ook mijn eigen site helemaal zelf. Sinds jan 2005 heb ik kvk/btw nr etc en toen wsa het nog een hobby naast mijn werk als accountant. 'Helaas' werd mn hobby wat te groot en sinds jan 2008 werk ik fulltime thuis. Het beheer van mijn site heb ik inmiddels uitbesteed aan www.integrace.nl en ik hoef alleen maar zelf de artikelen op de site te zetten en bij te houden etc. 2010 is zeer succesvol geweest, weer een verdubbeling van de omzet en ook mijn duitse webwinkel is in de lucht en draait zeer goed. Ik las wat over paypal, ik maak er al 6 jaar gebruik van ofzo en eigenlijk nooit problemen. Ik ontvang zo'n 10 betalingen per week via paypal en dat gaat prima. Kwa boekhouding doe ik ook alles zelf, ideaal :-)
2011 hoop ik wederom de omzet te kunnen verdubbelen, evt een franse webwinkel opstarten en een poging wagen om álles op de site te zetten, er staat nu nog maar zo'n 10 % van mn assortiment op... Ik vrees dan ook dat ik er dan wle een keer iemand bij moet hebben :-)
Ik ben nu aan het kijken of Klarna/Afterpay wat is ( klanten kunnen dan betalen na ontvangst van de bestelling, zij betalen dan aan klarna/afterpay maar van hen krijg ik gegarandeerd uitbetaald). Iemand van jullie ervaring mee?

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:08

Wat en leuk topic, dan is dit meteen mijn goede voornemen voor 2011:
Dit topic blijven volgen......

Ik ben september 2009 officieel begonnen om een bemiddelings stal op te zetten en heb mijn voornemens en planning/doelstelling van 2010 ruimschoots gehaald.
Dit jaar hoop ik weer heel veel eigenaren te kunnen helpen om voor hun zo geliefde viervoeter een super goed tehuis te vinden want het blijft ontzettend leuk en dankbaar werk.

Wel wil ik dit jaar een cursus comminicatie gaan volgen en mijn website verbeteren al is hij er in loop van dit jaar al een stuk proffecioneler uit gaan zien.

2011 here I come.......

Iedereen een goed uiteinde!!!!!
groetjes Maureen

www.marestables.nl

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:42

cornelie schreef:
Leuk topic dit :-)
Ik verkoop al zo'n 10 jaar (western)ruitersportartikelen via internet, deed voorheen ook mijn eigen site helemaal zelf. Sinds jan 2005 heb ik kvk/btw nr etc en toen wsa het nog een hobby naast mijn werk als accountant. 'Helaas' werd mn hobby wat te groot en sinds jan 2008 werk ik fulltime thuis. Het beheer van mijn site heb ik inmiddels uitbesteed aan http://www.integrace.nl en ik hoef alleen maar zelf de artikelen op de site te zetten en bij te houden etc. 2010 is zeer succesvol geweest, weer een verdubbeling van de omzet en ook mijn duitse webwinkel is in de lucht en draait zeer goed. Ik las wat over paypal, ik maak er al 6 jaar gebruik van ofzo en eigenlijk nooit problemen. Ik ontvang zo'n 10 betalingen per week via paypal en dat gaat prima. Kwa boekhouding doe ik ook alles zelf, ideaal :-)
2011 hoop ik wederom de omzet te kunnen verdubbelen, evt een franse webwinkel opstarten en een poging wagen om álles op de site te zetten, er staat nu nog maar zo'n 10 % van mn assortiment op... Ik vrees dan ook dat ik er dan wle een keer iemand bij moet hebben :-)
Ik ben nu aan het kijken of Klarna/Afterpay wat is ( klanten kunnen dan betalen na ontvangst van de bestelling, zij betalen dan aan klarna/afterpay maar van hen krijg ik gegarandeerd uitbetaald). Iemand van jullie ervaring mee?

Wat ervaring over Klarna kun je vinden op http://www.webwinkelforum.nl :

http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic. ... 37&start=0
en Higherlevel zal ook wel het een en ander hebben. (heb net snel gekeken, niet echt dus, jammer)
Mocht je er mee beginnen laat dat dan weten als je wilt, mij lijkt het eventueel ook wel wat.

De sites voor het buitenland gaan in het duits en frans, vertaal je zelf of biedt je host die mogelijkheid en loopt dat goed?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:51

Hey leuk, weer wat nieuwkomers!

@Cornelie: Wat super dat je verkoop zo goed loopt! Denk dat menig webwinkel eigenaar jaloers is dat jij je werk er van hebt kunnen maken. Ik ga ook eens kijken naar dat Klarna/Afterpay, had er nog nooit van gehoord en het klinkt wel als iets om me eens wat meer in te verdiepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:03

Hilda79 schreef:
Dat is precies wat ik zoek. Heb nu Lightbox als idee maar dan wil ik hem dus intregreren in mijn eigen site layout en daar hangt het vast bij mij want dat snap ik dan weer niet.

Je hebt heel veel verschillende lightboxes die je kunt gebruiken voor je eigen website. Lightbox is er één van, Litebox is een andere, voor mijn website gebruik ik Fancybox. Met wat googelen moet je denk ik een heel aardig idee hebben van de verschillen onderling. Ik heb voor Fancybox gekozen vanwege wat dingetjes in functionaliteit (waaronder gebruik van pijltjestoetsen, verkleinen naar schermgrootte etc; dat doet niet iedere lightbox even goed/mooi/überhaupt) en natuurlijk ook op de looks.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:07

Klarna/afterpay is ook niet bij mij bekend. Inderdaad iets om me meer in te gaan verdiepen.

Cornelie: fijn dat het zo goed loopt bij jou. Ik hoop dat ik het zelfde kan zeggen over een paar jaar. Ben nu 2 jaar bezig en zie wel een stijgende lijn. En ondertussen natuurlijk al heel veel bij geleerd.

Joyce, hoe staat het nu met jouw shop? Al enig zicht erop wanneer het klaar is? Ben je al aan het verkopen via andere kanalen? Want je had al wel spullen binnen toch?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:16

Fancybox heb ik gedownload en staat me ook erg aan.
Echter lokaal op hun site werkt het. Na downloaden doet hij het direct niet meer en opent hij de foto's in een nieuw scherm.

Ik heb dan nog helemaal niets aangepast of geïntregreerd.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:21

Ik moet zeggen, sind ik een e-boek online ondernemen heb gekocht van http://www.karelgeenen.nl gaat het ook een stuk beter :D Ook heeft hij heel wat artikelen geschreven over google adwords marketing. Dat doe ik nu ook helemaal zelf en idd, je moet ervoor zorgen dat klanten je kunnen vinden. Mijn doelgroep is de internetter dus heb ik mij maar eens verdiept in google adwords en dat is ook nog eens heel leuk om te doen als je het eenmaal een beetje door hebt. Dan hoef je helemaal geen groot assortiment te hebben maar je moet gevonden worden :-)

Mijn duitse site is http://www.justwestern.de Mijn host heeft vrijwel alles vertaald wat te maken heeft met het bestelprogramma zelf, dus knoppen zoals 'direkt bestellen' etc hebben zij aangepast. Gelukkig hebben vrijwel al mijn leveranciers ook alle artikel omschrijvingen in het duits dus is het verder een kwestie van kopieren en plakken :-) Jammer is wel dat ik naar duitsland moest om een bankrek te openen. Frankrijk wordt dus dan ff een stukkie rijden... of weet iemand van jullie misschien of het ook mogelijk is om op afstand een bankrek te openen in frankrijk?

Ook op ander vlak heb ik geluk gehad, ik werkte bij Deloitte als accountant en daar zouden mijn werkzaamheden o.a. bestaan uit het doorspitten van de boeken van de klanten en dan op basis daarvan advies geven. Dus toen heb ik mijn eigen hobby maar eens uitgebreid doorgelicht en nu ook nog houd ik de cijfers nauwlettend in de gaten. Een goede administratie/boekhouding is echt essentieel!! Aan de cijfers zie je vaak al heel wat dingen die evt voor problemen kunnen zorgen en je ziet evt mogelijkheden.

Maar bovenal, ik ben thuis gaan werken omdat ik mij geleefd voelde door mijn werk bij Deloitte. Ik zag mijn paard zelden en prive was er verder ook weinig over. Ik werd best voor gek verklaard toen ik daar ontslag nam maar ik dacht, ook al zit ik over een jaar achter de kassa bij de AH, ik heb het tenminste wel geprobeerd :-) De vrijheid die ik nu heb vind ik heerlijk en wie weet wat het uiteindelijk allemaal nog gaat worden :-)

Overigens heb ik vanuit mijn klanten nog nooit een vraag gehad over betalen na ontvangst. Ik weet dus ook nog niet of het écht een toevoeging zal zijn voor mijn shop dus als ik de kosten te hoog vind doe ik het niet. Het webwinkelforum had ik inmiddels gevonden :-)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:15

@Paan: Ik zit nog steeds te wachten tot die jongen IDeal werkend heeft gemaakt. Ik denk dat hij er nog nooit mee heeft gewerkt en dat hij nu tegen wat problemen aanloopt. Ik baal als een stekker, want woensdag hebben we onze pup opgehaald en heb ik nu lekker wat meer vrij op mn werk, dus ook tijd om alle producten in mn webshop te zetten. Maarja, als hij nog niet af is, kan dat ook niet!

Ik verkoop al wel dingetjes aan vrienden en mensen die viavia weten dat ik bezig ben met het opstarten van een webshop, want ik heb al een hoop spullen op voorraad. Ik heb nu 2 officieele klanten gehad (mn vroegere leidinggevende en mn moeder, haha) en al een hoop mensen die willen weten wat ik allemaal verkoop, omdat ze heel nieuwsgierig zijn en graag wat willen kopen. Maarja, ik kan moeilijk van alles foto's doorsturen, want dat is nogal veel om even door te mailen...

Hopelijk ben ik snel online, want de uiterste deadline is nu al met 2 weken overschreden...

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:45

Iedereen een goed oud en nieuw. En tot in 2011!! :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:47

Ja, iedereen een goede jaarwisseling! Maak er een fijne avond van en dan spreken we elkaar volgend jaar :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:04

Tot volgend jaar :D

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 22:44

Nog heel even online. Heb degene die mijn Paard in Portret site heeft gemaakt gevraagd om mijn aanpassing daarvan voor In Portret na te kijken en een werkend portfolio te maken. Ben er klaar mee om er zelf ongelooflijk veel uren in te steken en dat het dan nog niet lukt. Ik wil me bezig kunnen houden met mijn werk de fotografie en niet daarmee achterop raken omdat mijn site niet wil. Dus heb ik haar de opdracht gegeven.

Zo dat schept lucht.

Iedereen alvast een ONDERNEMEND 2011. Mogen we allemaal veel succes hebben met ons bedrijf.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 23:08

You go Hilda :D

Fijne jaarwisseling iedereen en een succesvol en ondernemend 2011 toegewenst :)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 01:54

Een succesvol en ondernemend 2011 !!!