Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:17

KiWiKo schreef:
hou toch op :) met winterbanden kan je prima op zoab :)

En toch, kom eens hier uitproberen. Dan merk je het snel genoeg.
Een keer op de rem en je gaat echt, maar dat is vast fantasie.

Met mijn landrover, prima, die kan wat hebben. 4wiel aandrijving, winterbanden. Geen probleem. Maar in de kleine vwgolf die ik vandaag had toch echt een ander verhaal. En als je t niet gelooft, tja dan toch niet. :')

Jij bent dus van mening dat iedereen koste wat het kost naar zijn werk moet komen? Maar sowieso BVNederland staat je erg tegen, waarom dan niet naar Oostenrijk? :D Daar zijn ze immers ook niet zo aan het miepen als het winter wordt. :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:18

Waarom woon ik eigenlijk nog hier? (omg. A'dam)
Als er in friesland/limburg 10 cm sneeuw ligt, ligt hier nog niks. :(
De stallingen zijn hier duur, de grond is prut.
De huizen zijn ook nog eens veel goedkoper en er is veel meer ruimte.. ^)
EDIT: Trouwens, als de dijken doorbreken verzuipen we ook nog tot overmaat van ramp! :+

Reclamespotjes voor een noodpakket! _O-
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-12-09 22:20, in het totaal 3 keer bewerkt

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:19

daar zal je werkgever echt wel rekening mee houden :)
[/quote]

Waarom reageer je overal zo fel op in dit topic?
Ook ik ben thuis gebleven vandaag, mijn auto kon niet eena van het erf af er licht hier heel veel sneeuw, en spekglad ik ga mijn leven echt niet riskeren voor mijn werk, en nee ik word niet doorbetaald, het leven is mij meer waard en als een werkgever daar niet begrip voor heeft vind ik dat belachelijk![/quote]
zolang jij het niet op je werkgever wil verhalen, dan is het voor mij prima............. maar TS wilde kijken of ze een extra vrije dag kon krijgen vanwege omstandigheden.......... en ik zeg dan als werkgever van niet )[/quote]

Ok dat ben ik met je eens, want een werkgever kan idd ook niks doen aan zoveel sneeuw, en als ik had gekunt was ik ook echt wel gegaan hoop in ieder geval dat de wegen morgen weer beter begaanbaar zijn hier.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:20

[dacht dat ik het tegen Lia had :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 17-12-09 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:21

Faline schreef:
KiWiKo schreef:
hou toch op :) met winterbanden kan je prima op zoab :)

En toch, kom eens hier uitproberen. Dan merk je het snel genoeg.
Een keer op de rem en je gaat echt, maar dat is vast fantasie.

Met mijn landrover, prima, die kan wat hebben. 4wiel aandrijving, winterbanden. Geen probleem. Maar in de kleine vwgolf die ik vandaag had toch echt een ander verhaal. En als je t niet gelooft, tja dan toch niet. :')

Jij bent dus van mening dat iedereen koste wat het kost naar zijn werk moet komen? Maar sowieso BVNederland staat je erg tegen, waarom dan niet naar Oostenrijk? :D Daar zijn ze immers ook niet zo aan het miepen als het winter wordt. :D

mijn vito is ook niet 4wiel aangedreven hoor :)

en die doet het prima in de sneeuw :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:24

chanouk schreef:
daar zal je werkgever echt wel rekening mee houden :)

Ok dat ben ik met je eens, want een werkgever kan idd ook niks doen aan zoveel sneeuw, en als ik had gekunt was ik ook echt wel gegaan hoop in ieder geval dat de wegen morgen weer beter begaanbaar zijn hier.[/quote]
als je als werknemer niet gaat OK, maar waarom je werkgever daarop aanspreken?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:24

en ik rijd ook golf :+
met winterbanden :D

magda_90

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:26

Hier in ieder geval één iemand die de sneeuw niet erg vind _O-

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:26

KiWiKo schreef:

Dat geloof ik best. :D maar daar had ik het niet over. :)

Boeit ook niet. Selectief lezen doet iedereen toch :') En iedereen moet zelf weten wat ie er van vind. Ik vind het glad en onverantwoord om nu op de weg te zijn. Ik hou sowieso niet van sneeuw en kou, moet je ramen schrapen enzo.
Doe mij maar gewoon hartje zomer. T is niet voor niks dat ik nooit op wintersport ga. :+

En nu ga k een roombroodje verorberen en bankhangen
Jullie moeten je nog maar even vermaken hier (:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:37

Faline schreef:
KiWiKo schreef:

Dat geloof ik best. :D maar daar had ik het niet over. :)

Boeit ook niet. Selectief lezen doet iedereen toch :') En iedereen moet zelf weten wat ie er van vind. Ik vind het glad en onverantwoord om nu op de weg te zijn. Ik hou sowieso niet van sneeuw en kou, moet je ramen schrapen enzo.
Doe mij maar gewoon hartje zomer. T is niet voor niks dat ik nooit op wintersport ga. :+

En nu ga k een roombroodje verorberen en bankhangen
Jullie moeten je nog maar even vermaken hier (:)

Maar waarom moet je werkgever dit betalen ?

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:41

Ik rijd Golf met zomerbanden, ik ben een mooi weerrijder, heb ook helemaal niet het geld voor al die extra fratsen. Ik krijg de auto hier niet eens meer uitgebikt, maar gelukkig werk ik thuis en kan gewoon doorgaan met werken, maar niet iedereen is in die omstandigheid, dus ik vind je nogal kort door de bocht gaan KiWiKo, je kunt niet alles door dezelfde bril bekijken in deze omstandigheden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:44

:D Deze Golfrijder heeft zich anders vandaag uitstekend vermaakt op de weg. (Toyobanden)

Ben overal gekomen zonder dingen te raken en onderweg nog een boel lol gehad met de handrem.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:44

Ik ga wel naar mijn werk met dit weer :j Ik moet wel, want inval is lastig te regelen. (werk op een kinderdagverblijf)
Ik rijd extra voorzichtig, en langzamer! Later komen is geen probleem dan :) Vind het wel eng om te rijden!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:45

Tja ik werk als taxi chauffeuse en zolang de baas zn wagens laat rondrijden dien ik gewoon te komen.
Zou een mooie boel worden als iedereen met een beetje sneeuw lekker thuis bleef...

Ben vandaag door de polder ook gewoon naar mijn (andere) werk gegaan, snelheid aanpassen en vooral niet haasten en dan kom je er echt wel.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:46

Wie weet er hoeveel sneeuw er in Amsterdam (geuzenveld) ligt?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:47

Anne_GTI schreef:
Ben overal gekomen zonder dingen te raken en onderweg nog een boel lol gehad met de handrem.

Leuk hè? Beetje extra gas af en toe. :))

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:47

iemand die pakembeet 10 euro bruto het uur verdient kost een werkgever 15 euro het uur......... de werknemer krijgt daarvan 7 euro aan het einde van de dit......... tel maar uit

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:48

Lieszje schreef:
Wie weet er hoeveel sneeuw er in Amsterdam (geuzenveld) ligt?

Mijn man begreep niet waarom hij vanuit A'dam niet richting huis kon. Niet zoveel dus, 1 1/2-2 cm.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:48

Heel veel CAO's kennen calamiteitenverlof. Als je echt niet kan komen, lijkt me dat een typisch gevalletje daarvoor. Maar dat geldt natuurlijk alleen als het simpelweg echt niet lukt.

(bij ons zit calamiteitenverlof in het verlofmandje. Ik ben vanochtend anderhalf uur te laat gekomen (normaal rijd ik er 3 kwartier over en nu 2,5 uur) en voor de zekerheid alleen het hoogstnoodzakelijke gedaan en 3 uur te vroeg weer naar huis gegaan. Dat komt dus uit mijn eigen verlofmandje.)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:50

wat mijn werkgever ook vindt, ik kan gewoon niet komen. Bussen rijden simpelweg gewoon niet, en heb geen auto.. lopend of fietsend gaat niet met een 80 km.. Dusjaa.. overmacht

dobbel

Als ik op deze omstandigheden besluit niet naar het werk te gaan, mits een goede reden dan hoeft mijn baas dat niet te betalen, of ik NEEM een vrije dag, wat MIJ dus geld kost, of ik neem een dag onbetaald vrij.

mijn man heeft vandaag een vrije dag genomen, en ja ik ben er blij om, maar ik had al uitgelegt dat dat bedrijf momenteel geen werk heeft, en de mensen er de hele week zitten te niksen. dus dan zeker geen risico`s voor ons, en de baas is juist nu blij dat mensen een vrije dag nemen, want normaal houd mijn man zeker een week tot 10 dagen over aan het eind van het jaar, hoeven ze nu straks allemaal niet uit te betalen,

vind sommigen erg makkelijk zeggen je moet gaan.

ik vind het echt aan de situatie liggen, en het soort werk wat je doet, is het echt noodzakelijk, of kunnen ze je wel een dagje missen.

ze zeggen niet voor niets dat je alleen de weg op moet gaan ALS het echt moet,

en zullen we nederland niet met oostenrijk vergelijken, dat is niet te vergelijk nl.

corinep

Heb 2 auto's met winterbanden dus ik waag me er wel aan. Maar ik geef autorijles, vanochtend toch maar de eerste opgehaald maar na een uurtje weer afgezet, gemiddelde snelheid van 5 km/uur gehad dus hij snapte wel dat we niet door gingen rijden. Vervolgens het CBR gebeld of de examens doorgingen, dit was uiteraard niet het geval dus heb alle lessen voor de rest van de dag ook gelijk afgebeld, levensgevaarlijk zo. Die eerste jongen van vandaag moet morgen examen doen, maar ik denk dat m dan ook niet gaat worden... Gelukkig hebben ze wel de regeling dat in zo'n geval iemand binnen 2 weken opnieuw examen kan doen.

Zou vanavond ook paardrijles hebben maar die werd vanochtend ook al afgebeld omdat we met ze alleen met de trailer over een dijkje heen zouden moeten met een stijle helling naar beneden, leek ze toch niet zo'n goed idee...

Mijn vriend is btw wel gewoon op de motor naar zijn werk gegaan :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:53

dobbel schreef:
Als ik op deze omstandigheden besluit niet naar het werk te gaan, mits een goede reden dan hoeft mijn baas dat niet te betalen, of ik NEEM een vrije dag, wat MIJ dus geld kost, of ik neem een dag onbetaald vrij.

Tja, maar wat als het werk wel gewoon doorgaat? Niet iedereen kan zomaar thuis blijven. Wie moet dat van je overnemen? Iemand die wel gewoon door de sneeuw gaat?

Dana01

ik zeg niet dat mensen MOETEN gaan werken, wat ik wel vind is dat ze dan een snipperdag kunnen opnemen :j
waarom moet je baas opdraaien voor zulke dingen?

kijk, als je zoals Pinuts 80 km met het ov moet en dat rijd niet, ja, dan heb je geen keuze en is het overmacht.... in dat geval zal er bij ons ook geen snipperdag ingehouden worden :n

Nikka

Calamiteitenverlof is hier niet voor bedoeld, lees de wet hier maar eens op na.