VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:11

Zo, kben eindelijk ook weer thuis... Had vandaag les tot 16.20 :\ Morgen gelukkig wel om 12.20 uit dus dat scheelt dan weer :D
Kzou vandaag mn eerste SE luistertoets van frans hebben... Jammer genoeg was mn leraar afwezig en moet ik hem helaas na de vakantie pas maken :D

Anoniem

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:38

Wat zul jij balen. :(:) :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:42

Hebben jullie nog tips voor samenvatten? Daar ben ik zo slecht in he :P
Heb volgende week SE geschiedenis over China, ben al wel wat begonnen en de stof valt nog best mee! :)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:22

Josien, het is net wat je zelf het handigst vindt. Ik lees een stukje tekst (bijvoorbeeld een alinea) en haal daar de kernzin uit, de belangrijkste zin van het stukje.. Denk dat je dan een heel redelijke samenvatting krijgt :)

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:31

Josien_ is dat toevallig over het boekje; Made in China van Feniks? Ik dat geval heb ik nog een goede samenvatting via blik op de wereld. Is natuurlijk ook goed omzelf een samenvatting te maken, leer je het meteen maar mocht je deze nog willen en het gaat over de zelfde stof kan ik de link wel even voor je opzoeken!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:48

zo bio po is eindelijk bijna af... pff wat een werk

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:50

xFioon, wat voor PO moest je maken?

Anoniem

Ik zit hier nog te schrijven aan mijn beschouwing voor Nederlands.
Iemand die zich geroepen voelt om het straks te checken op constructiefouten ed? :7

Elise_K

Ow, constructiefouten? Hoe spel je dat? :o?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:51

Biologie, over de evolutie van het paard...
weet neit eens wat constructiefouten zijn nueve :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:53

Wat een leuk onderwerp voor een PO! :)

Haha nou ja, gewoon checken of het Nederlands een beetje klopt. Grammaticaal gezien enzo. Of de zinnen lopen. :)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:55

Nueve, je mag het naar mij sturen :)
ik ben voorlopig nog bezig aan mijn bloemlezing ;)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:55

xFioon, wel een leuk onderwerp! Moest je ook een onderzoek doen? (Lees: bij ons waren de PO's altijd zo opgezet dat je een praktisch deel moest doen met proefjes ofzoiets ;) )

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:27

Zo wat zijn jullie snel gegaan zeg, heb net even snel bijgelezen. Las dat er veel jonge mensen dit jaar examen doen en vooral heel veel mensen die N&T of N&G doen. Ik zal mezelf ook nog even voorstellen.

Mijn naam is Mascha en ik woon in Poortugaal, dat is een dorp in de buurt van Rotterdam. Zelf zit ik in Spijkenisse op school.
Ik heb geen eigen paard, maar rijd wel twee eigen paarden voor mensen op een pensioen stal. 30 oktober word ik achttien en dan ga ik ook gelijk beginnen met mijn rijbewijs. Ik kan echt niet wachten om daar mee te beginnen haha. Verder hou ik van winkelen, leuke dingen doen met vriendinnen en natuurlijk uitgaan (voornamelijk in rotterdam).
Na mijn examen wil ik graag bestuur en organisatie wetenschappen in Utrecht gaan studeren, er worden alleen helaas maar 90 mensen per studie jaar doorgelaten. Ze kijken naar je cijfers, je moet een betoog schrijven een persoonlijkheids test maken en op gesprek komen.Dus de kans dat ik wordt toegelaten is niet zo groot. Wat ik anders wil gaan doen weet ik nog niet, zit nog een beetje te twijfelen tussen een aantal studies.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:39

Hoi hoi! Ik ben Jade, 18 jaar. En doe het profiel N&G. Ben afgelopen jaar gezakt (nadat ik in dat jaar een half jaar ziek ben geweest), maar hoef dit jaar nog maar 2 vakken te doen. Namelijk natuurkunde en wiskunde. Ga dan ook maar 2 halve dagen per week naar school. Wat opzich wel lekker is, maar wat je ook een totaal verstoord ritme geeft.

Heb geen paard, rij momenteel ook niet. Ben wel druk aan 't lessen voor m'n rijbewijs (20november afrijden). Verder dans en tennis ik (al staat tennis op een laag pitje). En de overige dagen werk ik wat.

Hopelijk haal ik dit jaar wél m'n diploma en dan wil ik graag diergeneeskunde gaan doen. Mocht ik niet ingeloot worden in Utrecht word het waarschijnlijk België. :)

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:19

Welkom jade, balen dat je afgelopen jaar gezakt ben omdat je een half jaar ziek ben geweest. Wel fijn dat je nu nog maar in twee vakken examen hoeft te doen. Een vriendin van mij studeert ook dierengeneeskunde in utrecht en die vind het leuk! Hopen dat je wordt ingeloot, in belgie heb je toch ook loting?

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:20

VAKANTIE! :D :# +:)+ :):) *\o/*
Ik heb er echt zo'n behoefte aan! School wordt zo ontzettend saai..
Gelukkig mag ik wel lekker veel gaan leren voor de toetsweek even 2 weken... -O-

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:28

Yeaaah ik ben ook echt zo blij dat ik vakantie heb! *\o/* Maar helaas idd veel leren voor de aankomende toetsweek.
Heb je al plannen voor in de vakantie?

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:20

Ik ga woensdag op vrijdag naar Maastricht met mn vriend. We blijven dan slapen bij mijn broer en zijn vriendin en we gaan natuurlijk uitgebreid shoppen :D
Vrijdag (misschien tot zaterdag) ga ik ook nog naar een vriendin in Rotterdam dus dat zal ook wel leuk worden :D
Jij al iets gepland?
Pff, kheb in de toetsweek voor frans een gesprek van 20 minuten samen met een vriendin %) Gelukkig kunnen we het wel helemaal voorbereiden, maar nog... 10 minuten pp is wel vet lang :roll:

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:32

Hoi! Mag ik me hier ook melden? :D
Ik ben Lisanne en zit nu ook heerlijk in 6 VWO :j moet dus ook hard gaan blokken voor het CSE straks haha! Ik doe E&M met Frans en M&O in het vrije deel. Tot nu toe gaat het wel oké dus hoop dat dat zo blijft O:)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:46

Hee, welkom! Het wordt steeds gezelliger hier :D

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:34

Pff ik was zo druk met bronnen voor mijn betoog dat ik gewoon ben vergeten me hier even te melden haha! Zo werken, zal vanavond nog wel even bijlezen.
Ik heb mezelf trouwens niet eens voorgesteld! Even snel, mijn naam is Nathalie, woon in Nootdorp. November eindelijk 18. Vwo met profiel EM. Daarbij heb ik gekozen ( vraag me niet waarom..) voor wiskunde B. Verder heb ik als vrij keuze vak en als keuzeprofielvak Voor m&o en aardrijkskunde gekozen.
Geen eigen paard, rij 2x in de week een haflinger bij!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:38

De mensen die M&O hebben: hoe bevalt dat?
Ik heb een hele slechte leraar (echt waar!) en daardoor nooit hoger gehaald dan een 3 vorig jaar :\ welke methode hebben jullie?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:16

Ilsiie schreef:
xFioon, wel een leuk onderwerp! Moest je ook een onderzoek doen? (Lees: bij ons waren de PO's altijd zo opgezet dat je een praktisch deel moest doen met proefjes ofzoiets ;) )

nou we kregen allemaal bakjes met kiezen van fossielen (nep fossielen :') ) en mnet beenderen van die fossielen, en die moesten we meten... en dan daarna allemaal vragen beantwoorden en verslag ervan maken ;)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:18

VAKANTIE!!! :D