Justy schreef:Maar zolang ik rond de pot bleef draaien en niet durfde te erkennen wat ik voelde gebeurde er bar weinig.
Dat is het hé. Paarden kunnen alles handlen. Angst, boosheid, verdriet, ze zijn nergens bang voor, alleen van het onderdrukken van emoties en jezelf beter voor doen dan je bent, daar lopen ze van weg.
Bijzonder om jouw ervaringen te lezen! Grappig ook hoe iedereen verschillende dingen mee maakt, maar de kern vaak wel vergelijkbaar is: eerlijk leren zijn tegen jezelf over je eigen emoties, jezelf durven zijn.
Citaat:Zo'n Epona Approach workshop zou ik heel graag eens volgen
Ik ook! Ik vind het ook wel leuk dat zij Kathy Pike steeds naar Nederland haalt, ik vond haar boek erg mooi om te lezen en zou best graag eens een workshop bij haar doen. Het lijkt me een fijne, sympathieke vrouw en dat is voor mij wel belangrijk, dat ik me bij iemand op mijn gemak kan voelen. Maar wat een bedragen, zakelijk gezien begrijp ik het wel want er zitten ook veel kosten aan voor een bedrijf, maar het is gewoon zoveel geld. Ik vind het erg moeilijk om zoveel geld uit te geven aan iets wat ik voor de leuk en uit interesse doe.
Reiziger, super interessant zo'n lezing van je paarden! Waar heb je dat gedaan? Het lijkt me ook wel confronterend, ik vind zoiets best eng. Ik ben dan toch ergens bang dat er uit komt dat mijn paard heel ongelukkig is, of dat ik het allemaal heel erg verkeerd doe. Hoezo onzeker?

Sosha, ik snap wel wat je bedoelt, ik zou zo'n workshop ook niet zomaar gaan doen. Ik ben ook iemand die vooraf behoorlijk kritisch is: wat is het, wat gaan we precies doen, is het wel nieuw, is het mijn geld wel waard? Ik had er al boeken over gelezen en wist dus een beetje welke richting ik op moest denken. Daarbij kwam dat het hier 12 km vandaan was en precies van een fiscale meevaller kon, dus dan is de stap toch wat kleiner.
Het hangt er ook inderdaad vanaf waar je in geïnteresseerd bent. Dit valt voor mij meer onder persoonlijke ontwikkeling, dan onder werken met paarden. Niet iedereen zal daar behoefte aan hebben inderdaad.
Djoni, er is niks aan te kunnen.