Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 16:20

Tamara81 schreef:
Hmm, dat is inderdaad niet al te druk. Hoe komt het dat die klant waar je 2008/2009 voor moet doen niets oplevert?
Doet hij gewoonweg niet. We hebben het al 100 keer opgevraagd, paar keer heen geweest, we krijgen niets :=.

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:33

Kiwipitje schreef:
Tamara81 schreef:
Hmm, dat is inderdaad niet al te druk. Hoe komt het dat die klant waar je 2008/2009 voor moet doen niets oplevert?
Doet hij gewoonweg niet. We hebben het al 100 keer opgevraagd, paar keer heen geweest, we krijgen niets :=.

Oh je bedoelt qua stukken opleveren. Ik dacht dat je financieel gezien bedoelde :+

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:34

mmouse schreef:
Ik zit meestal in Breda :)

Rotterdam is ook leuk :)

Waar gaat je scriptie over?

Ik doe mee met het scriptie NU traject en heb als onderwerp corporate governance en prestatiebeloningen in het MKB. Op zich een erg interessant onderwerp maar ik zal blij zijn als ik mijn scriptie achter de rug heb!

Waar ben jij nu met je studie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:42

Nou ben het solliciteren nu al zat :( Reageer alleen nog maar op passende vacatures.. Stond er 1 op de site van Content, mocht je ook reageren als je nog bezig was met de HBO opleiding.. Ik reageren, krijg net een mail terug dat ik niet voldoende werkervaring heb :? Ja duhhh, waarom zet je er dan in dat je ook mag reageren als je nog bezig bent? Waar had ik die ervaring dan op moeten doen? Ik heb tenminste nog 1 jaar ervaring, grootste deel van mijn klasgenoten heeft buiten de verplichte stage om helemaal niet gewerkt :+
Dus ik heb dat ook teruggestuurd (wil dan toch even reageren :+ ) Krijg ik terug dat ze me afwees op het fiet dat ik mijn diploma nog niet heb (even daarvoor was het nog omdat ik onvoldoende werkervaring had?! :? ) :+ en dat ik vooral de vacatures op de site in de gaten moet houden.... Waaaarom zou ik die in de gaten gaan houden als er toch geen snars van klopt?! :n

*zucht* :+

Kiwipitje

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 09:53

Ik heb m'n HBO ook bijlangena nog niet af maar heb nu al wel 3 jaar werkervaring. Denk dat ze meer deeltijders bedoelden met dat HBO verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:14

Kiwipitje schreef:
Ik heb m'n HBO ook bijlangena nog niet af maar heb nu al wel 3 jaar werkervaring. Denk dat ze meer deeltijders bedoelden met dat HBO verhaal.

Dat kan, maar er wordt helemaal niks over werkervaring genoemd.. Dan moet ze dat erbij zetten :j Daar let ik namelijk wel erg op.. Als ze enkele jaren ervaring vragen, reageer ik niet..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 10:19

Ik begrijp 't :j

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:48

Relaxed, wat vervelend :(:) . Tja soms (meestal eigenlijk) begrijp je niet waarom ze mensen nu wel of niet willen hebben. Ik zal voor je duimen dat je snel een baan vindt!

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:25

@ Tamara: klinkt als een intressant scriptie onderwerp; erg actueel :) maar hoe leuk een odnerwerp ook is... scriptie blijft erg veel tijd kosten ;)

Ik ben "blijven hangen" bij BIV IC (ben docent ;))

@ relaxed: balen dat het nog niet lukt; nog even doorzetten, de markt is niet makkelijk... succes!

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:39

Hoi,

Ik zag dit topic (niet helemaal gelezen hoor). Hier nog een (afgestudeerd) accountancy student. Ik zie hier mensen die een baan zoeken?? Bij ons is nog plek hoor! Wel een big4-kantoor en in het Zuiden van het land. Voor info PB me maar!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 14:42

Welk big4 kantoor zit je? Ik ben daar helemaal op afgeknapt na mijn ervaring bij EY... maar wie weet denk ik daar over een paar jaar weer anders over.

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:44

PwC ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 14:44

Ahh :). Werk zelf bij een klein kantoor nu :j. Heb nog wel een paar controleklanten, rest samenstel. Doe jij voornamelijk controles?

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:51

mmouse schreef:
@ Tamara: klinkt als een intressant scriptie onderwerp; erg actueel :) maar hoe leuk een odnerwerp ook is... scriptie blijft erg veel tijd kosten ;)

Oh echt waar? Wie weet mag je me straks dan wel de volgende colleges geven :D Heb je het afgelopen half jaar ook BIV-IC gegeven in Breda?

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:52

@Kiwipitje: En ja, ik las ergens een post van jou over werktijden....nou dat valt hier wel mee.
Overuren worden steeds verder teruggedrongen en het werk wordt beter verdeeld over de jaarlagen. Daarnaast leer je hier wel opkomen voor jezelf vwb overwerk. Maar.....uiteindelijk houden we hier allemaal wel rekening met het seizoen.

Reistijden worden hier zoveel mogelijk beperkt. Ik heb klanten op gemiddeld 3 kwartier enkele reisafstand en dat is nog best veel hier.

Combi met paardrijden...tja, in het seizoen is het af en toe pittig. Maar helemaal niet onoverkoombaar. Ik rijdt mijn paardje in het weekend en heb 2 avonden per week les. Als ik les heb geef ik dat tijdig aan dat ik die dag echt niet kan overwerken. Het vraagt wat flexibiliteit van twee kanten, maar ik kan bijna altijd gewoon gaan. ;)

Ik doe overigens alleen controleklanten, geef cursussen aan jongere collega's en begeleidt nieuwe collega's tijdens hun loopbaan bij PwC.

Hier is echt alles mogelijk...als je het maar vraagt :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 14:57

Nou het was niet alleen dat. Gewoon de hele manier van met mensen omgaan, de sfeer daar op kantoor :n. Weet van een collegaatje dat het in Venlo al veel leuker is.. maarja zit nu goed waar ik nu zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:12

Monaparte, dat was bij BDO idd ook zo, alles kan, als je het maar aangeeft.. Dat trekt mij dus wel aan in die grotere organisaties.. Het kantoor zelf was klein en best persoonlijk, dat vond ik dan ook wel weer heel leuk. Geloof dat de big4 kantoren nog wel weer een stukkie groter zijn en dat dan samenstel en controle ook helemaal gescheiden is..
En ik woon in het noorden, dus helaas :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:13

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:21

Slechte reclame voor de sector....maar gelukkig hadden wij goede review resultaten :)

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:23

Bij ons op kantoor is samenstel etc. wel gescheiden, maar je kan wel op meerdere afdelingen werken. Wij zijn een groot kantoor, maar de sfeer is goed en niemand is een nummer. Ook 'mengen' wij vaak met de andere afdelingen.

Overigens het feit dat het apart is qua afdeling heeft ook te maken met de opleidingsvereisten. Bij ons moet je wel RA willen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:26

Ja ik bedoel ook meer apart qua dat ze bij wijze van ook apart lunchen enz. Bij ons was ook een kamer samenstel en kamer controle, maar wel in 1 klein gebouw met een gezamelijk deel voor lunch en koffieautomaat. Je kreeg dus van alle afdelingen wel vanalles mee en dat vond ik juist leuk..
Niet dat je je colega's van de controle niet kent als je zelf op de samenstel werkt :)

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:16

Tamara81 schreef:
mmouse schreef:

Oh echt waar? Wie weet mag je me straks dan wel de volgende colleges geven :D Heb je het afgelopen half jaar ook BIV-IC gegeven in Breda?

Ik heb vorig halfjaar inderdaad ook BIV IC gegeven in Breda. Als je BIV IC in Breda gaat volgen is de kans groot dat je mij treft 8-) (of je daar blij mee ben mag je zelf uitmaken ;))

Wanneer ga jij BIV IC doen?

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:24

Wat grappig, dan heb je mijn toenmalige vriend en nu man ook les gegeven (Jeroen). Hij is trouwens in 1 keer geslaagd voor zijn BIV-IC *\o/* Ik heb trouwens geen vervelende verhalen gehoord over zijn BIV-IC docenten hoor ;)

Als alles goed gaat met mijn scriptie dan verwacht ik BIV-IC het komende voorjaar te gaan doen. De kans is groot dat er weer geen groep in Rotterdam is en ik dan ook naar Breda moet.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:57

De wereld (en Nederland helemaal) blijkt maar weer eens klein te zijn ;) Groetjes aan Jeroen :)

En mss zie ik jou komend voorjaar :) (Breda is ook leuke stad hoor ;))

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:18

mmouse schreef:
De wereld (en Nederland helemaal) blijkt maar weer eens klein te zijn ;) Groetjes aan Jeroen :)

En mss zie ik jou komend voorjaar :) (Breda is ook leuke stad hoor ;))

Dat is het zeker, wat een toeval zeg! Breda is zeker een hele leuke stad, ben zelf ook van oorsprong een brabo en dat trekt toch meer dan hier boven de rivieren ;-) uiteindelijk kom ik ook wel weer terug die kant op!