Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:11

bedankt! ik heb m in een kwartiertje in elkaar geflanst omdat ik op mijn werk de vacature tegenkwam en de uiterste datum om te reageren diezelfde dag was...
meestal doe ik langer over een brief en ben ik dan alsnog niet tevreden haha. :P

beantsje

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:30

Woods, goeie brief. Vooral door alinea 4 en 5 maak je hem persoonlijk en licht je goed toe, waarom je jezelf geschikt vindt.

Alleen klein puntje; zorg ervoor, dat je geen spelvauten in je brief hebt...maar goed, het heeft geen nadelig effect gehad, want je bent uitgenodigd. Veel succes op het gesprek!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:03

Ik vind jullie brieven erg lang :o Mijn solicitatiebrieven zijn altijd mega kort geweest in vergelijking met die van jullie en ik werd altijd uitgenodigt op gesprek 8-) 9 van de 10 keer mocht ik dan ook zo beginnen, maar ik ben kritisch denk ik :o

Ik ben nu dus nog zoekende want heb mijn ideale stekkie nog niet gevonden :(:) Werk overigens wel gewoon via een uitzendbureau maar dat is tijdelijk!

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:49

Rianneke schreef:
Ik vind jullie brieven erg lang :o Mijn solicitatiebrieven zijn altijd mega kort geweest in vergelijking met die van jullie en ik werd altijd uitgenodigt op gesprek 8-) 9 van de 10 keer mocht ik dan ook zo beginnen, maar ik ben kritisch denk ik :o

Ik ben nu dus nog zoekende want heb mijn ideale stekkie nog niet gevonden :(:) Werk overigens wel gewoon via een uitzendbureau maar dat is tijdelijk!

ik ook hoor, maarreh... zie onderschrift :o
is verbeterpuntje O:)
hoe hou jij het zo kort zonder te beknopt te schrijven dan?

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:10

Ik type eerst de brief en ga dan onnodige woorden verwijderen. Ik ben namelijk ook iemand die hele lange brieven kan schrijven.

Ik hoorde trouwens niets meer terug van het laatste sollicitatie gesprek, dus toch maar even een email gestuurd. Ik kreeg een email terug met excuses, want het is zo vreselijk druk en alles. Maar goed, morgen zouden ze contact met mij gaan opnemen, dus ik hoop het maar.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:32

Ik heb ondertussen het tweede gesprek achter de rug. Ging goed maar ik denk niet dat ik ben aangenomen. De manager waar het gesprek mee was gaf zelf al aan twijfels te hebben of ik het allemaal snel genoeg zal doorhebben aangezien ik de opleiding niet heb gevolgd die andere collega's wel hebben gedaan. Ook gaf hij aan dat het een functie voor een jaar was (!) Dat wist ik dus niet en ik denk niet dat ik daarvoor ga.

Heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en heb heel dapper mijn oude werkgever opgebeld. Ben daar ruim 2 jaar geleden zelf weggegaan maar heb daar eigenlijk al heel snel spijt van gekregen. Ze gingen nu overleggen en misschien mag ik op gesprek. Ik hoop het echt!

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:05

aaah Nuage, knap dat je gewoon gebeld hebt, ik ben daar namelijk zelf absoluut geen held in... Ik hoop dat ze snel contact met je opnemen.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:44

@nuage: wel netjes dat hij dat aangeeft. Ik maak ook wel eens mee dat ze heel enthousiast zijn tijdens het gesprek en dan later toch afhaken... beetje jammer is dat.
Super dat je je oude werkgever heb gebeld! Je weet maar nooit wat daaruit rolt...

Ik heb donderdag mijn tweede gesprek, het ziet er tot nu toe erg positief uit. Spannend!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:01

Ik heb aanbieding gehad van het bedrijf waar ik maandag ben geweest :D
Ik wacht wel nog af wat het bedrijf van dinsdag nog zegt. Morgen aan het eind van de dag ga ik die opbellen als ik nog niets gehoord heb van ze.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:11

ik ben aangenomen :) heb dus weer een nieuwe bijbaan, en dat zelfs zonder sollicitatiebrief of C.V.
Mijn vriend moest zijn nieuwe contract inleveren, en ik heb toen meteen gevraagd of ze niet nog iets vrij hadden, en gelukkig hadden ze dat. Vanaf 7 september ben ik daar in dienst en ik hoef alleen de zondag te rijden, het kan wel zijn dat ze me (als ik alle ritten ken) ook voor soms doordeweeks gaan vragen.
Als ik me over een paar maanden weer beter voel ga ik ook voor op de zaterdag nog iets zoeken.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:03

@ineke2: gefeliciteerd! Fijn dat je opties heb *\o/*

@hermlein1989: werk jij nu bij een bedrijf waar jouw vriend is weggegaan?

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:21

Hoi, ik meld me hier ook even. Ben in juli afgestudeerd HBO maatschappelijk werk en tot nu toe alleen maar afwijzingen helaas. Ben nu aan het solliciteren naar een MBO baan, maar wel 1 die me heel leuk lijkt :j
Woods, mooie brief heb je geschreven!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:54

Nou ik zit er even doorheen. Ben voor allebei de banen afgewezen. Bij de ene vanwege toch net iets te weinig relevante ervaring en bij mijn oude werkgever wilde ze niet eens met me in gesprek...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:25

@nuage: hmmm.... jammer dat ze niet eens de moeite voor je namen op je oude werk.....

@Woods: mijn vriend werkt er nog gewoon. Hij moet me zelfs in gaan werken als het goed is :):P

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:33

Dat is heel jammer Nuage. Ben je daar vervelend weggegaan dan?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:35

Ik kon niet goed opschieten met de leidinggevende die ik toen had. Maar ik heb er 5,5 jaar gewerkt en heel veel gedaan binnen het bedrijf. Zat ook in de OR enzo. Uiteindelijk zelf ontslag genomen omdat ik eens een commercieel bedrijf wilde meemaken... grootste fout van mijn leven helaas..

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:43

@ nuage :(:) : wat balen joh! Ik hoop voor je dat je snel weer wat tegen komt.

In welke richting ben je aan het zoeken? Had je nog een lijntje bij het UWV uitgegooid?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:01

Ik ben pas geslaagd voor de opleiding medisch secretaresse, dus als iemand iets weet.......... Tussen Tiel en Ede in?? Thanx

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:07

woods schreef:
@ nuage :(:) : wat balen joh! Ik hoop voor je dat je snel weer wat tegen komt.

In welke richting ben je aan het zoeken? Had je nog een lijntje bij het UWV uitgegooid?

Ja gelukkig heb ik daar volgende week een soll.gesprek. Al is het een baan waar ik niet blij wordt van de arbeidsvoorwaarden. Maar goed het is werk, en dat moet ik echt hebben nu. Heb verder geen dingen meer lopen en kan ook geen geschikte vacatures vinden..

Ik zoek werk op MBO/HBO niveau in de richting van customer care, evt. zelfs callcenter (maar alleen bij overheid), IT helpdesk medewerker, marketing en communicatie medewerker, webmanager...

Zoals je al ziet aan dit rijtje is er niet een duidelijke richting te vinden in mijn CV. Dat werkt ook tegen me.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:15

Is het niks geworden bij het UWV werkbedrijf Nuage? Daar zou je toch voorgesteld worden, of ben ik nu in de war met iemand anders :o

Edit: sorry ik lees weer eens niet goed :o :o :o

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:31

Er staan drie voorbeeldbrieven op de vorige pagina, en alledrie met fouten. Waarvan 2 een dikke fout in de eerste zin bevatten....ik ben geen werkgever, maar ik lees niet eens meer verder eerlijk gezegd. Die van Woods ziet er overigens inderdaad netjes uit en is qua grammatica ook wel bijna helemaal in orde. Maar misschien toch wel verstandig om je brief dus even na te laten lezen door iemand?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:37

Silvaantje schreef:
ik ook als alphahulp, ze zoeken daar zo hard mensen die baan kwam nog net niet naar mij toe ipv andersom ;)
En t verdient nog best aardig ook :)

Precies zelfde hier.
Ik heb voor de vakantie via thuiszorg schoon gemaakt, en blijf nu waarschijnlijk 1 dag(deel) per week hier werken naast m'n studie.
Want het betaalt (voor studenten) best aardig, in een winkel krijg je dit zeker niet!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:13

veerledec schreef:
Er staan drie voorbeeldbrieven op de vorige pagina, en alledrie met fouten. Waarvan 2 een dikke fout in de eerste zin bevatten....ik ben geen werkgever, maar ik lees niet eens meer verder eerlijk gezegd. Die van Woods ziet er overigens inderdaad netjes uit en is qua grammatica ook wel bijna helemaal in orde. Maar misschien toch wel verstandig om je brief dus even na te laten lezen door iemand?

Misschien kan je ook aangeven wat die dikke fout dan is??

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:43

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:58

Ja die had ik er ook uitgehaald idd. Very stupid van me..
Maar verder dan?
Zou je echt op het missen van 1 t de rest van de brief niet meer lezen?