Examenstress Belgische bokkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: Examenstress Belgische bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 17:37

Ga straks beginnen voor aardrijkskunde of frans.
Heb nu niet de fut om te leren en 's nachts voel ik me stukken beter :)

Lessius ga ik niet, en zo te zien is het beter ook van niet? :=

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:41

haha, neej, ik raad het eigenlijk iedereen af die het vraagt :P
Vaak slechte organisatie enzo..
Bijvoorbeeld inschrijven voor herexamens moest aan secretariaat gebeuren tussen 3 en 10 juli, ge moest zelf gaan, volmacht ofzo was niet goed.
Zeggen ze da op het moment dat de punten komen, op 1 juli...
Ik was wel op reis dus zou mij eigenlijk niet kunnen inschrijven..
Heb het toen wel geregeld gekregen omdat ik daar iemand ken, maar toch.
Al geloof ik wel dat zo'n dingen op veel scholen kunnen voorvallen.

Jammer genoeg is het de enige school waar je mijn richting kan studeren...

Ik leer ook makkelijker 'snachts hoor...
Meer stress en minder storende factoren.

Morgen al examen?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 17:43

Ik heb morgen examen :j Jij niet? Ik zit dan ook nog maar in het laatste middelbaar :)

Ik wil dolgraag deze nacht studeren maar ik ben bang dat ik morgen niet fris genoeg zal zijn := Alhoewel ik pas om 14u15 mijn examen moet gaan afleggen. Wat zouden jullie doen?

Welke richting doe je dan?

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:54

Ik vind dat nachtelijk studeren raar :D ik ben nu al moe, 'k denk dat 'k dan echt als een blok in slaap val EN ik moet er om half 7 alweer uit, dusssssss :)

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:59

Ik doe toegepaste psychologie.
Ligt kwa niveau tussen unief en hogeschool, alleja, zo verkoopt Lessius het toch en zo bekijken de settings ook een diploma uit lessius schijnt.

Goh, hangt ervanaf hoeveel slaap je nodig hebt...
3 uur slaap, of een veelvoud ervan is beter dan bijvoorbeeld 4 uur slaap hebben ze mij altijd wijsgemaakt...
Mss zorgen dat je morgenvroeg nog tijd genoeg hebt om 1 keer te herhalen ofzo?

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:36

:wave:

Examen gehad van half 2 tot half 7...

pffff wat een rotte was het zeg, heel erg veel geschreven, maar of dr ook tussenstaat wat de prof wil horen is nog maar de vraag. En of dat mn voor mij overduidelijke logica ook voor hem zo logisch is weet ik ook zo net nog niet...

Maar ik heb toch meer opgeschreven dan ik vanochtend had gedacht :)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:20

nou ik ga nog eens alles herhalen, doeizzz!

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:41

Hoe meer je schrijft hoe beter zeker?
Hopelijk zitten de juiste kernwoorden erbij ;)

Ik geraak echt niet vooruit hé, zit tot over mijn oren in de mannen/verliefdheidkwesties, echt niet ideaal!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 21:15

Idd niet :n
Ik heb net voor aardrijkskunde gewerkt :) Ga zo naar bedje en morgen weer lekker leren :D

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:05

Pfuh, heb net onverwacht bezoek gehad van mijn vriend dus is zowat mijn hele studieplanning in het water gevallen :\
Ik wou namelijk leren van 8u tot 10u, dat is dus mooi niet gelukt...

Ik zit zelf ook op kot omdat het anders echt geen doen is. Ben dan sowieso 2 uur onderweg steeds.
Vorig jaar deed ik dat wel nog (maar toen ging ik in Geel naar school). Dat was om half 7 's ochtends de bus op steeds..
Behoorlijk verschil dus, want nu sta ik pas op om half 8 :D

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:41

Thioro schreef:
Op een peda zou ik never nooit willen zitten, kun je je daar wel concentreren en heb je ooit wel rust (om over de hygïene nog maar te zwijgen)?

*pfieuw, volgens mij hebben sommige mensen écht een verkeerd beeld van peda :) *

waarom zou een peda onhygiënischer zijn als een gewoon standaard kot?? waarom zou iemand zich hier minder kunnen concentreren als ergens anders? waarom zou hier minder rust zijn?
1) peda hier is écht ontzettend modern! alles is echt heel goed uitgerust en goed onderhouden en dergelijke + wij hebben echt goede apparatuur omdat hier ook controle kan komen enzo + brandalarm is ook up to last date en brandweerknopje is ontzettend vlakbij =)
2) concentreren is iets persoonlijks ... heeft deels ook te maken met rust (zie puntje 3) en ook met je eigen: ja er zijn meer mensen waar je naartoe kan ... maar ook ja er zijn meer mensen die je een schop onder je kont kunnen geven en je kunnen motiveren!
3) rust is er zeker wel genoeg: als iemand wil ontspannen gaat deze naar de living ofwel naar iemand op de kamer ... als het écht stoort dat iemand op de gang aan het praten is gaan we gewoon vragen of het elders kan ... als hier iemand vraagt om stiller te doen of om te verplaatsen word er niets over gezegd, word gewoon gedaan omdat we allemaal weten wat het is en we ook allemaal echt wel rekening houden met elkaar
persoonlijk zou ik zelfs op een kot met minder mensen minder snel vragen of men van de gang wil gaan omdat je daar met niet zo veel zit ... heb dan ook sneller het gevoel dat je geisoleerd zit want dan moet je ofwel (meestal alleen) naar de living ALS je die al hebt, ofwel je kamer in (die je toch soms beu gezien bent)

daarnaast is hier in vorselaar het voordeel dat je met allemaal toekomstige leerkrachten zit (of opvoed(st)ers) dus we weten allemaal waar het over gaat ... als je hulp nodig hebt is altijd wel iemand die je kan helpen.
daarnaast zijn er veel meer plekjes om naartoe te gaan als je je eigen kamertje eens wil ontvluchten
daarnaast zijn er ook veel meer mensen waar je mee kan socializen, als je iemand beu bent / niet moet zijn er nog genoeg andere mogelijkheden + er is altijd wel iemand die mee tv komt kijken in de living of mee komt eten :D
ook erg handig: je zit op hetzelfde terrein als de campus: ik sta om 8u op ... ga rustig in de living zitten om te ontbijten ... ga me aankleden ... bekijk welke vakken ik heb / laad boekentas is ... en om 8.25 sta ik op school (lessen beginnen om 8.30) 's middags ben ik op 2 minuten terus op de peda om lekker rustig te eten ... van rustig leventje gesproken :D!

man ... ik HOU van de peda :D *valt het op?* :p

back to exams: ai ai ai, ik heb véél te weinig gedaan maar ga nu toch echt mijn bed in kruipen!! morgen een uurtje vroeger opstaan om eerste deel te overlopen en dat tijdens de pauze het tweede deel maar bekijken :)

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:48

ik wil nog een klein uurtje doordoen, maar de motivatie is behoorlijk verdwenen...

T is wel al een productieve dag geweest, maar toch loop ik achter op schema :P

Peda klinkt wel erg leuk als ik het zo hoor ;)
Bij ons wordt het waarschijnlijk een appartementje of iets dergelijk met z'n 2en...

Succes allemaal morgen!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 05:54

en katrien begint aan haar herhalingsronde :D

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:12

go go go!!!
Ik heb nog een hele dag...
T word waarschijnlijk laat, aangezien ik de 4 moeilijkste hoofdstukken nog voor de 1e keer moet zien...
Statistiek is en blijft mijn persoonlijke hel!
Ik zal blij zijn als we dat in het 3e jaar niet meer hebben ze

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:31

Ik moet pas om 14u15 maar ben nu al zenuwachtig
Hihi, erg he :D

Ga zo aan het laatste stukje aardrijkskunde beginnen en heb nog 2u voor mams me komt halen. Relaxed :D

*Snakt naar de vakantie*

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:08

ooit moest ik voor aardrijkskunde alle buurlanden van china kennen...
Als ge t kunt moet ge niet zenuwachtig zijn hé ;)
En ge hebt nog 2 uur!
23 gaat een goeie dag zijn voor mij denk ik...
Eindelijk volop werchter beginnen plannen enzo
Zijn er nog mensen die gaan?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:11

Citaat:
*pfieuw, volgens mij hebben sommige mensen écht een verkeerd beeld van peda

Ik ga ook alleen maar uit van de ervaringen van mensen die ik ken die op een peda zitten en van die 2 peda's die ik dan zelf gezien heb.
Kamers zijn er piepklein (heb het dus over de peda's die ik gezien heb), er is 1 keuken en douchezaal per verdieping en degene die ik gezien heb was gewoon te goor voor woorden. Er waren dapperen die er hun eigen spullen gebruikten in de keuken, binnen de maand was het kapot of verdwenen.
En je hebt er nooit rust. Die mensen zaten vrij regelmatig met kleine oogjes in de les omdat er op de peda weer eens een zatte bende om 4u 's nachts luidruchtig feestje hield.

Fantastisch dat jij er andere ervaringen mee hebt maar ik zou het niet kunnen.

Over die sociale contacten heb je misschien een punt. Heb ook op een kot gezeten waar je 35 studio's had en verder alleen de gang, wel allemaal diergeneeskundestudenten. Zo'n studio ben je idd snel beu gezien en al te lang op de gang blijven praten werd niet gewaardeerd (galmde verschrikkelijk). Je zit dan met 35 en toch kun je je daar heel alleen voelen (desondanks ik iedereen wel kende en ook wel goed mee overeenkwam).
Nu zit ik dus in een gedeeld huis en I love it. Als ik rust wil zit ik op mijn kamer, wil ik contact dan zit ik in de living. Nu zitten we maar met 3 en heb ik de pech dat die ander 2 een koppel zijn en dus meer met elkaar optrekken. Ik kan wel niet zo goed opschieten met het meisje maar dat trek ik me niet echt aan.
Volgend jaar komen er nog 2 bij wat mij toch ook tof lijkt.

Ohja en zo lang mogelijk uitslapen kan ik ook. Als ik 's morgens rustig wil wakker worden sta ik gewoon om 7u op (als ik om 8 moet beginnen), maar als ik niet uit mijn bed geraak kan ik ook om 20 voor 8 opstaan en nog optijd op school zijn :D .

Over examens: vandaag ga ik niet veel leren denk ik, ga me eens bezig houden met dat huis hier te kuisen.

Succes allemaal.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:39

hmm, welke peda's zijn dat dan?
want zowel deze waar ik op zit (vorselaar) en waar mijn broer zat (antwerpen - ruca) waren echt wel goed. Ik moet toegeven dat die waar ik nu zit echt wel ontzettend goed is (komt deels omdat dit nog steeds "van de nonnen" is)
1 keuken per verdiep is hier ook ... en is helemaal niet irritant ofzo, op een kot moet je ook je keuken delen met meerdere mensen ...
douches zijn er hier 4 per verdiep (2 aan elke kant) maar werkelijk nog nooit in een douche gestaan als er iemand anders aan het douchen was!!

hier kan het ook zijn dat je helemaal alleen hier bent ofzo hoor!! heb overlaatst een hele week met 3 hier op het verdiep gezeten, de week ervoor een paar dagen met 2 ...
en ook al iedereen er (zoals nu) het is hier muisstil!!

examen: die van vandaag zullen wel meevallen denk ik (lees: 10, mss een 11 of heel mss een 12)
morgen godsdienst: het is massaal veel, maar als je alles een keer gelezen hebt ken je het eigenlijk al goed genoeg (of toch zeker de eerste 5 hoofdstukken (van de 6)) dus komt goed :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:53

De peda van het ruca (naast Middelheimziekenhuis) en eentje in Gent. Gore keuken en verhalen over slapeloze nachten was over de peda in Antwerpen.
Van die in Gent heb ik alleen maar een kamer gezien (bed en halve meter ernaast en dan was je wel rond denk ik) maar die leek me wel vrij goed georganiseerd.

Een keuken delen is voor mij geen probleem, maar er is wel een verschil tussen delen met een aantal of delen met 15 man. Hoe gebeurt het kuisen dan bv bij jullie? Onderling overleg, of via vaste regels of hebben jullie een kuisdienst?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:03

Mijn examen Natuurwetenschappen ging best goed . Ik heb alleen 1 ding niet goed gedaan .. mja dat komt door de leerkracht. Lang verhaal :) Ik kan er best wek om lachen.

Ik moet nu geschiedenis en aardrijkskunde studeren.

Volgend jaar ga ik ook op Peda.
Vorselaar ziet er zo netjes uit. Ok de kamers zijn wat aan de kleine kant maar alles is zo netjes onderhouden. Ik dacht voor 15 man dar er 3 douches waren ? En 3 toiletten?
Ik zie er wel alleen tegenop om die helemaal in mijn stijl in te richten. Ik weet niet of ik vanalles tegen muren mag hangen. ZOals kaders enzo.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 12:11

Mijn aardrijkskunde is af :) Heb alles herhaald.
Nu nog 20min tot mams me komt halen, ben erg zenuwachtig ondanks dat ik er een goed oog in heb :)

Straks ga ik direct frans leren, het is zeer veel woordenschat maar ook veel leerstof wat puntenpakker zijn :j (denk maar aan literatuur :) )

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:41

Terug! AArdrijkskunde ging goed, frans heel wat minder, nu chemie doen *zucht*
en dan straks ook nog eens naar de tandarts (daar gaat m'n pauze).
Succes daarzo!

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:43

Frans lijkt altijd minder maar is altijd beter :P
* En dan gaat die tandarts Booorrrreeeen in jou tandjes * :+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:58

waarom ontdek ik dit topic nu pas :o
Ik ga zodadelijk naar het mondeling deel van mijn examen heuristiek om vanaf dan 5 dagen opgesloten te zitten met mijn kunstgeschiedenis. En dan is het gelukkig gedaan met al die niet vakgerelateerde vakken :D
Ik doe archeologie aan de KULeuven

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:18

Thioro schreef:
Een keuken delen is voor mij geen probleem, maar er is wel een verschil tussen delen met een aantal of delen met 15 man. Hoe gebeurt het kuisen dan bv bij jullie? Onderling overleg, of via vaste regels of hebben jullie een kuisdienst?

tja keuken is iets dat je zelf moet onderhouden he ... van mijn broer heb ik daar nooit iets overgehoord dat de keuken goor is in ruca (heb er zelf mee met hem gegeten en bracht hem elke week mee weg) hij moest wel op boter ed zijn naam zetten, maar dat had ik sowieso ook gedaan als je een gezamelijke koelkast hebt.

bij ons is er geen probleem met het kuisen, wij hebben wel kuisdienst maar eigen materiaal moeten we zelf doen en keuken zelf ook onderhouden.
Dit is geen probleem als je gewoon je eigen ding doet (wat je dus ook op een kleiner kot moet doen) en als je ziet dat dat echt niet lukt moet je duidelijk afspraken maken of een lijst opstellen (wat je dus ook op een kleiner kot zou doen als het misloopt) ....
ons verdiep persoonlijk heeft hierover nooit gesproken, dat verloopt gewoon zoals het moet.

_Bonte_: zoals ik al zei: 4 douches, 3 toiletten ;-) tenzij je de gehandicaptenkamer hebt .. dan heb je een eigen badkamer
aan de muren ed hangen mag NIET zomaar, er is een houten lat aan de muur van je bed gehangen waar je wel mag ophangen, verder blijven de muren proper. Je hebt ook een prikbord boven je bureau waar je iets kan hangen ...

examens: ben nog steeds niet gestart xD