Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Respect voor de postbode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:59

Ik heb nog wel eens om 4 uur een wijk gelopen, niemand had mij verteld dat ik die wijk moest doen, hoorde ik pas, toen ik dacht klaar te zijn, het was een ochtend wijk, was de bedoeling dat ik die eerst zou lopen. Als mensen zeuren om dat soort dingen negeer ik ze lekker, of ik maak een opmerking dat ik nog een leven buiten het werken heb.
Ik heb ook wel eens 's middags om half 4 na colleges een wijk gelopen. Ze zijn tot 7uur open, dus voor die tijd moet ik de wijken gelopen hebben (op zaterdag volgens mij eerder).

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:01

Op maandag heb ik ook een tijdje het hele dorp gedaan.
Toen kon ik pas om half 3 beginnen, als ik maar om 5 uur klaar was.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:01

Ik heb heel droog aan haar gevraagd of ze een zeker gezegde kende. Die kende ze niet.

Don't shoot the messenger. :+

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:23

Postbodes!!
Haha ik heb iets heel doms gedaan..
Kunnen jullie mij vertellen of ik nu een probleem heb?

Een tijd geleden kwam hier een postbode/bezorger aan de deur met een brief, of ik wou tekenen..
Ik heb getekend, zonder te kijken voor wie de post bestemd was.. (Ja dat is dom, I know!)
Ik ging er van uit dat de post voor mijn vriend was, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Er stond dus een andere naam op..
Mijn vriend heeft aan de buren gevraagd of zij deze naam konden. Toen hebben de buren gezegd dat het een man was die hier 12 jaar geleden heeft gewoond..
Mijn vriend heeft toen het poststuk weggegooid !!
Onder het motto van als het echt zo belangrijk was had ie zn adres wel gewijzigd in 12 jaar..
Nu kwam er laatst een vrouw aan de deur om de brief te halen. toen heb ik gezegd dat deze brief niet hier was.
Vandaag hoorde ik van mn buren dat ze weer voor de deur stond..
Kan ik nu problemen verwachten? :o

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:39

adecuada schreef:
Postbodes!!

Een tijd geleden kwam hier een postbode/bezorger aan de deur met een brief, of ik wou tekenen..
Ik heb getekend, zonder te kijken voor wie de post bestemd was.. (Ja dat is dom, I know!)
Ik ging er van uit dat de post voor mijn vriend was, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Er stond dus een andere naam op..
Mijn vriend heeft aan de buren gevraagd of zij deze naam konden. Toen hebben de buren gezegd dat het een man was die hier 12 jaar geleden heeft gewoond..
Onder het motto van als het echt zo belangrijk was had ie zn adres wel gewijzigd in 12 jaar..
Nu kwam er laatst een vrouw aan de deur om de brief te halen. toen heb ik gezegd dat deze brief niet hier was.

Ik zou er niet zoveel van aantrekken, ieder ander zou hem denk weggooien :o

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:39

Ik ben trouwens officieel geen postbezorger meer ;(

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:46

Ooh oke gelukkig maar..
Ik dacht dat ik nu vette problemen zou krijgen omdat ik die brief had ondertekend!
En wat nou als dit een belangrijk document is ofzo?
Want ze komt niet voor niks 2 keer aan de deur.. :o

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:49

Lieszje schreef:
adecuada schreef:
Postbodes!!

Ik zou er niet zoveel van aantrekken, ieder ander zou hem denk weggooien :o

Mwah, ik zou het terug brengen naar het postkantoor... als je er voor moet tekenen zit er niet 'niks' in :+

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:50

adecuada schreef:
Postbodes!!

Volgens mij heeft de postbode een fout gemaakt. Hij hoort te vragen (en op zijn lijst in te vullen) in welke relatie jij staat tot de geadresseerde. Hij heeft de keuze uit een aantal opties waarvan hij 1 moet aanvinken, namelijk je bent de persoon zelf, een huisgenoot of een gemachtigde. Dat heeft ie vast niet gedaan?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:51

Lieszje schreef:

Noooo kom bij ons terug!! |(

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:55

Roane schreef:
Lieszje schreef:

Noooo kom bij ons terug!! |(

Ik wilde eerst parttime bij TNT blijven werken en de rest bij schiphol.
Vind alleen dat ik te weinig verdiende bij TNT, en mocht geen uitloop schrijven met folders.
Liep erg vaak een uur voor niks, als t beter verdiende was ik wel gebleven :o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:00

Ik had het postpakket denk ik niet zomaar weggegooid maar terug gebracht naar het postkantoor. Als het niet zo belangrijk was, hadden ze het vast niet per aangetekende post gestuurd.

Ik was zaterdag lekker bij de les. Door de hitte en het vele lopen was ik moe aan het worden dus op een gegeven moment liep ik vol met mijn hoofd tegen zo'n zonneluifel aan. Deed best pijn, maar natuurlijk even stoer de straat uitgelopen voordat ik over mijn hoofd wreef. Later viel ik over een stoepje heen :+ Ik heb echt zo vaak van die knullige acties tijdens het postbezorgen.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:12

lies schreef:
Volgens mij heeft de postbode een fout gemaakt. Hij hoort te vragen (en op zijn lijst in te vullen) in welke relatie jij staat tot de geadresseerde. Hij heeft de keuze uit een aantal opties waarvan hij 1 moet aanvinken, namelijk je bent de persoon zelf, een huisgenoot of een gemachtigde. Dat heeft ie vast niet gedaan?

Nee dit heeft hij inderdaad niet aan mij gevraagd!
Anders had ik wel gezegd dat ik de geadresseerde niet ken!
Maar het was geen tnt postbode het was een man van dhl.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:21

Ok, de procedure van DHL ken ik niet, maar neem aan dat het ongeveer gelijk is.
Gewoon eerlijk aan die mevrouw vertellen dat je het weggegooid hebt en dat ze moeten klagen bij DHL.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:29

Oke bedankt allemaal!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:56

capopjekop schreef:
Ik had het postpakket denk ik niet zomaar weggegooid maar terug gebracht naar het postkantoor. Als het niet zo belangrijk was, hadden ze het vast niet per aangetekende post gestuurd.

Ik was zaterdag lekker bij de les. Door de hitte en het vele lopen was ik moe aan het worden dus op een gegeven moment liep ik vol met mijn hoofd tegen zo'n zonneluifel aan. Deed best pijn, maar natuurlijk even stoer de straat uitgelopen voordat ik over mijn hoofd wreef. Later viel ik over een stoepje heen :+ Ik heb echt zo vaak van die knullige acties tijdens het postbezorgen.

Haha, ik had zaterdag ook een superdag. Zit nu helemaal onder de blauwe plekken. Ik kreeg op een gegeven moment mijn fietstas niet open dus ik geef er een ruk aan, krijg ik die klip keihard tegen me neus en nog geen minuut later lag ik bijna met fiets en al op de grond.
Als zaterdagwerker verdien ik toch een aardig zakcentje. Ik krijg mijn overuren ook gewoon uitbetaald.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:12

Heb al 2 dagen lopen zeulen met neckermannen en otto's hopelijk komen er niet nog veel meer!!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:11

lies schreef:

volgens mij hoef ik dit niet te vragen hoor.. hoef dat ook niet aan te kruisen, gewoon degene die deur open doet mag tekenen en dan is het goed voor mij... := 't is me nooit aangeleerd, dus geen flauw idee of ik het goed heb gedaan. normaal hoef ik dat ook niet.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:31

lies schreef:
Gewoon eerlijk aan die mevrouw vertellen dat je het weggegooid hebt en dat ze moeten klagen bij DHL.

Klagen bij de DHL heeft denk ik ook weinig zin - die hebben de boel gewoon op het adres bezorgd dat op het pakje stond.

Ik zou zelf ook nooit post voor iemand anders weggooien, maar contact opnemen met de afzender of het verzendbedrijf.
Zeker als er voor getekend moest worden.
Had vorig jaar met veel moeite een leuk cadeau voor een vriendin gekocht (van Ebay) en dit toen ik hem gekregen had met de post naar haar opgestuurd... naar haar oude adres. De nieuwe bewoner had het pakket ook weggegooid, was erg jammer (en zonde van het geld).

Ik ben blij met mijn 'vaste' postbodes. Het enige vervelende vind ik dat ze bij mij vaak zo 'vroeg' komen met pakketjes dat ik nog slaap, met een schok wakker word van geklop op mijn deur en met mijn haar alle kanten op in badjas de post kan halen.
Was laatst dan ook erg happy toen er geroepen werd "blijf maar liggen, je hoeft niet te tekenen :D "

Baal alleen erg van de postbodes die een "er was niemand thuis en uw pakket ligt op het postkantoor/we komen over x dagen terug" in de brievenbus doen. OP diezelfde brievenbus zit namelijk een groot niet te missen fluorescent geel briefje met "bij geen gehoor op deurbel, even achterom aub - bedankt" (ik woon in een apart gebouwtje achter mijn ouders, is 10 passen van de voordeur en ik ben altijd thuis. De meeste postbodes slaan de deurbel van mijn ouders ook gewoon over inmiddels).

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:22

highwaykind schreef:
lies schreef:

Klagen bij de DHL heeft denk ik ook weinig zin - die hebben de boel gewoon op het adres bezorgd dat op het pakje stond.

Het was een aangetekende brief, dat is iets anders dan een pakje waarvoor niet getekend hoeft te worden. Ik vind wel dat de fout bij DHL ligt. Je mag een aangetekende brief niet door iedereen laten tekenen. Waarom zou je dan nog een brief aangetekend willen versturen, als iedereen er voor mag tekenen?

Dowski, werk je bij TNT? Dan zou ik het maar eens navragen, want je moet dat wel vragen én aanvinken. Er lag laatst nog een notitie bij ons in de kantine, dat dat te vaak vergeten werd.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:26

Ik heb ook een tijdje bij tnt gewerkt. Namelijk met kerst voor de kerstkaarten te bezorgen. Ik vond het ontzettend leuk werk. Hele gezellige collega's en leuke sfeer onderling. Ik had wel mijn vaste wijk.
Ik vond het ook erg jammer dat het maar tijdelijk was. En de kerstpost weer over was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:49

Hoi!

Mag ik me hier ook melden? Werk vanaf 6 juli als tijdelijke hulpkracht bij de TNT, nu 3 weken gehad (en al 1 week vakantie) en bevalt me echt erg goed! Ook al veel leuke dingen meegemaakt, en heel erg gezellige collega's!

Waar werken jullie?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 17:06

TNT in Nuenen de gekstuuhhhh! *\o/* Ondertussen al weer 8 maanden...

Tuurlijk ben jij ook welkom! Hoi! :wave: :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:14

Ik werk in Nw-Vennep, als zaterdagmedewerkster. En het bevalt mij idd ook goed, erg gezellig. Ik ben sinds april 2008 werkzaam voor de TNT, nu zo'n 1 jaar en 4 maanden. Was vandaag echt weinig post, ik was echt vroeg klaar :D

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:36

hee, werkt er iemand hier in eindhoven? zoeken ze daar nog mensen voor doordeweek dat je weet?

zit nu op de zaterdag bij Helmond, heeeeeele gezellige club, maarja, ik woon voortaan in eindhoven en totdat ik een vaste baan heb gevonden wil ik eigenlijk meer werken, zoveel als kan.