Hoe word je.. tattoo-artist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Hoe word je.. tattoo-artist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 19:59

uhu, dat heb je in het grafisch vak ook ( wat ik nu doe ) maar je kan altijd met klant overleggen, en dingen aanpassen etc. Jij bent diegene die advies geeft

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:00

true.. maar ik bedoel maar, tis wel een creatief beroep, maar je kunt maar zelden echt ´los´gaan he.. bovendien is het vreselijk moeilijk om de techniek onder de knie te krijgen, heb ik me laten vertellen.. Maarja, dromen mag en misschien lukt het me ooit Haha!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:01

Ik tattoeer!
Niet als beroeps maar voor nevenbij
Opleiding, hmm nee begin te oefenen op varkens huid. Bestel niet zomaar een pakket vanuit een boekje, dat zijn vaak warmlopers waar je je handen aan verprand. Je moet verschillende hebben
1 liner
2. vulwerk
3. schaduw werk
waarom het ene werk vraagt meer capaciteit dus sneller werk zoals inkleuren .
hier een site van een groothandel waar ik alles bestel.
http://www.niruss.nl
bestel het gewoon als je geld over heb en begin eens op varkenshuid en ervaar .
Daarbij denk ook aan materiaal voor stempel werk.
Meer info pb me maar

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:01

Het voordeel van een getattoeerde tattoeerder (breek je tong er niet op) is dat hij weet waar hij het over heeft. Hij kan je beter uitleggen hoe het gaat voelen. Iemand die geen tattoos heeft moet het maar met horen zeggen doen.
Dus, als jij mij in je stoel hebt liggen en jij vertelt mij dat het geen pijn doet, dan denk ik, ja, dat zal best maar hoe weet je dat zo zeker?

Ik heb zelf mijn tattooeerder gevonden door mond op mond reclame en dus niet gezocht naar iemand die er zelf ook veel had.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 20:02

dat is altijd zo met creatieve beroepen die geld om moeten leveren. Nu maak ik posters, flyers etc. En werkelijk, iedereen vind weer wat anders mooi.. Ik vond t gewoon interesant om er een topic over te openen.. Of het me lukt? misschien denk ik over 5 jaar wel dat ik heel wat anders wil..en dit niets vind;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:03

pinuts schreef:
hmm, ik vind dat er in tatoeges wel wat nieuws mag komen.. Het zijn tevaak tribals, pin-up dames en japanse tekeningen.. Ergens heb ik echt zin om alles om te gooien, maar volgens mij is het echt een familie-iets..

tjah dan heb je niet de juiste instelling net wat kjoetie zeg, je kan een week namen schrijven op iemands lichaam, maanden tribals tekenen etc.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 20:03

Mandy: een dokter/piercer zegt ook vaak: dit doet geen pijn, maar heeft hij t zelf meegemaakt? Nee.. Vaak nieteens, het is maar een geruststelling.. Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 20:04

dramaqueen: lees bovenste berichten, ik weet wel waar ik t over heb..

edit: tis ook niet dat ik ineens tatoo-artist wil zijn volgende week ofzo, wil gewoon verhalen horen.. informatie.. Haha! ben gewoon nieuwgierig naar dit beroep Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:06

ik heb liever een artiest die ervaring ermee heeft Lachen maar meningen verschillen Ja

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 20:07

ook met piercers? Ik laat me zonder moeite piercen zonder dat ik weet dat diegene zelf ook een piercing heeft.. Natuurlijk elke mening verschilt, verder heb ik gezegd dat ik niet weet ooit een tattoo te nemen.,dus miss ooit wel, maar heb de huid er niet voor:)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:18

pinuts schreef:
Mandy: een dokter/piercer zegt ook vaak: dit doet geen pijn, maar heeft hij t zelf meegemaakt? Nee.. Vaak nieteens, het is maar een geruststelling.. Lachen

Ja, dat is waar. Het was ook maar een idee van mij. Kan me namelijk best voorstellen dat sommige mensen er naar kijken.
pinuts schreef:
Ik laat me zonder moeite piercen zonder dat ik weet dat diegene zelf ook een piercing heeft.

Een piercing vind ik iets heel anders. Als die niet mooi gezet wordt, haal je hem eruit en laat het gat dichtgroeien, geen probleem.
Als een tattoo verknald wordt zit je wel wat langer met de problemen.
Maar inderdaad, het is in beide gevallen niet echt belangrijk of de persoon in kwestie zelf een tattoo of piercing heeft. Als hij maar goed in zijn werk is.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:19

kjoetie schreef:
ik heb geluk, mijn pa is de president van een motorclub, heeft zichzelf al aangeboden als slachtoffer en brengt dus automatisch een fikse klantenkring mee.. maar echt, voor ik het van de grond heb, als het me uberhaupt lukt gaat er nog heeeeel wat water door de maas..

he wat leuk, de eerste in deze richting (bikerscene) die ik hier op bokt tegenkom Ja mijn vriend namelijk ook... Haha!

ik ken eentje uit onze kring die wel eens een leerling heeft gehad maar het komt volgens mij op veel doorzettingsvermogen, geduld neer, bereid zijn om geld en tijd in jezelf te steken en je eigen stijl te ontwikkelen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:20

pinuts schreef:
ook met piercers? Ik laat me zonder moeite piercen zonder dat ik weet dat diegene zelf ook een piercing heeft.. Natuurlijk elke mening verschilt, verder heb ik gezegd dat ik niet weet ooit een tattoo te nemen.,dus miss ooit wel, maar heb de huid er niet voor:)

ook wel, maar toch is dat anders. MandyR was me voor maar een tattoo zit er de rest van je leven, je moet er elke dag naar kijken..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 20:44

t ging om de pijn..Lachen Als een tatoo-artist geen tatoeages heeft weet ie niet hoe de pijn is, maar kan daarom wel goede tatoeages zetten... (portfolio etc..) Het ging erom dattie je niet gerust kon stellen qua pijn..niet over de kwaliteit

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:50

"Never trust a skinny chef" Knipoog

Misschien kun je eens bij een tatoeëerder in je omgeving vragen hoe je het beste aan kunt pakken.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:57

pinuts schreef:
t ging om de pijn..Lachen Als een tatoo-artist geen tatoeages heeft weet ie niet hoe de pijn is, maar kan daarom wel goede tatoeages zetten... (portfolio etc..) Het ging erom dattie je niet gerust kon stellen qua pijn..niet over de kwaliteit

alles telt mee, maar zoals ik al zei, mijn piercer hangt ook vol, je hebt die barslechte "zusters" zaak BODYMX in breda, waar ze in witte jassen lopen en er gebeurd alleen maar sh*t om het zacht te zeggen. ik laat me daardoor ook niet prikken. een witte zusterjas doet me niets, heb liever iemand met oorlellen in zn nek om het ff droog te zeggen ROFL

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 20:59

zoals ik al zei: ik heb dit topic aangemaakt voor info, en miss laat ik zelf ook nog eens tatoo zetten..Lachen