Wie heeft het nog wél naar zijn zin op school?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Re: Wie heeft het nog wél naar zijn zin op school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:53

school leuk vinden is misschien een groot woord, maar mijn klasgenoten + sommige lessen zijn wel leuk

Echter het naar school zelf gaan? Nee, ik weet wel iets leukers te doen Nagelbijten / Gniffelen ik ga maar 1 dag in de week naar school en dat vind ik meer dan genoeg!

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:54

Ik vin sgool wel leuk, maar niet omdat ik er vanalles leer ..
M'n vrienden zijn gewoon leuk Haha!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:57

Ik vind school dit jaar echt leuk.
Ben een niveau lager gegaan, terwijl ik met gemak juist een niveau hoger kon. Ik had dat niet gedaan, vanwege de paarden en tijd.
Nou het gevolg is dus dat ik super goede cijfers haal, bijna niet hoef te leren, en het gewoon makkelijk vind.
Dan zit ik nog op een nieuwe school, waar ik veel mensen ken.
Veel aandacht van jongens, en gewoon een super leuke vriendengroep.
Goed rooster, fijne leraren, leuke klas...
Ja ik vermaak me wel! Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:58

ik studeer fysiotherapie, zit nu in het laatste jaar, en loop stage. Vind het jammer dat ik niet zo vaak meer naar school hoef Haha! Ik vind het vooral erg gezellig op school, en vind het ook interessant.
Gelukkig ben je als fysio nooit uitgeleerd, maar moet je altijd bijscholingscursussen blijven doen Lachen Of extra opleidingen. Kijk er nu al naar uit Haha!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:10

Ik vind school vreselijk. Maar dat is niet alleen omdat het saai is.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:25

Nikki__ schreef:
Hallo Bokkers!

Ik zie allemaal topic's voorbij komen over hoe kl*te school is.
Ligt het nou aan mij, of ben ik de enigste die geniet van school?!
Ik ben nu 18 en vind het heerlijk om naar school te gaan, lessen te volgen en veel te leren!
Ik heb nog zoveel plannen om te doen met opleiding!
Ik doe nu Dier, hierna ga ik naar de Stoas en daarna waarscheindelijk SPW oid.
Ik ben dus nog lang niet klaar! Ik vind het onwijs leuk en kan echt van school genieten.
Tuurlijk, ook ik vind wel eens dat me wekker veel ste vroef afgaat. Maar als ik eenmaal met mn lessen bezig ben, geniet ik vollop!

Zijn er nog meer bokkers met zoveel plannen? En die het wel naar hun zin hebben op school?
Of ben ik écht de enigste?

Ik heb dierverzorging niv 4 Barneveld gedaan en vond het super, was het studeren/studentenleven nog lang niet zat.
Ben na de MAS de Stoas gaan doen en vond het in 1 woord VRESELIJK !!! Lips are sealed Thank god wel propedeuse in 1 jaar gehaald dus daarna door naar Van Hall, beviel een heel stuk beter Ja enorm leuke studie tijd gehad ook Go jij! Go jij! Schijnheilig

Helaas geen leuke ( vaste) baan kunnen vinden en heb daarom een paar jaar geleden cariereswitch gedaan. Heb mijn overall ingeruild voor het uniform en werk/studeer nu bij de politie, bevalt me super OK dan! Ik hoop dat de animalcops ook in Nederland komt, dan heb ik helemaal dé pérfecte/ideale baan! Haha!
En ach, mocht dat niet gebeuren ..... mijn vriend heeft een boerderij met 160 koeien, 40 schapen en 4 paarden dus ik hoef het agrarische leventje niet helemaal te missen! Knipoog

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:34

Nou mijn 1e school van de middelbare was super! Maar de 2e ging helemaal mis, werd uit me vriendengroep gegooid (lang verhaal) en dan is het lastig om weer nieuwe vriendinnen te vinden. Kreeg steeds minder zin om naar school te gaan. Het begon allemaal met 10 minuutjes te laat op school te komen, soms even stoppen met werken spelletje doen (werkten op laptops). Maar ik begon er steeds meer tegenop te zien, 10 minuten later werden kwartier, kwatieren weren halve uren, halve uren werd een uur etc etc etc. Het ging steeds slechter liep onwijs achter met me werk. Kon mezelf niet meer aan het werk zetten. En de 2e is ook echt een ramp geworden! Onderwijsinspectie erbij (ging allemaal nog goed) laatste maand beetje werk (thuis) gemaakt en 1x per week even naar school om het na te laten kijken. En ondertussen begonnen ze me steeds gekker te vinden omdat ik altijd zo weinig kwam en eerder weg mocht van school. De klas begon over me te rodellen dat ik niet te vertrouwen ben, raar, lui etc. Was dus echt een rotjaar Huilen

Maar nu zit ik op een nieuwe school, die ook extra aandacht aan mij besteed. Iedereen heeft autisme daar. Ik heb licht autisme maar mijn zintuigen werken extra goed waardoor je ook sneller moe word van singalen om je heen. Maar deze school houdt daar rekening mee. Het gaat nu super ben dan wel het enige meisje in de klas maar het is harstikke gezellig! Leuke vriendengroep, leren gaat goed (loop behoorlijk voor op mijn werk). En ben nu harstikke blij Hyper! , baal nu zelfs een beetje dat het weekend is Tong uitsteken

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 14:30

Ik hou van school omdat de lessen interessant zijn, ik hou van leren en me inzetten. Helaas heb ik niet zo'n fijne klas maar wel goede vrienden daarbuiten dus het compenseert zich wel Lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:14

Ik vind het ook heerlijk! Ben dan ook een jaar schoolloos geweest, en geniet er nu dus volop van, ook al moest ik een jaartje daardoor blijven zitten. Heb volop nieuwe kansen, waar ik zeker gebruik van maak. Ik heb een leuke gezellige klas, hele leuke docenten met een leuke manier van lesgeven, en leuke leerlingen. Vermaak me dus wel! Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:14

School is een verplichting, soms afzien vanwege moeilijke stomme opdrachten, en afzien vanwege de lange dagen en de tijd die ik ook op een leukere manier had kunnen spenderen.....

MAAR, enorm vervelend vind ik het zeker niet. Het is altijd super gezellig met mijn studiegenoten, we maken een hoop lol tussen de studie door. Dat is ook enorm veel waard. Daarnaast ben ik ook blij met mijn studiekeuze. Al weet ik nog steeds niet wat en of ik er later mee ga doen Clown

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:18

Ik vind school ook altijd leuk. De lessen zijn ook leuk, maar het is ook altijd heel gezellig! Ik heb een leuke klas, en er hangt altijd wel een leuke sfeer. Ik heb voor dit jaar ook eigen vakken mogen kiezen, dus dan is het al een stuk fijner om lessen te volgen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:53

Ja vind het super: het gaat me dit jaar echt geweldig af, kan het op mn sokken. Klas is leuk, de school is leuk, trajectklas is helemaal te gek: wat dat betreft niks op aan te merken dus. Het enige wat ik niet leuk vind aan school is dat het mij hier houd: anders zat ik nu al in het buitenland op een plek waar ik wél gelukkig kan zijn. Maar goed, ik heb het vooruitzicht dat deze hel over twee jaar voorbij is en dat houd me wel aardig op de been. Lachen

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:08

Ik vind school ook wel leuk Lachen . Doe een sportopleiding met hoofdvak buitensport Haha! .

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:49

Ik begin school steeds leuker te vinden Lachen Ik zit nu in 4VWO en heb alleen nog maar de vakken (op 2 na) die ik echt leuk vind Haha! Vind het niet allemaal even makkelijk, maar dat maakt niks uit. Ik ga naar school om te leren. Ik ken genoeg mensen die zijn ziek om het kleinste beetje wat ze hebben, maar ik ga echt zo vaak mogelijk naar school toe Haha! Als ik ziek ben, 'mis' ik school altijd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:38

Ik ga ook graag naar school. Eindelijk m'n vrienden weer zien, even lekker socializen, en daarnaast vind ik de opleiding ook erg leuk Ja

Ik zit nu in het 3e jaar van het mbo (doe toevallig ook opleiding dier, 4-jarig) en eigenlijk heb ik me hier prima vermaakt tot nu toe Lachen

Ik denk dat het ook een beetje ligt aan de docenten, klas & je opleiding. Dit speelt allemaal een rol, en ik heb de mazzel dat dit allemaal hartstikke goed zit!
Ik weet nog wel toen ik op de havo zat. Mèn wat had ik toen een hekel om naar school te gaan. Rotklas, vervelende leraren en eigenlijk interesseerde het me gewoon allemaal niet meer. Toch blij dat ik een andere opleiding ben gaan doen. Haha!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:52

Ik vind het écht heel leuk op mijn opleiding Haha!
Intressant, gezellige mensen, ja hoor ik zit helemaal op mijn plek.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:36

Ik vind school ook leuk.

Ben net begonnen met vavo (volwassenen havo) en ik wil het gewoon súper graag halen dus de motivatie is er Haha!! Dat scheelt al een hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:39

mijn middelbare periode was een ramp ..

Over het algemeen vervelende docenten, en ook gewoon slechte docenten Eigenlijk gewoon een slechte school Tong uitsteken (imo) Daarnaast ben ik niet zo'n regeltjes mens, en als je dan toch een hekel aan alles hebt, skip je alles maar meteen Bloos ... Als je dan ook nog een pfeiffer krijgt en andere gare klachten (en de school schuift het op psychisch welzijn )

Ik heb 4 jaar VWO gedaan (2 jaar gym, 1 jaar h/v en een jaar ath.) En eigenlijk vond ik het echt vreselijk, ik had een concvermogen van 0,00 en als iemand iets vertelde kwam het niet eens aan.. Ik liep dus de hele dag een beetje doelloos voor me uit te staren.. En liet alles me maar 'overkomen'.. En dat dag in, dag uit... Ik was ook oververmoeid, sliep op mijn vrije dagen soms wel 14/15 uur... Doordeweeks ging ik vaak ookal om 7/8 uur slapen (waardoor ik ook in tijdnood kwam.) En dan is opstaan ook zo verdomde moeilijk.. Dan stond ik op, ging kleding pakken, op m'n bankje zitten, om te vervolgens weer in slaap te vallen.. Ja dan kom je te laat. Jammer voor mij geloofde ze me niet Huilen Heb je bijna een proces verbaal aan je broekhangen en word je nog geschorsd ook .. Dat gezeik daar ook altijd Tong uitsteken

en toen ging ik MBO doen Go jij! Go jij!
Ik zit nu in mijn 2e week mbo, en ik vind het echt leukkk Haha!
Gewoon een nieuwe start, zonder dat mensen allemaal zo negatief beeld van me hebben (komt nooit op school, altijd te laat etc. Tong uitsteken). ..
Daarnaast is m'n opleiding vet leuk, zijn de regels relaxt, en nu ben ik wel weer gemotiveerd.. Pling (ookal vind ik het ergens nog wel vervelend dat ik van het vwo afgekickt ben, maar ach.. Als ik dan nu eindelijk een leuke schooltijd kan hebben)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:37

ikke! ik ben 19 en heb hiervoor 3 jaar fulltime gewerkt voor een minimum loon, komt nog bij dat dit me droomopleiding is... ik vind het héérlijk en ik haat weekend want dan zit ik niet op school Verdrietig
ik geniet met volle 100%

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:57

Hallo,

Ik denk dat het zin hebben vooral te maken hebben of je iets doet wat je leuk vind en je trekt. Op de basisschool is iedereen één pot nat. Daarna, op de middelbare school, is het niveau meestal wat passender en meer op maat. Alhoewel je wel gewoon vakken moet volgen die niet altijd even interresant zijn op dat moment. Maar daarna spits je jezelf veel meer toe op jou ding(tenminste meestal).
Op dit moment ben ik bezig met mijn twee HBO studie. Na de ALO afgerond te hebben ben ik nu bezig met Fysiotherapie en ik vind het super leuk. Het trekt en het is zelfs leuk om zowat de hele zondag te studeren Bloos . En de lessen zijn erg interresant dus ik ga zeker met zin heen! *LOL*

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:58

eknein schreef:
Ik vind school ook wel leuk Lachen . Doe een sportopleiding met hoofdvak buitensport Haha! .

Even vraagje welke opleiding doe je? Ik heb ook veel buitensport gedaan en ben dus benieuwd. Knipoog

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:02

Ja hoor, ik vind school leuk! Niet alle vakken en alle dagen natuurlijk, maar ik hou ontzettend veel van dingen leren en ik ben best bereid hard te werken. Ik zit in 4 gymnasium dus ik moet nog krap 3 jaar. Zou wel zuur zijn als ik er niks aan vind Clown

Mijn huidige klas had leuker gekund, dat is jammer, ik had eerst echt een superleuke klas dat maakt het helemaal leuk natuurlijk. Maar goed, zo overleef ik het ook wel. Ik heb gelukkig wel wat leuke clusters, ik vind het prima.

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:07

de school & lessen leuk vinden , nou nee niet bepaald Knipoog

Doe de opleiding dierverzorging, niveau 4. staat in je profiel , Lachen
Dat is de opleiding die jij gekozen hebt, en dat vind je waarschijnlijk leuk het intersseert je want daar heb je zelf voor gekozen Tong uitsteken

maar in mijn geval, vind ik de meeste vakken érg saai omdat ze me niet interseren het enige dat me intersseert zijn dan nog de talen op school maar voor de rest nee, Haha!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:09

Op zich vind ik school wel leuk, het is erg gezellig. Maar veel dingen zijn zo vaag geregeld, daar word ik echt heel moe van Clown En op het moment heb ik het ook naar mijn zin op m'n stage, wat het geheel natuurlijk ook wat leuker maakt Lachen Ik studeer trouwens paardenhouderij Knipoog

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:12

Ik haaatt het Bloos
Door de kinderen, en vooral door alle roddels!
en dat we 10 minuten moeten rennen, ik kan het wel volhouden, maar mijn kop word echt vuurrood..
ik schaam me dood!!