paard en alcohol?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: paard en alcohol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:28

Thats_Me schreef:
Bloos! Bloos! Bloos! ben met stomheid geslagen dat je zoiets bedenkt en dan ook nog op bokt zet. Maar goed ik neem aan dat je toch toestemming moet krijgen van je docenten voordat je iets doet? En die zullen dergelijke onderzoeken toch niet goedkeuren.

Meid er zijn zat onderzoeken die je kan doen. Wat dacht je van een goede literatuurstudie of het afnemen van interviews! Onderzoeken betekent niet dat je alleen maar proefjes moet gaan uitvoeren er kan zoveel meer Nagelbijten / Gniffelen

Wel een kleine kanttekening er zijn mensen die wel eens een flesje bier aan hun paard geven. Dat kan geen kwaad. Schijnt ergens goed voor te zijn Lachen Maar het zou niet interessant zijn voor een onderzoek om daarbij te gaan kijken hoe een paard reageerd want die waardes zijn zo klein dat je eigenlijk geen verschil zult bemerken. Denk maar aan mensen die 1 glas alcohol drinken Lachen Zoals gezegt is het misschien interessanter om dan eens bij mensen te testen ipv paarden. Verder denk ik toch dat het afnemen van interviews of enquetes ook wel erg interessant kunnen zijn voor een onderzoek Lachen

Er is een heel groot verschil, wij mensen schudden het zelf in onze giegel.
Terwijl een paard afhankelijk is van wat wij hun voeren.
Ik denk dat het net zo dom is als kleine onwetende kinderen bier te voeren.
Zorg gewoon dat je paard goed voer krijgt en daar hoort naar mijn mening geen bier bij, ook niet voor een keer of een beetje.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:48

Ik vind dat je het niet kunt maken. Je bent geen dierenarts of iets in die geest, dan ga je geen rare experimenten uitvoeren. Maar dat begrijp je geloof ik inmiddels wel.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:50

Bier kan je geven, daar slinken dikke benen van.
Veder zou ik voor geen goud ander alcohol aan mn paard durven geven!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:00

Zemelen met bier is een recept om je paard heel relaxed te krijgen, ipv. bijv. Sedalin e.d.. Ik heb het nooit uitgeprobeerd, alleen van horen zeggen, dus ik weet ook niet hoeveel bier er dan gegeven wordt.
Overigens zijn de meeste paarden wel gek op bier, ik heb ze wel eens wat van mijn hand laten likken.
Gewoon bier kan weinig kwaad, als je er tenminste geen emmer vol van geeft. Sterkere alcohol is ook voor mensen ongezond, dus zou ik zeker niet aan een paard geven.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:31

het ging haar niet om een beetje bier geven het ging haar om dronken voeren

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:39

die van mij krijgt elke week een flesje oud bruin, dronken kan hij er volgens mij niet van worden, ik geef dit op advies van de DA mijn paard is niet helemaal goed gecastereerd, en plast moeilijk met een flesje in de week loopt ie tenminste wat makkelijker leeg, trouwens nu hij aan het bier zit, zit hij ook goed in zijn jasje.glimt en is altijd zacht

zou het niet in mijn hoofd halen om hem meer te geven dan dat de DA heeft aan gegeven. dus dronken nee, ik denk dat een paard zich zelf redelijk wat schade kan toe brengen als hij onderuit gaat omdat de weg niet meer stil ligt

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:15

VSW-->STW

Elisaburger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 11:37

uhm, ik heb mezelf nooit horen zeggen dat ik mn paard ga dronken voeren.
maar iig bedankt.
ik had indd ook wel gehoord dat donker bier eens in de zoveel tijd echt geen kwaad kan. dat het zelfs nog wel een goed voor je paard kan zijn!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:44

jesito schreef:
Jullie soort mensen zijn er wel fel op tegen als er labdieren ergens voor worden gebruikt maar je doet zelf eigenlijk precies hetzelfde.
Je weet niet wat de effecten zijn, het kan goed gaan maar er kunnen ook gekke dingen gebeuren.
En of dat nou een paard is of een kip.
Je geeft een baby toch ook geen bier om te kijken hoe die erop reageerd.

Jullie soort mensen...?! Juist ja.
Je moest eens weten waar ze dierproeven voor gebruiken...
Gebruik je mascara? Dan ben je in de meeste gevallen (1 op de 2 merken test op dieren) schuldig aan dierproeven (en denk je dat L'Oreal ik noem maar wat dat op de achterkant van het flesje gaat zetten "dit product is op lieve pluizige konijntjes getest" uhm... nee!)
Gebruik je shampoo? Dan ben je in veel gevallen mede-schuldig aan testen op dieren (1 op de 4).
Gebruik je make-up remover? Dan ben je in bijna alle gevallen mede-schuldig.
Body-lotion, botox, scrub-producten, tandpasta, mondwater, creme's, tonic's, etc

I rest my case.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:45

Lindy1982 schreef:
het ging haar niet om een beetje bier geven het ging haar om dronken voeren

Waar stond dat?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:53

Bonita_Bon schreef:
jesito schreef:
Jullie soort mensen zijn er wel fel op tegen als er labdieren ergens voor worden gebruikt maar je doet zelf eigenlijk precies hetzelfde.
Je weet niet wat de effecten zijn, het kan goed gaan maar er kunnen ook gekke dingen gebeuren.
En of dat nou een paard is of een kip.
Je geeft een baby toch ook geen bier om te kijken hoe die erop reageerd.

Gebruik je mascara? Dan ben je in de meeste gevallen (1 op de 2 merken test op dieren) schuldig aan dierproeven (en denk je dat L'Oreal ik noem maar wat dat op de achterkant van het flesje gaat zetten "dit product is op lieve pluizige konijntjes getest" uhm... nee!)
Gebruik je shampoo? Dan ben je in veel gevallen mede-schuldig aan testen op dieren (1 op de 4).
Body-lotion, botox, scrub-producten, tandpasta, mondwater, creme's, tonic's, etc

I rest my case.

Gaan we over op proefdieren? Want daar kan ik ook nog wel een heel boekje voor open trekken. Want wat jij zegt is in Nederland al lang geen realiteit meer. Er mag al ruim 10 jaar!!!! geen dierproeven meer gedaan worden op dieren voor cosmetica. Daarbij is het zo dat het ook niet al te lang meer duurd voordat er geen producten uit het buitenland waar wel dierproeven gedaan worden voor cosmetica verkocht mogen worden in de Nederlandse winkels. Want voor cosmetica is het gewoon niet nuttig om proefdieren te gebruiken maar helaas kunnen we voor medicijnen nog niet anders dan proefdieren te blijven gebruiken. Al moet er wel alternatieven gebruikt worden als die voorradig zijn.

Daarbij zijn de beelden die wij te zien krijgen door stichting proefdiervrij niet reeel meer ze zijn oud en voldoen niet meer aan de eisen van tegenwoordig. Zo hebben proefdiercavia's het bijvoorbeeld veel beter dan de huis tuin en keuken cavia. Alle eisen zijn zo scherp en er wordt zeer strikt gecontroleerd waarbij het welzijn van de dieren hoog staat. Die mensen geven écht wel om dieren en zorgen er voor dat dierproeven voor de dieren ook zo goed mogelijk verlopen met zo min mogelijk tot geen pijn.

Maar om zo uit het niets op dieren dergelijke proeven te doen nee dat is gewoon niet geschikt. Je kan natuurlijk wel gedragstesten doen maar niet door iets toe te dienen en dan te kijken hoe het dier reageerd Lachen

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:00

Ik ken zat mensen die hun paard een flesje bruinbier geven, met name om de ergste stress tijdens wedstrijden weg te nemen. Zij zeggen dat het werkt. Denk niet dat het schadelijk is. Maar dit als onderzoekje voor school uitvoeren???? Ik snap het nut er niet van. je hebt niet eens een hypothese en wetenschap kun je het verre van noemen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:13

mensen dit slaat nergens op de TS had het nooit over dronken voeren gehad dat wordt gespeculeerd. Ze had een vraag hoe paarden op alcohol reageren. Dat hoeft zelfs maar in kleine mate gebruikt te worden.

Reageer normaal. Zo erg is het niet om een biertje aan je paard te geven. Sterkere alcohol vind ik wel bezwaarlijk

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:00

splash1999 schreef:
mensen dit slaat nergens op de TS had het nooit over dronken voeren gehad dat wordt gespeculeerd. Ze had een vraag hoe paarden op alcohol reageren. Dat hoeft zelfs maar in kleine mate gebruikt te worden.

Reageer normaal. Zo erg is het niet om een biertje aan je paard te geven. Sterkere alcohol vind ik wel bezwaarlijk

Idd, helemaal mee eens! Gewoon zóveel mensen doen dat wel eens. Dit heeft niet eens want met een proef dier te maken, wat hier nu ook opeens de ronde gaat. (Echt bokt...) Mensen die véél meer verstand van paarden hebben dan de meesten hier doen het wel eens. Er is niks mis met alcohol als je het juist gebruikt. Bij de mens niet en ook niet bij paarden. Natuurlijk is de hoeveelheid niet te vergelijken met elkaar aangezien ze een verscheiden afvoersysteem hebben, maar een klein beetje is in sommige gevallen JUIST een goed werkende remidie.
Weet wat je zegt als je een reactie plaatst man... En lees geod wat er wórdt gevraagd.

Elisaburger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 19:20

Dankje femke Tong uitsteken

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:07

Wat een vervelende reacties hier, zeg. Typisch Bokt... totaal niet lezen, een half zinnetje zien, direct je conclusie trekken en met zijn twintigen over de TS heen gaan vallen. De TS heeft het totaal niet gehad over 'dronken voeren' en ook aangegeven dat ze zelf heus wel snapt dat je dat niet zomaar moet doen. En nu gaat er vast weer iemand zeggen dat ze om reacties vroeg, maar ik neem aan dat het dan toch niet al te moeilijk is om te bedenken dat ze onderbouwde reacties wil.

Thats_Me, wat betreft dierproeven: nee, de cosmetica zelf mag niet meer getest worden. De ingrediënten echter nog wel, het verbod hierop gaat pas vanaf 2009 langzaamaan ingevoerd worden. Pas in 2013 zullen alle dierproeven op dit gebied verboden worden - en laten we eerlijk zijn, is het nu écht nog nodig om het zoveelste 'nieuwe' ingredient voor mascara nog maar weer eens te gaan testen? Zinloos, toch? Wel erg goed dat de wetgeving hiervoor aangescherpt wordt en dat er steeds meer alternatieven komen, natuurlijk! Toch houd ik het voorlopig maar zoveel mogelijk op dierproefvrije producten.
Laatst bijgewerkt door Nimue op 11-09-08 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:10

ik ken wel een paard die altijd bier krijgt!(en dan niet een klein slokje!! nee veel meer) reageert er niet echt op volgensmij ..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:13

Nagelbijten / Gniffelen

Misschien kun je het houden op een literatuur onderzoek?

Nee tuurlijk is een beetje bier niet erg voor een paard. Dat merkt hij niet eens, want dat is net zoiets als een druppel water in de zee. Maar een paard zoveel geven dat je de reacties erop ziet, is absoluut niet gezond

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:43

Thats_Me schreef:
Bonita_Bon schreef:

I rest my case.

Gaan we over op proefdieren? Want daar kan ik ook nog wel een heel boekje voor open trekken. Want wat jij zegt is in Nederland al lang geen realiteit meer. Er mag al ruim 10 jaar!!!! geen dierproeven meer gedaan worden op dieren voor cosmetica. Daarbij is het zo dat het ook niet al te lang meer duurd voordat er geen producten uit het buitenland waar wel dierproeven gedaan worden voor cosmetica verkocht mogen worden in de Nederlandse winkels. Want voor cosmetica is het gewoon niet nuttig om proefdieren te gebruiken maar helaas kunnen we voor medicijnen nog niet anders dan proefdieren te blijven gebruiken. Al moet er wel alternatieven gebruikt worden als die voorradig zijn.

Daarbij zijn de beelden die wij te zien krijgen door stichting proefdiervrij niet reeel meer ze zijn oud en voldoen niet meer aan de eisen van tegenwoordig. Zo hebben proefdiercavia's het bijvoorbeeld veel beter dan de huis tuin en keuken cavia. Alle eisen zijn zo scherp en er wordt zeer strikt gecontroleerd waarbij het welzijn van de dieren hoog staat. Die mensen geven écht wel om dieren en zorgen er voor dat dierproeven voor de dieren ook zo goed mogelijk verlopen met zo min mogelijk tot geen pijn.

Maar om zo uit het niets op dieren dergelijke proeven te doen nee dat is gewoon niet geschikt. Je kan natuurlijk wel gedragstesten doen maar niet door iets toe te dienen en dan te kijken hoe het dier reageerd Lachen

Er word op zeker wel mascara op proefdieren getest. punt. ik heb het niet over nederland, hier worden deze producten dan ook niet geproduceerd. maar ze worden hier WEL verkocht.
Anyway, ik zet niemand hier aan tot dierproeven oid, maar vind dat er erg heftig word gereageerd EN "jullie soort mensen" stopot me tegen de schenen