wat vinden julie een laag, normaal, hoog salaris?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: wat vinden julie een laag, normaal, hoog salaris?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:24

En nu ga ik iedereen jaloers maken door mijn gemiddelde netto maandloon hier neer te zetten.

2100 euro

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:46

Maar Denemarken is veel duurder qua onderhoud Knipoog

Secundaire voorwaardes tellen zeker mee. Vriend en ik starten beide eind van de maand met werken (juni afgestuurd) en hebben beide een goede job gevonden. Hij verdient bruto op papier meer, maar ik krijg een lease auto, hele goede voorwaardes, 13e maand en dat tikt ook lekker aan, op jaarbasis gezien Knipoog

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:09

Ik verdien zo een 880 euro schoon voor 30 uurtjes schoonmaken..
Ik vind dit netjes.. want van die 30 uur doe ik ook een hoop uurtjes alleen maar praten en koffie drinken, en dan nog eens weggelaten hoe vaak ik eerder weg mag haha Knipoog
Ik ben trouwens 19, einde van de maand word ik 20 en dan zal ik zo een 1000 euro schoon hebben voor 30 uur.

Mijn vriend is 22 en krijgt een 1500 euro schoon.
Straks als hij 23 is zal hij een 2000 euro schoon krijgen plus overwerk.
Ik ben verder heel tevreden over ons salaris.. maar meer is altijd welkom haha

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:12

Ik verdien rond de 12 euro per uur, bruto.
Dit is relatief niet zo heel erg veel, maar ik werk dan ook in de agrarische sector.
Op een van deze bedrijven zijn de extra's ook heel goed, overuren worden goed uitbetaald (150 Ziek En alle uren voor 6 uur worden ook 150% uitbetaald.
Zon en feestdagen worden 200% uitbetaald, en de uren voor 6 uur dus in totaal 250%

Ook reiskostenvergoeding is daar erg hoog.

Dus al met al vind ik de verdiensten daar erg goed.
Het andere bedrijf is een familiebedrijf, en daar zijn de verdiensten net wat minder. Wat logisch is. de ander is een megabedrijf door heel nederland.
Oh ja ik ben bijna 30 Haha!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:21

nikita_benno schreef:
ik zou (ben 17) 500 euro voor 38 uur verdienen bij een kleding zaak only vind dat zelf voor 38 uur echt veels te weinig moet binnen kort ook mn huur en ziekte kostens zelf gaan betalen dus dat lukt al niet

Dit valt echt reuze mee hoor! 500 euro voor 38 uur, ik weet niet of je dan 4 weken lang 38 uur werkt maar als ik 500 : door 38 kom ik toch echt op 13,16 uit per uur en dan zal er nog wel een toeslag ofzo bijzitten.

Ik hoop tochh wel als ik met de HBO klaar ben dat ik dan begin met 1500 euro, dat vind ik een normaal inkomen.

Vanaf 2300 euro wordt het toch wel iets hoger. Als ik kijk naar mijn stiefvader die 6500 euro BRUTO verdiend en dan mijn moeder met haar 1300 euro, dan vind ik 1300 héél laag en die laten we zeggen 5000 NETTO behoorlijk hoog!
Het is maar net waar je zelf ook mee akkoord gaat en alles.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:24

DebbieY schreef:
nikita_benno schreef:
ik zou (ben 17) 500 euro voor 38 uur verdienen bij een kleding zaak only vind dat zelf voor 38 uur echt veels te weinig moet binnen kort ook mn huur en ziekte kostens zelf gaan betalen dus dat lukt al niet

Dit valt echt reuze mee hoor! 500 euro voor 38 uur, ik weet niet of je dan 4 weken lang 38 uur werkt maar als ik 500 : door 38 kom ik toch echt op 13,16 uit per uur en dan zal er nog wel een toeslag ofzo bijzitten.

Ik hoop tochh wel als ik met de HBO klaar ben dat ik dan begin met 1500 euro, dat vind ik een normaal inkomen.

Vanaf 2300 euro wordt het toch wel iets hoger. Als ik kijk naar mijn stiefvader die 6500 euro BRUTO verdiend en dan mijn moeder met haar 1300 euro, dan vind ik 1300 héél laag en die laten we zeggen 5000 NETTO behoorlijk hoog!
Het is maar net waar je zelf ook mee akkoord gaat en alles.

Ik denk dat ze 500 euro per maand verdiend, voor 38 uur in de week werken.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:26

Als je 17 bent verdien je indd geen hol.
Ik ben 20 en ben nu deze maand begonnen met fulltime werk.
Ik krijg 1000,- netto, wat al zeer netjes was omdat ik eigenlijk volgens het minimum maar 600,- krijg voor 38 uur. Heel weinig.
Ik hoop dat als ik rond de 25 ben toch wel op de 1800,-- zit.
Dat vind ik een normaal salaris voor die leeftijd. De meeste hebben dan toch een huishouden of kinderen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:13

Ach, in Nederland breng je ook steeds meer weg als je meer verdient. Soms kan je beter iets minder werken, wat belastingtechnisch voordeliger uitkomt. Lachen

Van die 6500 euro bijvoorbeeld, houd je bij lange na geen 5000 euro over, ik gok tussen de 3700 en 4000 netto. Lachen (waar ik overigens ook geen nee tegen zou zeggen Vork Tong uitsteken )

edit; Momenteel zou ik in een andere sector leuker kunnen verdienen. Ik heb hier echter wel 2x zoveel vrije dagen als bij een andere werkgever. Dit telt voor mij ook heel erg mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 23:16

achja,lonen....
ik werk onregelmatig(jeugdhulpverlening),maak lange dagen,veel uren,slaapdiensten...
verdient niet denderend,maar kan er goed van rondkomen.
Sommige mensen hebben volgens mij ook niet echt een reeel beeld van wat salarissen zijn..