Misbruik stagair(e)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Re: Misbruik stagair(e)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:23

Je doet je stage in een bepaalde sector, en dan werk je ook mee zoals er algemeen gesproken in die sector gewerkt wordt... Ik heb zelfs bij mijn sociaal-werk-stage dagen gehad van smorgens 8uur, tot middernacht, zaterdagen en zondagen werken, heb zelfs een keertje op kantoor overnacht omdat ik de laatste trein toch zou missen.

Dat is nu eenmaal stage.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 08:58

Hij doet dus géén horeca opleiding.
We hebben het nagevraagd en het is duidelijk..
Hij mag dus alleen onder KANTOORUREN stagelopen, precies wat ik dacht....

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:00

Waarom loopt hij dan stage in een horeca bedrijf? Als hij geen horeca opleiding doet. Lijkt mij niet meer dan logisch dat je stage doet in het vak van je opleiding.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:02

Vaak is het op het 1ste gezicht geen problemen om op andere tijden stage te lopen, maar als het goed is, is de school verzekerd voor de dingen die onder de uren van school vallen en niet er buiten, stel hij breekt 100 glazen, of brengt iemand anders o.i.d. is hij savons niet verzekerd.

UniqueM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:03

het mag gewoon,me zus loopt stage net een half jaartje en ze moet nu ook nachtdienst doen enz,

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:03

Als hij daar al heeft gewerkt vind ik dat hij niks te zeggen heeft. Vind het ook maar raar dat hij daar stageloopt terwijl hij daar in principe ook werkt lijkt me.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:50

Ligt er volledig aan wat voor stage het is en wat voor werkzaamheden daarbij horen. Hij heeft neem ik aan een stage-opdracht die hij moet afronden. Als hij in het bedrijf dus voor andere werkzaamheden wordt ingezet dan klopt er iets niet.

Maar niet elke stage geldt tussen 9 en 5 hoor. Specifieke stage-opdrachten kunnen niet altijd overdag worden uitgevoerd en kunnen afwijkende tijden met zich mee brengen. Meeloopstages van 24/7 banen (horeca of thuiszorg) is ook gewoon meedraaien met de roosters en diensten als andere medewerkers.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:57

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat ie als marketing-student moet doen in een horecabedrijf? Verward En is datzelfde horecabedrijf überhaupt open om 9 uur?

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:09

Ik studeer ook maketing, aan de HvA. Tijdens mijn laatste stage mocht ik de HISWA organseren namens de watersportbonden. Ik werkte 3 weken lang elke dag (ook za en zo) en maakte veel overuren, soms werkte ik zelfs van 07.00 tot 21.00. En de stage was nog onbetaald ook. Misbruik van stagiaires? Misschien wel, maar ik heb wel een gedeelte van de organisatie van de HISWA op mijn naam staan, en daar ben ik best trots op!

Als marketing student zijn er ontzettend leuke stageplekken te vinden, als je vriend al stage heeft gelopen en gewerkt bij dit horeca bedrijf, dan is het toch juist leuk om nu eens iets anders te doen? Daar zijn stages ook voor bedoeld, veel werkervaring opdoen en kennis maken met alle verschillende kanten van je opleiding.. Succes ermee!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:12

tja, je kan nu eenmaal niet altijd zelf je tijd inplannen....

Ik heb stage gelopen in een woongroep, moest regelmatig late diensten draaien van 3 tot 11, en af en toe een weekend dienst, hoort er nu enemaal bij. Als hij in de horeca stage loopt lijkt me dat dat er ook gewoon bij hoort.... en het is niet voor eeuwig, en ben je zo afhankelijk van hem dat je neit zelf 's avonds dingen kan doen? zoveel maakt het toch neit uit... hij is ook dagen vrij dus je ziet elkaar wle leuk, komt wle goed! Pling

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:46

als je in de zorg stage loopt moet je wel eens tot half 11 werken en de volgende dag weer om 7 uur sochtends op je werk zijn! Heerlijk, haha

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:52

Ik denk dat een horeca bedrijf niet veel heeft aan een stagaire die overdga komt en voor etenstijd naar huis gaat. (ervan uitgaande dat het een restaurant vetreft)
Horeca stages hebben normaal gesproken toch altijd deze uren? Horeca werk valt toch ook juist in de avaonden?

(op lunchrooms, brunch etc na dan)

Edit: Lees nu net dat hij zelf geen horeca opleiding doet. Mag ik vragen wat voor werk hij dan wel doet in het horecabedrijf ?
Als het iets als administratie is, dat zal niet uitmaken voor het bedrijf of hij dit overdag of savonds doet, dan begrijp ik idd de uren niet.

Als het vanuit de school niet mag, dan aangeven bij het bedrijf en de mogelijkheden bekijken..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:13

Hij mag blij zijn met deze uren, want meestal werk je elke avond tot 11/12 of nog later. Ik lees dat hij geen horeca opleiding doet, maar hij heeft dus zelf gekozen voor deze stage Ja

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:18

Vind het maar normaal.
Toen ik in de horeca zat was dat van 11 uur 's morgens, tot 5 uur, en dan van 6 uur weer beginnen tot 2 of 3 uur inde nacht (barvrouw hé, die blijven altijd het langst...)

Hij heeft nog heel mooie uurtjes vind ik, zou wel willen ruilen daarvoor!

Uiteindelijk is het een stage; d.w.z. het vak leren. En horeca leer je niet van 9 tot 6...

Lees net dat hij geen horeca studeert; simpel dan, ander stagebedrijf zoeken, of rond de tafel gaan zitten.
Zo simpel is dat, je hoeft daarover niet te mokken.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:08

Als je in de horeca stage gaat lopen vind ik het niet zo gek eigenlijk, want tijdens kantooruren is niet echt veel te doen wat een stagair ook nog kan doen.
Wij hadden trouwens ook een stagaire bij de AH en die werd veel te veel ingepland dus ze zou eigenlijk geld moeten krijgen. Weet niet of zijn stage betaald is maar dat zou je wel even kunnen bekijken.