zware job...tips gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

Re: zware job...tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:39

tuurlijk ben je moe als je met een nieuwe baan begint,het is allemaal spannend,nieuw,je weet nog niets...
maar ik heb ook ander werk gedaan(ook in de paarden,in een winkel etc) en toen was ik ook moe,maar niet zoals dit.
dat ik gelijk naar bed ga als ik thuis kom,en dat ik zit te janken van frustratie en pijn in m'n lijf.
en tja,dat ik na 5 dagen weer op de paarden zat is inderdaad ook niet echt gezond,en ik ken mezelf maar al te goed.
in het begin ren ik mezelf voorbij om dan na een tijd af te zwakken omdat m'n lijf dan echt om rust schreeuwt.
ik probeer wel aan te geven dat t even een tikkie rustiger moet,maar dan krijg ik te horen dat ik nog jong ben en er maar aan moet wennen.
snap ik ook wel,maar dan wel in een rustig tempo.
ik kijk het nog even aan,maar ik baal er wel van(vooral van m'n eigen lijf,dat die zo tegenstribbelt..)

@ bromfiets: ey leuk om jou ook hier te hebben,hihi.
ja,ik heb al veel te veel gezien qua burn-outs etc,en ik hoop dat ik goed genoeg op mezelf pas om op tijd de rem erop te gooien.
ik moet nu echt dringend voor mezelf gaan zorgen,en ik wil het ook graag goed doen.
ik heb wel een idee in m'n hoofd hoe ik alles voor elkaar kan krijgen,maar nog niet met welke middelen(werk dus)
ik heb geen zin om weer depressief te worden,en daarom probeer ik te blijven praten,vooral op m'n werk dat ik het op deze manier niet trek.
en niet iedereen is hetzelfde,niet iedereen kan toe met 4 uurtjes slaap bijvoorbeeld.
ik merk aan mezelf dat ik echt goed rust moet nemen omdat ik anders binnen een paar maanden weer in een dip zit.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:43

Je hebt er op je werk dus al over gesproken? Is er dan geen mogelijkheid om een soort instroomperiode af te spreken? Dat je bijvoorbeeld per dag maximaal 2 paarden rijdt, de rest longeert of om de 2 dagen die zadelkamer poetst?
Als ze jou waardevol genoeg vinden om op die manier in je te investeren kun jij ook een boel teruggeven zonder jezelf tot de grond toe af te branden. Als ze dit niet willen zou je jezelf af moeten vragen of deze baas/setting wel bij je past.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 14:45

mmm,das wel een goeie bromfiets.
daar ga ik eens met hen over hebben,over de instroomperiode.