Moet ik me inschijven bij KVK?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Re: Moet ik me inschijven bij KVK?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:22

Maar als je nou onder een bepaald bedrag zit en je hebt het aangegeven bij de belastingdienst mag je dan wel adverteren? Of als je wel gewoon btw betaald.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:26

Ik ben altijd bang dat als ik de belastingdienst bel ze met van die hele moeilijke termen aankomen of dat ik dingen vergeet te noteren en het daarna niet meer weet Tong uitsteken hier kon ik het vast even rustig vragen. Belastingdienst heeft ook geen email maar wel kantoren misschien dat ik gewoon is langs ga om alles duidelijk te krijgen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:33

ik snap ook niet veel van al die verhalen van de belastingdienst maar een goede boekhouder doet wonderen...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:36

Maar ik moet uiteindelijk ook nog wat verdienen, een boekhouder kost ook geld Knipoog

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:45

Bestel eens een starterspakket bij de KVK. Heb ik ook gedaan. Het is toch niet handig om via via spullen te bestellen. Je kunt aankopen aangeven bij de belasting, die zijn aftrekbaar als je een KvK nr hebt. Er worden ook startersavonden georganiseerd via KvK. Zou ik ook eens heen gaan. Bereid je vantevoren optimaal voor, je wil niet voor verassingen komen te staan. De kamer waar je gaat trimmen, heeft die een wateraansluiting voor je bad?

heb je trouwens al een beetje ervaring met trimmen? Ikzelf heb laatst een workshop gevolgd. Ik wilde toch wel weten of ik er enigszins "feeling" voor heb..

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:49

moonsparkle schreef:
Nog eens een vraag, aangezien er best wat mensen hier wat weten te vertellen Haha! . Voor de belasting moet je toch kunnen laten zien wat mensen betaald hebben, maar heel veel trimsalons schrijven geen bon uit, hoe zit dat dan? Noteren ze het gewoon in de computer of zullen ze het op een blaadje bijhouden?

Ik weet niet waar je woont misschien komt het omdat ik vlakbij de grootte stad komt maar hier betalen we voor onze malthezers 40 euro per hond voor een grote hond al gauw tussen de 50 a 60.

Ik vraag me dit ook af. Een dressuurstal hier in de buurt schrijft ook nooit bonnen en onze smid ook niet. Zal dus wel op een andere manier gaan denk ik... Bloos

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:10

Ik heb in ieder geval wel ervaring met trimmen. Heb twee maanden stage gelopen bij de trimsalon en eigenlijk deed ik alles zelf al.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:56

het beste is als je even langs gaat bij de KvK.
je kan daar een starterpakket bestellen en ze hebben inderdaad speciale startersavonden enzo.
als je alles bij de KvK geregeld hebt scheelt het je ook een ritje naar de belastingdienst omdat de KvK nu ook btwnummers enzo mag afgeven.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:14

dingetje schreef:
Als je gaat adverteren zul je je zeker moeten inschrijven en alle verdiensten op moeten geven. De belastingdienst kijkt zelfs de advertenties in de krant na, weet ik uit ervaring.... Nagelbijten / Gniffelen

Niet alleen advertenties in de krant, ook op internet... Knipoog

In elk geval, het handelsregister van de Kamer van Koophandel is puur een basisregistratie. Dat doet helemaal niets af aan al dan geen verdiensten opgeven bij de Belastingdienst. Je moet nl alles wat je binnenkrijgt opgeven; als jij structureel honden trimt, dan zul je dit (officieel bezien) als bijverdiensten aan moeten geven. Als je een zaakje opzet zul je het net zo goed aan moeten geven.

Als jij hiervoor een bedrijfje opzet zal het een eenmanszaakje zijn en daarmee ben je gewoon belastingplichtig voor de IB; je vult gewoon dezelfde aangifte in. Alleen heb je dan geen loon, maar 'winst uit onderneming'. Dat is gewoon box 1-inkomen en het enige dat je daarvoor betaald, als je boven een bepaalde drempel uit komt, is loonheffing. Normaliter wordt dat nl gewoon ingehouden op je salaris... En je zou nog gebruik kunnen maken van ondernemersfaciliteiten als zelfstandigenaftrek en startersaftrek, maar je gaat niet aan die criteria voldoen zo te horen (je moet dan nl 1.224 uur per jaar maken, dat zijn 25 uur p/w als je uit gaat van 49 werkweken). Je kunt (ook zonder inschrijving bij KvK) btw verrekenen als je je meldt bij de Belastingdienst.

Bottomline: KvK is slechts een registratiemiddel en je moet officieel bezien al je inkomsten aangeven Lachen

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:18

Ik reageer op een topic dat allang verlopen is.. Maar de KvK geeft de starterspakketten niet meer uit.. Weet iemand hoe ik alsnog aan iets soortgelijks kan komen?