Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
chevax schreef:Ik zeg toch ook dat ík als werkgever dat op prijs stel en zet er ook bij dat dat voor andere bedrijven anders kan zijn?

ma_rie_tje schreef:@ Ffortuna : voor een wat informelere brief is dta juist weer geen goede afsluiting, voor een formelere brief weer wel.
Als je een vrij informele brief hebt kan je er beter iets onder zetten als:
Graag wil ik mijn brief mondeling toelichten in een gesprek oid

) eruit. Is ook wel makkelijk, hij werkt in de communicatie bij de overheid, en op dergelijke functies (goed betaald, netjes aantal uren, etc) solliciteren altijd minstens 1.000 mensen. Dan kun je zo tenminste al het kaf van het koren scheiden.Nijn schreef:furious schreef:Volgens mij is er niks mis met 'na aanleiding van' en dat soort zinnen.
Mijn vader leest ook vaak sollicitatie brieven en die vind spellingsfouten en verkeerde zinsbouw een afknapper.
Er is niets mis mee maar er zijn zoooo ontzettend veel mensen die dit als openingszin gebruiken dat wanneer jij een andere, orginele en spontane zin van maakt jouw brief al meteen meer aandacht trekt.
(doe het zelf altijd) 
Ffortuna schreef:ook niet zo. Tweemaal eenzelfde woord in een zin!"Ik vertrouw erop uw/jullie interesse te hebben gewekt, en zie jullie reactie met vertrouwen tegemoet."
Ffortuna schreef:zou ik het 'erop' weglaten.'erop vertrouwende uw interesse te hebben gewekt, verblijf ik'.

Chubby schreef:Evenals een keurig overzichtelijk cv, waar je absoluut ook naar verwijst! Voor zwaardere functies mag dat overigens echt wel langer zijn dan een A4 hoor!
Chubby schreef:Een pasfoto zou ik er alleen bijdoen als dat zowel nuttig is voor de functie (buitendienst, klantencontact) en je enigszins aantrekkelijk bent

chevax schreef:Wees eerlijk en benadruk je sterke punten, zonder echter arrogant over te komen. Je C.V. is feitelijk het belangrijkste; heb je ervaring of een opleiding die aansluit bij de functie? Ik heb zelf een reclamebureau en kreeg laatst een reactie van iemand die als nagelstyliste werkt op een functie van communicatie-adviseur. Dat werkt dus niet.
Chubby schreef:Klopt, het is naar aanleiding van![]()
Overigens vind ikFfortuna schreef:ook niet zo. Tweemaal eenzelfde woord in een zin!"Ik vertrouw erop uw/jullie interesse te hebben gewekt, en zie jullie reactie met vertrouwen tegemoet."

Nijn schreef:furious schreef:Volgens mij is er niks mis met 'na aanleiding van' en dat soort zinnen.
Mijn vader leest ook vaak sollicitatie brieven en die vind spellingsfouten en verkeerde zinsbouw een afknapper.
Er is niets mis mee maar er zijn zoooo ontzettend veel mensen die dit als openingszin gebruiken dat wanneer jij een andere, orginele en spontane zin van maakt jouw brief al meteen meer aandacht trekt.