*zucht* Het even niet meer weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: *zucht* Het even niet meer weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:54

hey martine,
lastig probleem zeg! zou in ieder geval de opleiding afmaken als ik jou was, maar is er geen enkele stage waarvan je denkt dat je dat je hele leven wel wilt doen?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:20

Herkenbaar verhaal! Ik ben ook 19, heb ook de opleiding dierverzorging gedaan en ben er in het 3e jaar achter gekomen dat het niks voor me was. Sowieso bijna elk beroep in de dieren (behalve misschien dierenarts) bestaat voor 80% uit schoonmaken/uitmesten..

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om havo te gaan doen, zodat ik iig nog 2 jaar bedenk tijd heb.

Als ik jou was zou ik gewoon even een jaartje gaan werken. Want je weet het nu nog niet, en als je nu aan een opleiding begint is de kans vrij groot dat het niet de juiste is..

edit. ik las net dat het sowieso al je plan was om er een jaartje tussenuit te gaan! Lijkt me een goed plan Lachen dan heb je sowieso nog een jaar tijd om eens rustig rond te gaan kijken. Je vind wel wat Lachen

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:10

Dat is lastig! Je moet natuurlijk het eerst gaan kijken wat je leuk vind, maar dat is wel veel in jouw geval Tong uitsteken Ik denk dat het dan heel goed is om veel open dagen te bezoeken en veel informatie te gaan op zoeken over de keuze's die je hebt. Door te lezen over de opleiding krijg je een goed beeld Lachen
Veel succes met je keuze!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:42

Bedankt voor de tips Ja

@ Alja: Ja ik maak mijn opleiding zeker af, zonder dat papiertje kan ik ook niet naar HBO dus dat doe ik zeker wel. (Hoewel mijn motivatie natuurlijk niet top is omdat dit gewoon niet is wat ik wil.. Bloos )
Ja mijn stages op paardenbedrijven zijn erg leuk, maar ik vestig mijn hoop er niet op hier werk in te vinden, vandaar dat ik liever op zoek ga naar iets dat me meer zekerheid geeft. Als ik toch in de paarden rol, is dat alleen maar heel mooi meegenomen Lachen