werk met dieren wat goed verdiend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Re: werk met dieren wat goed verdiend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:06

sorry maar ik snap je reactie niet helemaal nini_roosje Nagelbijten / Gniffelen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:07

Frances schreef:
sorry maar ik snap je reactie niet helemaal nini_roosje Nagelbijten / Gniffelen ?

laat die reactie maar even zitten anders gaat het helemaal offtopic dus zal zo die reactie even editen

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:08

Volgens mij bedoelt ze dat dieren in een dolfinarium en dieren in een proeflab hetzelfde worden behandeld.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:09

maargoed. Als je met dieren wil werken, moet je het echt niet om het geld doen hoor... ga je toch een opleiding met dieren doen met de gedachten veel geld te gaan verdienen zul je toch al snel uit je droom geholpen worden Lachen een baan met dieren krijgen alleen al valt niet mee Knipoog

@ nini_roosje : je mag me ook pb'en... dat over dolfinarium was niet als reactie op proefdieren in ieder geval Lachen

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:10

In de primaire sector (boeren, dierenwinkels, kennels, paardenbedrijven, etc.) is het idd lastig om een leuke, goedbetaalde baan te vinden. In de sector daarachter is dat een stuk gemakkelijker. Dan moet je denken aan bedrijven die de primaire sector ondersteunen, zoals voerproducenten, accountancy, leveraars van allerlei (technische) hulpmiddelen voor voeren/melken/huisvesting, etc. Die sector is ontzettend breed en wordt vaak vergeten. Ook is daar best veel goedbetaald werk in, alleen ben je niet met het dier zelf bezig. Weet niet of je dat per se wilt?

Voor dat soort banen heb je vaak wel HBO nodig, bijvoorbeeld HAS of CAH.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:14

WesseLady dat is opzich ook mogelijk inderdaad.
Maar ik denk dat de TS meer een baan zoekt waarbij je juist wel met het dier bezig bent.
Want de beroepen daarachter zijn niet rechtstreeks met het omgaan met dieren verbonden, en liggen toch een beetje in een andere richting dan beroepen als paardenhouderij/veearts ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:15

TS kom van je roze wolkje af!!!!

Dit is absoluut niet banketstaaf bedoelt maar in de dieren mag je blij zijn als je net droog brood kan verdienen. Ik heb na de havo de HAS (hogere agrarische school) in Den Bosch gedaan. Nu werk ik voor een detacheerder in banken en verzekeraars en heb als doel over 4 jaar als accountmanager voor agrariasche bedrijven bij een bank aan het werk te gaan.

Zelf een bedrijf als asiel of hondenkleding winkel hebben is tegenwoordig haast onmogelijk. Je moet een waanzinnig goede ondernemer zijn om het te redden en vooraf al een behoorlijk som geld bij familie los weten te peuteren. Geen bank geeft je tegenwoordig nog een groot kapitaal voor het opstarten van een eigen bedrijf. Je zal zelf minimaal 20% in moeten brengen.

Ik wil je absoluut niet ontmoedigen maar je moet wel realistisch zijn. Investeer niet in een opleiding waar je niets mee kan! De MAS en andere mbo opleiding in dierenrichting lijken zo leuk qua inhoud maar je kan er heel moeilijk een baan mee krijgen tenzij je richting agrarisch (boerenbedrijven) gaat. Boerenbedrijven worden steeds groter en hebben veel behoefte aan personeel. Maar dat is wel aanpoten.

Mijn advies is om het niet in de primaire sector te zoeken (dus direct met dieren werken) maar meer te kijken naar de secundaire sector zoals diervoederbedrijven, datailhandel ed. Investeer in een goede administratieve, marketing of economische opleiding en ga dan in dienst bij diergerelateerde bedrijven.

Zeker op mbo niveau is de opleiding teveel op de praktijk gericht hiermee kan je dus weinig tot niets in diergerelateerde bedrijven.

Sorry dat ik geen beter nieuws voor je heb. Maar als je graag een eigen paard wil kan je je beter richten op een goede opleiding met uitzicht op een dito baan en dieren lekker je hobby te houden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:16

Meisje,..je rijd momenteel nog op een manege.. geeft niets, maar om nu te denken dat je geld kan gaan verdienen ( en je wil GOED geld!) is niet erg realistisch natuurlijk.Dan had je nu al minsten een eigen paard moeten hebben en vele malen meer ervaring.
Sorrie...ik weet dat het een beetje bot klinkt, maar dit is gewoon de waarheid.
Wil je zonder dit alles toch de paarden in en daar in elk geval een normale boterham in verdienen, zet dan het vele geld uit je hoofd en ga voor de liefde voor het paard( of ander dier natuurlijk)
Ik heb mijn "droom" waargemaakt, door een eigen stal te beginnen, maar daar heb ik heel hard voor moeten werken en nu nog verdien ik een heel schamel loontje in verhouding met iemand die een goede studie heeft gedaan! En ik heb een 80 urige werkweek, ben dus nooit klaar!!! Leer lekker door in een ander beroep als geld belangrijk is voor je. In de dieren zal dat een lot uit de loterij gaan worden!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:22

@Fake, als TS echt per se met dieren zelf wilt werken moet ze het idee van een goedbetaalde baan opgeven. Die 2 kunnen helaas niet samen. Het voordeel van een baan in de secundaire sector is dat je wel met dieren bezig bent (hoewel niet irl maar in theorie) maar toch een normaal tot goed salaris ontvangt. Misschien een optie die de TS nog niet had bekeken?! Knipoog

@Juliette86, grappig, ik zit nu op de HAS! Haha!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:23

Misschien anders docent dierverzorging iets Haha! ?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:26

WesseLady schreef:
@Fake, als TS echt per se met dieren zelf wilt werken moet ze het idee van een goedbetaalde baan opgeven. Die 2 kunnen helaas niet samen. Het voordeel van een baan in de secundaire sector is dat je wel met dieren bezig bent (hoewel niet irl maar in theorie) maar toch een normaal tot goed salaris ontvangt. Misschien een optie die de TS nog niet had bekeken?! Knipoog

Toch zijn er goedbetaalde Lachen net alsof elke job met dieren slecht is zolang je inventief bent kan je heus verdienen.
Die met de hondenspa zitten ook weer goed binnen Geld, geld!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:27

het gaat er toch om dat je plezier hebt in je werk? of het goed verdient of niet...

ik wil dierenarts worden, ik weet dat het niet veel verdient, maar toch Lachen wil de dieren graag helpen en daarme help je de baasjes ook. Eigenlijk wil ik graag een eigen kliniekje Haha! maar of dat gaat lukken

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:27

Tja, je moet gewoon erg veel geluk hebben. Ik heb zelf op de mas gezeten en ken er inderdaad niet veel die nu een beroep hebben die aansluit op hun opleiding.
Ik denk dat ik 1 van de uitzonderingen ben. Maar ik werk nu best veel uren op onregelmatige tijden en ben ervoor verhuisd.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:35

katiavl schreef:
WesseLady schreef:

Toch zijn er goedbetaalde Lachen net alsof elke job met dieren slecht is zolang je inventief bent kan je heus verdienen.
Die met de hondenspa zitten ook weer goed binnen Geld, geld!

Natuurlijk zijn die er. Maar helaas meer uitzondering dan regel. Wil de TS ook niet teveel ontmoedigen, want ben er van overtuigd dat als iets echt je passie is, je er ook helemaal voor moet gaan. Ze moet zich alleen realiseren dat het niet aan komt waaien, dat het hard werken is, en de kans op een goedbetaalde baan niet groot.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:38

Ik studeer voor dierenarst assitente

en idd in deze branche verdien je niet super veel. maar je moet kijken waar je tevreden mee bent,

ik ben blij als ik me huis en alle overige kosten kan betalen en ook natuurljk me paard.

Het is denk ook hoe je met je geld om gaat.

Maar als je goed wilt verdiennen kan je beter niet de dieren branche in gaan. sorry dat ik het zeg.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:39

WesseLady schreef:

Neenee begrijp ik, het was ook niet aanvallend bedoeld!
Klopt inderdaad dat er gewoon vrijwel nooit goed geld te verdienen is met een baan in de dierensector.
Wil je toch hier een baan in moet je de hoop om veel winst te gaan maken laten varen.

Ik wil over 2 jaar ook een opleiding in de dierensector gaan beginnen.
En ik weet ook dat er absoluut weinig mee te verdienen valt.
Maar dit is wel m'n grote passie waar ik ook verder mee wil, ongeacht wat ik verdien.
Maar doe je het toch voor het geld zou ik absoluut geen baan in de dierensector zoeken!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:41

hoefsmid?
dit wil ik gaan doen dit heb ik bewust gekozen om nog enigsinds goed te verdienen.
ik werk momenteel in een dierenpension, geen vetpot kan ik je vertellen.
dit is voor mijn opleiding, 1 dag school en de rest werken.
dit omdat ik niet meer naar school wil maar wel leerplichtig ben, ik kan nu nog niet naar barneveld namelijk vanwege de afstand.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-08-08 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:42

dat is wel heel zwaar werk, je staat de hele dag gebogen en het is niet goed voor je rug Knipoog maar als het goed verdient is het wel een optie Tong uitsteken

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:46

hoefsmid zat ik idd ook aan te denken. maar dan ben je wel vroeg afgewerkt Tong uitsteken

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:47

nee het is niet best voor je rug, je moet echt goed opletten hoe je je rug gebruikt.
maarja, ik wil kunnen leven en ik wil geen baas boven mij en mensen waarmee ik moet werken.
verzin dan maar wat anders. Clown
daarnaast wil ik een paard, en heb daarnaast nog een andere flinke dure hobby.

gelukkig ben ik best handig met gereedschap, dat scheelt alweer. (voor een meisje ja ja.)

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:48

Fake schreef:
WesseLady schreef:

Neenee begrijp ik, het was ook niet aanvallend bedoeld!
Klopt inderdaad dat er gewoon vrijwel nooit goed geld te verdienen is met een baan in de dierensector.
Wil je toch hier een baan in moet je de hoop om veel winst te gaan maken laten varen.

Ik wil over 2 jaar ook een opleiding in de dierensector gaan beginnen.
En ik weet ook dat er absoluut weinig mee te verdienen valt.
Maar dit is wel m'n grote passie waar ik ook verder mee wil, ongeacht wat ik verdien.
Maar doe je het toch voor het geld zou ik absoluut geen baan in de dierensector zoeken!

Voel me ook niet aangevallen hoor Tong uitsteken

Ben het helemaal met je eens. Als je het echt wilt, dan heb je het er ook voor over om wat minder te verdienen. Dan maakt het ook niet uit om lange dagen te maken en zwaar werk te doen, je bent immers bezig met datgene dat je het liefste doet. Maar dan moet je er wel echt voor 100% achter staan!

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:49

Ik wou vroeger ook altijd wat met dieren doen maar die banen liggen niet voor het oprapen en je verdient er haast niks mee.
Ik ben toen de opleiding milieukunde gaan doen. Met deze opleiding heb je zo een goed betaalde baan en verdien je genoeg geld om op den duur een eigen paard aan te schaffen. Ik denk dat je dieren meer als hobby moet zien.
Met de baan die ik nu heb ben ik ook indirect bezig met dieren en kom ik bij boeren over de vloer.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:50

je moet inderdaad in de 2e rang denken zeg maar.
een leuke administratieve baan bij het KNHS of zo of KWPN of een ander stamboek.

verder misschien fysiotherapeut (hbo) of paardentandart.
wat dacht je van een hondentrimsallon.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:50

Misschien politie te paard, gewoon een gemiddeld loon

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:54

politie verdient niet best hoor.
daarnaast moet je de hele politieopleiding doen dan 2 jaar op straat werken, en dan pas kan je als je mazzel hebt intern solliciteren bij de politie, als je mazzel hebt he? want als er geen vacature is heb je pech.