krijg jij bij stage betaald?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:06

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

plotie

Re: krijg jij bij stage betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:11

Ik heb voor school drie maanden stage gedaan (vier dagen in de week). Ik heb toch op het einde 150 euro gehad. Had het helemaal niet verwacht.
Sommigen hebben niets gekregen en tja dat valt te zien .

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:13

Uthrick schreef:
Ik vrees dat er nu mensen jaloers gaan worden maar .....

Ik heb steeds 3 maanden school, 3 maanden stage.
Mijn stage, reiskosten, boeken en zelfs de studie wordt door werkgever betaald én dan vang ik ook nog eens een leuk salaris dat elk halfjaar fors omhoog gaat. OK dan!

Jij werkt voor de overheid, en daar zit het vaak al wat 'ruimer', maar dat is natuurlijk echt iets wat je moet willen, niet iedereen wil bij de politie..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:18

xx_Horsiex schreef:
Jeanine84 schreef:
Ik vind het niet meer dan normaal dat ik een stagevergoeding krijg! Dat is wel het minste! Ik draai gewoon volledig mee..zij hebben net zo goed profijt van mij als andersom! Maar het ligt ook wel aan je opl. en aan de soort organisatie natuurlijk!

Zoo, blaas jij hoog van de toren! Jij mag blij zijn dat je wat krijgt, het is helemaal niet verplicht en zeker ook niet normaal om je stagiaires te betalen!

Ik blaas helemaal niet hoog van de toren? Waar haal je dat nou weer vandaan! Ik werk daar gewoon volledig mee en dan vind ik het op zijn plek dat je wat krijgt! Ik heb namelijk ook mijn studie te betalen en de rest van mijn onkosten..en nee ik kan niet extra werken bij mijn bijbaantje aangezien ik dus fulltime stage loop! En sowieso is het op het HBO zeer gebruikelijk dat je een stagevergoeding krijgt! Ik heb het nog niet mee gemaakt dat het niet gedaan wordt!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:22

nee, krijg niks.. (vorige stage niet eens een bedankje...)
maar maandag ga ik vragen of ze wel mijn reiskosten willen vergoeden, kunnen ze gewoon aangeven bij de belasting..
krijg je 19 cent per km..
het is niet verplicht voor een stagebegeleider om te doen, maar t mag wel gewoon Lachen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:36

Ik doe de apothekersassistente opleiding. En er is nu een CAO waarin staat dat iedereen stagevergoeding krijgt. Dus ja, ik krijg stagevergoeding. Vorig jaar was het nog niet verplicht, maar ze vonden dat ik gewoon goed meedraaide en kreeg dus gewoon een vergoeding.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:41

Jeanine84 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Zoo, blaas jij hoog van de toren! Jij mag blij zijn dat je wat krijgt, het is helemaal niet verplicht en zeker ook niet normaal om je stagiaires te betalen!

Ik blaas helemaal niet hoog van de toren? Waar haal je dat nou weer vandaan! Ik werk daar gewoon volledig mee en dan vind ik het op zijn plek dat je wat krijgt! Ik heb namelijk ook mijn studie te betalen en de rest van mijn onkosten..en nee ik kan niet extra werken bij mijn bijbaantje aangezien ik dus fulltime stage loop! En sowieso is het op het HBO zeer gebruikelijk dat je een stagevergoeding krijgt! Ik heb het nog niet mee gemaakt dat het niet gedaan wordt!

Ik vind dat raar hoor, dat je omdat je toevallig HBO doet wat krijgt? Een stage is om te leren, niet om geld te verdienen, ook al draai je mee. Ik snap dus ook niet dat je vindt dat je betaald moet worden, en je eigen onkosten zijn jouw problee, niet die van je stage.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:44

Hier ook geen stagevergoeding.. En ik sta wel stront te scheppen Tong uitsteken.. Maar dat was mijn eigen keus en heb er ook een hele ervaring bij.. (misschien dat ik achteraf nog een vergoeding krijg, maar verwacht het niet)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:46

En ik vind het vreemd dat je niks krijgt! Ik zie dat meer als slavernij dan! Jij mag alles doen (vooral de rotklusjes) en je krijgt er geen cent voor! Nou nee daar bedank ik voor! Maar ieder zijn mening!

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:49

Jeanine84 schreef:
En ik vind het vreemd dat je niks krijgt! Ik zie dat meer als slavernij dan! Jij mag alles doen (vooral de rotklusjes) en je krijgt er geen cent voor! Nou nee daar bedank ik voor! Maar ieder zijn mening!

Ik zoek daarom ook een stage waar ik alles mag beleven.. Hun stoppen tijd in mij en ik leer daarvan.. Dus het kost hun ook tijd en moeite, waarom dan betalen?

Kijk voor een halfjaar stage zou een vergoeding wel erg leuk zijn, omdat je dan ook daadwerkelijk iets voor het bedrijf kan betekenen..

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:49

Zoals al door andere gezegd is, is een stage om te leren. Het is een aanvulling op je studie om praktijk ervaring op te doen. Je studie is toch ook niet betaald? Ja, je krijgt je studie financiering maar die loopt ook gewoon door als je op stage bent.
Van al mijn stages heb ik er ook maar 2 betaald gekregen. De eerste keer was bij iemand die gewend was aan stagaires van een school in Gouda. En daar was het verplicht om te betalen. Dus toen ik kwam vanuit Dordrecht kreeg ik ook gewoon 10 gulden per dag uitbetaald. Was toch een leuk zakcentje aan het eind van de periode, mede doordat ik er niet opgerekend had.
De tweede stage dat ik betaald kreeg was in Canada en daar was het verplicht om een minimum loon te betalen ivm een werkvergunning.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:50

Waar ik een tijd terug werkte (tehuis voor gehandicapten) kreeg het meisje die daar stage liep geloof ik 250 euro per maand.
Zij liep er ongeveer 30 uur per week rond geloof ik dus dat is 120 uur in de maand (= 2 euro per uur) en ze deed het zelfde werk als ik daar en ik kreeg gewoon salaris....

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:51

Jeanine84 schreef:

ligt ook maar net aan wat voor stagebedrijf je hebt..
je komt er om werkervaring op te doen en te leren..
als je in een jaar veel leert, lijkt mij een vergoeding niet belangrijk..
maar als je echt alleen maar aan het spinnenwebben raggen bent, vind ik een vergoeding wel op zijn plaats..
maar helaas.. we komen stagebedrijven te kort, dus helaas wordt een slecht stagebedrijf niet meteen uit systeem gezet..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:52

Ik heb toen ik nog op school zat bij verschillende dingen stage gelopen.

De eerste was een dierenwinkel, hier kreeg ik voor 4 dagen werken van 9 tot 5 €75. (dit was per week).

Daarna bij manege 1, hier kreeg ik voor mijn gehele stage van 40 uur per week, gedurende 6 weken €75 en mocht 2 keer rijden ofz.

Manege 2 mocht ik een paar keer rijden op paarden.

Trimsalon kreeg ik zo'n €30 voor 4 dagen van 9 tot 2.

Asiel, kreeg ik niks maar ja die hebben dan ook weinig.

Als laatste stage bij een beveiligingshonden kennel. Hier kreeg ik voor 3 weken werken van 7 tot 1 €150 en nog een cadeaubon t.w.v €50.

Kreeg voor mijn stages dus bijna altijd wat terug, naast het plezier dat ik had:D

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:54

Ik heb ook stage gehad maar geen vergoeding gekregen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:55

Ik ga vanaf 1 september in de beveiliging stage lopen 3 maand lang iedere week 36 uur. Ik krijg hier een vergoeding van 275 euro per maand voor waar ik erg blij mee ben.

Hiervoor heb ik spw gedaan op een zorgboerderij gelopen daar kreeg ik 8 euro per dag.

daarvoor op een andere zorgboerderij gelopen waar ik als poetsdood werdt gebruikt en dus ben vertrokken.. ook niks betaald gehad

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:58

Ik weet niet hoelang jullie dan stage lopen? Maar ik heb hiervoor een jaar (!!) stage (aaneengesloten) gelopen en nu 5 maand! En ik denk dat het heel erg te maken heeft wat voor organisatie het is! Als je iets doet in de paardenwereld, kan ik er nog inkomen, dat is immers geen vetpot! Maar ik ga stage lopen op een advocatenkantoor en dat vind ik toch wat anders (voordat er weer mensen gaan steigeren, ik bedoel dus niet dat dat dan meer is ofzo!!) maar hier kunnen ze het geld wel missen!

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:03

Ik loop inderdaad een stage van 20 dagen en mag alles meemaken op het bedrijf, dus heel erg veel hebben ze ook niet aan mij, want sta vaak ergens bij te kijken.. Ik doe natuurlijk wel veel klusjes, maarja dat zijn leuke dingen en dat moet ik ook allemaal nog leren.. (heb vandaag voor het eerst alleen een koe geholpen met bevallen Lachen )

@ Jeanine84: ik denk dat het er weinig mee te maken heeft of een bedrijf het geld kan missen of niet, maar meer met wat je moet doen.. Ik vind inderdaad dat als je een jaar stage moet lopen en dus gewoon meewerkt in het bedrijf daar zeker wel betaald voor moet krijgen..

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:03

heey Shirley!!
grappig dat ik jou hier tegen kom!!
Ik kreeg alleen aan het einde van me stage centjes Knipoog !
En.. ik krijg korting als ik iets koop.
Ik ga er nu ook werken Knipoog !
Ga je stage dan lopen? en waar Haha! !

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 08:29

Bij ons krijgen stagiares elke dag priveles met hun paard, ga je dat omrekenen zit je al aan een behoorlijk bedrag.
En verder hangt het af van de inzet of er aan het einde van de stageperiode iets bijkomt.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:05

ik heb al 6 stages gehad nu. Nergens kreeg ik betaald Tong uitsteken soms kreeg ik wel wat kleins op het eind of bijv. met kerst. Of personeelskorting. Maar betaald niet.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:36

Het hangt denk ik heel erg af van de sector waarin je stage loopt.
In de paarden- en dierenwereld is er een overschot aan stagaires, tenminste hier in de buurt, te veel mensen die het willen maar te weinig mensen nodig. Dan krijg je ook geen stagevergoeding, want voor jou kunnen ze 10 anderen krijgen. Ook hebben de bedrijven in deze sectoren vaak minder geld te besteden.

Maar ik ga bijv. over 2 jaar 10 maanden stage lopen in de hotelsector, wrs. ergens in het buitenland, en dan is stagevergoeding niet meer dan normaal, dat krijgt iedereen. Het verschilt per land, maar de bedragen variëren van 250/300 tot maar liefst 1100 euro in de maand.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:41

Mijn vorige stage kreeg ik ca. 230,- bij fulltime werken. Komende stage krijg ik helemaal niks en ga ik vier dagen werken.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:45

Ik heb 2 x een week stage gelopen op de manege waar ik rij.
En de laatste dag (vrijdag) mochten de stagelopers een lesje meerijden en in die les mag je nog zelf kiezen ook op wie je wilt.

xx

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:12

afgelopen jaar kreeg ik helemaal niks geen stagevergoeding
heel jammer aangezien ik aan het werk heel veel tijd kwijt was en best veel dingen
moest opgeven ik kon bijna niet meer paardrijden en naar vrienden toe omdat ik onregelmatige uren had.
ik werkte 3 dagen in de week 1 dag school en 1 studiedag.
had ook niet veel tijd om er nog bij te werken
dit jaar hoop ik echt wel stagevergoeding te krijgen