amondi schreef:Bij veel van jullie heb ik het idee dat je maar een heel kort lontje hebt..... Hoe kan een klant nou weten dat je hem gezien hebt als je ergens een doos zit uit te pakken? Mag hij/zij dan niet meer de aandacht trekken door te zwaaien of iets te roepen?
Nee, jullie eisen dat de klant naar je toe komt en heel onderdanig en vriendelijk vraagt of je alstublieft een stukje kaas wil afsnijden..... Of een onsje rosbief....
Daarna nog, als afscheid je heeelll erg vriendelijk bedanken en vragen of hij/zij bij de kassa kan afrekenen.... (Daarbij hoor ik niet anders dan mensen die gewoon dank u zeggen bij het aannemen, jullie hebben het over uitzonderingen)
En als je speciaal naar de Hema gaat om een speciale taart te bestellen, dan mot je hem maar voor half 10 ophalen want anders verspeel je al je rechten op die taart! Te gek voor woorden! Je zal maar werken en die taart voor je collega's om 10 uur kunnen ophalen.....in je pauze!
Ik zou zeggen, als je zo'n hekel hebt aan klanten dan kun je 's nachts de ochtendkrant bezorgen, verdiend goed en er is geen klant wakker!
Ik werk als desk account medewerker bij een hele grote verz,. maatschappij en weet donders goed hoe sommigen je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen, so what? Je moet gewoon naar al die normale mensen kijken en niet naar die ene uitzondering!
999 van de 1000 zijn gewoon klanten en 1 is een rotte appel. Schandalig om je oordeel over "de klant" dan aan die ene rotte appel op te hangen. En soms zijn klanten wat veeleisend,
jammer dan. Die behandel met even wat meer aandacht, want ze zijn je klant.
En daar zit hem dan de kneep, zonder klanten is er geen winkel. Het is een dienstverlenend beroep. Jij verleend dus een dienst in ruil voor salaris. Dat houdt dus gewoon in dat je je niet boven je klant gaat opstellen, maar op gelijke hoogte of daaronder. Als je dat(nog) niet kan dan ben je een slechte werknemer.
Zie het maar als een kudde paarden, een alfa merrie zou een hele slechte verkoopster zijn. Ze jaagt al haar klanten weg!
Heb je helemaal gelijk in! Maar ik moet zeggen ik merk ook aan sommige klanten dat ze niet zitten te wachten op die overdreven vriendelijkheid.
Wat ik ook nog wil zeggen is dat ik zelf wel heel erg schrik van winkelpersoneel in andere winkels, vooral de winkelketens.... Kruidvat ga ik echt niet voor mijn plezier naartoe, daar staan ze gewoon gapend en zuchtend achter de kassa... blokker hier wordt je ook niet even vriendelijk geholpen...
Heb het idee dat ze hun best niet meer doen, betaald krijgen ze toch wel...
bij mij is dat natuurlijk anders, als ik onvriendelijk ben komen de mensen niet meer en dat scheelt dan ook in de inkomsten.