Winkelpersoneel: niet menswaardig, maar minderwaardig..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aradis

Re: Winkelpersoneel: niet menswaardig, maar minderwaardig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:47

Ik heb me daar ook zo aan geërgerd toen ik bij de Hema werkte..
Loop je helemaal naar het magazijn voor iemand.. Kom je terug..zijn ze gewoon verdwenen. Of dat je ergens aan het aanvullen bent en mensen in een keer "Perforator" beginnen te schreeuwen..
Maar je ziet ook dat mensen sowieso asocialer en brutaler worden.. Jouw verhaal gaat ook op voor buschauffeurs, conducteurs, Fietsenmakers, etc. Mensen zijn in het algemeen niet meer zo netjes, en vooral in steden niet naar mijn idee Knipoog

Daarnaast zie ik ook veel meer asociaal winkelpersoneel hoor Knipoog In plaats van even netjes terug te tellen met een collega staan praten over dingen die niks met het werk te maken hebben.. wacht daar even een halve minuut mee en klaar..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:51

Bij de super waar ik werkte viel het gelukkig wel mee. Natuurlijk had je een paar rotte appels die het vertikte om hoi terug te zeggen, of uberhaupt niks terug te zeggen, maar de meeste mensen waren wel vriendelijk. Nu moet ik zeggen dat het daar een soort grote buurtsuper was, dus er kwamen veel dezelfde mensen.

Maar vaak zie je het omgekeerd ook, dat winkelpersoneel ongeinteresseert is en niet echt beleefd.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 22:54

Nou weet ik dat er asociaal personeel is, maar in onze winkel is het eigenlijk nooit zo. Zijn ze nogal streng op bij ons Knipoog Mag je ook dan zo tegen het personeel doen??

Marjo_x dat klopt ook.. Als ik zulk personeel tegenkom ben ik ook iets minder aardig, maar zelfs dan blijf ik netjes mijn woorden zeggen Nagelbijten / Gniffelen
*oei* wat lijk ik braaf zo.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:42

Dit verhaal gaat zoals Marjo-x al zegt op voor alle dienstverlenende beroepen. En niet alleen tegen het personeel, ik maak het regelmatig mee dat hulp aan medeklanten ook niet word gewaardeerd. Ik sta dan iemand te helpen, overduidelijk, en dan toch er tussendoor komen met hun vraag en uitermate beledigd zijn als ik ze niet meteen help. Ik heb al menig boze blik naar de andere klant zien gaan.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:56

Ik werk bij de kruidvat en merk dit inderdaad soms ook wel eens.
Klanten verwachten wel dat wij uiterst vriendelijk zijn maar zelf zijn ze dit vaak stukken minder!
Laatst kwam er een vrouw voor de 2e keer die week binnenlopen met de zelfde vraag over een actie
en toevallig moest ik beide keren werken samen met de filiaalmanager.
Deze hielp de klant beide keren gewoon netjes in mijn ogen maar die klant begon me toch een pleidooi te houden dat vriendelijkheid geen geld kostte etc. Het klopt natuurlijk wat ze zei over vriendelijkheid maar we vonden die opmerking toch wel een beetje misplaatst.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:05

zo herkenbaar
werk in een supermarkt achter de vleeswaren.
vooral de jongeren (ben er zelf ook 1 maarach Nagelbijten / Gniffelen jullie snappen vast wel wat ik bedoel Tong uitsteken ) hebben er een aardig handje van.
ze kunnen je niet gewoon eens normaal wat vragen, nee het is gelijk: "hé pssst..." of "meisje dit/dat".
laatst begonnen ze zelfs een collega uit te lachen.
bij ons is het motto altijd: klant is koning, maar o dat soort momenten echt niet....

of klanten die dus tegen je tekeer gaan omdat er iets niet is, krijg je gelijk al die **** over je heen, wat voor een winkel dit wel niet is, associale mensen, nooit wat ik voorraad en ga zo maar door. hoezo het bloed onder iemands nagels vandaan halen?
heb dan gelukkig de eer aan mezelf, en stuur ze gewoon rustig richting uitgang als ze zo door blijven gaan.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:06

ik moet toegeven dat ik winkelpersoneel altijd vriendelijk vraag als klant zijnde of ze me kunnen helpen,

ik heb zelf een aantal jaar terug ook in een supermarkt gewerkt en ja er zitten rare klanten tussen.

maar van die telefoonistes die je dan weer een lening aansmeren daar kan ik niet vriendelijk tegen blijven als ik al heb aangegeven dat ik geen lening heb en hoef en ze zeuren dan nog door Extreme duivel

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:19

Ik werk bij de Hema, bij de vleeswaren/brood/banket en als een bepaalde vlaai net verkocht is om half tien en iemand anders wil net zo'n vlaai hebben dan zijn ze kwaad omdat we hem om half tien al niet meer hebben. Ja, sorry dat we niet van elke vlaai 10 exemplaren hebben. Rolleyes

Ze zeuren nogal snel als we een bepaalde vlaai niet meer hebben, tja, ik snap dat het vervelend is en dat zeg ik dan ook altijd tegen die klanten maar vaak begrijpen ze het niet en zijn ze alleen maar geirriteerd dat er niet is wat ze willen hebben.

En ik heb vaste klanten die geen gedag zeggen maar waarvan ik wel weet wat ze willen hebben dus dan zeg ik ook geen gedag en pak gelijk wat ze willen hebben. Tel dan wel netjes geld terug en zeg tot ziens. Maar ik snap echt niet waarom het nou zo moeilijk is om gedag te zeggen Verward Schijnbaar wordt je vies van beleefd zijn ofzo. Clown

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:22

Inderdaad echt vreselijk... We zijn volgens sommige klanten hersenloze robotjes ofzo..
Niet iedereen maar zitten er zat tussen.
Als ik achter de informatiebalie (counter bij AH) sta dan heb ik toch wel het idee dat je iets meer gerespecteerd wordt.. Maar ook niet altijd..
Vandaar ook dat ik graag een andere baan wil maarja alles moet maar passen met school enzovoort.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:24

Ik heb ook in wat winkels gewerkt en bleef gewoon net zo lang goedemiddag zeggen tot zij het ook terugzeggen, ik bedoel dat is toch wel zo netjes om mij ook te begroeten??

Aan de andere kant trek ik ook weleens zowat iemand achter haar kassa vandaan omdat ze als personeel zijnde te asociaal voor woorden was......
Als iemand duidelijk een prive telefoongesprek aan het voeren is en gewoon doorgaat terwijl er ondertussen een rij staat en dan nog zegt tegen diegene: 'ohhh ik moet ophangen want er staat iemand erg ongeduldig te doen' dan breekt werkelijk waar mijn klomp!!!

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 01:44

Bij ons ook, ik sta ook achter de kasse. Sommige mensen bekijken je niet eens terwijl je vriendelijk goeiedag zegt, gooien geldbriefjes zomaar op de rolletjes.
De eerste twee kassas zijn ook onthaal, dus daarvoor moet je aan de andere zijde komen, en dan zijn er ook mensne die durven te zeggen : kan dat hier niet wat sneller!

Echt sommige mensen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 01:58

Als ik in een supermarkt bijvoorbeeld iets absoluut niet kan vinden, vraag ik netjes: ''Hallo, weet u/jij ook toevallig waar dit en dit ligt, ik kan het nl niet vinden''.
En dan netjes bedanken nadien Ja

Laura81883

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 05:56

Ja klagen klagen klagen...dat lukt ze altijd wel!! Hoor je ineens 'joehoeeeee', ik luister tegenwoordig naar meerder namen dan alleen m'n eigen. Bloos

Veel snappen er inderdaad niets meer van. Alsof alles vanuit de vrachtwagen, direct **BAM** in de vakken staat. Hocus pocus.. Koe

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 06:02

heel herkenbaar, al heb ik het bij mijn huidige werk stukken minder dan daarvor.
werk op een benzinepomp.
ik heb regelmatig uitspraken als je weet toch wel hoe dat moet? ik wordt vaak jonger geschat dan ik in werkelijkheid ben(meestal rond de 19, maar ben 25!) en als je dan komt met heb al 4 diploma's meneer, maar vind dit gewoon leuk werk dan kijken ze je aan alsof je achterlijk bent.

maarreageren op fluiten of onbeschoft gedrag doe ik niet meer, althans, niet met kan ik u helpen. laat me het kaas niet meer van mijn brood eten

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 06:34

Ik werk ook bij de AH, heel irritant vind ik het als mensen gaan staan te zwaaien, joehoe is er iemand voor de kaas? Uhm mevrouw we zien uw wel, ik ben al onderweg. Ook haat ik het als ouders een worstje vragen , ziet u niet dat mijn kind staat te wachten? Zie jij niet dat ik een klant aan het helpen ben.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 06:35

Ik weet wat jullie bedoelen maar moet er wel even bijzeggen dat de winkel van Kruidvat bijv. waar ik vaak kom, dat de service daar ook echt wat te wensen overlaat. Ik begrijp dat er dozen liggen om vakken te vullen maar ik ben al meerdere malen bijna gestruikeld over die dozen die echt letterlijk op het gangpad liggen. Dus das ook iets waar je als klant geirriteerd van raakt. Wat niet wegneemt dat je dan ineens niet meer beleefd hoeft te zijn!
Maar goed het mes snijdt aan 2 kanten denk, er zijn ook zat verkopers die klanten niet netjes behandelen.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:11

Ik werk bij het kruidvat en heb al vaak zat mensen gehad die denken dat we robotjes zijn. Boos worden als dingen uitverkocht zijn Verward, ja sorry, maar wij kunnen niet toveren en producten die maar 1 keer geleverd worden terug halen.
Zeuren dat wij maar even achter in het magazijn moeten gaan zoeken naar die éne fles shampoo. Dan leg je uit dat we daar niet aan beginnen, aangezien wij niet zo 1, 2, 3 alles kunnen vinden en pakken. En dan kun je een kwade reactie verwachten.
'Meid doe der effe een plakbandje op! Anders gaat dat nie goed! En doe der daarna effe een tassie om!', 1 van de vele manieren waarop mensen dus 'aardig' vragen om een tasje aan de kassa. Nog voordat ik ook maar IETS gescand had.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik erger mij er zó aan, ze mogen blij zijn dat ik voor 3.24 per uur, 's avonds de winkel nog wil aanvullen(wat áltijd uitloopt) voor dat soort klanten. En dat ik deze mensen nog wil helpen aan de kassa, verdorie de hele winkel doorloop om iets aan te wijzen wanneer men het niet kan vinden en nog vragen beantwoord.

MAAR aan de andere kant heb je wél verschrikkelijk lieve mensen. Dat moet ik ook zeggen. Ik draai nog niet écht kassa, maar mag vaak 1 keer in de week een paar uurtjes kassa oefenen, en dan gaat niet alles goed. En dan zijn er áltijd mensen die gewoon rustig blijven en zeggen dat het niet uitmaakt en je maar de tijd moet nemen. Of mensen die in de winkel dingen netjes vragen, wachten als je iets ophaalt of aan een ander vraagt en daarna vriendelijk bedanken. En ook van dit soort mensen heb je veel voorbeelden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:15

Vroeger heb ik naast mijn studie bij een supermarkt gewerkt. De meeste klanten waren toen erg vriendelijk.
De enkele die geen gedag zei, zei ik tegen " OOK nog een prettige dag Bloos .
Dan kwam er altijd wel een reactie.

Wel vind ik dat veel winkelpersoneel asociaal is geworden.
Wanneer ik een grote bouwmarkt inloop verstoppen de medewerkers zich achter een stelling.
En in sommige supermarkten heeft het personeel het drukker met zichzelf en hun uitgaansleven dan met een klant.

Gelukkig ga ik voornamelijk naar de buurtsuper waar men elkaar vrolijk gedag zegt en een fijne dag wenst.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:20

Volgens mij is het nergens voor nodig je te ergeren aan dit soort dingen. Mensen die hun boodschappen doen zijn soms misschien gehaast, kortaf of gewoon lomp, maar dit heeft niets met het winkelpersoneel te maken. Ze denken heus niet van tevoren ' Wat een minderwaardig baantje ik zal haar eens flink de grond in stampen.' Ik denk dat je misschien wat onzekerder bent en het gedrag van de klant net iets te snel op jezelf betrekt. Of misschien juist een trots persoon bent en zelf vind dat je een minderwaardig baantje hebt? Ik zou mn eigenwaarde in ieder geval niet laten afhangen van 1 woordje meer of minder van een totaal onbekend persoon. Succes ! Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:28

Ik vind het nu nog niet zo erg, werk nu een maand ergens anders waar ik het ook naar mijn zin heb, en dat is dus echt een meevaller anders werd ik gek. Ik werk in lombardije, en dat is naar mijn mening niet de liefste buurt, ben er vroeger geboren maar ga er nooit meer wonen! We hebben weinig echte jongeren, vond ik zelf ook wel fijn. Maar wat vallen die ouderen tegen zeg.

Ik kreeg een keer op mijn kop van een oudere vrouw die duidelijk een beetje door de war was. Ze moest nog op het toetje OK klikken op het pinautomaat. Toen zei ze, ach meid..jij weet er toch helemaal niks van? Jij werkt hier nog niet zo lang, en kijkend naar mijn andere nieuwe collega zei ze jullie weten niks! En dat dan met zo'n kattige toon..ik heb die mevrouw toen heel vriendelijk verzocht (toen ze inmiddels naar buiten wou lopen) om nog een keer haar pas door te halen, nog een keer haar pin in te toetsen en dan TOCH op het knopje OK te drukken. Op dit moment bent u aan het stelen, en bij zoiets schakelen wij de politie in. Goed..toen wou ze toch wel. Ik had zelf het idee dat het gewoon een poging tot stelen was..ze leek me helemaal niet zo dom.

En we hebben een vaste klant die geen nederlands kent. Die praat met klanken en aanwijzen. Nu moet je weten, wij hebben behoorlijk veel sigaren e.d, als iemand dan gaat wijzen weet ik niet waar diegene heen wijst. Sja.. en dan wordt deze klant nog kwaad ook..en DAN kan hij ineens nederlands. Want dan is het k.kh.oe.r, rotte vis en weet ik het wat hij nog meer zei. Weet u wat meneer, laat mijn baas u eens helpen..wedden dat je dat niet wilt?

Of ook eens dat mijn baas niet in de gaten had dat er een jongeman eerder was dan een andere vrouw. Dus hij hielp deze vrouw.. Die jongeman zegt tegen mij wat heb jij een kanke.r baas. Dus mijn baas kijkt om, geeft zijn excuses dat hij niet gezien heeft dat hij eerder was (er waren zo'n 13 mensen in de winkel) en daarna zei hij dat hij maar beter naar de supermarkt kon gaan, want in dit geval is klant niet koning bij ons..dan koop je hier maar niet.

Moet wel zeggen dat we ook veel meer hele aardige mensen hebben hoor..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:51

Bij veel van jullie heb ik het idee dat je maar een heel kort lontje hebt..... Hoe kan een klant nou weten dat je hem gezien hebt als je ergens een doos zit uit te pakken? Mag hij/zij dan niet meer de aandacht trekken door te zwaaien of iets te roepen?

Nee, jullie eisen dat de klant naar je toe komt en heel onderdanig en vriendelijk vraagt of je alstublieft een stukje kaas wil afsnijden..... Of een onsje rosbief....
Daarna nog, als afscheid je heeelll erg vriendelijk bedanken en vragen of hij/zij bij de kassa kan afrekenen.... (Daarbij hoor ik niet anders dan mensen die gewoon dank u zeggen bij het aannemen, jullie hebben het over uitzonderingen)

En als je speciaal naar de Hema gaat om een speciale taart te bestellen, dan mot je hem maar voor half 10 ophalen want anders verspeel je al je rechten op die taart! Te gek voor woorden! Je zal maar werken en die taart voor je collega's om 10 uur kunnen ophalen.....in je pauze!

Ik zou zeggen, als je zo'n hekel hebt aan klanten dan kun je 's nachts de ochtendkrant bezorgen, verdiend goed en er is geen klant wakker!

Ik werk als desk account medewerker bij een hele grote verz,. maatschappij en weet donders goed hoe sommigen je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen, so what? Je moet gewoon naar al die normale mensen kijken en niet naar die ene uitzondering!
999 van de 1000 zijn gewoon klanten en 1 is een rotte appel. Schandalig om je oordeel over "de klant" dan aan die ene rotte appel op te hangen. En soms zijn klanten wat veeleisend,
jammer dan. Die behandel met even wat meer aandacht, want ze zijn je klant.

En daar zit hem dan de kneep, zonder klanten is er geen winkel. Het is een dienstverlenend beroep. Jij verleend dus een dienst in ruil voor salaris. Dat houdt dus gewoon in dat je je niet boven je klant gaat opstellen, maar op gelijke hoogte of daaronder. Als je dat(nog) niet kan dan ben je een slechte werknemer.

Zie het maar als een kudde paarden, een alfa merrie zou een hele slechte verkoopster zijn. Ze jaagt al haar klanten weg!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:51

LZP > STW

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:55

Je moet je gewoon anders opstellen naar dat soort klanten toe, is mijn ervaring. Als er in mijn winkel iemand binnenkomt waarvan ik weet dat diegene graag 'zo praat', dan praat ik tegen diegene alsof het mijn beste vriend is en dan zijn ze ineens een stuk aardiger en de keren daarop volgend ook. Ik heb mensen waar ik ontzettend vriendelijk tegen ben, met u aanspreek, alsjeblieft en dankjewel zeg, tot ziens en een fijne middag etc. Maar tegen dat soort mensen is het gewoon Hai, dankje, en doei! En banketstaaf over van alles en nog wat tussendoor, hoe het met ze gaat enzo.
En idd wel zo kort mogelijk zodat ze ook snel weer weg zijn. Knipoog

Maar je hebt er altijd mensen tussen idd...

Laatst nog, 2 oudere mensjes waren gekomen voor gewichtjes voor aan het tafelkleed; die had ik ze laten zien en ze hadden ze gekocht. Paar weken later kwamen ze er meer halen maar het spijt me zeer, ik herken mensen niet meer aan hun gezicht. (behalve vaste klanten dan) Dus ze liepen al de winkel in zonder een woord tegen mij gezegd te hebben (mijn kassa is bij de deur dus ik zeg standaart goedemorgen o.i.d.) lopen naar de plek waar het volgens mevrouw zou hangen, wat nog eens een hele andere plek was, dus ze kon het niet vinden. Ik was bezig met een nieuwe bestelling en mevrouw vroeg aan mij dat ze weer van die 'dingen' kwam halen en dat ze eerst daar stonden. Dingen snap ik niet veel van, en als het eerst daar stond, staat het er nog steeds. Al voordat ik een antwoord kon geven kreeg ik te horen 'anders kom je ff met je luie reet deze kant op, ik kan het toch niet vinden!'
Nou toen brak mijn klomp ook. Heb gevraagt wat ze precies zochten en toen gingen ze er vanuit dat ik dat nog wel wist, niet dus. Dus hebben ze gezegd wat ze zochten, heb met ze afgerekend en sorry dan komt er van mij geen tot ziens meer af!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:55

Ik werk achter de kassa bij de AH, gelukkig hebben wij bijna alleen maar vriendelijke klanten (serieus Haha! ). Dus ik erger met niet zo vaak. Maar ik kan echt niet vriendelijk blijven als mensen mij gaan afkraken of wat dan ook. Ook een keer moest er korting van iets af en ging niet automatisch dus ik pak de rekenmachine er even bij en die vrouwen (waren met zn 4en en allemaa 40 ofzo) voor wie ik dat deed zaten de hele tijd al vervelend te doen en te zeggen van is dit nou zo moeilijk enzo en dat we niet al te snugger waren. Rolleyes Nou als mensen zo zitten te doen kan ik al amper meer hoofdrekenen.. Dus toen ik zei ik pak ff een rekenmachine en ik liep weg hoorde ik hun zo: een rekenmachine?? En met zn 4en vet hard lachen. Dat vond ik echt belachelijk. Scheve mond Was toen al een stukje weg dus ik zei als u het zo grappig vind rekent u het zelf maar uit mja best wel hard. Die vrouwen helemaal boos. Scheve mond Heb iemand anders ze toen maar laten helpen. Bloos

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:09

amondi schreef:
Bij veel van jullie heb ik het idee dat je maar een heel kort lontje hebt..... Hoe kan een klant nou weten dat je hem gezien hebt als je ergens een doos zit uit te pakken? Mag hij/zij dan niet meer de aandacht trekken door te zwaaien of iets te roepen?

Nee, jullie eisen dat de klant naar je toe komt en heel onderdanig en vriendelijk vraagt of je alstublieft een stukje kaas wil afsnijden..... Of een onsje rosbief....
Daarna nog, als afscheid je heeelll erg vriendelijk bedanken en vragen of hij/zij bij de kassa kan afrekenen.... (Daarbij hoor ik niet anders dan mensen die gewoon dank u zeggen bij het aannemen, jullie hebben het over uitzonderingen)

En als je speciaal naar de Hema gaat om een speciale taart te bestellen, dan mot je hem maar voor half 10 ophalen want anders verspeel je al je rechten op die taart! Te gek voor woorden! Je zal maar werken en die taart voor je collega's om 10 uur kunnen ophalen.....in je pauze!

Ik zou zeggen, als je zo'n hekel hebt aan klanten dan kun je 's nachts de ochtendkrant bezorgen, verdiend goed en er is geen klant wakker!

Ik werk als desk account medewerker bij een hele grote verz,. maatschappij en weet donders goed hoe sommigen je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen, so what? Je moet gewoon naar al die normale mensen kijken en niet naar die ene uitzondering!
999 van de 1000 zijn gewoon klanten en 1 is een rotte appel. Schandalig om je oordeel over "de klant" dan aan die ene rotte appel op te hangen. En soms zijn klanten wat veeleisend,
jammer dan. Die behandel met even wat meer aandacht, want ze zijn je klant.

En daar zit hem dan de kneep, zonder klanten is er geen winkel. Het is een dienstverlenend beroep. Jij verleend dus een dienst in ruil voor salaris. Dat houdt dus gewoon in dat je je niet boven je klant gaat opstellen, maar op gelijke hoogte of daaronder. Als je dat(nog) niet kan dan ben je een slechte werknemer.

Zie het maar als een kudde paarden, een alfa merrie zou een hele slechte verkoopster zijn. Ze jaagt al haar klanten weg!

Heb je helemaal gelijk in! Maar ik moet zeggen ik merk ook aan sommige klanten dat ze niet zitten te wachten op die overdreven vriendelijkheid.

Wat ik ook nog wil zeggen is dat ik zelf wel heel erg schrik van winkelpersoneel in andere winkels, vooral de winkelketens.... Kruidvat ga ik echt niet voor mijn plezier naartoe, daar staan ze gewoon gapend en zuchtend achter de kassa... blokker hier wordt je ook niet even vriendelijk geholpen...
Heb het idee dat ze hun best niet meer doen, betaald krijgen ze toch wel...
bij mij is dat natuurlijk anders, als ik onvriendelijk ben komen de mensen niet meer en dat scheelt dan ook in de inkomsten. Knipoog