Mbo opleidingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bokjebok

Re: Mbo opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 19:27

Ja precies je heb zoveel Tong uitsteken hoe moeten wij ingodsnaam nog kiezen
reclame lijkt me ook wel heel tof
of voor een blad schrijven maar dan wel een zinvoller blad dan de story ofzo
Jaaa dats je goed recht meid leuke paarden hoor!!
simply the best vind ik ook echt een plaatje Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:31

ja, maargoed je moet gewoon sites gaan bekijken van scholen in je buurt. en misschien gaan bellen?!

simply the best staat nu in VS. geen idee hoe ze daar gekomen is. voor de dressuur was het niks. anders had ik haar ook nooit verkocht.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:08

Ik vind dat je echt niet mag klagen over je betaalde stage Nagelbijten / Gniffelen
Ik doe dierverzorging. Dat is ook vaak hard werken, maar no way dat ik betaald krijg voor stage Tong uitsteken

Op basis van de info die jij geeft kan ik niet echt een advies geven... In welke vakken ben je goed en in welke niet? welke vind je leuk en welke niet? waar liggen je interesses Lachen ?

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:36

Ik ben alleen niet goed in wiskunde, maar voorderest kan ik alles wel goed leren
bij sommige vakken moet ik alleen wat langer zitten dan de ander.
Echt belachelijk dat je niets betaald krijgt dan?
Werk je ook 4 dagen per week dan daar?
want dat doe k namelijk wel hea

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:56

Wij hebben dagstages en blokstages. blokstages zijn 4 of 5 dagen in de week. Tong uitsteken Er zijn ook wel stages waar je iets betaald krijgt, maar die zijn bijna niet te vinden Clown

maargoed. Welke vakken vind je het leukst dan Lachen ?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:32

Iedereen kan opnoemen wat voor werk ze doen uiteindelijk moet jij het ook leuk vinden. Als jij denkt dat je als verpleegkundige rijkt zult worden heb je het mis. De gezondheidzorg is niet een goed betaalde baan. Waarom verdien je zoveel omdat je onregelmatig werkt. Ook iets wat je moet willen. Ik ben bijvoorbeeld erg gesteld om mijn weekenden die wil ik dan ook niet werken. Ik werk als doktersassistente in een huisartsenpraktijk. Is een MBO niveau 4 opleiding waarvan ik dacht dat ik goed zou gaan verdienen. In werkelijkheid blijkt het vies tegen te vallen en staat het salaris niet in verhouding tot de verantwoordelijkheden die je hebt. Maar goed dit is wel het werk wat ik leuk vind, waar ik met plezier naar toe ga. Niets is vervelender dan met tegenzin naar je werk gaan. Dan liever iets minder verdienen maar leuk werk hebben dan goed verdienen maar elke dag met veel tegenzin heen gaan. Dat zijn keuzes die je voor jezelf moet maken in dit leven.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:37

Ik ben mega creatief, maar vind het kantoor zitten maar niks. Ik moet een uitdaging hebben. Ik ben totááááaál geen zorg type of welzijn of uiterlijk enzo ..

Heb totaal geen behoefte om aan mensen te zitten of te helpen enzo.. Dat is gewoon niet mijn ding

Ik moest in m'n 2e jaar al kiezen wat ik wou, en heb na heel veel zoeken een reclame opleiding gekozen (Grafisch Vormgeven). Het is wel een kantoor baan, maar iedere dag weer een uitdaging.
Een eigen bedrijf starten is heel makkelijk en loopt als een trein.. Met een uurloon van 50 euro ben je nog rete goedkoop..

<3 my job

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:09

Ten eerste vind ik je een beetje verwend overkomen Bloos Een stage betaald niet goed nee; ik loop nu 5 dagen in een fysiotherapiepraktijk en ik krijg geen cent Vork En dat is een HBO-stage Knipoog Wat verwacht je dan dat je krijgt? Ze moeten in jou investeren, tijd voor je maken, je dingen leren. Denk je echt dat je daar (veel) geld voor moet krijgen??

Ten tweede; kies een opleiding wat je leuk vind Lachen Je moet nog werken tot je 65e (misschien zelfs 70e) en dat lukt je niet met een baan die o zo veel verdient, maar waar je niks aan vind.

goed verdienende banen zijn; tandarts, advokaat, rechter, makelaar (als je het een beetje slim speelt, kun je nu al beginnen met het grote geld binnenhalen Knipoog ) zulk soort beroepen moet je dan aan denken. Maar nogmaals; kies alsjeblieft iets waar je hart ligt Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:10

HBO opleiding en dan niets verdienen?

mijn broer doet een HBO opleiding en verdient gelijk lekker bij!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:19

Je begint altijd onderaan als je gaat werken. Tijdens mijn stage voor het mbo kreeg ik helemaal niets. Nu hoorde ik laatst dat ze bezig zijn om stages betaald te krijgen. Wat een onzin vind ik het de jeugd van tegenwoordig wil al steeds minder straks werken ze helemaal niet meer onder het mom van de centen komen wel binnen van de stagevergoeding.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:25

onzin? sorry hoor maar ik ben blij als ik straks op mbo vergoeding krijg. wij zetten ons toch in. ik moet toch ook kleren kopen. spullen voor mijn paard. en misschien ook af en toe eens leuke dingen kunnen doen?

als mijn broer straks 5 dagen per week stage moet lopen. moet hij dan in het weekend nog doorwerken? ik geef hem groot gelijk dat hij zegt, dat doe ik niet! de jeugd van tegenwoordig. dat vind ik echt zo ontzettend over een kam geschoren. ik denk dat ik mezelf daar dan niet bij moet beschouwen Haha!

maargoed, op hbo vind ik het niet meer dan logisch. ze moeten blij wezen met mensen die studeren! hen motiveren, geld moet op een of andere manier in het laatje komen? school moet betaald worden, boeken. etc

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:27

Kun je toch gaan werken? Zo onderhouden studenten zich al jaren. Je doet nu alsof je de eerste student bent

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:30

ik ben nog niet eens een student. maar bedankt dat ik doe alsof! Knipoog

wanneer moet je werken als je 5 dagen stage loopt. je zit net zelf te vertellen dat je zo gesteld bent op je weekend? als ik mijn broer bekijk heeft hij na school. als hij 6 uur thuiskomt, en nog huiswerk moet gaan maken. echt geen tijd om te werken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:33

Ik ben geen student meer, maar in die tijd werkte ik wel in het weekend. ALs ik kleren wil kopen of wat dan ook dan moet je werken omdat op te kunnen brengen. ik verbaas me er altijd wel over andere studenten kunnen werken maar zelf kan het niet want ja je gaat 5 dagen in de week naar school (net als de rest) Weekend kun je altijd nog werken zijn keuzes die je maakt in het leven. Ik ben van mening de dat jeugd van tegenwoordig alles maar vanzelfsprekend vind. Dat vind ik erg jammer de normen en waarden vervagen dat blijkt maar weer eens. Is geen aanval naar jou toe hoor maar ik kan er gewoon niet bij dat alles tegenwoordig zo vanzelfsprekend is.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:36

ik voel me ook absoluut niet aangevallen. ik werk alle dagen. welke dag het ook is. is het een feestdag of niet. dan werk ik nog. maar ik zie veel studenten om mij heen die toch wel wat geldproblemen hebben. en dus gaan lenen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:39

Dat speelt al jaren maar dat is een stukje verantwoording die ze zelf ook moetne nemen. Ik vind het niet terecht dat bedrijven/overheid daarvoor op moet draaien. Dan maar wat minder vaak stappen het mag dan wel horen bij het studentenleven maar op deze manier leer je ook prioriteiten te stellen. Gelukkig worden regels met betrekking tot lenen aangescherpt dus dat is al heel goed.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:41

en krijgen jongeren wél betaald voor hun stage. dat vind ik ook goed! bedrijven buiten leerlingen uit. dat zie je zoveel gebeuren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:45

Bedrijven die stagelopers uitbuiten? Het kost een bedrijf geld om jou op klaar te stomen voor het echte werk. Stageplaatsen zie je steeds minder en waarom? Omdat het een bedrijf geld kost terwijl het andersom zou moeten zijn. Nee ik blijf er bij dat het goed is voor mensen dat ze een onbetaalde stage doen. Dat je na die tijd een beloning krijgt voor het geleverde werk is natuurlijk mooi en juist dan waardeer je het alleen maar meer.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:02

als ik eerlijk ben, wat weet jij nou van studeren? je hebt MBOniveau4 gedaan. dat noem ik niet studeren. dan heb je niet een langere opleiding gedaan dan 4 jaar. en het vmbo zelf duurt ook maar 4 jaar. een HBO of universiteit houdt veel meer in. JIJ vindt dit, en JIJ vindt dat. terwijl je zelf niet eens gestudeerd hebt. als ik je zo hoor praten lijkt het wel alsof je het mensen met meer ambitie voor studeren het niet gunt!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:06

er is maar een beroep dat zonder opleiding bergen met geld verdiend........en ik ga t niet noemen...........

met zeuren dat je veel wil verdienen kom je er niet ik heb ook een MBO gedaan en doe nu een HBO en meid ik kan je vertellen dat ik van mijn stage maar 250 euro per maand krijg........en daar ben ik al enorm blij mee op het MBO kreeg ik namelijk helemaal geen vergoeding dus ik denk dat je je moet beseffen eerst eens heel hard te gaan studeren en als je dan een baan krijgt dan wordt al die studie eindelijk beloond...... maar zo kom je dr niet

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:09

ik weet al welk beroep je bedoelt Mjay,

maar idd je komt er niet zomaar. want een opleiding zegt eigenlijk nog niet veel. als je namelijk een baan krijgt, moet je je daar in zien te ontwikkelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:12

_Lott schreef:
als ik eerlijk ben, wat weet jij nou van studeren? je hebt MBOniveau4 gedaan. dat noem ik niet studeren. dan heb je niet een langere opleiding gedaan dan 4 jaar. en het vmbo zelf duurt ook maar 4 jaar. een HBO of universiteit houdt veel meer in. JIJ vindt dit, en JIJ vindt dat. terwijl je zelf niet eens gestudeerd hebt. als ik je zo hoor praten lijkt het wel alsof je het mensen met meer ambitie voor studeren het niet gunt!

Nee ik heb geen diploma's gehaald en studeren ik weet niet wat het is Huilen van het lachen Dat jij nog een hoop moet leren mag duidelijk zijn en met zo'n instelling kom je er zeer zeker niet en dat is nou precies wat ik bedoel met de jeugd van tegenwoordig. Ik gun een ander niets? Hoe kun jij dat zeggen? Jij kent mij niet eens jij veroordeelt iemand die een mening geeft en ook alleen maar omdat ik jou mening niet deel en niet van de generatie ben die liever lui dan moe is. Zegt meer over jou dan over mij Vork

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:27

_Lott schreef:

Hahahahahhaha en JIJ denkt dat je langer op de HBO zit dan op het MBO? Dan moet je je daar eerst eens in verdiepen voordat je deze onzin vertelt.
Elke HBO opleiding duurt 4 jaar Clown

Naja, verder doe ik maar niet mee in deze discussie. Studeren is niet makkelijk, geld niet voorradig. Daar moet je voor werken.
Ik heb (op het HBO) nooit betaalde stages gehad. Dagen van 7u van huis weg, 7u weer thuis. Dan eerst paardrijden, dan eten en dan huiswerk en/of slapen.
2 Avonden in de week + het weekend werkte ik, anders kan ik mijn paard niet onderhouden.

Tsja, dat is 't leven... Ik zou dolgelukkig zijn met 500 euro in de maand, wohw!

Verder kan ik je niet helpen bij banen die je leuk vind en voor jou genoeg verdienen... kies iig geen gezondheiszorg om et geld, dan val je in je 1e jaar door de mand. + Dat het geeneens goed verdient.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:00

Dat je naast school stage niet zou kunnen werken is onzin in mijn ogen... Ik vind dat bedrijven geen stagevergoeding hoeven te geven, omdat ze je helpen opleiden. doen ze dat wel is het mooi meegenomen. Wel vind ik toch echt dat er genoeg stagiairen worden uitgebuit (helemaal in mijn sector).

Maar misschien is het beter weer ontopic te gaan Lachen

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:39

Als je wat wil verdienen kun je beter een HBO opleiding doen na je MBO. Ik doe de opleiding dierenartsassistente, en alle banen met dieren verdient ook heel erg weinig. Maar ik doe het omdat ik er plezier aan beleef en dat vind ik nét wat belangrijker! Ik heb ook nooit betaalde stages gehad, maar dat zijn ze niet verplicht. Ik doe een voltijd studie en het reizen is dik 2 uur en ik werk in het weekend dus heb alleen de zondag vrij.