Onregelmatige werktijden en partner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: Onregelmatige werktijden en partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:17

Hier niet een geheel ervarings deskundige,maar ik kreeg een baan waarbij ik ook in het weekend 'soms' moest werken,dat soms werd elk weekend en mijn relatie ging er toen aan onderdoor..

Ik lees ook dat als je opgebeld word dat je dan maar moet komen.. tjah het hoort misschien bij de functie,maar besef wel dat zulke dingetjes funest kunnen zijn voor je relatie.
En uiteindelijk ook voor jezelf!

geloof me, het gaat echt opbreken als je net een zware wisselde dienst hebt gehad,je lekker met je vriend een uitje hebt gepland waarbij je geheel tot rust zal komen..en je word gebeld dat je moet komen werken.. geloof mij,dat gaat je echt opbreken!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:31

chipieke schreef:
Deze quote verwachtte ik al Haha!

En het huishouden gebeurd door mij in de week. Dat laat ik echt niet aan hem over. Ik laat hem liever nog een beetje vent zijn Haha!

Nou, dan voelde je deze zeker ook al aankomen:

"Ik laat hem liever nog een beetje vent zijn Haha! "

Van zo'n zin krijg ik nou óók jeuk.
Bedoel je nou écht dat jíj het huishouden en hij niet omdat hij een 'echte man' is??

Maar goed, we gaan off-topic...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:22

@MamaMiesje: Geloof mij, als een vent te veel meehelpt in het huishouden beginnen ze nadien flink te zeiken Haha!

Hij kookt wel, want daar ben ik oerslecht in... Hij doet de boodschappen, sorteert de was, de rest doe ik liever zelf Haha! Als hij bvb moet afwassen laat hij de kasten openstaan zodat ik er telkens tegenaanloop. Mijn kleren zijn meer dan 1x even vuil uit het wasmachien gekomen, etc etc. Hij biedt het wel alle keren aan, maar doe het liever zelf Haha! En hij werkt al zijn vrije uren op onze wei, dat moet ie aan mij echt niet vragen, dan lig in binnen het uur op de spoed Huilen van het lachen

ontopic: wel raar dat je er dan direct twee jaar aan vastzit? Kun je dat wel dragen, twee jaar lang je partner horen zeuren over je uren?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:27

Ik heb niet alles gelezen maar hier mijn ervaring:

Ook mijn partner werkt onregelmatig. Het is af en toe wat lastig, maar daar staat tegenover dat je beide wel tijd hebt voor jezelf omdat de ander aan het werk is.
Ook houdt het de sleur uit je relatie weg. Als mijn vriend 3 nachten achter elkaar nachtdienst heeft gehad ben ik altijd erg blij dat hij weer naast me ligt. Dat is nl niet zo vanzelfsprekend.

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:36

Ook mijn vriend werkt onregelmatig en ik ook af en toe. Mijn diensten zijn dagdiensten van 9.00-17.30 of 9.30-18.00 en dan soms een koopavond of zaterdag. Ik vind het heerlijk en heb niet het idee dat we elkaar weinig zien. Ja, soms sluit het niet lekker op elkaar aan. Maar ik heb er echt totaal geen problemen mee

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:45

Tot een jaar geleden werkte mijn man ook onregelmatig. Toen ging dat allemaal prima, ik had na kantoor nog ruim de tijd om de paarden te doen. En hij had er geen 'last' van dat ik op stal was. UItjes ed werden gewoon gepland, al was het vaak wel even zoeken naar een moment dat we allebei tijd en energie hadden. Dat ging echt prima, en als je dan een keer lekker met zijn tweetjes was, was het ook lekker bijzonder ( over ontbijt op bed gesproken Knipoog )
Maar nu we een kindje hebben, ben ik hartstikke blij dat hij ook gewone kantoortijden heeft. Hierdoor brengt onze dochter wel iets meer tijd door op de dagopvang, maar dit betekent dat we 's avonds en in het weekend echt een gezin zijn. En bovendien kunnen we de zorg voor onze dochter ook verdelen, als één van ons eens weg wil of wil sporten ofzo.

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 07:10

mijn vriend draait 3 ploegendiensten: ochtend - middag en nachtdienst..
ik werk alleen van 9 - 16 ( heeft ook bepaalde redenen ).
soms is mn vriend thuis soms ook niet ligt er maar net aan wat zn dienst is.
Beveiliging is leuk en bij sommige bazen kun je zelf aanvullen voor een vaste dag vrij ofzo.
Ik kan niet tegen nachtdiensten dus heb ik dat tegen mn baas gezegt en ik hoef geen nachtdiensten te draaien Lachen
( ook tijdens mijn opleiding )

Meid..ik zou het gewoon doen!!!!
ik heb nu 1.5 jaar een relatie en het werkt nog steeds ondanks we elkaar bijna niet zien.
Niet geschoten is altijd mis.

De tijd dat je elkaar niet ziet maakt het wel goed in de tijd dat jullie wel lekker samen zijn..

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:42

Als die job je echt wat lijkt zou ik het zeker aanpakken.

Zelf ben ik net begonnen met vast te werken in een kledingwinkel waar ik als jobstudente werkte.Niet echt de job waarvoor ik gestudeerd heb (heb altijd tuinbouw/bosbouw gevolgd en diploma ervan behaald.) maar het is vlakbij huis, leuke collega's en idd ook onregelmatige uren die ik niet zo héél erg vind.Het is geen droomjob en het zal ook niet voor de rest van mijn leven zijn.
Ik heb om de week eens een zondag en de week erna terug een zaterdag dat ik moet werken.
Mijn vriend heeft 'vaste uren' (8-17u) maar overuren zullen er veel zijn.Bovendien moet hij 2 weekends van de 4 werken. Dus we hebben 2 zondagen op de maand voor onszelf en die eis ik dan ook geheel op Haha! .

Ik zou zeker zorgen voor voldoende tijd om te praten met elkaar en ook eens een dagje nemen dat jullie echt geheel aan elkaar besteden.Al is het maar 2x/maand.