Heb jij je droom opleiding/ baan gevonden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Re: Heb jij je droom opleiding/ baan gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:21

Ik hoop het... Eigenlijk weet ik ook nog maar net wat ik wil gaan doen, omdat ik moest kiezen. Ben geslaagd voor de Havo en ga nu aan de opleiding HBO-V beginnen. En dan hoop ik op de ambulance terecht te komen. Voor mij is dat nu dé droombaan, maar wie weet ga ik nog een hele andere kant op.
Als kind wist ik al niets te antwoorden wat ik wilde worden, en dat is dus net een jaartje niet meer zo. Hopelijk heb ik de goede beslissing gemaakt.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:21

ik heb mijn Havo diploma gehaald in 2004 en ben toen MWD ( maatschappelijk werk en dienstverlening) gaan doen, maar bleek niet echt mijn opleiding, zo 1 op 1 gesprek met mensen.
Toen ben ik naar het MBO gegaan en ben SPW-4 gaan doen ( ik kan namelijk niet stilzitten, dus een kantoorbaan is niet voor mij weggelegd)
Ik heb woonbegeleiding gekozen en ben stage gaan lopen met gehandicapten, erg dankbaar werk en past precies bij me.
Nu ik na 2 jaar mijn SPW-4 diploma heb, heb ik een baan voor 80% in de gehandicapten zorg en heb dus een baan wat ik leuk vind om te doen en een goed inkomen om andere leuke dingen te doen!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:31

hier ook helemaal niet hoor...
vroeger zei ik altijd dat ik wat met dieren/paarden wilde en daar ben ik ook voor naar school geweest. heb me opleiding trouwens ook niet afgemaakt en ben gaan werken.
werk nu in een personeelskantine van een groot mannenbedrijf... hartstikke leuk en gezellig, maar ik zie me hier niet zo nog jaren werken Ach gut geen idee wat ik wel wil... ja ik roep al jaren dat ik niet altijd voor een baas blijf werken dus iest voro mezelf zou geweldig zijn... maar dan mis ik de zak met geld Clown

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:10

Ik herken me helemaal in het verhaal van TS.
Vorig jaar ben ik geslaagd voor 't vmbo, ik doe nu de havo, dit jaar examen en ik weet nog steeds niet wat ik wil gaan doen. Ik ben er al wel uit naar welke school ik wil, maar de opleiding... écht niet . Heb ook geen idee wat ik wil worden later Nagelbijten / Gniffelen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:29

Nee, bij mij was en is dat helaas niet het geval!
Vroeger wou ik graag wat in de dieren doen, nooit een opleiding in gevolgd, maar de opleiding die ik wel heb gevolgd, was ook niet wat het was.
Daar heb ik wel mijn toekomst opleiding gevonden, maar nu nog de tijd ervoor zoeken!