Larenstein

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lotte_2

Re: Larenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:42

Thats_Me schreef:
lotte_2 schreef:
wanneer komen de boekenlijsten voor volgend schooljaar???

Bij het van hall gaat het eigenlijk per periode. Je hebt opzich wel een lijst van te voren maar je kan beter gewoon even afwachten totdat de periode (bijna) begint. Zijn er boeken die een langere bestelling nodig hebben dan wordt dat (meestal) optijd aangegeven.

Oke, dank je! Ik heb me nl opgegeven voor het van Hall, maar ik heb nog steeds geen lijsten of wat dan ook onvangen. Aangezien de school over drie weken alweer begint....

Ik ga ook meedoen aan de introductieweek, wat kan ik eigenlijk verwachten?
Waar slaap je bijvoorbeeld?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:18

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:50

Ik heb op Larenstein in Velp Tuin en Landschapsinrichting gestudeerd.

Prima, erg leuke opleiding en docenten....veel geleerd, veel genoten en erg hard gewerkt.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:04

Introweek is leuk Haha!

Is gewoon een aantal dagen gezellig samen bezig zijn en veel humor en lol!

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:34

Introweek is zéker leuk. Hoe die in Leeuwarden is, weet ik niet. Maar afgelopen week in Wageningen was ie weer erg prima Haha!.
Het is gewoon leuk om daar aan mee te doen Lachen

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:22

Jeej, topic hierover gevonden!

Kan iemand mij vertellen welke vakken je hebt bij Dier en Veehouderij in het eerste jaar, en hoeveel tijd je op school zit het eerste jaar? Heb je daarnaast veel thuisstudie?

alvast hee;l erg ebdankt!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:31

Blueberry schreef:
Jeej, topic hierover gevonden!

Kan iemand mij vertellen welke vakken je hebt bij Dier en Veehouderij in het eerste jaar, en hoeveel tijd je op school zit het eerste jaar? Heb je daarnaast veel thuisstudie?

alvast hee;l erg ebdankt!

Over dier en veehouderij zelf kan ik je weinig vertellen. Wel over de indeling van het schooljaar.

Je hebt namelijk 4 periodes van 9 weken. In 1 zo'n periode volg je twee modules. Zo'n module is globaal zo ingericht:

week 1 introductie
week 2-4 verdieping en vaak ook al een toets of go/no go sessie als het om een project gaat in week 3
week 5-8 afronding producten en voorbereiding toetsen. Vaak in de eerste weken komt er ook nog wat extra stof bij.

week 8-9 toetsen en herkanssingen. Al is het in theorie vaak zo dat als je goed bezig bent je week 9 vaak vrij bent Haha!

Daarbij verschillende dagcodes. Dat houd in dat je bijvoorbeeld maandag, woensdag of vrijdag vrij bent om aan school te werken. Het is namelijk veel groepswerk. Al is het in theorie zo dat ook veel over internet gaat en je die dagn dus ook lekker thuis kan werken.

Daarnaast heb je gewoon de normale schoolvakanties vrij! Al is het wel zo als zo'n vakantie tussen een periode in valt dat je dan ook nog wel aan het leren/werken bent maar dan vanuit thuis.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:29

Dus hieruit kan ik opmaken dat ej niet meer dan 4 dagen in de week op school zit?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:29

Inderdaad je zit niet 5 dagen op school als je geluk hebt met je roostercodes en dat geluk heb je meestal wel want zo wordt er wel op gepland Ja. Betekend niet dat je maar 4 dagen aan school bezig bent. Er zijn periodes dat je echt fulltime en dan bedoel ik écht fulltime bezig bent en ook in het weekend overuren draait. Maar ook periodes dat je maar een paar uurtjes hebt en verder weinig te doen Lachen

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:16

Blueberry schreef:
Dus hieruit kan ik opmaken dat ej niet meer dan 4 dagen in de week op school zit?

Dit hangt er wel een beetje af van welke richting je doet. Ik doe dier en veehouderij en dan major Equine leisure and sports, maar heb toch eigenlijk redelijk veel op school door gebracht. in het eerste jaar is het wel zo dat het rooster erg meevalt, maar dat je gewoon echt aan de bak moet in je groepswerk. Oke met wat afraffel werk is het ook wel te doen, maar zeker geen pretje. Larenstein is echt wel een school waar je een groot deel van de kennis zelf op moet doen. Dat betekend gewoon zelf heel veel lezen, overal achteraan gaan en vooral heel hard tegen het "systeem" (organisatie) aanschoppen zodat je tenminste nog iets gedaan krijgt. Dit is tenminste in wageningen zo..

Welke major ga je doen?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:06

Ik zit ook op Van Hall - Larenstein Leeuwarden. Ik doe de opleiding Agrarische Bedrijfskunde en ga aan m'n tweede jaar beginnen. De opleiding opzich vind ik leuk, de school zelf is een beetje rommelig. Ik heb bijvoorbeeld nog steeds niet al mijn cijfers op progress, en weet dus niet zeker of ik m'n propedeuse gehaald heb of niet.. Koe

nacho_lein schreef:
Larenstein is echt wel een school waar je een groot deel van de kennis zelf op moet doen.

Dat klopt Ja Je krijgt een opdracht, die mag je maken en als je 'm inlevert gaan ze 't uitleggen Clown Het is echt de bedoeling dat je bijna alles zelf uitzoekt, een groot verschil met de havo die ik heb gedaan dus. Dat vond ik in het begin wel moeilijk, maar je leert er wel het meeste van.

lotte_2 schreef:
Oke, dank je! Ik heb me nl opgegeven voor het van Hall, maar ik heb nog steeds geen lijsten of wat dan ook onvangen. Aangezien de school over drie weken alweer begint....

Ik ook niet Knipoog Dat bedoel is dus met rommelig en chaotisch. Ik weet bijvoorbeeld ook niet wanneer we naar school moeten, iemand enig idee? Gewoon op de dag van de opening van 't hogeschooljaar - 9 september??

Thats_Me schreef:
Al is het in theorie zo dat ook veel over internet gaat en je die dagn dus ook lekker thuis kan werken.

Dan ben ik niet helemaal met je eens, het is toch lastiger om via internet te werken, dus je bent wel veel op school bezig met de opdrachten. Wij wel iig.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:18

Wij (wageningen) moeten maandag alweer naar school, en zowaar hebben we al een aantal weken een conceptrooster op internet staan. God zij dank!
Even over dat over internet werken; gaat goed zolang heel je groep erachter staat en je goed op elkaar ingespeeld bent. Ga niet teveel alleen thuis doen op het moment dat je groep groter is als 4 personen krijg je een hoop irritatie en een hoop dubbelwerk van. Tenminste dat is hier zo..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:41

imd schreef:
I

Thats_Me schreef:
Al is het in theorie zo dat ook veel over internet gaat en je die dagn dus ook lekker thuis kan werken.

Dan ben ik niet helemaal met je eens, het is toch lastiger om via internet te werken, dus je bent wel veel op school bezig met de opdrachten. Wij wel iig.

Wat grappig dat dat zo anders wordt ervaren door andere richtingen. Wij vonden het echt vreselijk om op school te werken. Nooit genoeg computers om achter te werken met je groep. Dus dan zit je al verspreid en doe je alles al via msn Clown Wil je in de studiekantine gaan bespreken en werken kan dat vaak niet omdat er toetsen zijn of een vergadering of een of andere zakenlunch bla bla. Zo irritand Nagelbijten / Gniffelen

Wat wij altijd deden is na de les bespreken, ergens in de gang waar het rustig was, wie wat gaat doen en dat we elkaar online spraken om tijd tot tijd. Werkte altijd wel fijn en voorkomt ook dubbelwerk. Oja en taken verdelen natuurlijk, want met 8 personen aan een project werken is echt niet bevordelijk voor de groep dus kan je beter iedereen een eigen taakje geven en dat wekelijks of 2x per week evalueren hoe het gaat.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:06

nacho_lein schreef:
Blueberry schreef:

Dit hangt er wel een beetje af van welke richting je doet. Ik doe dier en veehouderij en dan major Equine leisure and sports, maar heb toch eigenlijk redelijk veel op school door gebracht. in het eerste jaar is het wel zo dat het rooster erg meevalt, maar dat je gewoon echt aan de bak moet in je groepswerk. Oke met wat afraffel werk is het ook wel te doen, maar zeker geen pretje. Larenstein is echt wel een school waar je een groot deel van de kennis zelf op moet doen. Dat betekend gewoon zelf heel veel lezen, overal achteraan gaan en vooral heel hard tegen het "systeem" (organisatie) aanschoppen zodat je tenminste nog iets gedaan krijgt. Dit is tenminste in wageningen zo..

Welke major ga je doen?

Het gaat mij alleen om mn Propedeuse jaar. Ik moeteen P halen en daarnaast nog vwo doen, 4 vakken. Dus vandaar dat ik wil weten hoe druk het is het eerste jaar Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:30

Blueberry schreef:
Het gaat mij alleen om mn Propedeuse jaar. Ik moeteen P halen en daarnaast nog vwo doen, 4 vakken. Dus vandaar dat ik wil weten hoe druk het is het eerste jaar Lachen

Als je goed in plannen bent dan moet dat prima te combineren zijn. Al moet je dan wel keuzes gaan maken tussen school en vrije tijd.