opleiding dierenfysiotherapie.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Re: opleiding dierenfysiotherapie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:09

Ik ben zelf met een beetje idealistische instelling Vork ook aan fysiotherapie begonnen met als doel dierfysiotherapeuthe en een vwo diploma en ben na een jaar gestopt omdat ik me doodverveelde Clown
Het zal best zo zijn dat het na het eerste jaar interessanter wordt, maar ik vond er gewoon te weinig intellectuele uitdaging inzitten. Tevens ben ik vantevoren meerdere malen gewaarschuwd dat de meeste mensen die aan fysiotherapie beginnen met als einddoel dierfysiotherapie het niet trekken, juist vanwege het feit dat er geen dieren aan te pas komen de eerste aantal jaren.
Ik ben er mede aan begonnen met het gevoel dat ik diergeneeskunde niet zou trekken en heb daar achteraf toch lichte spijt van, denk dat ik het best leuk had gevonden, maar zie het op het ogenblik niet zitten om weer te switchen en rond dus eerst mijn huidige opleiding af (technische informatica).

[edit] overigens heb ik van mijn eigen fysiotherapeute begrepen dat het humane gedeelte zeker bij het revalideren van paarden erg nuttig is, omdat je met bepaalde klachten en revalidatie trajecten feedback krijgt van mensen die je van een paard/dier toch niet kan krijgen, en zo ervaring op kan doen mbt het opstellen van revalidatie en behandeltrajecten.

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:36

verootjoo schreef:
@k1MmEl: Is het echt de zwaarste HBO-studie?? Ik wandel ertot nu toe (ben nu eind 3e jaars) wel makkelijk doorheen eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen Vraag me af wanneer het moeilijk wordt Clown Denk dat de MER zwaarder is, en dat het ook ligt aan je persoon, welke opleiding zwaar voor je is. Ik denk dat als je de opleiding leuk vindt, en het je ligt, dat het prima te doen is Ja
Ben het met je eens dat het zwaar is als het je niet interesseert idd.

uh het schijnt inderdaad de zwaarste hbo-studie te zijn.. ik fiets er ook zo door heen. vandaag laatste tentamen gehad en heb ook het 2e jaar helemaal gehaald nu.. ga nu volgend jaar naar het derde jaar. ik weet wel dat het eerste jaar bij ons echt een selectie-jaar is.. vallen er super veel af.. heel zwaar jaar bij ons, doen ze expres om de echt gemotiveerde door te laten gaan (avans, breda). maar eenmaal het eerste jaar door en de propedeuse in de pocket is het peace of cake Haha! iig voor mij dit jaar Knipoog

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:58

verootjoo schreef:
Nou, die opleiding komt je niet aanwaaien Knipoog

Verkijk je alsjeblieft niet op het traject naar dierfysiotherapeut. Als dat je doel is prima, maar zorg iig dat je ook wat met mensen hebt Knipoog De opleiding duurt 4 jaar, je loopt stage met mensen, je moet een jaar werkervaring op doen met mensen. Dat gaat je echt niet lukken als je niet met mensen om kunt gaan of er niks aan vindt

Ik wil me er ook best voor inzetten hoor!
Ik heb ook zéker wat met mensen; mijn insteek is ook dat - mocht ik niets in de dierenfysio kunnen - gewoon mensen te behandelen.. Heb daar tenslotte ook de opleiding voor gehad.. Dieren kunnen erbij..
Bij dit alles wil ik ook natuurgeneeskunde doen, dus Bach Bloesems, kruiden etc. etc. Verder heb ik mijn Reiki 1 en 2 gehaald, en daar wil ik ook graag later nog wat mee doen. Ik wil gewoon (mens en) dier op een liefdevolle manier helpen Lachen

Als ik hier de ervaringen hoor over zwaarste HBO-studie, dan denk ik dat het mij ook wel moet lukken hoor Knipoog Ik doe nu gymnasium.. Dus ik zou universiteit aankunnen; maar dat wil ik niet, denk ik..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:13

Jade schreef:
Ik ben zelf met een beetje idealistische instelling Vork ook aan fysiotherapie begonnen met als doel dierfysiotherapeuthe en een vwo diploma en ben na een jaar gestopt omdat ik me doodverveelde Clown
Het zal best zo zijn dat het na het eerste jaar interessanter wordt, maar ik vond er gewoon te weinig intellectuele uitdaging inzitten. Tevens ben ik vantevoren meerdere malen gewaarschuwd dat de meeste mensen die aan fysiotherapie beginnen met als einddoel dierfysiotherapie het niet trekken, juist vanwege het feit dat er geen dieren aan te pas komen de eerste aantal jaren.

Ik hoor van meer mensen met vwo als vooropleiding dat het idd niet intellectueel genoeg is Clown Ik geef je groot gelijk hoor; fysiotherapie is echt een praktische studie. De keren dat ik in 3 jaar mijn boeken heb ingekeken zijn op 1 hand te tellen Knipoog Het is puur logisch nadenken, en praktische handelingen in je vingers krijgen Ja

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:13

Heb ik ook hoor, ik vind de studie zelf echt niet moeilijk, het is belangrijk dat je weet waarom je iets doet en wat de achterliggende functies etc zijn, maar ik persoonlijk vind de theorie echt een eitje Lachen
Ik dacht dat er veel meer biomechanica bij kwam kijken, maar dat is helemaal niet het geval.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:57

jeetje wat grappig dat ik dit nou oko van jullie hoor..
Want inderdaad zo gaan er bij ons ook de verhalen rond dat het een hele zware HBO opleiding is..
Waarom heb ik dan tot nu toe alles nog in 1x gehaald?? en ik heb er echt niets speciaals voor gedaan hoor Lachen
Magoed.. ik ga nu ff m'n mondje houden, want heb vrijdag nog toets massage en maandag bewegingsonderzoek dus tjah..
Heb wel fysiotechniek gehaald met een 7 Haha! Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:18

xtostarlight schreef:
Heb ik ook hoor, ik vind de studie zelf echt niet moeilijk, het is belangrijk dat je weet waarom je iets doet en wat de achterliggende functies etc zijn, maar ik persoonlijk vind de theorie echt een eitje Lachen
Ik dacht dat er veel meer biomechanica bij kwam kijken, maar dat is helemaal niet het geval.

Ja idd.. Wij krijgen wel wat biomechanica. Maar zelfs dat is alleen maar redeneren ipv zware berekeningen Clown Laat logisch redeneren me nou net liggen.

Kennis van mij studeert MER, maar ik heb echt het idee dat ik daar juist nóóit uit zou komen. Zoiets lijkt me veel zwaarder. Maar ja, misschien is voor diegene fysiotherapie wel heel zwaar. Knipoog Het is zo persoonlijk wat zwaar is en wat niet, het is maar net wat je ligt.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:40

leuk om zo te lezen Haha!

ik ben het zelf ook van plan, eerst wou ik gewoon fysiotherapie gaan doen en later bedacht ik me dat dierfysiotherapie ook erg leuk is Haha!

maar ik moet nog een paar jaar Tong uitsteken ik ga zo naar 4 havo en doe N&G + N&T maar het schijnt dat je geen bio nodig hebt al lijkt het me best wel handig

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:56

Nou!! Bij ons was Biologie geen MUST, maar als je het niet had afgesloten dan moest je wel een Toets biologie maken in het 1e jaar van fysiotherapie.. en dat was geen makkelijke toets!!
Dus ja, eigenlijk hebben ze liever wel dat je biologie in je vakkenpaket hebt Ja