Wij willen via ons onderzoek vaststellen hoe jongeren in de leeftijd van 14 tot 22 jaar over de politie denken.
Ik en mijn groepje gaan deze enquête verwerken in een statistiek. Als we de uitkomsten hebben zullen we aan jullie een verslag uitbrengen
1. Voel jij je veilig op straat?a. Ja
2. Vind je dat er genoeg politie op straat loopt?a. Ja
3. Vind je dat de politie goed haar werk uitvoert?b. Nee, Ik vind dat de politie zich soms beter met andere taken bezig kan houden dan wat ze nu af en toe aan het doen zijn.
4. Vind je dat de politie goed samenwerkt met de uitgaansgelegenheden?a. Ja
5. Heb jij wel eens aangifte gedaan?a. Ja
6. Vind je dat de politie de aangiftes snel genoeg behandelt?c. Geen mening, wat versta je onder snel genoeg ?
7. Wat heb jij liever: je aangifte via internet of op het politiebureau?a. Ik doe liever aangifte via internet
8. De politie heeft de taak om een bepaald aantal boetes uit te delen per jaar. Wat vind jij daarvan?b. Onterecht
9. Wat vind jij van de voorlichting die er wordt gegeven door de politie?b. Ik vind de voorlichting die er wordt gegeven wel goed, zeker de voorlichting op de basisschool vind ik heel belangrijk!
10. Vind je dat de politie meer voorlichting op scholen zou moeten geven, over wat ze doen en wat ze willen bereiken enz..?b. Nee
11. Vind je dat de politie snel genoeg optreedt bij buurtproblemen?c. Geen mening, nooit last van buurtproblemen gehad.
12. Wat vind jij van de spijbelcontroles die er door de politie wordt uitgevoerd de laatste tijd?b. Beter, misschien daalt het aantal spijbelaars dan
13. Vind jij dat de politie haar preventieve taak (voorkomen van criminaliteit) goed verricht?b. Nee, kan beter
14. Vind jij dat de politie genoeg is uitgerust met wapens of andere verdedigingsmiddelen?a. Ja, de uitrusting die ze bij zich heeft is genoeg
15. Ken jij je wijkagent?b. Nee
16. Heb je wel eens te maken gehad met de politie?a. Ja, om aangifte oid te doen, niet omdat ik zelf iets had uitgespookt
17. Heb je slechte ervaringen met de politie?b. Nee
18. Vind je dat de politie met respect behandeld wordt door de burgers?b. Nee, ik vind dat er te aggressief op de politie gereageerd wordt, die mensen doen ook gewoon hun werk
19. Vind jij dat de politie de burgers met respect behandelt?a. Ja
20. Werkt er familie van je bij de politie?a. Ja
21. Zou je zelf politieagent willen worden?c. Nee
!Bedankt voor je medewerking aan deze enquête!