Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
litteltje schreef:Bankvoetbal is idd ook altijd goed te doen.
4 banken in de hoek, 1 pion in het midden en in teams van 2.
Meisje&jongen, anders blijven de jongens altijd staan.
En dan nog een team in het midden die gewoon los mag voetballen, als er 1 team uit is dan gaan hun daarnaartoe
Snoop_fan schreef:Een beetje vanalles, we wisselen elke maand af, ik zal onze sporten uitleggen en als je precies wil weten wat we doen mag je me altijd pb sturen
- uithoudingslopen
- toestelturnen
- volleybal
- pingpong
- basketbal
- voetbal
- badminton
- ..
Als je over badminton super veel wil weten kan ik je alitjd enkele oefeningen van bij mij in de club uitleggen

Dan zouden we meer met op en afruimen bezig geweest zijn
Snoop_fan schreef:oww sorry, dan had ik het verbeeldend gelezen :p
Wel mooi gedaan
.
Hebben wij ook weleens gedaan, word je goed warm van.
. 
! eknein schreef:Pffff, ik moet vaak gymlessen geven voor mn opleiding en er zijn werkelijk 1000 dingen te doen. Het makkelijkste is de standaart dingen als voetbal, basketbal ect. Omdat hier de regels van staan vast gesteld. Als je het moeilijker voor jezelf wilt maken kun je een sportinstuif organiseren. Je splist de zaal in 3en en elk vak doe je een andere soort sport.
Maar ik kan hier eindeloos over doorkletsen. Als je interesse hebt moet je maar even pmen. Dan krijg je mn msn wel. Dan kan ik je ook wel even een lesvoorbereidingsformulier geven. Het is namelijk wel echt van belang dat je van te voren bedenkt wat je gaat zeggen en doen.
Een aantal kleine dingetjes zijn bv:
* leg eerst de regels uit, deel dan de groepen in. Anders let niemand meer op
* Ga nooit met je rug tegen de muur staan. Dan kruipen de luisteraars naar je toe
* Als je het spel in grote lijnen wilt uitleggen. Zet de leerlingen dan eerst op hun plek. Plaatje, Praatje, Daadje.
* Eerst uitleg, dan vragen.
* in het begin streng fluiten.
Verder heb ik nog een sport&bewegen; les en leiding geven boek hier op de plank staan. Dus voor meer tips.
)
) De bedoeling is dat we er een 'competitie' van maken; dus de klas (geloof 23 leerlingen) moet in meerdere teams verdeeld worden en dat we 2 spellen bedenken (zodat iedereen gelijktijdig wat doet
). Wij zijn de laatsten van onze klas die gymles moeten geven dus volleybal, basketbal, unihockey etc. zijn al een aantal keren voorbij gekomen! We zouden natuurlijk dit ook kunnen doen, maar leuker is natuurlijk iets anders
Weten jullie misschien een leuk spel?