Opleiding: Toerisme/recreatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijnlover

Re: Opleiding: Toerisme/recreatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:09

nee daar bedoel ik jou niet meer, genoeg organisaties doen dan ook wel, maar als jij een kwaliteitscamping hebt dan word je daar echt niet zomaar voor aangenomen dan heb je trainings weekenden enzo.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:49

Ik ben momenteel bezig met mijn SEPR opleiding (verplicht voor reisbureaumedewerkers) en begin in september met een toeristische opleiding op het ROC ASA in Amsterdam als Verkoper Reizen. Daarna wil ik door voor m'n SEPR 2 (HBO) wat een managerfunctie inhoudt en zo wil ik doorstromen als Hoofd Inkoop bij een touroperator Lachen

Just_Crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:15

Ik doe eerstejaars Toerisme&recreatie op de Cosmo Academy!

Ik vind het heel erg leuk alleen hou er wel rekening mee dta je vaak beschikbaar moet zijn! Wij hebben heel vaak dat we op vrijdag of zaterdag iets gaan doen! En op zaterdag hebben we soms les! Dit jaar stage in Juli-Augustus. Dus dan heb je geen zomervakantie! Volgend jaar halfjaar Spanje, en dan krijgen wij lessen tot kwart voor 6! Ik ben zelf nog niet op stage geweest, dus eerst dat maar even afwachten Bloos

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:03

Kheb ook toerisme gedaan maar vond het niet zo leuk.. werd veel te veel gericht op touroperators enz..

Just_Crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:14

Wij hebben niet zo veel toerisme! Zie dat mensen hier ook veel topografie enzo moeten leren, dat moeten wij niet! Wel een klein gedeelte natuurlijk maar niet veel! Wij zijn meer met het entertainment bezig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:45

Ik zit er zelf niet op, maar mijn nicht & een vriedin allebei wel Ja (leerjaar 2 & 3).
Hebben het erg naar hun zin en vinden het erg leuk Lachen

jasmijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:04

ik gaa dit jaar 20 week op stage. heel erg zin in :d
heb geen topografie op school, dan heb je het meer over reizen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:49

Ik denk dat je in de toerisme veel meer kans maakt op een baan dan in de paardenhouderij.
paardenhouderij is een aantal jaar leuk of zie je jezelf op je 60ste nog stallen uitmesten ?

Toerisme is uitgebreid en je kunt veel meer kanten op.
Ik wou dat ik die kant op was gegaan toen ik 15 was ipv de dieren/paardenkant. Ik heb geen dag met die beesten gewerkt maar wel 10 jaar lang productie werk gedaan en ben nu kapot.

Gelukkig heb ik nu wel een leuke baan op schiphol en hoop met de cursussen die ik nog ga doen toch in het toerisme terecht te komen.
Het liefst ga ik vliegen maar dat is nog even afhankelijk van hoe mijn rug zich gaat herstellen en houden.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:02

Ik heb het ook een jaar gedaan, vond het wel leuk. Maar ook echt niet meer dan dat, sommige lessen vond ik wel leuk.
Andere lessen totaal niet en het leek me ook niks om in de desbetreffende sector te werken. Dus ik ben overgestapt
naar een sportopleiding.