kensha schreef:Ik hoop ik het zo meer duidelijk heb gemaakt en niveau opleiding goed heb gezegt
Op moment ben ik inderdaad 19 jaar en werk als uitzendkracht bij een bakkkerij genaamd Kamps waar ik €6,50 euro per uur verdient
Op school toen ik in het 3e jaar kwam moesten we beslissen welke opleiding dus ik koos voor Administratie.
In het derde jaar van welke opleiding en van welk niveau?
Ik heb toen netjes afgerond t/m het 4e jaar.
Afgerond of ook een examen behaald?
Volgens mij examen uitslag hoorde ik op vmbo niveau 1 thuis.
VMBO niveau 1 bestaat naar mijn weten niet, MBO niveau 1 wel.
VMBO hanteert geen systeem met 1/2/3/4 maar TL/GTL/KBL
Ik heb toen voor Administratief Medewerker gekozen en het 1e jaar afgerond.
Weer dezelfde vraag, afgerond of een examen behaald?
Ik kreeg een bericht binnen dat er een fout was gegaan in me examen uitslag en dat ik absoluut niet in vmbo niveau 1 hoorde. Ik kon kiezen om 1 jaar te wachten of door te studeren[ik weet was stom dat ik in die jaar eigelijk ging werken maja ik had toen geld nodig].
ps; ik kon geen herexamen doen vraag me maar niet waarom
Met toestemming van het examencommissie moch ik vmbo jaar 2, 3 en 4 overslaan en direct op de mavo beginnen
VMBO is het ''vroegere'' MAVO, dus ik begrijp dan ook niet waarom je niveau 2, 3 en 4 kunt overslaan om vervolgens aan een gelijkwaardige opleiding te beginnen enkel met een andere naam?
Me eige mentor heb me zelf aangeraden voor Boekhouding met het avond cursus dat ik gelijk ook nog eens overdag kon werken[ik nam gelijk calculatie nieuw en oud erbij omdat het me handig leek] dit omdat ik keigoed was in het wiskunde.
Nu ben ik bezig met deze 1 jaar cursus af te ronden en dan hopen ik zo in havo terecht komt als ik goeie cijfers heb.
Wat voor een cursus is het? Tot de HAVO kun je toegelaten worden wanneer je er direct na het basisonderwijs mee begint, na het behalen van je MAVO/VMBO diploma of na een toelatingstest wanneer je 21 jaar of ouder bent
Ik ben natuurlijk van plan om zover door te studeren het me mogelijk is aangezien ik in avond toch grotendeels niets doet.