1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:06

sunshine schreef:
MBO is nog veel erger Knipoog
Ik zat eigenlijk altijd van 9 tot 5 op school, en moest dan ook nog een uur met de bus.

Als je straks werkt heb je ook dat ook, vaak werk je dan ook van half 8 tot half 5 ofzo.
's avonds heb je toch vrije tijd ?

ja je hebt vrije tijd, maar als leraar vinden ze t ook nog is leuk om onwijs veel huiswerk of toetsen op te geven, en allemaal te denken dat we alleen maar hun vak hebben...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:12

Laura, kom nou ff, denk jij dat wij als docent daar zitten om jou te pesten. Wij moeten ook van bovenaf een boek uit krijgen aan het einde van t jaar, dus we moeten wel veel huiswerk opgeven anders krijg je dat niet uit in n jaar. En zonder toetsen kunnen wij niet zien of je het snapt of niet.

Jij denkt dat docenten zitten te wachten op die 1040 regel? Ik kan mijn tijd ook wel beter besteden( bijvoorbeeld toesten nakijken,die geef je dus echt niet meer dan nodig anders zit ik daar mn hele weekend aan.)

Ik wil ook naar mn paard namelijk Haha! Clown

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:18

sunshine zei dat we savonds vrije tijd hebben, en dat klopt ook, maar als scholier moet je ook nog van alle vakken huiswerk maken, dus veel van die vrije tijd schiet er niet meer over dan. en als docent kan je lijkt mij in een tussenuur ook wl toetsen nakijken, maar ik heb dit jaar alleen nog maar tussenuren (opvanguren) t 1e lesuur gehad dus dan heb ik geen huiswerk nog, maarja

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:20

Ik heb het dus juist andersom, deze hele week heb ik elke dag maar 1 uur gehad!
En vind ik dat leuk? Nee dus! We beginnen nu gigantisch achter te lopen en dat betekent dus harder werken, langer op het huiswerkinstituut zitten en proefwerken slechter maken.

Laura: Tja, als leraren dat voor het zeggen zouden hebben. Knipoog Dat is gewoon hun schema, zíj moeten zorgen dat wij genoeg leren en dus zullen ze wel het nodige huiswerk op moeten geven ja. Als jij denkt dat leraren daar zitten voor leedvermaak, dan heb je het goed mis. Knipoog

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:26

tja leraren hebben wel hun schema's, maar het vervelende is wel dat al die toetsen tegelijk vallen... deze week bijna geen toetsen enzo gehad en dan volgende 2weken elke dag bijna wel 2 maar oke, en in vakanties wl ik ook echt vakantie, maar dan krijgen we nog onwijs veel hw op, oke een beetje maken vind k heus niet erg, maar je hebt ook docenten wie dan zeggen, ja je hebt vakantie dus je kan wel wat meer maken... en k weet ook wel dat de leraren dat doen, voor de leerlingen. maar leerlingen is het ''verplicht'' en leraren kunnen ook nog een andere baan nemen ofzo..

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:33

Leraren móeten dat zo doen. Iedereen krijgt evenveel huiswerk op, als het goed is.
Als jij later een goede baan wilt, zul je je best moeten doen. Niet miepen dat je zoveel te doen hebt, daar leer je van. Op je vervolgopleiding heb je nog veel meer te doen, reken daar maar op.
En waarom denk je dat leraren, leraren zijn? Omdat zij jullie willen helpen aan een goede opleiding, jullie zo goed mogelijk willen ondersteunen zodat je je schoolcarrière goed kunt afsluiten.
Als je dat wilt halen, zul je toch veel moeten doen, anders kom je er écht niet.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:16

in de zomer vind ik het niet zo erg om lange uren te hebben, omdat het 's avonds dan nog licht is.
Maar ik heb nu 3 dagen in de week dat ik in het donker van huis ga, en in het bijna donker weer thuis kom.
omdat wij met de paarden mennen kan je niet in het donker naar buiten, dus is er 's avonds gewoon niets te doen.
en daar wordt ik dus echt sacherijnig van.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 08:39

Laura_ schreef:
leerlingen. maar leerlingen is het ''verplicht'' en leraren kunnen ook nog een andere baan nemen ofzo..

Ja, dat lijkt mij een zeer goede oplossing van t probleem Clown

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:25

Ja ik heb het ook en ik haat het.
Zit elke dag van half 9 tot half 4 op school,behalve op maandag dan van half 9 tot 4 uur.
Ik heb geen tijd voor mijn verzorg paarden meer,en na het 6e uur vergeet ik toch alles wat er mij verteld wordt.
Geef mij maar weer mijn rooster van vorig jaar Lips are sealed

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:28

ik heb het ook, en krijg er echt een gigantische hekel aan.
ik heb opzich normale schooltijden, maar zó ontzettend veel invaluren waar je helemaal niets in doet.

ook moeten we bij 5 minuten te laat meteen een uur nakomen plus een half uur eerder op school de volgende dag.
tfoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:31

Ik zit bijna elke dag op school tot 5 over 4. Maar ik zit wel op een 'huiswerk arme' school.
Heb echt nooooit huiswerk.. Alleen leerwerk.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:34

Ik vind het ook onzin dat er lessen worden gegeven alleen maar om aan de uren te komen want dat is het gewoon. Wij hadden ook van die studie uren terwijl er helemaal geen lokaal bsb was.

Maare als je gaat werken ben je van 08:30 t/m 17:30 uur aan het werk dus bereid je maar vast voor Tong uitsteken

Zou er heel wat voor over hebben om mijn relaxe schoolleventje terug te krijgen ...... maar ja dan ook geen paard, geen auto en geen eigen huis. Dus blijf maar even werken Tong uitsteken

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:37

'Toen ik nog op de middelbare zat, (doe nu inmiddels een MBO opleiding)

Had ik in het derde jaar een *** Rooster! elke dag van ma t/m vr. van 8.15 tot 16.00
(en dan daarna nog even naar je paarden Slapen )

Nu heb ik 1 lange dag maandag van 11.00 t/m 18.00 Boos!

MAar er zijn voor alle scholen nieuwe regels.. ze moeten aan een bepaald uren norm komen,
Bij mij is dat nu 850 uur per school jaar

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:37

ik ben het ook zat om 40 uur te werken, mag ik dan ook staken?

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:38

850 Gaaaap
ik zit aan de 34 uur per week en dus 1050 per jaar.

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:39

Silviabol schreef:

Van mij mag je.
Maar jij bent ook niet de hele avond bezig met je huiswerk.
Zodat je vervolgens nergens meer tijd voor hebt.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:49

Veel leerlingen denken dat werken ook altijd leuk en aardig is, maar daar valt nie zomaar even het laatste uur uit.. En de meeste die werken hebben na hun werk ook nog een huishouding thuis...

Ik ben best wel blij dat ik naar school mag/kan! Ik zeur niet.. Ook al is het bij ons op school ook een zooitje. Het is net wat je er zelf van maakt!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:50

Justine_Mo schreef:
Silviabol schreef:

Van mij mag je.

ik doe savonds de paarden én mijn huishouden inderdaad.
En uren waarin je niks doet overdag, daarin kun je prima je huiswerk maken.

Daarnaast heb jij af en toe verkort rooster, toetsenweek, schoolvakanties en 8 weken vrij in de zomer. Dat is écht een ontzettend grote luxe
Laatst bijgewerkt door SillyB op 16-11-07 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:50

Justine_Mo schreef:
Silviabol schreef:

Van mij mag je.

Ik weet niet hoor.. Wake up Knipoog Met je werk (als je een beetje een goed betaalde baan hebt) ben je ook de hele dag bezig. Mijn vader zit op kantoor, (dan denk je nine-till-five-job) nou echt niet, en zodra die thuis komt gelijk weer achter de pc voor zn werk om 1001 presentaties en weet ik het wat de maken en voor te bereiden. Het is nou eenmaal zo. En vroeger (lees: je ouders' schooltijd) Wat het heel normaal om van 8 tot 4 op school te zitten. Elke dag.. Een heel jaar lang Knipoog En ik ben ook benieuwd hoe iedereen het MBO/HBO/WO gaat ervaren, daar maak je pas lange dagen!
Dus zeur niet zo en gebruik je uren nuttig! In tussenuren/zelfstudieuren hoef je niet niets te doen, je kunt ook gewoon je huiswerk er doen (zelfstandig studeren heet dat) daar heb je geen leraar voor nodig, en zo creer je vrije tijd na school. En als je alles van die week al af hebt begin je gewoon aan de volgende week (zie wat te doen in je studiewijzer) zo kun je eerder leren voor je tentamenweek. Het is allemaal niet zo zwaar als jullie denken dat het is.

(Ja, ik zit nu in VWO4, nee dat is niet makkelijk, en ik besteed ook onwijs veel tijd aan school, waardoor ik heb moeten minderen met paardrijden, maar dat is nu eenmaal zo.)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:53

Ik ben het met de meeste hier wel eens! Lachen

Ik zit nu in de 5e van het VWO. En sinds dit jaar zijn er een hoop veranderingen. De leraren moet zich ineens aan een soort toetsenplan houden wat inhoudt dat zij aan het begin van het jaar een plan moeten maken van alle toetsen. Dus er heerst pr vak een hoop druk. En dat resulteerd in veel toetsen.

Ik heb per week ongeveer 3-4 grote toetsen. Verder maak ik wekelijks 35 uur : 3 keer tot 4 uur en de andere keren tot 15.10.
Verder heb ik in de week maar 2 tussen uren waar ik huiswerk kan maken.

als ik om 16.20 thuis ben heb ik eigenlijk de puf niet meer om fanatiek aan school te beginnen. Dus we hebben het wel degelijk druk/

Verder vind ik dat wij de leraren niet de schuld kunnen geven want die maken nu ook lange dagen en zij moeten zich aan een toetsplan houden van de overheid dus zij kunnen er ook niets tegen doen Knipoog

Kikker2 schreef:
Elessar schreef:
Sorry, maar wat een gezeur over school te laatste tijd zeg. Bloos
Wees blij dat je überhaupt de kans hebt om naar school te gaan, een toekomst hebt!
Daarmee zeg ik niet dat er geen ruimte is voor het verbeteren van het één of het ander, hoor, maar ik vind veel scholieren echt ondankbaar overkomen.

Inderdaad. En ik vind dat jullie in Nederland geluk hebben, wij hebben alle dagen (behalve woensdag, dan van 20 na 8 tot 12) van 20 na 8 tot 5 vijf voor vier school.

Dat zijn bijna dezelfde dagen die wij hebben hoor. Alleen wij beginnen 10 minuten later en wij gaan dan ook 10 minuten langer door. Dus jij moet ook niet zeuren Knipoog

Verder zag ik hier nog een opmerking staan van:
ik werk 40 uur mag ik tegen gaan staken:
Dit vind ik nogal snel door de boch omdat jij daar iets aan kan doen Knipoog Jij tekend een contract voor 40 uur wij gaan niet vrijwillig zp lang naar school Knipoog

even een link die mee willen helpen tegen de 1040 uren

http://www.stop1040.nl

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:53

Silviabol schreef:
Justine_Mo schreef:
Van mij mag je.

ik doe savonds de paarden én mijn huishouden inderdaad.
En uren waarin je niks doet overdag, daarin kun je prima je huiswerk maken.

ja maar die uren hebben we niet Knipoog

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:55

waarom wil je dan minder uren Verward dan mis je toch uren waarin je dingen leert/iets doet?

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:56

Silviabol schreef:
waarom wil je dan minder uren Verward dan mis je toch uren waarin je dingen leert/iets doet?

omdat wij tijdens de lessen geen huiswerk mogen maken Knipoog Omdat de leraren hun tijd hard nodig hebben om stof uit te leggen en om toetsen af te nemen Knipoog

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:56

maar als je oplet/je best doet in de les heb je vast amper huiswerk

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:57

jij moet eens indenken.
Je bent 16. Je hebt een baantje, een eigen paard (?) of VZ paarden of je rijdt op een manege en je moet de hele week naar school Knipoog

Zou jij dan liever tijd over hebben voor vrije tijd ipv dat je iedere dag tot 11 aant leren en aan het huiswerk maken bent ?