Nou, vanmiddag dus een gesprek met hele werkgroep en docente gehad 
Ze had het werkstuk bij zich, en ik kan ook niet anders zeggen dat het er prachtig uit zag. Dat is het probleem ook nooit geweest, ik weet dat ze verder goed werk levert (en daar heeft ze nu ook wel genoeg tijd voor gehad
). Dat heb ik haar ook meteen gezegd: 'Super dat het er zo mooi uitziet, had het alleen leuk gevonden als dat een week eerder geweest was
'
Docente heeft haar het woord laten doen en zodra er iets niet zou kloppen aan het verhaal, zouden wij inhaken.
Het begon er dus mee dat ze in juni het hele stuk afhad, maar er tijdens het uitprinten achter kwam dat een deel van het document dus verloren gegaan was. Tot zover klopte dit, ze vertelde dat ze toen in de mediatheek op school gewerkt heeft, omdat ze dacht dat het aan haar eigen pc lag dat het document verloren was gegaan. De docente wist inderdaad te beamen dat ze haar die week in de mediatheek gezien heeft, zelf waren wij 3en die week al niet meer op school.
Er is in juni inderdaad een déél van het werkstuk ingeleverd, datgene wat we uit moesten tekenen en niet op de pc gemaakt hoefde te worden. Toen ik haar vroeg of ze het ingeleverd had, zei ze dus ja, omdat ze een deel ingeleverd had. Ze vertelde er dus alleen niet bij dat de andere helft na die week nog steeds niet klaar was 
De docente heeft dat deel wel nagekeken, maar miste het 2e deel (datgene wat dus verloren gegaan is) en uiteindelijk is afgesproken dat ze het in de herkansingsweek alsnog in zou leveren (vorige week dus).
Dat wat ze op school afgemaakt heeft in juni, heeft ze op een USBstick gezet en vorige week uit willen printen. Toen bleek de fout dus niet in haar pc te zitten, maar in het hele document
En zo kwam het dus dat ze op zondagavond nog steeds maar een half werkstuk had, en het niet ingeleverd is. Ze heeft toen direct contact opgenomen met de docente om het uit te leggen en wederom om uitstel te vragen, maar heeft óns dus nooit ingelicht, omdat ze dacht dat alles met een sisser af zou lopen.
Ik heb haar ook duidelijk gemaakt dat ik ontzettend boos was omdat ze gewoon gelogen heeft, ook al zegt ze dat ze dat deed om ons niet ongerust te maken. Nu ben ik nl. veel ongeruster en voel ik me flink besodemieterd. Ik heb haar ook gezegd dat ik niet denk dat ze het moedwillig niet in heeft willen leveren, dan had ze het nu nl. nog niet gehad denk ik, maar dat ze té lang heeft gewacht met serieus aan de slag gaan ermee en anderen in te lichten
Bovendien had de docente het al oke gevonden als ze alleen de geschreven kladjes had laten zien, dan had ze in ieder geval geweten dat het af was, maar had ze wat extra tijd gegeven om het op een goede pc uit te werken 
En toen ze er zondag achterkwam dat het document nog steeds niet compleet was, had ze ons kunnen bellen, hadden we maandagochtend met z'n 4en als een gek kunnen gaan typen en was het gewoon in orde geweest
Al met al gaat de docenten het per direct nakijken en kijken of het cijfer alsnog bij de administratie ingeleverd kan worden zonder problemen. Docente moest vorige week nl. al haar cijferlijsten inleveren, en het zou best kunnen dat ze zich moet verantwoorden tegenover de examencommissie. Ze verwacht echter dat het in orde komt, dus het ziet er naar uit dat dit met een sisser afloopt...
Overigens heeft het voor haar geen consequenties, het is en blijft een groepswerk, dus als we nu een cijfer krijgen, telt dat voor ons allemaal. Aan de ene kant niet eerlijk vind ik, aan de andere kant heeft ze nu haar aandeel wel geleverd (hetzij met enorme vertraging die ons allemaal de kop had kunnen kosten
).
Ik heb er in ieder geval m'n lering uit getrokken: vanaf nu zorg ik dat ik bij het inleveren van werkstukken zélf alle documenten al heb en voor mezelf in ieder geval het eindproduct kan inzien en inleveren, en wat een ander dan doet, moet hij/zij lekker zelf weten