sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 13:51

3 gesprekken in 1 week! Bloos!

Ik ben ook benaderd door een bureau nav mijn CV op vacaturekrant, maar denk niet dat ik het iets vind.. Verder hoop ik deze week reactie te krijgen op de andere 2 brieven die ik heb gestuurd, dus we wachtten af.

Op hoeveel vacatures reageren jullie tegelijk?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:59

Ik momenteel op best veel, maar dat komt omdat alle vacatures voor volgend jaar ook gewoon tegelijk verschijnen. Als ik in september een baan wil hebben, moet ik daar nú achteraan, want straks zijn alle vacatures gewoon vervuld.

Ik verstuur momenteel zo'n 4 á 5 sollicitaties per week. In de praktijk betekent dat dat er zo'n 4 tegelijk 'open' staan, want bij de scholen waar ik twee weken niks gehoord heb ga ik er vanuit dat ik niet op gesprek mag komen.

Momenteel heb ik bij één een gesprek, bij twee wacht ik nog op reactie en bij drie andere ga ik binnenkort solliciteren. Van de andere waar ik naar geschreven heb verwacht ik geen uitnodiging meer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:04

Ik solliciteer op dit moment ook veel.
Heb net wel een uitnodiging van een detacheerder afgeslagen omdat ik het niet zie zitten om de hele week in het westen te werken. Dan kan ik mijn relatie en mijn paard wel op mijn buik schrijven.
Ook ben ik via uitzendbureaus bezig bijvoorbeeld.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:16

Hmm, net weer een afwijzing binnen. Ik had al het vermoeden dat deze baan wat hoog gegrepen was....

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:22

trisca schreef:
3 gesprekken in 1 week! Bloos!

Ik ben ook benaderd door een bureau nav mijn CV op vacaturekrant, maar denk niet dat ik het iets vind.. Verder hoop ik deze week reactie te krijgen op de andere 2 brieven die ik heb gestuurd, dus we wachtten af.

Op hoeveel vacatures reageren jullie tegelijk?

Normaal zou ik het niet zo plannen, maar nu kwam het zo uit. Ik merk wel dat je minder gespannen bent, maar ook minder 'scherp'. Ik vertel namelijk voor de 3e keer die week hoe ik ben en waarom ik denk dat ik geschikt ben, en de uitdaging is er dan een beetje vanaf. Niet goed natuurlijk, dus ik geef mezelf morgen wel even een schop onder mijn kont Haha!.

@ Wendy: Ja, ik ben ook via uitzendbureau's bezig. Toevallig is dat gesprek van morgen via een uitzendbureau. Alhoewel dat wel echt de werving & selectie kant is, ik moest namelijk ook persoonlijkheidsvragenlijsten etc. maken.

Ik heb iets van 15 sollicitatiebrieven de deur uitgedaan tot nu toe, soms bij een W&S bureau, en dan hebben ze vaak nog wel meer functies. Het valt mij trouwens op dat ik best vaak (gelijk) een reactie krijg dat de functie al vervuld is. Haal dan die vacature eraf...
Gisteren trouwens een briljant gesprek, de tussenpersoon tegen over mij vraagt of A&O psychologie MBO of HBO is. Dus ik zeg dat het WO is. Nee, zegt ze, is het MBO of HBO? Nee, zeg ik, het is WO. Nee, zegt ze een beetje geïrriteerd, ik bedoel, doe je een MBO opleiding of HBO opleiding? Ik zeg: Ik doe een WETENSCHAPPELIJKE OPLEIDING, oftewel WO. Nee, zegt ze, dat bedoel ik niet, je snapt het niet. Ik bedoel of je een MBO of een HBO opleiding doet. Ik zeg, ik studeer nu aan de universiteit.... Daar hoef ik sowieso niet door bemiddeld te worden, sjongejonge... CV lag notabene voor haar neus, en daar staat toch echt op 'Vrije Universiteit'.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:25

Wat een doos zeg!

Ik heb een tijd geleden ook 3 gesprekken in een week gehad. Op zich is het idd wel goed voor de oefening en tegen de zenuwen.

Bij die W&S bureaus heb ik soms ook het idee dat ze de vacatures er op laten staan om maar mensen te trekken. Het staat natuurlijk ook stom als ze niks hebben he?

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:28

Ja, dat dacht ik ook al. Ik hoorde van iemand die bij het CWI werkt dat veel uitzendbureaus dat ook doen, gewoon vacatures waar veel vraag naar is openzetten, en dan krijg je een hoop inschrijvingen.

Jammer dat je net een afwijzing kreeg! Ik heb liever een gesprek en dan een afwijzing, dan heb je in ieder geval een kans gehad. Al zijn die afwijzingen zeker niet goed voor mijn ego... Aan de andere kant ben ik zelf ook een beetje schuldig, ik solliciteer voor 90% op functies waar je ervaring voor moet hebben en dat heb ik gewoon niet...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:36

Ja, dat doe ik dus ook... ik heb wel wat ervaring, maar niet zoveel.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:38

Ik solliciteer gewoon op alles dat los en vast zit en dat me leuk lijkt. Haha! Ik heb twee vriendinnen die allebei gesolliciteerd hadden op iets boven hun niveau. Mochten wel op gesprek komen en werden afgewezen... maar werden wel een paar maanden later gebeld om te vragen of ze ook eens langs wilden komen voor een functie die wat meer aansloot bij hun niveau, en kregen zo allebei een baan.

Gewoon brutaal zijn. Je weet dat het waarschijnlijk niks oplevert, maar je kunt er ook niks mee verliezen. Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:46

Daarom Haha!

Ik was in januari op gesprek geweest voor een bepaalde functie bij een gemeente. Helaas afgewezen vanwege een gebrek aan ervaring. Ze hadden iemand anders met meer ervaring. Maar ik zag laatst de vacature nog steeds (of alweer) op hun website staan. Dus ik heb maar even een kort briefje gestuurd waarin ik refereerde aan het prettige gesprek van destijds en aangaf dat ik nog steeds beschikbaar ben. Meer niet. Want wat heb ik te verliezen? Niks toch?

Heb net trouwens wel weer even 2 uitzendbureaus gebeld hoe het er voor staat Haha!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:52

Heb je nog wat gehoord op dat briefje?

Ik belde vorige week een bedrijf op over een functie die een week of 3 openstond, en waar ik wat vragen over had. Dus ik word doorverbonden en vertel dat ik een vraag heb over functie zusenzo. Oh, zegt ze, ik zit al op die plek... We konden er allebei wel om lachen, maar was wel blij dat ik nog geen brief had geschreven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:53

Nee, niks gehoord. Maar ik heb het ook pas vorige week gestuurd Lachen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:59

Monsterboard is idd een hele goede tip. Rond de tijd dat ik ben afgestudeerd hadden we ook net een huisje gekocht dus zat ik aardig krap in mijn tijd. CV op Monsterboard en ik heb niets meer hoeven doen. Ik wist eigenlijk ook niet precies wat ik wilde, met mijn opleiding kon ik ook meerder kanten op en mijn interesses zijn best breed.

Ik heb toen nog wel af en toe wel wat zitten kijken naar vacatures en er was er één die die wel heel interesant leek, maar toch maar niets mee gedaan vanwege gebrek aan ervaring. Uiteindelijk gebeld door een detacheringsbedrijf voor precies die functie en ben er toen toch maar op ingegaan. Uit het gesprek bleek dat mijn ervaring nog wel wat te wensen over liet, maar dat ze nog wel iets voor me hadden net een tree lager en daar ben ik uiteindelijk voor aangenomen. Heel toevallig in mijn eerste week daar door een ander detacheringsbedrijf gebeld voor precies dezelfde functie.

Nu zijn we iets meer als een jaar verder en ik heb het hier nog steeds super naar mijn zin, ondertussen in de functie waar ik in eerste instantie voor gesolliciteerd heb.

Ik heb trouwens ook heel veel reacties gehad van functies die absoluut niet op mijn opleiding aansluiten. Of een uitzendbureau die achter de opleidingen "diploma ja" zet terwijl daar respectievelijk "gestopt" en "verwachte afstudeerdatum...". Helemaal voor Jan l*l een uur gereden voor een gesprek (als ze mijn CV goed hadden doorgestuurd was ik niet eens uitgenodigd geweest).
Daar moet je trouwens wel goed op letten als je via detacherings of werving & selectie de arbeidsmarkt in wilt gaan. Die willen wel eens je CV verfraaien.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:22

Het gesprek dat ik vanmorgen had, was eigenlijk heel prettig. Het is alleen jammer dat je dan zelf 2 blunders begaat...
Ik maakte o.a. een grapje na een vraag over hun imago, en toen was het stil... Het was echt heel duidelijk dat het een grapje was, en het paste ook zeker in hoe het gesprek verliep, maar toch werd er niet gelachen. Fout ingeschat dus. Ook gaf ik redelijk duidelijk mijn mening over bepaalde zaken die je in je leven kunt doen, en die de manager dus gedaan bleek te hebben. Heel fijn en tactisch van mij... Ik had het gelukkig naar 2 kanten toe uitgelegd, maar mijn mening was duidelijk.
Functie lijkt me nog steeds erg leuk, maar ik denk dat ik mijn eigen glazen te veel heb ingegooid. Leerpuntje voor de volgende keer Haha!.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:25

Hoi hoi, ik ben ook druk bezig met solliciteren.
Nu kreeg ik vandaag dus een advertentie binnen, waarbij je moet telefoneren ipv brief + cv opsturen, maar hoe pak je zoiets aan?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:16

Iep! Ik had al twee weken niks gehoord van al die scholen waarop ik gereageerd had, en nu mag ik ineens twee keer op gesprek komen! Spannend. Haha!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 15:29

Hoelang duurt het gemiddeld voor je iets hoort? Ik had 2 weken niks gehoord van een Aio baan, nu belde ze begin van de week op of ik mijn cv wilde mailen. Nu hoor ik weer niks..

Ik heb niet zoveel geduld... Schijnheilig

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:36

Soms gaat het heel snel, en soms gaan er weken overheen. Maar een ontvangsbevestiging heb je vaak wel binnen een paar dagen.
Het traineeship waar ik op gereageerd heb, heb ik net een ontvangstbevestiging van binnen. Uiterlijk in week 21 hoor ik of ze met mij in gesprek willen... dat is dus uiterlijk over 4(!) weken.
Maar ik heb ook weleens gehad dat ze me meteen de volgende dag al wilden spreken.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:39

Nimue schreef:
Iep! Ik had al twee weken niks gehoord van al die scholen waarop ik gereageerd had, en nu mag ik ineens twee keer op gesprek komen! Spannend. Haha!

Gaaf! Altijd goed voor je zelfvertrouwen even 2 keer een uitnodiging voor een gesprek.

Ik kreeg net een telefoontje dat ik ben aangenomen na mijn gesprek van vanmorgen (mijn blunders zijn me vergeven!)! Gelijk woensdag beginnen, erg leuk dus.

@Trisca, dat gesprek wat ik vanmorgen had, heb ik het eerste contact op 6 april gehad. Ook best even geleden dus. Werd notabene gisteren gebeld of ik op gesprek kon komen. Gaat opeens dus heel hard.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 15:43

wanneer moet je op gesprek Nimue? Lijkt me erg spannend..

Ik heb vandaag wel wat leuke vacatures gezien, maar niet bij me in de buurt. Denk dat ik eerst de 2 die ik nu open heb staan afwacht.
Van het bedrijf kreeg ik de volgende dag inderdaad een bevestiging. Van het ziekenhuis hoorde ik tot het telefoontje helemaal niks..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:41

Ik ben ook heel druk met solliciteren, het wil niet echt lukken. Ben mijn opleiding aan het afronden, maar op dit moment heb ik helemaal geen leuke baan, en ook nog eens 200 euro reiskosten per maand die niet vergoedt worden. Ik ben op zoek naar een baan als secretaresse, vorige week op sollicitatiegesprek geweest bij het Theater in Tilburg als managementassistente, mocht ook op 2e gesprek komen, maar ben het helaas niet geworden omdat ze ook iemand hadden die al ervaring had bij een theater. Wel super jammer, dat was echt een gave baan. Verheug je je er toch een beetje op, begint alle ellende weer van voor af aan...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:45

Ik heb net ook nog weer een brief geschreven. Wel iets wat eigenlijk iets te hoog gegrepen is waarschijnlijk, maar je weet nooit hè....Ik zou zo graag eens een sollicitatiegesprek hebben, gewoon om eens te ervaren hoe dat gaat Haha!
Dus ik hoop er het beste maar van.
Op zich heb ik geen haast, want m'n scriptie is nog steeds niet af. Ik reageer gewoon als ik iets leuks zie.

Sturen jullie eigenlijk je brieven ook nog per post als je per mail solliciteert, of niet?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 08:46

ik heb er nog maar 2 geschreven, maar die heb ik alleen per mail verstuurd. Denk dat het voor hun alleen maar verwarring en ergernis geeft als ze brieven dubbel binnen krijgen. Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:28

Ik heb bijna alleen nog maar via de email gesolliciteerd. Gaat prima!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:23

trisca schreef:
wanneer moet je op gesprek Nimue? Lijkt me erg spannend..

9 mei en 11 mei. Ik ga ook nog solliciteren bij een andere school en ik hoop vooral dat dáár wat uitkomt, maar het is sowieso fijn om op gesprek te mogen komen. Ik ben heel benieuwd of er wat uitkomt... als het niks wordt, moet ik iets anders verzinnen voor in september, namelijk.