Havo profielen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Havo profielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:05

Ik heb Cultuur en Maatschappij. Knipoog

Tekenen is een heel apart vak, waar ook een gedeelte kunstgeschiedenis bij zit. Blokken dus, en inzicht. De rest is wel gewoon tekenen, waar de inzet ook een rol speelt.
Als je zelf zegt dat je wiskunde en economie niet al te sterk zijn, zou ik je aanraden sowieso geen EM te kiezen.
Maar 't belangrijkste is dat 't jóuw keuze is en blijft, je moet kiezen wat je het beste ligt.
Volgend jaar kun je kiezen bij CM of je wiskunde wilt, en ik geloof dat je kunt kiezen uit muziek en tekenen.
Ik weet wel dat de komende 'Tweede fase' me meer aanspreekt dan de huidige, puur door de vakken die je dan kunt kiezen.

panache schreef:
Dat maakt C&M voor de meeste een pretpaket zonder wiskunde..

Een pretpakket?
Je hoort heel vaak dat mensen zeggen dat CM een pretpakket is.
Maar wat is de defenitie van een pretpakket?
Da's per persoon verschillend, want welke vakken liggen je goed?
Voor iemand die goed in scheikunde, natuurkunde en wiskunde is, is NG misschien wel een pretpakket.
Als ik volgend jaar in 4 havo zou zitten zou ik CM kiezen met muziek en Spaans.
Pretpakket? I really don't think so.

De overstap VMBO-HAVO is redelijk lastig in het begin hoor ik van meerdere mensen, het is iets totaal anders.
Je instelling zal anders zijn dan op 't VMBO en je moet veel zelfstandig doen en op tijd voorbereiden.
Dan komt het allemaal vast wel goed. Ja

Succes ermee!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:22

Visconti schreef:
Citaat:
bij de vervolgopleidingen bij E&M hoef/kan je niet met C&M komen..

Kan wel hoor, moet je alleen wel wiskunde en economie er bij hebben

er zijn sowieso minder mogelijkheden met C&M dan E&M.. E&M kan je completer samenstellen..
denk niet dat m'n decaan dit uit haar duim zuigt Knipoog

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:25

@ Misshaffie... ik merk toch wel de mensen die minder goed kunnen leren die C&M kiezen.. in mijn klas.

als ik c&m kies heb ik een zwaar relex leven.. de 4e en 5e..

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:35

panache schreef:
@ Misshaffie... ik merk toch wel de mensen die minder goed kunnen leren die C&M kiezen.. in mijn klas.

En toch vind ik C&M alles behalve makkelijk! Ik moet er ook echt wel aan trekken en hard leren, vooral
omdat ik biologie erbij heb, maar de rest ook. En het is dat ik de exacte vakken écht, écht niet kan,
maar geloof me, ik vind dit echt niet 'makkelijk' of iets dergelijks. Eigenlijk vind ik je opmerking over
iets minder goed kunnen leren ook niet zo leuk.. maargoed als dat in jouw klas zo is Knipoog .

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:21

die opmerking bedoel ik niet verkeerd.
in mijn klas is duidelijk een top 5 van cijfers. (die gaan ook allemaal iig geen C&M kiezen )..
er blijven momenteel 17 mensen zitten en 16 daarvan heeft C&M gekozen...

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:22

Ik ga N&G in waarschijnlijk. Bij ons moet je een verplicht aantal modules ook natuurkunde volgen, maar mag je het laten vallen als je het niet redt.

Ik neem er gewoon wiskunde A bij, en kies economie als keuzevak, dan kan ik nog alle kanten op.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:05

panache schreef:

Ahum... Dit gaat echt helemaal nergens over Scheve mond 'Goed' of 'minder goed' kunnen leren heeft helemaal niks te maken met je profielkeuze. Daarbij vraag ik me ook af wat de definitie is van goed kunnen leren.

Ik zat op het VWO met mensen in de klas die erg slim waren, enorm goed konden leren, en constant goede resultaten behaalden. Deze mensen hadden dan bijvoorbeeld N&T, naar het schijnt een zwaar profiel. Ik weet echter zeker dat zij het niet gered hadden in C&M, ze waren namelijk erg goed in het analyseren, in het exacte preciese rekenwerk, in het ruimtelijke inzicht, maar absoluut niet in abstracte dingen zoals geschiedenis, talen, en kunstvakken. Ik snap daarom niet waarom C&M een 'pretpakket' genoemd wordt, imo moet je een profiel kiezen die bij je past, waar je interesses liggen, en wat je goed kan. Alle profielen zijn even zwaar, het zou toch raar wezen als er verschillende niveaus vwo of havo diploma's zijn Verward

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:08

er word inderdaad door mensen gezegt dat bijvoorbeeld een profiel als E&M makkelijker zou zijn dan een N&G profiel. Ik vind dit onzin ik ga volgende jaar ook havo doen(doe dit jaar examen VMBO-TL) ik ga N&G doen dit omdat ik veel beter in biologie of wiskunde ben dan in een taal. Ik zou een E&M profiel nooit halen. Het is maar net wat je het beste ligt en waarschijnlijk zijn er gewoon meer mensen waarbij de talen goed liggen.