Rijksambtenaren op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:21

Hier ook werkzaam als ambtenaar, inmiddels alweer 3 jaar. :=

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:22

Renske_W schreef:
Hier ook werkzaam als ambtenaar, inmiddels alweer 3 jaar. :=

Dan zijn wij ongeveer in dezelfde periode begonnen vermoed ik. In welk veld ben je werkzaam?

Ania

_Jelske schreef:
Thanks!
In welk opzicht semi-ambtenaar?

Ik werk voor Kadaster, dat is een Zelfstandig Bestuursorgaan.

Daihyo

_Jelske schreef:
Ik heb hier al eens eerder van gehoord! Ik weet dat er een kern binnen de gemeente Zevenaar is waar ze een oude school willen transformeren naar een multifunctioneel buurtgebouw middels die subsite. Wel echt een heel mooi middel denk ik!

Ja ik ben er ook echt heel enthousiast over.
Maar over bureaucratie gesproken, het heeft een jaar geduurd voor de subsidie eindelijk toegekend kon worden :+
Maar het is gelukt en dat was wel een feestje waard *\o/*

Ania

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:24

Wij noemen het geen bureaucratie, wij noemen het "iedereen moet er even zijn plasje over doen"

Silenna

Precies, behaalde doelen moet je vieren :D Echt interessant, Daiyho!

Zijn er meer mensen die iets over hun werk willen vertellen?
Laatst bijgewerkt door Silenna op 15-11-22 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jelske

Nou idd Daihyo!

Ania schreef:
Wij noemen het geen bureaucratie, wij noemen het "iedereen moet er even zijn plasje over doen"

_O-

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:27

Silenna schreef:

Zeker!

Ik werk dus sinds een paar jaar voor het Rijksvastgoedbedrijf, de rijksdienst die verantwoordelijk is voor al het rijksvastgoed (ook op de Cariben, maar ook bijvoorbeeld de Koninklijke Stallen). Ik werk daar als vergunningcoördinator wat inhoud dat ik verantwoordelijk ben voor strategie en coördinatie van vergunningsprocessen bij ontwikkeling en onderhoud aan vastgoed.

Defensie is onze grootste portefeuille en zo houd ik mij momenteel bezig met de ontwikkeling van een onderzoeksfaciliteit van defensie, maar ook een compleet nieuwe schietbaan en een groot project voor de revitalisering van de brandveiligheid van defensievastgoed.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:42

Ania schreef:

Ja in de wandelgangen noemen we dat hier ook zo inderdaad :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:13

Hier nog een ambtenaar, bij een gemeente.

Ik werk op de vastgoed afdeling en hou me vooral bezig met verhuur van panden en gronden en de verpachting van agrarische gronden. Dit doe ik nu bijna 3 jaar.

Hiervoor 10 jaar bij verschillende gemeentes aan een aantal basisregistraties gewerkt: BAG, WOZ en BGT.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:14

_Jelske schreef:
Silenna schreef:

Zeker!

Ik werk dus sinds een paar jaar voor het Rijksvastgoedbedrijf, de rijksdienst die verantwoordelijk is voor al het rijksvastgoed (ook op de Cariben, maar ook bijvoorbeeld de Koninklijke Stallen). Ik werk daar als vergunningcoördinator wat inhoud dat ik verantwoordelijk ben voor strategie en coördinatie van vergunningsprocessen bij ontwikkeling en onderhoud aan vastgoed.

Defensie is onze grootste portefeuille en zo houd ik mij momenteel bezig met de ontwikkeling van een onderzoeksfaciliteit van defensie, maar ook een compleet nieuwe schietbaan en een groot project voor de revitalisering van de brandveiligheid van defensievastgoed.

Gaaf Jelske, dat klinkt ook als een heel afwisselende functie!
Ik zou wel eens met iedereen een dag mee op "stage" willen :D Lijkt me zo interessant! Ik hoor nog zo vaak van banen/werkgebieden bij de Rijksoverheid waar ik nog nooit van gehoord had.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:21

_Jelske schreef:
Zeker!

Hier geen ambtenaar, maar wel elke dag te maken met de collega's van Jelske.

Die nieuwe schietbaan die moet komen op de plek/in plaats van 32D24 zeker ;)

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:23

Hier geen ambtenaar, maar wel iemand die graag meer wilt weten over jullie functies! Vind het altijd best interessant! Mag ik vragen wat jullie achtergronden waren/hoe jullie bij deze functies?

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:25

ik heb een juridische achtergrond, ben begonnen (via stage/interimbureau) als vergunningverlener en via allerhande functies doorgegroeid.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:29

Ik ben ambtenaar en heb de afgelopen 9 jaar al veel verschillende dingen gedaan.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:31

En over welk(e) werkveld(en) hebben we het dan Luxorvalkje? Als we dan toch bezig zijn ben ik erg nieuwsgierig. :+

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:35

kampioen2be schreef:
Hier geen ambtenaar, maar wel iemand die graag meer wilt weten over jullie functies! Vind het altijd best interessant! Mag ik vragen wat jullie achtergronden waren/hoe jullie bij deze functies?

:j Ik werk dus bij de NVWA, in de directie "Handhaven" op het dossier dierenwelzijn en gezondheid van gezelschapsdieren. Dit bevat bijvoorbeeld toezicht op I&R, maar ook op (illegale) fokkerij en hondenhandel, voornamelijk van bedrijfsmatige houders van dieren.
Als achtergrond heb ik eerst mijn studie paraveterinair dierenartsassistente gevolgd, daarna heb ik de studie Diergezondheid en management gedaan. Sluit dus wel redelijk aan, maar ik heb afgelopen 3 jaar vooral echt enórm veel geleerd op het gebied van wet- en regelgeving en de hele juridische kant van ons werk.

Wat ik zo tof vind aan mijn functie is dat beide interesses/passies samen komen; dierenwelzijn en toezicht/handhaving. We proberen o.a. de naleving bij bepaalde doelgroepen te verhogen, niet alleen door het uitvoeren van inspecties maar ook door andere instrumenten in te zetten, zoals bijvoorbeeld door internettoezicht en nalevingshulp. Inspelen op gedragsverandering speelt daarbij een steeds grotere rol.

Tot slot is het een enorm dynamisch dossier, en zie ik regelmatig mijn eigen werk terug in nieuwsberichten of zelfs op tv :D Waarbij de negatieve kant van de medaille is dat je het als NVWA niet snel "goed genoeg" doet, en gesprekken met NGO's soms een uitdaging kunnen zijn. Maar in essentie willen we allemaal hetzelfde, dat blijf ik mezelf maar voor ogen houden.
Ik het heel belangrijk dat mijn werk maatschappelijke impact heeft, en dat ik ergens aan bijdraag. Dat is voor mij misschien nog wel het mooiste aan het dit werkveld :j

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:46

Ik meld me :D Sinds 1 augustus mag ik mijzelf ook ambtenaar noemen! Ik zit bij het KCC dus gelukkig wel veel actie.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:47

Hier een semi ambtenaar! Bevalt me hardstikke goed.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:48

:wave: Gemeenteambtenaar hier. Hiervoor onder andere bij RVO gezeten én semi-overheid (onderwijs)

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:57

Kana schreef:

Ik hoor die term vaker, maar wat houdt semi precies in? Ben je dan in dienst van, of meer een soort private versie van overheidsinstantie?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:04

Ketly schreef:
Ik meld me :D Sinds 1 augustus mag ik mijzelf ook ambtenaar noemen! Ik zit bij het KCC dus gelukkig wel veel actie.
Het KCC, oef! Dan snap ik dat jullie veel actie hebben, jullie hebben het echt mega druk _O-

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:05

kampioen2be schreef:
Kana schreef:

Ik hoor die term vaker, maar wat houdt semi precies in? Ben je dan in dienst van, of meer een soort private versie van overheidsinstantie?

Ik werk voor de SVB, een semi overheid. Zelf heb ik ook nog geen eed afgelegd, dit ga ik volgend jaar wel doen.
https://ambtenarensalaris.nl/kennisbank ... ioverheid/

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:13

Halloooo collega's!

Het lijkt me leuk om hier ook aangehaakt te zijn en te schieten op de zaken die jullie tegenkomen :))

Ondersteuning juridische en veiligheidszaken hier :wave:

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:27

Silenna schreef:
:j Ik werk dus bij de NVWA, in de directie "Handhaven" op het dossier dierenwelzijn en gezondheid van gezelschapsdieren. Dit bevat bijvoorbeeld toezicht op I&R, maar ook op (illegale) fokkerij en hondenhandel, voornamelijk van bedrijfsmatige houders van dieren.
Als achtergrond heb ik eerst mijn studie paraveterinair dierenartsassistente gevolgd, daarna heb ik de studie Diergezondheid en management gedaan. Sluit dus wel redelijk aan, maar ik heb afgelopen 3 jaar vooral echt enórm veel geleerd op het gebied van wet- en regelgeving en de hele juridische kant van ons werk.

Wat ik zo tof vind aan mijn functie is dat beide interesses/passies samen komen; dierenwelzijn en toezicht/handhaving. We proberen o.a. de naleving bij bepaalde doelgroepen te verhogen, niet alleen door het uitvoeren van inspecties maar ook door andere instrumenten in te zetten, zoals bijvoorbeeld door internettoezicht en nalevingshulp. Inspelen op gedragsverandering speelt daarbij een steeds grotere rol.

Tot slot is het een enorm dynamisch dossier, en zie ik regelmatig mijn eigen werk terug in nieuwsberichten of zelfs op tv :D Waarbij de negatieve kant van de medaille is dat je het als NVWA niet snel "goed genoeg" doet, en gesprekken met NGO's soms een uitdaging kunnen zijn. Maar in essentie willen we allemaal hetzelfde, dat blijf ik mezelf maar voor ogen houden.
Ik het heel belangrijk dat mijn werk maatschappelijke impact heeft, en dat ik ergens aan bijdraag. Dat is voor mij misschien nog wel het mooiste aan het dit werkveld :j

Zelf geen ambtenaar maar wat een gave functie. Als jullie ooit nog iemand zoeken. :+
Zonder gekheid mijn baan als nutritionist is voor nu helemaal prima. Maar een baan bij het gd of nvwa lijkt mij ook wel heel gaaf dus wie weet in de toekomst :D