Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Jelske schreef:Ik heb hier al eens eerder van gehoord! Ik weet dat er een kern binnen de gemeente Zevenaar is waar ze een oude school willen transformeren naar een multifunctioneel buurtgebouw middels die subsite. Wel echt een heel mooi middel denk ik!
Silenna schreef:Precies, behaalde doelen moet je vierenEcht interessant, Daiyho!
Zijn er meer mensen die iets over hun werk willen vertellen?
_Jelske schreef:Silenna schreef:Precies, behaalde doelen moet je vierenEcht interessant, Daiyho!
Zijn er meer mensen die iets over hun werk willen vertellen?
Zeker!
Ik werk dus sinds een paar jaar voor het Rijksvastgoedbedrijf, de rijksdienst die verantwoordelijk is voor al het rijksvastgoed (ook op de Cariben, maar ook bijvoorbeeld de Koninklijke Stallen). Ik werk daar als vergunningcoördinator wat inhoud dat ik verantwoordelijk ben voor strategie en coördinatie van vergunningsprocessen bij ontwikkeling en onderhoud aan vastgoed.
Defensie is onze grootste portefeuille en zo houd ik mij momenteel bezig met de ontwikkeling van een onderzoeksfaciliteit van defensie, maar ook een compleet nieuwe schietbaan en een groot project voor de revitalisering van de brandveiligheid van defensievastgoed.
_Jelske schreef:Zeker!
Ik werk dus sinds een paar jaar voor het Rijksvastgoedbedrijf, de rijksdienst die verantwoordelijk is voor al het rijksvastgoed (ook op de Cariben, maar ook bijvoorbeeld de Koninklijke Stallen). Ik werk daar als vergunningcoördinator wat inhoud dat ik verantwoordelijk ben voor strategie en coördinatie van vergunningsprocessen bij ontwikkeling en onderhoud aan vastgoed.
Defensie is onze grootste portefeuille en zo houd ik mij momenteel bezig met de ontwikkeling van een onderzoeksfaciliteit van defensie, maar ook een compleet nieuwe schietbaan en een groot project voor de revitalisering van de brandveiligheid van defensievastgoed.
kampioen2be schreef:Hier geen ambtenaar, maar wel iemand die graag meer wilt weten over jullie functies! Vind het altijd best interessant! Mag ik vragen wat jullie achtergronden waren/hoe jullie bij deze functies?
kampioen2be schreef:Kana schreef:Hier een semi ambtenaar! Bevalt me hardstikke goed.
Ik hoor die term vaker, maar wat houdt semi precies in? Ben je dan in dienst van, of meer een soort private versie van overheidsinstantie?
Silenna schreef:Ik werk dus bij de NVWA, in de directie "Handhaven" op het dossier dierenwelzijn en gezondheid van gezelschapsdieren. Dit bevat bijvoorbeeld toezicht op I&R, maar ook op (illegale) fokkerij en hondenhandel, voornamelijk van bedrijfsmatige houders van dieren.
Als achtergrond heb ik eerst mijn studie paraveterinair dierenartsassistente gevolgd, daarna heb ik de studie Diergezondheid en management gedaan. Sluit dus wel redelijk aan, maar ik heb afgelopen 3 jaar vooral echt enórm veel geleerd op het gebied van wet- en regelgeving en de hele juridische kant van ons werk.
Wat ik zo tof vind aan mijn functie is dat beide interesses/passies samen komen; dierenwelzijn en toezicht/handhaving. We proberen o.a. de naleving bij bepaalde doelgroepen te verhogen, niet alleen door het uitvoeren van inspecties maar ook door andere instrumenten in te zetten, zoals bijvoorbeeld door internettoezicht en nalevingshulp. Inspelen op gedragsverandering speelt daarbij een steeds grotere rol.
Tot slot is het een enorm dynamisch dossier, en zie ik regelmatig mijn eigen werk terug in nieuwsberichten of zelfs op tvWaarbij de negatieve kant van de medaille is dat je het als NVWA niet snel "goed genoeg" doet, en gesprekken met NGO's soms een uitdaging kunnen zijn. Maar in essentie willen we allemaal hetzelfde, dat blijf ik mezelf maar voor ogen houden.
Ik het heel belangrijk dat mijn werk maatschappelijke impact heeft, en dat ik ergens aan bijdraag. Dat is voor mij misschien nog wel het mooiste aan het dit werkveld