Wat hoor ik te verdienen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Wat hoor ik te verdienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:32

Salaris onderhandelen gebeurd meestal met Bruto bedragen dit was helaas een stomme ongelukkige fout bij ontwetendheid.
Jouw baas heeft daar misbruik van gemaakt.....en het was boven het minimum.

Okay 2 jaar verder geen geld erbij en ook geen correctie.
Ik reken een inflatie van 5% over afgelopen jaar en komend jaar dan komen we op1470 uit.
en dan een salarisverhoging van 40 euro per jaar......dat wordt 1550,-

Dat bedrag zou ik proberen te vragen aan je baas maar je ik ben bang dat je naast de pot pist.....maar dit is realistisch

Hoe je dat aan gaat pakken gewoon tijdens je functionerings-gesprek.....heb je die niet dan vraag je hem aan.

Je hebt niks te verliezen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:34

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:35

inge81 schreef:
Ik zelf zou wachten tot na een functioneringsgesprek. Indien je daar en goede beoordeling hebt gekregen kan je maand nadien toch eens over de stijgende kosten praten en zeggen dat je loon daar niet mee mee stijgt.

Ik moet trouwens wel zeggen toen ik het zag dat ik schrok van het bedrag wat je verdiend. Ik heb het hier eens nagevraagd, maar onze receptioniste verdiend 1600 eurie, voor een 38 urige werkweek. Maar die doet dan ook lichte administratieve werkzaamheden. En onze receptioniste is 23 jaar. Mss kan je bij een ander bedrijf wel meer verdienen.

Ik doe ook administratieve werkzaamheden, en niet zo'n beetje ook, soms ben ik de hele dag bezig om bonnen en andere zaken te archiveren.
Nummertjes bij elkaar optellen, kaartjes vouwen, helpen bij mailings, de bestellingen enz.
Ik ben op een site geweest, volgens mij heette die salarisindicatie.nl en dan kan je kijken wat andere mensen in dezelfde beroepsgroep verdienen, en andere mensen die ook receptioniste zijn verdienen bijna allemaal meet dan ik!
Maar ik kan moeilijk met een of andere site bij mijn baas aankomen..

Dit is die site: http://www.de-salarisindicatie.nl/?gclid=CLOjmMad-4gCFSBXMAodLDXvog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:43

Tita, doe jij ook werk op het zelfde niveau als receptioniste? Trouwens eerlijk gezegd vind ik het geen slecht salaris hoor. 1000 netto is toch 2200 gulden en dan 1200 netto is ook een pracht salaris. Daar heb ik ongeveer 10 jaar geleden als directiesecretaresse niet ver van af gezeten, moest wel in het Engels werken en had een drukke baan. Ik verdiende 2600 gulden netto. Mijn ervaring is dat de salarissen in die 10 jaar niet echt bijster gestegen zijn, ondanks dat alles duurder is geworden. In die 10 jaar verschil moet je nu ook als beide partners werken om lekker rond te kunnen komen. Paps als jantje modaal als kostwinner kan niet meer. Die tijd is voorbij, kon 10 jaar geleden nog, maar nu kom je in financiele nood als je het met 1 salaris doet.

Dus doe mij maar receptioniste voor dat salaris hoor, ben dikke 25 al voorbij, maar zal er blij mee zijn. Receptioniste is niet zo moeilijk, wel nuttig, prettig voor het bedrijf, maar niet noodzakelijk, vandaar dat ik het een leuk salaris vind.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:46

Nee Russel ik (30jr) ben een chemicus......verdien dus ook niet 1000 euro in de maand.

Maar waarom dacht je dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:52

tita schreef:
Nee Russel ik (30jr) ben een chemicus......verdien dus ook niet 1000 euro in de maand.

Maar waarom dacht je dat.

Omdat je met kmvergoeding begint, dat is bij bepaalde salarisschalen normaal. Als HBO-er zou het ook een pret zijn als je 1000 euro verdient Clown Voor lagere ingeschaalde banen zijn de nettosalarissen wel gelijk, zit gewoon aan een schaal vast en dat houden ze overal aan. Idd zal je bij de ene een beetje meer krijgen, maar daar moet je dan ook wat meer voor doen. Alleen bonnetjes op volgorde leggen is niet veel meer waarde. TS zou moeten proberen om bv te helpen bij offertes, eenvoudige zelfstandige correspondentie, reserveringen maken en die reserveringen bevestigen, een soort 1000-poot, dan stijgt je meerwaarde en zal je automatisch meer gaan verdienen, maar elk bedrijf heeft loonschalen en daar valt weinig in te stoeien.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:56

km vergoeding is niet afhankelijk van het type baan en functie...
(ik snap jouw eerste zin niet sorry)
Maar zelfs de schoonmaker van mijn ex-werkgever kregen km vergoeding......
Je krijgt alleen geen vergoeding als je dichter dan 10km bij je werk woont (dat was vroeger zo maar die regeling is ook weg)

hop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:56

Op www.staatscourant.nl staan als het goed is links naar alle CAO's die er bestaan.
Je kan kijken of je ook onder een CAO valt (ik weet niet in welke branche je werkt?), en wat dan het minimumloon is voor de werkzaamheden die jij doet.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:57

Tita ik dacht ook al dat Russel dacht dat je een andere functie had omdat je naar mijn idee wel erg optimistisch rekent bij mogelijke salarisverhoging.

Vergeet niet dat een receptioniste heel wat makkelijker vervangbaar is als een chemicus.
Staat het salaris je niet aan voor jou 10 anderen die wel voor dat salaris willen werken en dat weet een directeur ook heel goed.

Russel bij de lagere functies is het ook heel normaal om kilometervergoeding te krijgen. Al zullen ze dan iemand die 70 km van zijn werk woont dan niet gauw aannemen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:01

o zo hmmmm tja ik krijg bij goed functioneren bij deze baan (pas 5 maanden aan het werk) salarisverhoging tussen 100-250 euro bruto ik heb ook geen maxium salaris....zal niet altijd doorgroeien maar ik weet waar ik naar toe wil en daarna ga ik niet meer zeuren

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:08

volgens mij heb ik het dan behoorlijk goed. ik verdien 1600 euro bruto en daar komt nog 150 euro reiskosten netto bij. ohja en ik ben 23 en werk 40 uur per week op het hoofdkantoor van telfort. Ik heb totaal geen opleiding tot deze richting hihi

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 14:09

Citaat:
Je hebt niks te verliezen

Waarom is het dan altijd zo eng om te vragen??
Zouden ze je er om kunnen ontslaan?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:11

nee ze kunnen je niet ontslaan.
Waarom het eng is omdat ze nee kunnen zeggen en dan voel je je voor joker zitten en je schaamt je dan.

Als ze nee zeggen blijf cool en zeg zoiets van okay ik begrijp het bedankt voor het luisteren en je tijd.....(dan ga je gewoon zoeken naar iets anders)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:25

Overigens is het allang niet meer zo dat je pas vanaf je 25ste pensioen opbouwt. Dank zij de afschaffing van de VUT en de flexibilisering van de bedrijfs-/sectorpensioenen kun je al vanaf dag 1 pensioen opbouwen, ook al ben je veel jonger dan 25.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:04

Hee ik ben ook 24 en heb alleen maar VMBO en net zoveel ervaring als jij en ben ook receptioniste. Ik werk fulltime en verdien 1650 bruto. Scheelt nogal met jou vind ik.....

Ik krijg eind van de maand weer opslag.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:12

Ik ben 41 en werk als telefoniste/receptioniste zou bij een full-time baan (bij ons 36 uur) 1974 euro bruto per maand verdienen, wij krijgen nog wel een eindejaars uitkering hoeveel het precies is weet ik niet, het is minder dan een 13e maand.
Ik zit ondertussen aan het einde van de loonschaal en ga dus niet meer omhoog.

Neem aan dat jij nog niet aan het einde zit, vraag de CAO van je werk eens op en zoek de loonschaal op, je begin meestal laag en gaat ieder jaar een trede omhoog, op een gegeven moment blijf je een aantal jaren stilstaan en dan ga je weer een aantal jaren omhoog.
Tenminste zo is dat bij ons.

Erika83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:29

Pensioen kan inderdaad eerder worden opgebouwd, dus niet meer vanaf 25 jaar. Reiskostenvergoeding is niet wettelijk verplicht, elke werkgever is er vrij in om dat wel of niet te doen. Het kan zijn dat er in de cao voor het bedrijf (als die er is) iets over staat vastgelegd. Kijk even in je contract of er iets in staat over een cao. Of vraag een collega desnoods of die het weet. Een cao kan heel handig zijn. Je salaris is volgens mij niet heel raar maar dat verschilt echt in welke sector je werkt en of je onder een cao valt. Val er zelf wel onder, een zus van me niet. Ze is 3 jaar ouder, 1,5 jaar werkervaring meer, net wat hogere opleiding, zij werkt 40 uur en ik 32. We verdienen bijna hetzelfde. Hier misschien nog een leuke en informatieve site voor je: http://home.szw.nl/index/dsp_index.cfm

En als je meer wilt verdienen en je valt niet onder een cao waar je werkgever zich aan moet houden dan is het inderdaad voor jezelf opkomen. Schrijf alles op wat je doet, kaart het aan bij een functioneringsgesprek (je kunt zelf ook een gesprek aanvragen bij je werkgever) en je mag best zeggen dat je heel veel verschillende bedragen hoort voor dezelfde werkzaamheden/functie wat jij doet en dat je dus van mening bent dat jij er ook wat bij hoort te krijgen. Het is vaak van belang beetje stellig over te komen, jezelf verkopen als het ware. Je bent een goede medewerker waar het bedrijf veel aan heeft!!!

En ontslaan mag niet om die reden!

Succes !!!

plurkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:38

tita schreef:
Salaris onderhandelen gebeurd meestal met Bruto bedragen dit was helaas een stomme ongelukkige fout bij ontwetendheid.
Jouw baas heeft daar misbruik van gemaakt.....en het was boven het minimum.

dat vind ik nu een beetje jammer, dat er meteen weer vanuit wordt gegaan dat de werkgever er misbruik van gemaakt zou hebben.

Tussen verschillende bedrijfstakken kan trouwens nogal veel verschil zitten tussen de beloningen voor verschillende functies. Zo is voor een receptioniste bij bijv. een schoonmaakbedrijf vaak minder budget beschikbaar dan voor een receptioniste bij bijv. een telecombedrijf. Dit heeft alles te maken met de marges waar het bedrijf mee kan werken. Voor veel bedrijfstakken zijn er CAO's, bij het minsvw.nl kun je alle CAO's vinden.

Ook pensioenopbouw verschilt per bedrijfstak, zo bouw je in de agrarische sector meestal al vanaf 21 jaar op. De wettelijke km-verg. is overigens dit jaar bijgesteld naar 0,19 eurocent, jawel een hele eurocent erbij Tong uitsteken

Als je salarisverhoging wilt zou ik ook wachten tot er een goed moment is om hier in alle rust over te praten, bijv. tijden een beoordelingsgesprek. Zorg in ieder geval dat je allebei de tijd hebt en dat je die dag lekker in je vel zit. Zet vantevoren op een rijtje waarom jij vindt dat je een salarisverhoging zou moeten krijgen en hou er desnoods een lijstje bij. Blijf zakelijk en vriendelijk, en zorg vooral dat je het niet persoonlijk opvat. Hou jezelf voor ogen dat je werkgever in principe wil dat jij je fijn voelt in je baan en dat hij/zij niet onredelijk is. Tenminste, dat neem ik aan als je er al een paar jaar werkt. Succes!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:30

Ik vind het niet zo'n heel vreemd salaris... Ik ben 21 werk 38 uur per week en krijg netto 1350 per maand. Ik werk op de crediteurenadministratie. Ik ben 21 jaar, en ik krijg 100 euro reiskosten vergoeding per maand.. Daar maak ik dan wel wat winst op omdat ik maar 9km vanaf mn werk woon Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:26

NM --> STW.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:48

TS vind je je baan wel leuk? Heb je een prettige werkplek en leuke collega's? Is dat niet belangrijker dan een briefje meer? Geld is toch niet alles? Voor 100 euro netto meer kan je een plek krijgen waar je moet samenwerken met iemand die niet prettig is, verder reizen, moeilijker parkeren, verder lopen voor je bushalte, geen doorgroeimogelijkheden, geen lol, geen gezellige uitjes met je bedrijf, geen opleidingskansen en zo kan je nog veel meer bedenken. Tegenwoordig mag je blij zijn met een baan. Al die randvoorwaarden maken een baan compleet. Leuk werk, salaris, goede werkplek, bereikbaarheid, sfeer zijn de baanmakers. Is er meer dan 2 van deze niet aanwezig, is het uitkijken naar een andere baan een goede optie.

Let wel het is een verlengstuk van je huiskamer, je moet je er overdag prettig voelen en alleen een vet salaris maakt dat allemaal niet goed.