Stagelopen bij Stutteri Stasevang Denemarken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Buggie

Re: Stagelopen bij Stutteri Stasevang Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:50

Ik zou het ook niet doen.
Ben in mei/juni/juli 2005 er geweest en toen waren ze daar allemaal net uit elkaar, rechtzaken enzovoort. Dus geen leuke ervaring.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:51

Ik denk dat Jobbeltje het gewoon ontzettend getroffen heeft op stasevang, ze heeft veel meer mogen en kunnen doen dan menig student die daar komt. Haar tijd stamt ook nog voor de persoonlijke vetes daar. Haar verhaal is geweldig en ze heeft een voorrecht gehad dat allemaal te kunnen ervaren. Maar dat is lang niet voor iedereen weggelegd, dus dan kom je meer in mijn verhaaltje terecht, waar de bling er af is en je net zo goed in NL een bedrijf kan zoeken.
Ik heb op stasevang een zeer unieke,aparte, vervelende maar toch ook leuke ervaring gehad die ik niet weer vergeet, het is toch allemaal anders, maar qua leren heb ik hier in NL op mijn stages meer geleerd.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 12:55

Sita_ schreef:
Niet doen..

Ik wilde er ook gaan werken, op aanraden van Sanex toen niet gedaan.. Heb er ook geen spijt van dat ik het niet gedaan heb..

Mooie Tinker!! Kwijl Gaaf roze halster! Clown

Tsja, ik denk dat Trufje en ik maar ff moeten babbelen op school....dat wordt nog een rondje leraren truf Knipoog

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 12:58

Pletje123 schreef:
Heb Bergstra er toevallig gisteren nog over gesproken en Marnix Rietberg is er nu ook van op de hoogte. Die zei meteen dat er geen studenten heen moesten!

Marrrrnix Tong uitsteken Hij zou wel zeggen: "elk gezond verstand zou moeten begrijpen dat je geen commitment moet maken met dit bedrijf, dat is niet positief voor je innerlijke ik" Vork

Geweldig Haha!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:05

Maar er zijn al tijden problemen op dit bedrijf en dat weten de leraren ook, waarom hebben ze dan niet meteen gezegd hoe en wat?

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 13:08

Pinacolada schreef:
Maar er zijn al tijden problemen op dit bedrijf en dat weten de leraren ook, waarom hebben ze dan niet meteen gezegd hoe en wat?

Tsja ik weet het ook niet. Ik hoorde gisterochtend van een vriendin (studeert paardenhouderij) al dat t niet zo goed gaat met het bedrijf, ook over gehad op school, maar ons werd verteld dat t niet waar is...

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:13

SANEX schreef:
Ik denk dat Jobbeltje het gewoon ontzettend getroffen heeft op stasevang, ze heeft veel meer mogen en kunnen doen dan menig student die daar komt.

Ik weet zeker dat ik meer heb mogen doen en meer kansen heb gekregen dan andere studenten. En dat was toen ook al zo in vergelijking met de studenten die daar toen zaten. Ik zat daar ook al vrij lang, en de meeste studenten kwamen 'maar' drie maandjes.

Oh Sanex dat weekendje show was echt leuk. Eigenlijk ook helemaal in de sfeer van mijn Stage, Kijk en dán is het leuk. ofniet Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:23

Jobbeltje schreef:
Oh Sanex dat weekendje show was echt leuk. Eigenlijk ook helemaal in de sfeer van mijn Stage, Kijk en dán is het leuk. ofniet Haha!

Absoluut, als het bij jouw aldoor zo geweest is als in het showweekend, dan heb je het zeker tof gehad.
Echter was het dus voor ons totáál anders dan bij de show. Bij de show was iedereen aardig, vrolijk, samenwerkend en gezellig, er werd even niet aan de persoonlijke problemen gedacht en deze werden op de achtergrond gehouden, iedereen was bezig met en voor de show.
Maar die tijd ervoor... poeh

Ik zal je even PB'en over hetgeen waarover je wat vroeg, en nog de rest, dan is er misschien voor jou meer duidelijkheid, denk dat jij het maar van 1 kant hebt meegekregen...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:25

Heb deze stage ook aangeboden gekregen, net als bijna iedereen in mijn klas Vork zoals je het al hoort, niet doen!!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:25

LaraCroft schreef:
Marrrrnix Tong uitsteken Hij zou wel zeggen: "elk gezond verstand zou moeten begrijpen dat je geen commitment moet maken met dit bedrijf, dat is niet positief voor je innerlijke ik" Vork

Geweldig Haha!

WHAHAHA, ge-wél-dig!!!

Dit is volgens mij van school ook wer zo'n 'wij praten langs elkaar' actie... Als Gerrit de Jong ons niet wil geloven, moeten we even naar Bergstra en commitment Marrrrnix.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:35

Ach ja, Stasevang.. vele herinneringen komen dan weer bij mij boven Haha!

Voor de mensen die er geweest zijn, welke paarden reden jullie? Ik heb er nogal veel gehad in die acht maanden, en ook nogal wat beleerd. Altijd leuk om te horen hoe het met mijn babies is Haha!
Van vele paarden weet ik ook nog waar ze vandaan komen hier in NL.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:24

Ik reed dikke vette Tjalling, mijn favorietje Feike, Edo en Darko, die ik al gauw omdoopte tot Drako ( kon niet zo goed met hem Haha! )

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 06:57

Wat leuk, Darco heb ik zadelmak gemaakt, en Edo ingereden (zalmak maken deed iemand anders).

Van Feike weet ik dat ie M dressuur heeft gelopen, en Tjalling ook zoiets. Tjalling kan ook lopen! als je er veel aan rijd dan, dan wordt ie echt mooi voorwaarts en heeft ie een hele andere uitstraling.

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:00

Tjalling heb ik af en toe ook gereden, lui maar verder wel fijn.
Ik reed Fedde, Mieke, Douwe, Branco en Hisse beleren...
Met Branco reed ik dan mee in de shows...
Wij zaten ook in de "rottijd"eigenlijk, en op het laatst ging het mis bij ons. Verder was het wel heel leuk en ook veel geleerd

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:01

Douwe en Fedde heb ik ook beleerd Haha! Douwe is echt gaaf! Die is op mijn voorstel showpaard geworden Haha! nice he?

Wat voor shows reed jij met Branco? Viertal ofzo?

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:44

Ik zal eens even wat fotootjes plaatsen van mijn tijd in DK

Ikke op Branco, toen we eerste werden tijdens een dressuurwedstrijd januari 2004(catg LC 1 A, zoiets als B dressuur)
http://www.frieser.com/typo3temp/pics/3dd38db49b.jpg

Mei 2004, optreden voor H.K.H. Benedikte prinsess van Denemarken
Afbeelding
Met de strijdwagen midden in Kopenhagen, met de paarden: Branco, Tiemen, Wilmer en Feike.

Roskilde Dyrskue 2004. Ergens in Juni denk ik. Grote show met heel veel dieren, ongeveer 20.000 bezoekers per dag. Meerdaags evenement (3 dgn).
Met de strijdwagen (Branco, Tiemen, Wilmer & Feike) en 2 Romeinse ruiters: Petra & Bauke en Patricia & Nico.
Afbeelding
Afbeelding

Landsskuet 2004 Mijn eerste show. Ook weer een meerdaags evenement. Deze keer met een strijdwagen (met Branco, Thijs, Wilmer & Feike) en 3 romeinse ruiters, Ikke & Tiemen en Petra en Patries natuurlijk weer.
http://www.frieser.com/uploads/pics/w-L ... tere-1.jpg
Helaas zijn de foto's niet mooi geworden, het was ook rotweer daar.

Hestens Dag i Skane
Een soort dierendag in een plaatse in Zweden.
Afbeelding
Kleine show, aflopend terrein, niet te rijden haha. Ze hadden een piste met de vorm van een uitgerekte 8 dus dat was lekker improviseren om daar een show in te doen.

Wereldkampioenschap (enkelspan) mennen in Zweden
Afbeelding
Ontzettend leuke dag gehad, met een heuse filmploeg die voor ons alles kwam filmen. Helaas was de uitvoering van de show deze keer wat minder (natte ondergrond en paarden die niet wilde gaan liggen). Wat wel heel leuk was was de ontmoeting met het Nederlands Team, die helemaal verbaasd waren allemaal Nederlanders aan te treffen. (in een Deense show haha).

Tijd voor een nieuwe show. Andere kleren, andere muziek, en geen strijdwagen meer.
Meindert was inmiddels aangekomen in Denemarken, en we vonden dat deze oude showbink wel een opkikker kon gebruiken. Hij mocht dus mee als handpaard.

Bellinge Ride Sports Klub in Falster
Afbeelding
Meindert
Afbeelding
Ikke met Tiemen

In deze show ben ik met Tiemen gevallen, en kon ik mijn been niet meer bewegen (zonder veel pijn) vandaar dat ik er ook zo briek op zit.

Dezelfde dag hadden we nog een show in Frederiksborgh:
Ondanks dat ik bijna niet kon lopen, en men mij van het paard heeft moeten tillen heb ik de show nog gereden. Patries had mijn zere been helemaal ingebandageerd, en ik werd vlak voor de show op Tiemen gezet.(vandaar ook mijn enigsinds witte en rare hoofd Haha!)
Afbeelding
Afbeelding

En we hebben nog een show bij de buren gereden. York Stutteri, ditmaal opnieuw voor prinsess Benedikte, alleen dan wat meer privé zegmaar.
We kwamen wel vaker op York, en Anke (nl ruiter daar) kwam ook wel eens op Stasevang trainen met haar jonge paarden. Dit omdat wij natuurlijk een 20x60 Arena hadden en York heeft alleen een 20x40 Indoor Arena.
Afbeelding

En de laatste show, op de dag van mijn vertrek in Slangerup:
Afbeelding

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:51

Bovenstaande foto's komen allemaal van de site: www.frieser.com

Uit mijn eigen collectie ook nog een paar:

Meindert:
Afbeelding

Tiemen:
Afbeelding
Tiemenbuig:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=MFJOTICG
Tiemen Zit:
Afbeelding

Durk zadelmak maken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZJXVS7LN

Fedde's eerste buitenrit (samen met Tjalling)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=78C8IAIZ
Fedde in de big Arena @ daily training:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=66ASLPA4

Met zn tweeën op Darnell om mak te maken voor meisje van 11 die hem gekocht heeft:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=MCBPAYHK
Darnell was daar 3, en net zadelmak Haha!

Ikke op Papaver de pony van Jacqueline
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TBEOW8SC
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KYQU7OXR
Ja springen deden we ook Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:20

@ Sanex, ik heb je een pm gestuurd (hint hint):D

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:16

Jobbeltje schreef:
Douwe en Fedde heb ik ook beleerd Haha! Douwe is echt gaaf! Die is op mijn voorstel showpaard geworden Haha! nice he?

Wat voor shows reed jij met Branco? Viertal ofzo?

Jah douwe was idd heel leuk, Fedde minder (nogal heet, maar wel veel van geleerd).
Ja reden met Jacob en Patricia en nog een stagiare viertal.

Jobbeltje: had jij ook met Fedde al buitenritten gemaakt? Ik wou dat ook doen, maar ze zeiden er moeten wel een paar mee want Fedde is nog nooit van het terrein afgeweest.. Verward

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:46

Jobbeltje, ik heb je er meteen een teruggestuurd ? Zal zo ff controleren.

Fedde was in onze tijd wel van het terrein af geweest, een vriendin van mij reed hem en we zijn ook wel met hem het bos in geweest, niks aan het handje...
Fedde was wel een doordouwer met peper in zn reet Knipoog

Egbert was trouwens een klier in onze tijd, daar moesten we met z'n 2en aan hangen om die fatsoenlijk van en naar jagtguard te brengen/halen.

En het veulen Nanning hebben we wel lol mee gehad, op de momenten zelf niet, maar achteraf was het wel lachwekkend dat we die weer elke keer van de weg of andere wei konden plukken.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:12

SANEX schreef:
Jobbeltje, ik heb je er meteen een teruggestuurd ? Zal zo ff controleren.

Ik heb nog steeds geen bericht gehad??

@ ZW_Mikkel: Fedde is vaak zat van het terrein geweest, ik heb hem ingereden en dus ook in het bos gereden. Zie ook de foto in een van mn bovenstaande posts. Hij was buiten juist super relaxed. Echt heerlijk, trainde hem dan ook veel in de buitenbak.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:13

SANEX schreef:
Egbert was trouwens een klier in onze tijd, daar moesten we met z'n 2en aan hangen om die fatsoenlijk van en naar jagtguard te brengen/halen.

En het veulen Nanning hebben we wel lol mee gehad, op de momenten zelf niet, maar achteraf was het wel lachwekkend dat we die weer elke keer van de weg of andere wei konden plukken.

Egbertje is ooooooooooooooook leuk! Die heb ik ook nog een tijd gereden (en volgens mij ook zadelmak gemaakt, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen). Eggie is echt een goed paard, mooie gangen en een beste eigen wil. Leuk dinkie!

Nanning was bij ons inderdaad ook al vervelend, maja als ze geen goede poorten (hekken) maken kun je erop wachten natuurlijk Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:44

Ik was ff aan het googlen en kwam op een site met allemaal Friezen in Denemarken.
Oa dus ook een paar van Stasevang:
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_all ... r&offset=0

Zoals:
Durk T
Afbeelding
Deze heb ik dus zadelmak gemaakt, ingereden, naar NL gebracht voor zn vrijheidsdressuur en ook weer in DK gereden.

Egbert Pieter O
Afbeelding

en natuurlijk ook Fedde fan de Arebohoeve
Afbeelding

Allemaal bij hun nieuwe eigenaren.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:56

LaraCroft schreef:
Pletje123 schreef:
Heb Bergstra er toevallig gisteren nog over gesproken en Marnix Rietberg is er nu ook van op de hoogte. Die zei meteen dat er geen studenten heen moesten!

Geweldig Haha!

Zo is het wel!

Zo vreemd dat school er niets van zegt en dat ze het OOK nog eens ONTKENNEN! Ik snap dat niet... Wie hebben er nou stage gelopen? Zij of de studenten? Al die klachten en dingen worden gewoon niet opgenomen... Ik hoop serieus dat Dhr Rietberg in actie komt! Het is gewoon oneerlijk tegenover je studenten om ze daarheen te sturen! En helemaal als je er zulke prachtige verhalen bij verteld Nagelbijten / Gniffelen

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 18:07

Pletje123 schreef:
LaraCroft schreef:

Geweldig Haha!

Zo is het wel!

Zo vreemd dat school er niets van zegt en dat ze het OOK nog eens ONTKENNEN! Ik snap dat niet... Wie hebben er nou stage gelopen? Zij of de studenten? Al die klachten en dingen worden gewoon niet opgenomen... Ik hoop serieus dat Dhr Rietberg in actie komt! Het is gewoon oneerlijk tegenover je studenten om ze daarheen te sturen! En helemaal als je er zulke prachtige verhalen bij verteld Nagelbijten / Gniffelen

Je hebt gelijk Haha! Maar Martine is naar school geweest en gezegd dat we niet meer daarheen gaan. We moeten nog wel ff met meneer de Jong spreken, maar dat doen we maandag.

Maar goed, Martine en ik gaan nu proberen om een stageplek te krijgen bij de dierenartsenpraktijk in Noord-Holland, net zo gezellig en een stuk goedkoper Vork