NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:29

om dat wist ik niet dat je bank niets terug kan halen van een onderwijs instelling
ook niet als je het kunt bewijzen dat je het niet nodig hebt voor de studie?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:37

nee kunnen ze blijkbaar niet :S

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:42

raar :S ik heb net weer eens aan me pa gevragen of hij school nog gebelt had en dat had hij met onze thuis telefoon en werd er niet opgenomen eenmaal op zijn werk nogmaals geprobeert en wonderbaarlijk genoeg werd er opgenomen en werd niet vriendelijk behandeld!!! Boos! uiteraard was meneer de jong er niet en de bont oon niet GOH!! RAAR Rolleyes Nors opkijken Hamer

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:47

jezes, ik wilde daar over 2 jaar ook heengaan, maar lijkt me nou dat ik beter ergens anders naar een soortgelijke school kan gaan.
Wij hebben een keer een rondleiding van die directeur gefan, omdat die man waar ik wat paarden van rijd daar bevriend mee is. Ze laten het overkomen als een nette school, waar niks mis mee is, maar zo te horen valt dat vies tegen. Zijn er nog meer scholen waar je een opleiding kan volgen?

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:49

ja hoor moet je even rond kijken vriendinnen van mij doen hem ook ergsn anders maar kan er niet meer opkomen waar Boos!

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:50

kelcy schreef:
raar :S ik heb net weer eens aan me pa gevragen of hij school nog gebelt had en dat had hij met onze thuis telefoon en werd er niet opgenomen eenmaal op zijn werk nogmaals geprobeert en wonderbaarlijk genoeg werd er opgenomen en werd niet vriendelijk behandeld!!! Boos! uiteraard was meneer de jong er niet en de bont oon niet GOH!! RAAR Rolleyes Nors opkijken Hamer

hee, jij woont trouwens bij mij in de buurt! Ik herken de manege waar ik 10 minuten vandaan woon. Weet jij die kamelen en kangaroes enzo als je vanuit de manege onder de brug door richting liempd gaat?

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:50

ja die ken ik wel Tong uitsteken

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:52

ma house jow.
zie je daar die paarden ook in de wei staan? of kom je er nooit voorbij?

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:53

alleen met de auto verder niet eigenlijk
kom je wleeens op de manege dan ?

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:54

ja, afgelope zondag nog geloof ik. Ik kom er wel eens rijden met 1 van de knollies, omdat onze binnebak nog een jaar duurt ofzo, en soms is onze bak heel nat.. vandaar

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:00

ik ben er zondag ook gewwest rond een uurtje of 2 me paard aan het longeren geweest geloof niet dat ik je gezien heb dan
edit ik heb jou trouwens vaak genoeg met amber zien rijden bij de manege meen ik ik ken dat paard in iedergeval en het verhaal ken ik ook

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:02

nee volgens mij ook niet. Ben eten. doei !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:29

Moderatoropmerking:
Dames, kunnen we weer ontopic gaan? Er is nog altijd een pb-knop... Knipoog Dan kun je daar verder mee kletsen, dit gaat totaal niet over het onderwerp...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:28

Even een ander verhaal dan... Ik volg momenteel een cursus i.s.m. Deurne en dat verloopt uitstekend. Inschrijving, uitnodigingen, factuur, lesmateriaal, instructeurs, alles is uitstekend in orde. Wat mij betreft niets dan goeds!!!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:34

i.s.m.? dus hun geven em maar gedeeltelijk of wat moet ik me daarbij voorstellen? en wat voor cursus volg je dan als ik het mag vragen Bloos

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:00

administratie is gewoon prut van deurne, dat weet iedereen, en zegt ook iedereen, studenten, leraren etc.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:10

Goudvarken schreef:
administratie is gewoon prut van deurne, dat weet iedereen, en zegt ook iedereen, studenten, leraren etc.

sinds wanneer zijn ze dat gaan toegeven dan? Clown maar ik snap niet dat ze daar dan niets aan doen! die mevr straufer had het bij mij helemaal gedaan Vork

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:21

vd ent en alles zeggen het zelf net zo goed Lachen

dat de administratie, ben rijken en schreuder en de rest van die zooi t niet toegeeft si wat anders, maar die geven nooit toe.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:26

@ Maya gheghe srry was zo gezellig Tong uitsteken

deurne zal nooit toe geven dat het een zooi is dara want dat gaat ten kosten van hun naam!
dus deurne is het beste en kwaliteit voor je geld en geweldig en leerzaam en bla NOT!
maar ze zullen het blijven zeggen voor der naam
uiteindelijk weten zoveel mensen het dat het prut is dat het misschien wel minder word met der grote bek Lachen

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:56

kelcy schreef:
@ Maya gheghe srry was zo gezellig Tong uitsteken

deurne zal nooit toe geven dat het een zooi is dara want dat gaat ten kosten van hun naam!
dus deurne is het beste en kwaliteit voor je geld en geweldig en leerzaam en bla NOT!
maar ze zullen het blijven zeggen voor der naam
uiteindelijk weten zoveel mensen het dat het prut is dat het misschien wel minder word met der grote bek Lachen

ik hoop het Vork

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:03

fijn dat er eens een topic over de realiteit is. alle andere topics die je leest over deurne is allemaal rozengeur en maneschijn. Maar helaas, schijn bediegt. Zoals jullie misschien wel begrijpen ben ik dus ook gestopt met deurne na 1 jaar. Ook zo mn redenen voor. Maar dat verhaal zal ik je besparen. Mijn advies, ga een vak leren. Als je echt goed bent in de paarden heb je deurne helemaal niet nodig. Als je een vak leert ben je iig verzekerd van een baan, inkomsten, en een toekomst waarin je paarden kunnen blijven Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:08

leuk gesproken kit_for_ever!!! maar ja idd in andere topics komen er vaak mensen die deurne helemaal geweldig vinden je de mond snoeren om het zo maar te zeggen... terwijl het verreweg van goed is... maar mag ik vragen wat jou redenen zijn geweeest om met deurne te stoppen? mag evt ook per pb hoor...

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:41

Ik ga een poging doen, maar ik zal ongetwijfeld de helft vergeten. Het begon al vrij vroeg in de opleiding. 1. Wat ik al eerder las, kopie van diploma blablabla.. toen na de 6e (!) keer heeft mijn moeder gebeld en gevraagd waar hun de administratie bijhielden, of dat soms in de prullenbak was... Hierna nooit geen kopie van diploma meer in hoeven leveren. 2. Mijn paard stond daar ongeveer een maand en begon wat af te vallen, snel erbij geweest, meteen naar heer de Jong voor een voedingsadvies. Moet je op de computer doen, staat een programma. Nooit ging dat programma werken natuurlijk. Tot 3 (!) keer toe terug geweest naar goede heer de Jong. Tot ik uiteindelijk nogmaals vroeg of ie met me mee wou kijken om dat samen uit te vogelen. God wat een wereldplan! Nou hehe, dat ging er van komen. Conclusie, programma werkte niet.... WOW. Maargoed het is toch op zn pootjes terecht gekomen, maar dit had niet gehoeven. 3. Ik ging op stage bij * (via pb) Ik sprak ze eens op concour voor ik daar op gesprek was geweest. Ik kon komen allemaal prachtig, kon ook intern, één máár... Ik moest me maar niet inschrijven in de gemeente want ze lagen in de clinch.. Naja okee ik met die info naar huis. Pa en ma bij voorbaat al niet mee eens, logisch. Op gesprek geweest kei gezellig!!! Leuke kleine stal, niet veel paarden. Mijn slaapplaats: Achter een kamerscherm in de kantine op een strecher.... Geen tv, alleen video. Mee akkoord gegaan. (niet wetend wat dat in ging houden) ik kwam daar, meteen paar beestjes gereden echt zo aardige mensen, zo gastvrij en vriendelijk!!! Avond 1, sjesus wat zit je dan alleen.... Dat een week volgehouden. 3 avonden in de week lessen tot 11 uur. (roken, eten drinken in de kantine waar ik slapen moest) Dan mn vrije dagen. Bijna 3 weken aan n stuk blijven en 2 dagen naar huis. Dat vond ik dus een béétje weinig aangezien ik dus dan 3 weken niks of niemand zag. Gezegd, viel niet over te praten. Mn pa gebeld. Jawel, ik kon een andere stage zoeken. Dit hadden ze nog noooit meegemaakt blablabla. Deze situatie is dus niet zodanig dat school dit ooit had mogen toestaan natuurlijk. 4. Andere stage. Bij *. (ook pb) Op gesprek, kon meteen die maandag beginnen. Paard kon eerste 2 weken niet mee. Dat was kl*te, want ik sta thuis, en dat betekende dus dat mijn ouders met da paard in de weer moesten, gevaar voor zichzelf en de omgeving. Toch kunnen regelen en ik ging daarheen. Super appartementje en alles leek goed. Tijd om aan mn stageperiode te beginnen. Avond 1. * komt binnen. Hé mloes, alles goed, ja hoor, al gedouchet, jep, al gegeten, ja ook al. Mooi kun je half 8 effe binnen komen. Ja hoor (lood in de schoenen) Half 8 richting woning. Die moet zo laat naar bed en die zo laat, tot straks.... Bebiesitten... Dit gebeurde in de eerste week 3 keer. Op stal ging alles wel goed, er werkte 1 meisje waar ik ab-so-luut niet mee door 1 deur kon, maar daar had ik me bij neergelegd, die kom je later ook vast wel tegen. Ik had last van winterdijen tot open wonden toe. Moest daarvoor naar het ziekenhuis. 3 flinke biopten genomen, 2 dagen rustig aan doen. Ik belde * om dit te melden, maar had de keus al gemaakt dat ik 1 dag we voldoende vond om thuis te blijven. Je komt gewoon waren zn woorden. Nou joh, dat denk ik niet: doktersadvies. Ik moest gewoon komen. Naja, niet gegaan uiteraard. Dus ik de volgende dag daarheen, maar mn ma had de bui al zien hangen dus die ging me wegbrengen. Ze loopt naar hem toe en meld wat er aan de hand is, en dat ik degene ben die t beste voel wat kan en wat niet. Totaal uit zn stekker die gozer!!! Ik had er gvd moeten zijn blablabla. Naja, keus snel gemaakt. Ook daaar was ik weg. Voor dat voorval was er nog nooit 1 ding gebeurd. 5. Mijn paard begon te hoesten, op school al. DA laten kijken omdat ik er niet gerust op was. Nat hooi geven, komt door het stof. Zo gezegd zo gedaan. Het werd minder, maar over was t niet. Gruwelijk grote witte neusgaten lachte me tegemoed na t rijden, dus goed was t niet. Nogmaals laten kijken, nog steeds lag het aan het stof. Je vertrouwd zo iemand, je denkt dat ze t diploma nog altijd niet bij een pak melk krijgen. Het tegendeel begint op waarheid te lijken. Toen bij de laatste persoon op stage. De gehele dag stond t beestje zn longen uit t lijf te blaffen. Ik wou er een DA bij. Mijn ouders vonden dat ik maar eerst aan * moest vragen wat ie zou doen, en daarna kijken of de DA nodig was. * heeft meegekeken met rijden en de ademhaling na het rijden en kwam tot de conclusie dat ie goed verkouden was. Niet in het zweet rijden dat kwam t vanzelf allemaal weer goed. Het tegendeel is bewezen. De middag dat ik terug kwam van die stage is de DA erbij geweest. 2 dikke kuren ventipulmin erin en t werd niet beter. Naar de kliniek ermee! Longspoeling gedaan: 80% gevuld met ontstekingscellen en een goeie bacterieele infectie. We zouden er net op tijd bij zijn. Als een idioot aan het behandelen gegaan met prednisolon en antibiotica. Tot 3 keer toe antibiotica gegeven, maar helemaal over ging het niet. Blijvende ongeneeselijke schade is het gevolg van dit grapje. Volledig geschikt voor de sport zal ze nooit meer zijn, ze staat te koop...

Ook genoeg reden dacht ik. Van mij ook geen goed woord, behalve dat het MEGA gezellig is!!!!!

*zucht*

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:02

Ik heb het er wel goed naar me zin, maar je kan het ook maken in de paardenwereld zonder deurne..
Helaas is de mentaliteit van iedereen niet het zelfde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:16

Ik vind Deurne ook echt een RUK school.
Leuk om 4 jaar rond te hobbien maar door dat diploma kom je echt niet aan een betere baan.

Als je goed genoeg bent kom je zo aan een 'leuke' baan in de paardenwereld.

Kit_for_ever: Toevallig weet ik waar je je eerste stage gedaan hebt en ik vind dat dus TOP mensen en een TOP plaats om stage te lopen. Meisje wat voorheen bij mij op stal reed loopt er nu stage en heeft er een paardje van de manege mee naar toe genomen ( 3 jarige ) en zij vind het super en de merrie doet het ook super!!

Verder, als je paard verkouden is dan beslis JIJ toch of je een veearts belt of niet? Kan een ander nog zo hard zeggen het is niet nodig, JIJ bent degene die daarover beslist.
Dus ook wel een beetje je eigen schuld dat je paardje dit heeft gekregen.

Bij mij op stal kunnen ze nog zo hard roepen: Je haalt de veearts er te snel bij. Maar bij verkoudheid en kreupelheden bel ik meteen. Zonder longen en voeten doen ze het niet meer zo goed.....