paardenschool Barneveld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Re: paardenschool Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:44

Hier een klasgenoot van GillyZidane en Sax89. 2e jaars dus ook.

Voor vragen mag je pb-en.. (heb hier niet alles doorgelezen)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:17

Ook ik heb vorig jaar op Barneveld gezeten en ben dus ex-klasgenoot van GillyZidane, Sax89 en Wendy15 Knipoog
Ik ben er mee gestopt wegens lichamelijke problemen en hier houden ze dus geen rekening mee Ook niet i.v.m. stages of dergelijke.

Over de stof zou ik je maar niet al te druk om maken, scheikunde en natuurkunde ben ik altijd een ramp in geweest en daar heb ik uiteindelijk nog zeer goede cijfers voor gehaald.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:32

Volgens mij ligt het niveau daar niet heel hoog, heb vorig jaar iemand gezien die nu dr diploma heeft, die moest een longeerexamen inhalen oid terwijl wij daar bij het PTC waren voor een praktijkweek en longeerles hadden. Zelfs toen degene die het examen beoordeelde nogal duidelijk hintte dat ze wat fout deed had ze het niet door en toen daarna iemand uit m'n klas die geen ervaring met paarden had en dus ook nog nooit een paard gelongeerd had daarna hetzelfde paard longeerde liep hij beter..
Meisje had een 5 voor de toets en stond daarmee gemiddeld nog wel voldoende, dus die heeft nu diploma paardenhouderij op zak.

Maar goed, heb er verder geen ervaring mee en kan er natuurlijk niet echt over oordelen Lachen .

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:34

Longeerexamen haal je in het eerste/tweede jaar en ik heb geloof ik vorig jaar 1 les daar van gehad?
Het is niet zo dat bij dat soort praktijkdagen er uuuren in worden gestoken etc, als je je 1e examen niet haalt kun je een 2e aanvragen en haal je die niet ga je voor de finale herkansing welke dus aan het einde van je opleiding kunt doen.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:39

Ja dit meisje was met de rest klaar maar moest nog longeerexamen uit het 2e jaar inhalen en als ze het haalde kon ze een paar dagen later dr diploma ophalen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:03

sronnie schreef:
Ook ik heb vorig jaar op Barneveld gezeten en ben dus ex-klasgenoot van GillyZidane, Sax89 en Wendy15 Knipoog
Ik ben er mee gestopt wegens lichamelijke problemen en hier houden ze dus geen rekening mee Ook niet i.v.m. stages of dergelijke.

Over de stof zou ik je maar niet al te druk om maken, scheikunde en natuurkunde ben ik altijd een ramp in geweest en daar heb ik uiteindelijk nog zeer goede cijfers voor gehaald.

Ben het niet met jou eens. Hangt er ook vanaf wat je er zelf voor doet en wat voor stage je zelf regelt. Kijk naar Claudia, die ziet zo goed als niks, maar gaat ook gewoon door. Heeft aangepaste boeken ed. Of het goed is moet je jezelf afvragen, maar mogelijkheden zijn erg, MITS je er ZELF achteraan gaat...

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 02:27

sronnie schreef:

Ok bedankt Haha!
dat word hem dan niet...(maar ja zo zijn alle paardenopleidingen bijna Verward)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 09:39

IMO moet je geen paardenopleiding doen als je het lichamelijk niet aan kan. Het is en blijft een zwaar beroep

Maar als je je zinnen er op zet, en je wil ECHT dan is er veel mogelijk. Sronnie is gestopt omdat ze het lichamelijk te zwaar vond en er geen toekomst in zag. Dat kan ik me voorstellen. Maar er zijn meer mensen met beperkingen die toch de opleiding doen. Het is net hoe hard je je ervoor inzet. School helpt ook met een geschikte stage zoeken, MITS je zelf hulp vraagt en ook actief zoekt. Niet alles wordt je in je schoot geworpen, maar dat is imo vrij logisch. Bedenk goed wat je wilt en of je er toekomst in ziet (of je er in wil en kan blijven werken). Ga anders bijvoorbeeld aankomende kerstvakantie een week op een paardenhouderij bedrijf werken en zie hoe dat gaat..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:46

Heel leuk en lief allemaal voor Claudia, maar dat is gewoon niet realistisch als je bijna niets ziet.
Ik heb het er met keverlingbuisman over gehad en die heeft mij doorverwezen naar meneer van na/sk/peca. Na 5 gesprekken ook bij mij thuis was het of ik doe volledige stages of ik ga naar dierverzorging, heb ik voor mijn gezondheid gekozen om er mee te stoppen.
Dus ga niet zeggen dat ik me niet hard genoeg inzet en hulp gevraagd.
Overigens heb ik op mijn 2e stageplek zo'n beetje ieder weekend ook moeten meedraaien omdat ik ergens halverwege de week op was omdat mijn lichaam niet meer wou, dus ik vind het erg laag van jou om het idee te geven dat ik geen doorzettingsvermogen heb!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:03

_mistique_ schreef:
Ik zou naar Deurne gaan maar ik mocht niet intern, en de stage was al erg zwaar (heb lichamelijke klachten kan bijvoorbeeld niet vegen maar wel mesten)

Houden ze hier ook rekening mee?
Ik zag staan:

Heb je beperkingen die leren en werken lastig maken? Het Groenhorst College heeft mogelijkheden waar je zelf misschien niet aan denkt. Neem even contact met ons op.

Hey, ik heb ook last van lichamelijke klachten. school heeft hier niks mee te maken, alleen je krijgt op je stage wel problemen, er zijn er weinig die er rekening mee houden.

Wie doet er de opleiding:
Allround paardenverzorger

Hoe is dat?rij je veel,wat doe je qua verzorging(praktijk) en wat voor andere lessen volg je?

Die doe ik, op nivo 3. ga naar nivo 4 denk ik.
ik zit nou in de derde, me laatste jaar dus,
Heb ik leerjaar 1 heel veel stage gehad,
Leerjaar 2, 1x in de week gereden,
In dit jaar heb ik longeren gehad. en doe nu via school de ORUN

Ik heb ook geen biologie gehad.
voor de rest ben ik allemaal geslaagd met 7-ens en 8-en dus dat is geen probleem;)

dit staat er namelijk:
(Kadergerichte, gemende of theoretische leerweg); VMBO basisberoepsgerichte leerweg met Engels en minimaal een zes voor Nederlands en wiskunde; minimaal een zes voor nask of biologie, een positief advies van je school en voldoende eigen motivatie; Drie jaar HAVO of gelijkwaardig niveau of Diploma niveau 2 medewerker dierverzorging

Mijn school was zeer tevreden over mij.
goede cijfers.
zoals ik al zij 7-ens & 8-en maakt die biologie dan nog wat uit?(en nask?dat heb ik ook niet gehad)

Tijdens mijn intake gesprek keken ze niet echt naar me cijfer.

Hoeveel dagen/weken/maanden moet je stagelopen?(aangezien ik graag stage wil lopen in het buiteland...en ik dus niet bijv. 2 dagen naar school kan en 3 dagen stage per week Tong uitsteken )

In leerjaar 2 krijg je de optie om stage te lopen in het buitenland. dit zijn 10 weken achter elkaar.

O ja als je intern gaat weet iemand de kosten hiervan?
En moet je een schoolpaard huren als je de opleiding Allround paardenverzorger gaat doen?

Nou ja ik zit op kamers in barneveld. dit verschilt dus per kamer en persoon. als je gaat rijden via school op het ptc kost het je helemaal niks.

ps als je een schoolpaard heb mag je dan ook in je vrije tijd (voor zover je die hebt Tong uitsteken ) ook een buitenrit maken bijvoorbeeld?

Niet dat ik weet. ze hebben nou wel een ruitervereniging waar je kan rijden in de les. ook kreeg in een enquette in mijn handen over het leasen van een ptc paard. doe je dit dan mag het denk ik wel.

groetjes

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:21

sronnie schreef:
Heel leuk en lief allemaal voor Claudia, maar dat is gewoon niet realistisch als je bijna niets ziet.
Ik heb het er met keverlingbuisman over gehad en die heeft mij doorverwezen naar meneer van na/sk/peca. Na 5 gesprekken ook bij mij thuis was het of ik doe volledige stages of ik ga naar dierverzorging, heb ik voor mijn gezondheid gekozen om er mee te stoppen.
Dus ga niet zeggen dat ik me niet hard genoeg inzet en hulp gevraagd.
Overigens heb ik op mijn 2e stageplek zo'n beetje ieder weekend ook moeten meedraaien omdat ik ergens halverwege de week op was omdat mijn lichaam niet meer wou, dus ik vind het erg laag van jou om het idee te geven dat ik geen doorzettingsvermogen heb!

Ik zeg niet dat je geen doorzettingsvermogen hebt. Ik zeg alleen dat het net is hoe hard je ervoor gaat.. En daarbij geef ik ook aan dat als je het fysiek niet aan kan je deze opleiding beter niet kan doen.

Aan de ts.. pb anders GillyZidane eens. Die doet deze opleiding ook en heeft een ziekte waardoor ze erg moe is... Misschien kan die jou meer vertellen over hoe of wat en of je het zou redden...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:31

joedt schreef:
Er was volgens mij vroeger ook HBO in barneveld? maar ik kan nu niks meer terug vinden. (HBO volgens mij niet voor paarden, maar dan allle dieren)

Weet iemand hier meer van?

er is een HBO opleiding, dat is een samenwerking tussen de CAH in Dronten en het Groenhorst in Barnveld. Volgens mij voor doorstromers van het MBO Barneveld. hoe het precies zit weet ik niet, maar er is dus idd wel iets.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:39

Hbo zit volgens mij in leeuwarden, bij het van hall oid...?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:40

Ik lees in een paar reacties dat de school geen rekening houdt met lichamelijke klachten met stages enzo.

Als je lichamelijke klachten hebt, is dat natuurlijk heel vervelend. Maar laten we realistisch blijven, al zou de school helpen met het zoeken naar een geschikte stage, waar ze rekening houden met lichamelijke klachten enz. Hoe denk je dat dit later in je beroep gaat? Het is door sommigen ook al gezegd en ik sluit me daarbij aan, als je het lichamelijk gewoon niet trekt, is het niet verstandig om de paarden in te gaan. Als je het met stages al niet trekt, trek je het na je opleiding waarschijnlijk ook niet. Hoe graag je dat misschien ook zou willen.

Als je niet kan vegen door lichamelijk klachten is dat ten eerste voor jezelf natuurlijk heel vervelend. Maar het is wel iets wat op een paardenbedrijf veel voorkomt. Ze zullen op een paardenbedrijf liever iemand aannemen die alles (aan)kan, dat is gewoon een feit.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:52

Ik wil volgend jaar ook naar Barneveld, ik wil paardenhouderij gaan doen. Ik doe nu havo en zit in mijn eindexamenjaar. Je kan het dan het verkort doen, in 2 jaar i.p.v 4. Zijn er hier meer mensen die dat gedaan hebben/ gaan doen?

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:26

Pollewoppy schreef:
Ik lees in een paar reacties dat de school geen rekening houdt met lichamelijke klachten met stages enzo.

Als je lichamelijke klachten hebt, is dat natuurlijk heel vervelend. Maar laten we realistisch blijven, al zou de school helpen met het zoeken naar een geschikte stage, waar ze rekening houden met lichamelijke klachten enz. Hoe denk je dat dit later in je beroep gaat? Het is door sommigen ook al gezegd en ik sluit me daarbij aan, als je het lichamelijk gewoon niet trekt, is het niet verstandig om de paarden in te gaan. Als je het met stages al niet trekt, trek je het na je opleiding waarschijnlijk ook niet. Hoe graag je dat misschien ook zou willen.

Als je niet kan vegen door lichamelijk klachten is dat ten eerste voor jezelf natuurlijk heel vervelend. Maar het is wel iets wat op een paardenbedrijf veel voorkomt. Ze zullen op een paardenbedrijf liever iemand aannemen die alles (aan)kan, dat is gewoon een feit.

Ja, daar heb he gelijk in Lachen
Maar ik kan niets doen Boos! heb al verschillende banen gehad.
En bij de paarden heb ik toch de minste last.
En het vegen tja..als ik instructrice wil worden...dan verwacht ik dat ik niet hoef te vegen...misschien tijdens mn stage omdat ik dan helemaal onderaan begin.
Maar als ik eenmaal m'n diploma heb dus niet meer..
Daar hebben ze een stalhulp voor toch Clown

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:29

Citaat:
Maar ik kan niets doen heb al verschillende banen gehad.

Ik denk dat je als kantoormiep lichamelijk het niet zwaar hebt hoor. Je hoeft alleen op een bureaustoel te zitten. Op argraisch gebied ( zal het wel verkeerd spellen Nerd ) heb je het lichamelijk juist zwaar.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:41

Ik wil volgend jaar ook naar Barneveld.. Ik heb boekjes aangevraagd voor opleidingen enz. Ik heb mn diploma al en heb ook al een Mbo. Hoe zit het met leeftijden daar? Ik wil maar 1 dag in de week naar school. Of 4. Ligt eraan of ik mn pony daar voor normale prijzen in de buurt kan stallen en kamerhuur niet te duur is. Moet nl zelf betalen Knipoog Kijken ze bij je intake ook naar waar je bijv. al stage gelopen hebt of gewerkt en wat je daar gedaan hebt voor een passende stage? Groetjes Larissa

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:47

Pollewoppy schreef:

Hier kan ik helemaal in meegaan Ja

_mistique_ schreef:
Ja, daar heb he gelijk in
En het vegen tja..als ik instructrice wil worden...dan verwacht ik dat ik niet hoef te vegen...misschien tijdens mn stage omdat ik dan helemaal onderaan begin.
Daar hebben ze een stalhulp voor toch
Pollewoppy schreef:

Ja, daar heb he gelijk in Lachen
Maar ik kan niets doen Boos! heb al verschillende banen gehad.
Daar hebben ze een stalhulp voor toch Clown

Een kantoorbaan oid is fysiek echt wel minder zwaar dan werken met paarden hoor! Wat denk je als je 5 uur staat les te geven in de regen in een koude bak met harde wind?

Maar dan nog even iets. Waarom wil jij een paardenhouderij opleiding doen als je instructrice wil worden? Dan kan je beter een andere opleiding doen en daarbij de orun cursus...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:58

o0marije0o schreef:
Citaat:

Ik denk dat je als kantoormiep lichamelijk het niet zwaar hebt hoor. Je hoeft alleen op een bureaustoel te zitten. Op argraisch gebied ( zal het wel verkeerd spellen Nerd ) heb je het lichamelijk juist zwaar.

Is ook geheel afhankelijk van je lichamelijke klachten, voor mij is het namelijk 'zwaar' om de hele tijd te zitten.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:19

Dat kan ik me voorstellen ja, maar dat valt makkelijker op te lossen door op een grote bal of wiebelkussen oid te gaan zitten dan wanneer je moet vegen terwijl je last hebt van je polsen oid (even een algemeen voorbeeldje he)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:43

Wendy15 schreef:
Dat kan ik me voorstellen ja, maar dat valt makkelijker op te lossen door op een grote bal of wiebelkussen oid te gaan zitten dan wanneer je moet vegen terwijl je last hebt van je polsen oid (even een algemeen voorbeeldje he)

Klopt, maar ik zei dit puur dat ''zwaar lichamelijk werk'' niet voor iedereen dezelfde definitie hoeft te hebben.

Maar ook ik kan dus beamen dat je beter niet kan beginnen met paardenhouderij als je lichamelijk klachten hebt.
Ikzelf ben er wel aan begonnen omdat ik totaal geen idee had wat het was en dus bleef hopen dat het goed zou komen, maar ook al komt het goed bij wat voor een aandoening ook, kun je beter wachten tot je weer 'gezond' bent of zeker weet dat je het werk aan kunt.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:49

Ik snap wat je bedoeld, maar wilde alleen aangeven dat je bepaalde dingen best creatief kunt oplossen, maar dat er wel ergens je eigen grens moet kunnen trekken...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:50

Kan iemand mijn post even beantwoorden Clown Heb maar paar vraagjes Bloos en wil toch wel weten in wat voor een soort klas ik kom Clown

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:00

Rissjuh17 schreef:
Ik wil volgend jaar ook naar Barneveld.. Ik heb boekjes aangevraagd voor opleidingen enz. Ik heb mn diploma al en heb ook al een Mbo. Hoe zit het met leeftijden daar? Ik wil maar 1 dag in de week naar school. Of 4. Ligt eraan of ik mn pony daar voor normale prijzen in de buurt kan stallen en kamerhuur niet te duur is. Moet nl zelf betalen Knipoog Kijken ze bij je intake ook naar waar je bijv. al stage gelopen hebt of gewerkt en wat je daar gedaan hebt voor een passende stage? Groetjes Larissa

Als je je mbo hebt kan je volgens mij niveau 4 bol (meer school dan stage) in 2 jaar ipv 4 jaar doen, maar dat moet je op school maar even navragen. Op school is nu de mogelijkheid om je paard voor een aangepaste prijs te stallen als die voor de verzorgingslessen (dus niet rijden oid) gebruikt mag worden. Verder zul je zelf wat moeten zoeken naar stalling. Kamerhuur hangt er net van af wat je wil, maar gemiddeld ligt dat zo'n beetje tussen de 225 en 300 euro. De intake moet je je niet te druk om maken. Ze stellen wel vragen over je ervaring, maar zover ik weet wordt zo'n beetje iedereen wel gewoon aangenomen.

Verders nog vragen? Tong uitsteken