Stage Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: Stage Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:35

Met Wwoof moet je echt mazzel hebben.

Ik denk dat je beter kunt 'solliciteren' bij een erkend bedrijf zoals een opvang, asiel of dierentuin.
Deze kunnen je misschien ook een certificaat meegeven en zullen wellicht meer ervaring hebben met staigeres dan een familie die zich heeft aangemeld bij de wwoof.

Brisbane is een mooie stad. daar zit een Koala opvang (niet zo heel groot) in de buurt. Goed te doen met de bus.

Australia Zoo zit in Beerwah 1,5 uur met de trein vanaf Brisbane. Hebben op dit moment een hele zware klap te verwerken na het overlijden van eigenaar Steve Irwin maar als ik jou was zou ik het zeker proberen daar. Ik denk dat dat wel de beste plek is om alles te leren over crock's en andere reptielen.

Wil je iets met vissen dan zou ik het Sydney zee aquarium proberen , daar hebben ze een hele grote diversie tijd van alle soorten incl grote soorten haaien.

neem anders ook eens contact op met Australian backpackers in alkmaar.
Wellicht kunnen zij je nog wat meer helpen (ik ben met hun toen gegaan).

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 20:33

Heey super bedankt Cowgirl!
Ik ga er morgen gelijk dingen over opzoeken Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:03

Heb nog even voor je gezocht;
28 km ten noorden van Brisbane ligt een dierentuin genaamd "the Alma park zoo" .
Het Lone Pine koala sanctuary was hier al genoemd (erg leuk overigens).
En je hebt uiteraard Australia Zoo. Die laatste lijkt me geweldig, maar ik denk dat er zo enorm veel mensen zijn die daar willen werken dat je daar moeilijk tussen komt. Maar proberen kan altijd!!!

Weet overigens niet hoe dicht je bij Brisbane wilt blijven, maar ten zuiden, aan de Gold Coast heb je Sea World.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 18:00

Nou, nu ik denk dat ik zonder die organisatie ga maakt het me niet uit waar ik terecht kom. Met die organisatie was nl. Brisbane het goedkoopst en wou daarom daar dus ook graag heen Tong uitsteken ( Jaa nederlander hea Knipoog ) Dusja, het maakt me niets uit.. Als ik er maar redelijk dichtbij kan overnachten Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:29

Misschien kun je eerst een tijdje in en hostel verblijven en daar een vaster adresje zoeken.

Op kamers gaan Haha! zeg maar.
Backpackers die voor langere tijd ergens werken huren met zijn allen nog wel eens een huis o.i.d
(soort van studenten huis maar dan voor backpackers)

Ineens schiet me het idee te binnen dat je het met wwoof wel eens zou kunnen proberen te combineren.
Vaak vragen ze maar een paar uurtjes per dag om te helpen en dan heb je kost en inwoning.
Meeste aussie's zijn niet moeilijk dus valt er vast wel wat te regelen.

oja.... als je de australian zoo aanschrijft vraag dan zowieso of ze eventueel andere adresjes voor je hebben.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 10:50

Cowgirl schreef:
Ineens schiet me het idee te binnen dat je het met wwoof wel eens zou kunnen proberen te combineren.
Vaak vragen ze maar een paar uurtjes per dag om te helpen en dan heb je kost en inwoning.
Meeste aussie's zijn niet moeilijk dus valt er vast wel wat te regelen.

Daar zit ik ook al over na te denken hoor.
Ik heb heel globaal uitgerekend dat als ik op mezelf ga en zelf voor eten moet zorgen dat ik voor een kleine 3 maand wel 1500 euro kwijt ben. Waarschijnlijk zelfs nog meer omdat ik echt de goedkoospte accomodatie uitgezocht heb.

Als ik bij een WOOFF bedrijf ga dan hoef ik daar geen rekening mee te houden vanwege de kost en inwoning en ben denk ik ook bijna! vast besloten om bij zo'n bedrijf te gaan. Maar het is nogal moeilijk om zo'n bedrijfje op internet te vinden waar ik een brief heen kan sturen oid. Ik wil het namelijk wel vantevoren geregeld hebben zodat ik een adres op school kan achterlaten.

Maarja, zover is het nog niet ;P

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 16:41

En nog iets! Ik ben eigenlijk van plan om alleen maar naar een WOOFF-bedrijf/bedrijven te gaan. Volgens mij is het dan wel een idee om een toeristenvisum aan te vragen ipv WHV of niet?
Ik krijg niet betaald (misschien op zwart betaald krijgen na Tong uitsteken ) En ik blijf sowieso niet langer dan 3 maand.

Bee ik wordt gek ;P
Ik wil alles aanvragen maar ik wil wel verzekerd zijn van een plaats waar ik kan werken dus weet niet wat ik moet doen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:52

In dat geval zou ik op een toeristenvisum gaan. Een WHV kun je maar eens in je leven aanvragen en het is zonde als je dat niet volledig benut.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 19:45

Jaa idd. Maar sinds kort kun je ook een 2e WHV aanvragen maar onder voorwaarde dat je met je andere visum minsten 3 maanden seizoenswerk hebt gedaan en dat redt ik niet dus ik ga denk ik idd lekker op een toeristenvisum Lachen
Maar dan moet je geloof ik weer een uitzondering bij de ambassade aanvragen voor vrijwilligerswerk.. Ooh waarom moet dat nou zo ingewikkeld zijn Tong uitsteken

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:51

Hoe bedoel je een uitzondering aanvragen voor vrijwilligerswerk?

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 21:44

Jaa, dat las ik ergens op een site over visums in Australië.
Hier:
Citaat:
Toeristen visum
Ben je ouder dan 30 jaar of heb je je Working Holiday Visa al gebruikt, geen paniek, je bent nog steeds welkom in Australië. In dat geval kun je een toeristenvisum aanvragen voor 3 maanden. De naam zegt het al: met dit visum ben je toerist en mag je geen werk verrichten. Maar je kunt via de ambassade in Berlijn een uitzondering aanvragen voor vrijwilligerswerk. Kijk voor meer informatie op de site van de Australische immigratiedient.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:12

Heb je al op de wooff site gekeken?
Daar kun je lid worden van de wooff en krijg je een heel boekwerk waar alle adressen instaan.
Bij Austrlian backpackers kun je lid worden.

Daar worden ook wel een wooffers gevraagd. Die hebben dus zowieso al internet dus makkelijker te bereiken.
Wel weet ik dat er in Tamworth (tussen sydney en brisbane) een paarden bedrijf zit die buiteritten , cursussen geven etc voor toeristen. Misschien kun je die eens mailen.

Zelf heb ik 1 dag gereden op een farm (moet ik ff opzoeken) ook aan de oostkust. was heel leuk wellicht kun je daar ook wel terecht.
Lekker in de outback Haha!

Gevonden: http://www.users.bigpond.com/myella/index2.html

In Rockhampton.
Misschien kun je hier een tijdje terecht
*gat even zoeken*

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 11:17

Oooh supergaaf!
Dankjewel Lachen
Zal eens even de site uitpluizen maar wat ik tot nu toe gelezen heb ziet er goed uit !!

En over dat Wooff. Dan moet ik weer lid worden terwijl ik maar naar 1 bedrijf wil Tong uitsteken
Maarja, als het echt niet lukt dan is dat nog m'n laatste hoop Tong uitsteken