Paardenschool Deurne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flowerxxx

Re: Paardenschool Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:00

Stuiterbal_ schreef:
Ja ik zelf heb Bassis beroeps leerweg..En ga volgend jaar naar de 3de jaar..
Ik hoop natuurlijk dat ik hoger niveau gaat krijgen, verder nog iemand? Lachen

Bedenk dat je voor de opleiding op niveau 3 of 4 veel meer niveau nodig hebt. Met alleen basis kom je in aanmerking voor niveau 1 of 2 opleiding en daar kan je weinig mee. Hou ook rekening met de extreem hoge kosten voor deurne. Per jaar ben je vanaf de 5000 euro kwijt! Doe dat bedrag x 4 jaar die je kwijt bent voor de opleiding. En dat kan nog oplopen. Verder moet je bij de voltijdopleidingen intern en bij de meeste paardenopleidingen heb je een eigen paard nodig (die aan bepaalde eisen moet voldoen) anders moet je verplicht een schoolpaard huren.

Deurne is alleen handig als jij 1, heel veel talent hebt en dus voor anderen kunt gaan rijden of 2 mogelijkheden achter de hand hebt. Dat zijn dus rijke ouders, ouders/familie met een paardenbedrijf of veel grond. Heb jij deze mogelijkheden niet? dan kom je niet verder dan manege medewerker, groom en lesgeven.

Wees realistisch en zoek een baan waar je een normaal salaris mee kunt verdienen! Dan kan je je eigen paard goed onderhouden en normaal leven. Dit is met de onderbetaalde, zware banen in de paarden niet te doen. Je kunt ook een ORUN cursus volgen. Kan gewoon naast een echte studie en je wordt dan instructeur zelfde als de mensen op deurne doen. Van alleen maar lesgeven kan niemand leven.

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:52

hey,
jij wil dus egt rijden, ik zie dat je nog maar kort rij in je profiel.

er zijn heel veel meisjes die top ruiter willen worden..
Maar je moet een goed paard hebben en veel talent en door zettings vermorgen om daar te komen.
en idd er is wel werk in .,.. maar wil je in een stal alles mesten ? daar begin je mee...
daarnaast kost de opleiding ook heel veel geld.

Ik start binnnen kort met de opleiding horse & health .. ook op deurne.
En ook mij is dit 30 maar afgeraden, Maar Ik heb een doel.... ik wil later in de zadelmakerij... ( leer bewerking.)
Ik wil dus egt niet later op een stal werken om te mesten.. want dat is niet mijn doel.

Als jij er egt voor gaat en een doel voor ogen heb kom je er wel, maar met moeite .. je moet maar net de juiste mensen tegen komen.

maar als je egt met instelling komt ...ik zie het wel.. blijf je een stal hulp..

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 00:38

flowerxxx schreef:
Bedenk dat je voor de opleiding op niveau 3 of 4 veel meer niveau nodig hebt. Met alleen basis kom je in aanmerking voor niveau 1 of 2 opleiding en daar kan je weinig mee. Hou ook rekening met de extreem hoge kosten voor deurne. Per jaar ben je vanaf de 5000 euro kwijt! Doe dat bedrag x 4 jaar die je kwijt bent voor de opleiding. En dat kan nog oplopen. Verder moet je bij de voltijdopleidingen intern en bij de meeste paardenopleidingen heb je een eigen paard nodig (die aan bepaalde eisen moet voldoen) anders moet je verplicht een schoolpaard huren.

Deurne is alleen handig als jij 1, heel veel talent hebt en dus voor anderen kunt gaan rijden of 2 mogelijkheden achter de hand hebt. Dat zijn dus rijke ouders, ouders/familie met een paardenbedrijf of veel grond. Heb jij deze mogelijkheden niet? dan kom je niet verder dan manege medewerker, groom en lesgeven.

Wees realistisch en zoek een baan waar je een normaal salaris mee kunt verdienen! Dan kan je je eigen paard goed onderhouden en normaal leven. Dit is met de onderbetaalde, zware banen in de paarden niet te doen. Je kunt ook een ORUN cursus volgen. Kan gewoon naast een echte studie en je wordt dan instructeur zelfde als de mensen op deurne doen. Van alleen maar lesgeven kan niemand leven.

Werkelijk... ik ga me proberen in te houden Lips are sealed

Ik zie ALTIJD in ieder Deurne topic een ontzettend negatieve reactie over deze school.
Ik zit er zelf Lachen

Het klopt inderdaad dat de opleiding 5000 euro per jaar kost. Is een hoop geld maar als je kijkt wat je er voor terug krijgt klinkt het al een stuk minder. Ik bedoel maar, iedere dag les [rijden], ontbijt, lunch en diner iedere dag op school, lesgeld [theorie], kosten onderdak, schoolboeken etc. En als je boven de 18 bent ook iets van 250 euro studiefinanciering per maand.

En je kan realistisch zijn of niet. Maar ik werk liever in de paarden en wat minder te verdienen als dat ik een tiepmiep ben en 9 uur per dag op een duf kantoor zit te typen etc. heb dat een jaar gedaan en weet dus hoe dat is. Ik vind het veel belangrijker een gelukkig leven te hebben met wat minder geld als dat ik iedere dag met tegenzin naar mn werk ga en bakken met geld verdien. Zo zie ik het.

En ik weet ook echt niet hoe jij zoveel "weet" over Deurne terwijl je er zelf niet eens zit/ of hebt gezeten en het alleen maar weet van horen zeggen. Ik word er echt sch.ijtziek van, er zijn zoveel mensen die Deurne afkraken terwijl ze er nog nooit zijn geweest of het alleen maar hebben van horen zeggen. Die mensen kunnen beter een leven gaan zoeken ofzo.
Ben echt echt kotsbeu Boos! Stoom uit je oren

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:34

Ik heb ook mbo paardenhouderij overwogen maar niet gedaan omdat er gewoon moeilijk werk in te vinden is.
Tuurlijk als je t wil moet je dr echt voor gaan en proberen om een leuke baan te zoeken, maar die liggen niet voor t oprapen en tja stallen uitmesten voor t minimum loon heb je geen opleiding voor nodig (en dit is niet tegen 1 specifieke paardenopleinding).
dus als je al zoiets gaat doen, probeer minimaal niveau 4 te doen en doe er daarna nog een hbo achteraan zodat je iets achter de hand hebt.
en vrijwel alle studies kosten min € 5000,- pj. ik ben straks meer kwijt aan kamer stalling schoolgeld ect en dan geen lessen of iets inbegrepen, dus eigenlijk valt dat wel mee. zeker als je stufie krijgt.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:08

Margon, ik ben alleen maar realistisch mede omdat ik weet wat je met een paardenopleiding kunt: niets. Veel mensen zitten nog in een pennydroom of denken daadwerkelijk veel te kunnen.

En je hoeft ergens niet naar die school te gaan om er een mening over te hebben. Ik ken namelijk mensen die op deurne en andere scholen hebben gezeten (en zelfs het diploma hebben gehaald). Die zijn wel degelijk positief maar ook realistich over de opleidingen. En ken jij de documantaire waar 1e en 4e jaars lange tijd gevolgd zijn op en na Deurne? Dat gaf ook een eerlijk beeld.

Feit blijft dat jij 4 jaar naar school gaat en heel veel geld betaald, en waarvoor? Als jij geen extreem talent bent of geld/familie in de paarden hebt kom je niet erg ver. Banen in de paarden gaan namelijk eerst naar de mensen met een goed netwerk en talent. Wat overblijft zijn stalmedewerkers, groom (lees gewoon slaaf voor een echte ruiter), manege/pension werker of lesgeven.

Veel bekenden hebben nooit een normale baan in de paarden kunnen vinden ondanks dat geweldige papiertje. Tja en met dat diploma kom je dan ook niet voor iets anders in aanmerking (lees je komt in het ongeschoolde terecht). Een aantal die wel een baan vonden kregen voor lange dagen en keihard werken echt minimaal betaald (lees minimumloon of iets meer). Er is geen CAO en weinig stallen doen aan arbeidsvoorwaarden. De kans op ziekte of een blessure is groot in dit werk. En als jij van je paard valt heb je pech voor jou tig anderen. En overwerken of op rare tijden? tja daar krijg je echt geen extra geld voor hoor. En een reiskostenvergoeding omdat stallen vaak afgelegen liggen is ook niet altijd normaal. Ik ken zelfs iemand die nog minder dan het minimumloon kreeg omdat ze op de stal moets blijven slapen (het lag heel erg afgelegen). Waar werk je dan nog voor?

Je hoeft geen typmiep te worden om toch een normale baan te vinden. Maar om later normaal (lees niet luxe) te kunnen leven is een standaard salaris en gewone werktijden toch wel zo handig als jij een partner of gezin hebt.

Daarom kan je beter een gewone opleiding doen en daarnaast de ORUN opleiding. Op die manier kan je het combineren en toch normaal leven. Als jij geen geld/grond of familie hebt in de paarden is het onmogelijk om zelf iets te beginnen. Huizen buitenaf zijn extreem duur en een eigen stal opzetten ook. Vaak kan je daar niet van rondkomen terwijl het wel veel tijd kost.

Opleidingen als Deurne vind ik dus wel een goede keuze als jij later een bedrijf kunt overnemen of geld hebt om echt iets op te zetten. Ook goede ruiters hebben met die opleiding iets achter de hand. Die hebben namelijk wel de mogelijkheid om een eigen springstal etc te beginnen. Anderen mogen de paarden warm/droog rijden, groene paarden inrijden, af en toe lesgeven en daarnaast voornamelijk mesten, poetsen en tuig vetten.

Een vriendin heeft een bijeenkomst gehad 6 a 7 jaar na afsluiting van Deurne. Meer dan de helft is alweer uit de paarden en doet het nu als hobby. Velen moesten weer opnieuw gaan studeren. De mensen die het wel gelukt is hadden al een goede achtergrond. En een klein aantal is in de door mij beschreven banen terecht gekomen en hebben het prive zeer zwaar.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:27

Las dit topic net door, en wil ook even reageren: Ik ga dit jaar naar het 1ste van het MBO/HBO Paardensport op Deurne, ben dus nog geen ervaringsdeskundige, maar een mening heb ik wel: Met wat Flowerxx zegt --> "Veel mensen zitten nog in een pennydroom of denken daadwerkelijk veel te kunnen" ben ik het niet mee eens.
Ik heb "om te proeven van het vak" 3 maanden op mn manege (waar ik rij) gewerkt. 3 keer in de week, (zondag: 07.30 uur - 17.30, maandag: 15.00- 19.00 uur, vrijdag: 12.30-19.00 (maandag en vrijdag begin tijden smiddag's i.v.m. 's ochtends school) voordat ik besloot me in te schrijven voor deze opleiding. Juist om zeker te weten dit te willen: het was voor mij knetterhard werken, maar het gaf mij wel voldoening. Pennydroom alias paardjes lief aaien en poetsen was er niet bij. Dat beeld heb ik ook nooit gehad van het paardenvak. Heb je dat wel, dan lijkt mij het dat je misschien niet aan deze opleiding moet beginnen (geld ook voor het MBO Paardensport)... Nougoed, je hebt voor de intake van deze opleiding ook nog 10 dagen voorstage waarin een bedrijf jou moet beoordelen, ook voor jezelf erg handig --> er (naar gehoord te hebben) haken mensen af na deze 10 dagen voorstage : "was toch best wel zwaar". Ik denk dat je "pennydroom" dan wel in één klap verdwenen is. Ik zie het daarnaast ook niet echt voor me dat 17 en 18 jarige nou nog in hun "penny-fase" zitten, daar ben je dan toch onderhand wel uitgegroeid, als je die uberhaupt ooit gehad heb. Je mag op deze leeftijd (mag ik hopen) zo onderhand wel weten wat je moet je toekomst wil.

Ben het wel deels eens met deze opmerking van je:
Citaat:
Als jij geen extreem talent bent of geld/familie in de paarden hebt kom je niet erg ver. Banen in de paarden gaan namelijk eerst naar de mensen met een goed netwerk en talent.

Het kan idd wel in je voordeel werken wanneer je talent hebt (of extreem veel geld bezit) maar in deze opleiding draait het niet alleen specifiek om het rijden (waar jij volgens mij op doelt). Het draait in deze opleiding ook o.a. om didatiek, lesgeven, trainingen, mensen iets kunnen laten leren, paard en ruiter kunnen analyseren etc. Misschien daar al eens aan gedacht?
Ik denk niet dat dat je dat alleen met talent voor rijden kunt bereiken: je kan dan nog wel zo'n enorm talent hebben (ik zeg niet dat het niet handig is) maar als je jezelf niet kunt overbrengen op andere mensen (ik noem maar een voorbeeld), kom je denk ik ook niet ver. Het is niet voor niks: Docent/Trainer Paardensport. Het is geen talentenplan of wat dan ook, daar heb je weer wat anders voor.

Ik ben zelf geen topruiter, heb geen rijke stinkerds van een ouders, maar wil absoluut verder in het paardenvak, en sta ook open voor alles wat hierin te leren valt. Ik weet van mezelf dat ik met deze instelling veel kan bereiken, en ja, ik besef maar al te goed dat het voor mij hard werken wordt, maar juist dat geeft me voldoening. Als je er open voor staat, je toont je motivatie, je toont aan dat je er voor wilt gaan, durft over (je eigen) grenzen heen te gaan, maak je naar mij mening al voor jezelf een weg vrij.

Nougoed, even terug op de mbo/hbo opleiding: deze is er speciaal voor havo/vwo studenten. Naast je mbo 4 diploma paardensport heb je hier na ook een (2de graads) onderwijsbevoegdheid in de groene sector. Je mag dus tm 4 vmbo ( en 3 havo, maargoed, dat is er niet in de groene sector) les geven in de groene sector. Je hebt hierdoor altijd nog een 2de diploma achter de hand, een HBO diploma, wat deze opleiding naar mijn mening redelijk uniek maakt.
Je stelling:
Citaat:
Daarom kan je beter een gewone opleiding doen en daarnaast de ORUN opleiding.
komt naar mijn mening hier niet tot zijn recht.

Maargoed, dit alles bij elkaar vind jij misschien gewoon geblaat en oergelul van een 1ste jaar studentje (...)

Zoals op de site van school staat:
Docent/Trainer Paardensport:

Studenten met minimaal HAVO / VWO staan 3 jaar ingeschreven als MBO-student van NHB en behalen een niveau IV diploma, waarna ze in 2 jaar bij STOAS een ingenieursdiploma behalen
Educatie en Kennismanagement Groene sector met onderwijsbevoegdheid.
De nadruk in de opleiding ligt op analyse ruiter/paard, onderwijskunde en didactiek, lesgeven, economie en communicatie.
De eerste 4 jaar volgen de studenten een model van 5 maanden stage met terugkomdagen en 5 maanden les in Deurne.

edit: 3 keer ernstige spellingsfout eruit gehaald (schaam schaam Bloos )

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:44

Ik vind jou reactie erg goed millenium. Jij hebt er in ieder geval goed over nagedacht en dat kan je van de meeste mensen niet zeggen.

Wat ik bedoel met pennydroom is niet alleen maar leuk spelen met paarden. Ik denk dat veel mensen te hoge verwachtingen hebben van het paardenvak. Het is bekend dat het een heel beperkt vakgebied is (met name voor mbo). Veel mensen denken later te kunnen leven van werken op de manege of het pension, handelsstal etc. Dat bedoel ik met pennydroom. Het is namelijk verschrikkelijk moeilijk om a, een baan te krijgen en b, een salaris waar ja normaal van kunt leven. De opleiding is wel heel leuk (daar kan ik mij heel goed wat bij voorstellen) maar wat moet je daarna? Dan komt er een harde werkelijkheid in beeld.

Mijn reactie komt misschien hard over maar probeer duidelijk te maken dat je heel goed bewust moet zijn van de risico's van dit soort opleidingen.

Verschillende mensen in mijn omgeving konden niets met dit papiertje. En ik ken er een groot aantal dat met alleen de Orun cursus prima aan de slag kon. Veel mensen hebben de ORUN cursus naast hun gewone baan gedaan. De meeste mensen die ik ken kan namelijk niet van alleen lesgeven rondkomen ze doen er nog wat bij. Als jij een lesbevoegdheid hebt mag je precies hetzelfde als na 4 jaar deurne. Verder heb ik jaren bij een ponyclub gezeten waar veel ouders waren met een boederij of paardenbedrijf. Al deze ouders wilden dat de kinderen een normale opleiding gingen doen! Alleen als ze later het bedrijf over wilde nemen vonden ze een paardenopleiding wel een goed idee. Deze mensen hadden genoeg personeel lopen dat geen enkel paardendiploma had. Ze rolden er gewoon in en leerden alles in de praktijk. Voor het werken op een handelsstal of manege heb je dus echt geen diploma nodig.

Een aantal mensen in mijn omgeving moest noodgedwongen verder studeren omdat ze met een paardendiploma nergens buiten de branche aan de slag konden. Dat risico heb je met een meer algemene of brede opleiding niet.

Als jij tevens hbo doet heb je inderdaad meer kans op een baan. Maar mbo paardenhouderij, ruiter, trainer etc zou ik nooit aan beginnen.

josanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:28

Margon Afgod Go jij! Go jij! Ja Haha!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:03

Margon schreef:
flowerxxx schreef:

Werkelijk... ik ga me proberen in te houden Lips are sealed

Ik zie ALTIJD in ieder Deurne topic een ontzettend negatieve reactie over deze school.
Ik zit er zelf Lachen

Het klopt inderdaad dat de opleiding 5000 euro per jaar kost. Is een hoop geld maar als je kijkt wat je er voor terug krijgt klinkt het al een stuk minder. Ik bedoel maar, iedere dag les [rijden], ontbijt, lunch en diner iedere dag op school, lesgeld [theorie], kosten onderdak, schoolboeken etc. En als je boven de 18 bent ook iets van 250 euro studiefinanciering per maand.

En je kan realistisch zijn of niet. Maar ik werk liever in de paarden en wat minder te verdienen als dat ik een tiepmiep ben en 9 uur per dag op een duf kantoor zit te typen etc. heb dat een jaar gedaan en weet dus hoe dat is. Ik vind het veel belangrijker een gelukkig leven te hebben met wat minder geld als dat ik iedere dag met tegenzin naar mn werk ga en bakken met geld verdien. Zo zie ik het.

En ik weet ook echt niet hoe jij zoveel "weet" over Deurne terwijl je er zelf niet eens zit/ of hebt gezeten en het alleen maar weet van horen zeggen. Ik word er echt sch.ijtziek van, er zijn zoveel mensen die Deurne afkraken terwijl ze er nog nooit zijn geweest of het alleen maar hebben van horen zeggen. Die mensen kunnen beter een leven gaan zoeken ofzo.
Ben echt echt kotsbeu Boos! Stoom uit je oren

Maarre bedenk ff he:

Je betaalt 5000 euro voor deurne per jaar, enne je brengt er maar 5 maanden per jaar door, dus dat is 1000 euro per maand.
DIe 6 maanden daarna zit je op stage en vaak moet je je eten daar ook nog zelf betalen. Dus als je het vanuit dat oogpunt bekijkt, is het vreselelijk duur.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:03

Wat voor mij heel belangrijk is: wat voegt je Deurnediploma toe voor die 5000 Euro per jaar, als jij zelf gewoon al netjes rijdt als je begint?
Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat er dankzij je stages veel contacten worden gelegd en die heb je idd nodig in de paardenwereld.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:13

Zoveel contacten heb ik tijdens mijn stage niet opgedaan, (ik zat dan ook echt in de middle of nowhere, erzat zelfs geen supermarkt in dat dorp) ik ben alleen een keer bij Jos Lansink op stal geweest voor verkoop van een paar paarden, maar meer ook niet hoor.
Aan die contacten kun je ook wel komen zonder deurne..

Ik ben in deurne beroerder gaan rijden als dat ik daarvoor deed, dus watdat betreft ben ik blij dat ik ermee ben gestopt!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:38

@_veronique_ dit soort reacties zijn echt nutteloos Tong uitsteken
dat jij beroerder ging rijden dan je al deed vind ik erg knap, want je (goede) rijstijl verdwijnt echt niet door die lessen.

Ik wil wel naar Deurne, maar het is zó belachelijk duur.
een vriend van me gaat naar de Masterclass, kíjk daar kun je nog wat mee volgens mij, maar basisklas.... ik denk dat Margon bijv. er best kan komen. Maar het is gewoon niet op te brengen, zó duur.

Bij de Masterclass wil ik wel, maar eerst eens zorgen dat ik Internationaal kom dan Clown

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:42

Sorry hoor maar ik geef alleen mijn mening, en wat ik zei klopte wel hoor. Ik moest daar op een heel andere manier rijden als dat ik eerst altijd weet. Ik heb daar op school gezeten dus ik weet prima hoe het er daar aan toe ging hoor Knipoog

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:24

heey
ik wil dol graag naar deurne en als ik aan genomen word ga ik in 2007 ook.
heb er mega veel zin in.
en heb alle kante van verhalen van deurne nu wel gehoort mij lijkt het leuk.
en ik ben zo ik wil het eerst zelf ervaren hebben voor datje er iets van kan zeggen.
als ik er me klaar ben kan ika ltijd nog een andere opleiding achter aan volgen en dat vinden mijn ouders goed.

verder wou ik weten wie gaan er alle maal in 2007 nog meer naar deurne ?

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 02:20

Weet iemand of je ook een 'deeltijd-opl.' kan volgen?
Een vriend van me gaat 1x in de 2 weken naar Deurne(wel masterclass).
Is dit ook mogelijk bij de Basisklas? weet iemand dit? Lachen

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:43

ja je kunt ook deeltijd doen ga je 1x in de week naar school

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:33

gilberke schreef:
heey
ik wil dol graag naar deurne en als ik aan genomen word ga ik in 2007 ook.
heb er mega veel zin in.
en heb alle kante van verhalen van deurne nu wel gehoort mij lijkt het leuk.
en ik ben zo ik wil het eerst zelf ervaren hebben voor datje er iets van kan zeggen.
als ik er me klaar ben kan ika ltijd nog een andere opleiding achter aan volgen en dat vinden mijn ouders goed.

verder wou ik weten wie gaan er alle maal in 2007 nog meer naar deurne ?

Ik!
Dus niet aankomend schooljaar maar het jaar daarna?

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:51

Ik wou echt heel graag naar deurne Ik zit nu maar in de derde., maar ik hoorde dat het een weet niet meer wat voor opleiding is., dan moet je echt alels zelf betalen en krijg je niks vergoed., dat word dus een duur geintje,,:(

ik wil dus nu over anderhalf jaar naar het aoc terra in meppel.,

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:16

ik wilde ook naar Deurne ben ook naar de opendag geweest maar een meisje die er op school zit doet uhh Masterclass en die raadde het me echt af, ze zei dat de opleiding zelf heel erg leuk is maar dat je er verder niet echt veel meer mee kunt bereiken vooral omdat het niet meer zo streng is als eerst en het niveau van de ruiters gewoon veel lager ligt dan jaren terug. Dus ik ben er nu toch maar niet naar toe gegaan

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:22

is t weer zover..
eens in de zolveel tijd krijgen we weer deze topics over deurne.

Ja deurne is duur maar je leert dr ook echt wel wat..
en theorie lesse heb ik toch wel aardig wat opgestoken evenals in mn rijlessen en dan voornamelijk springen!
daarna heeft school me aan een goede stage geholpen..

ik snap wel waarom jij zo negetief bent over school veronique maar vertel dan het hele verhaal erbij...
niet maar de helft..

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:27

En zo komen dus die verhalen de wereld in..

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:45

het lijkt me in principe wel een hele leuke school ., maar ook wel duur en streng als ik het zo hoor Ach gut het lijkt me in principe wel een hele leuke school ., maar ook wel duur en streng als ik het zo hoorhet lijkt me in principe wel een hele leuke school ., maar ook wel duur en streng als ik het zo hoor

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 19:08

Ik heb ook een tijd zitten denken aan Deurne of een soortgelijke opleiding, maar zie er toch van af denk ik. Als ik me bedenk welk specifieke beroep ik zou willen uitoefenen na die opleiding, is eigenlijk het enigste dat in me opkomt is iets als een eigen stal. Maar dat is gewoon niet realistisch, dus blijven er idd alleen dingen over als stalhulp en dergelijken. Sorry, maar ik ga dus echt niet de rest van mijn leven stallen uitmesten Clown Oké, natuurlijk is het niet alleen stallen uitmesten, maar echt uitdagend is het niet en voor het geld hoef je het ook niet te doen. Mij lijkt het ook écht heel leuk om 'verder te gaan in de paarden(sport)', maar wat ik dan precies zou willen doen...

Ik geloof trouwens best dat je er veel leert en dat het leuk is, maar voor 5000 euro per jaar kan je net zo goed een (heleboel) lessen nemen van een paar bekende topruiters. Denk dat je daar meer aan hebt, en zo verkrijg je ook 'connecties'. Daarnaast heb je dan ook nog tijd om te werken/een andere opleiding te volgen. Óf je spaart 3 jaar €5000 en koopt dan gewoon een toppaard die je zo naar het ZZ rijdt Vork

Tsja, ik heb totaal geen ervaring met de opleiding, maar van een paar boeken van de ruitersportzaak leer je ook veel zoals iemand anders al eerder zei. Bovendien heb je dat diploma gewoonweg niet nodig volgens mij. Ik zie iig de toegevoegde waarde niet. Dat is waarom ik dus toch maar geen paarden-opleiding ga volgen. En stiekem vindt ik het ook wel een beetje zonde van mijn vwo-diploma... Bloos

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:20

ik vind gewoon dat je pa siets over deurne kunt en magz eggen als je het zelf persoonlijk ervaren hebt.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:54

iedereen meot voor zichzelf een reden hebben o hij wel of niet deze opleiding wil gaan volgen..
dat geld namelijk voor elke andere opleiding ook..

maar over deurne zijn alle slechte verhalen alleen maar via via..
dat vind ik zou vreemd.