Stuiterbal_ schreef:Ja ik zelf heb Bassis beroeps leerweg..En ga volgend jaar naar de 3de jaar..
Ik hoop natuurlijk dat ik hoger niveau gaat krijgen, verder nog iemand?
Bedenk dat je voor de opleiding op niveau 3 of 4 veel meer niveau nodig hebt. Met alleen basis kom je in aanmerking voor niveau 1 of 2 opleiding en daar kan je weinig mee. Hou ook rekening met de extreem hoge kosten voor deurne. Per jaar ben je vanaf de 5000 euro kwijt! Doe dat bedrag x 4 jaar die je kwijt bent voor de opleiding. En dat kan nog oplopen. Verder moet je bij de voltijdopleidingen intern en bij de meeste paardenopleidingen heb je een eigen paard nodig (die aan bepaalde eisen moet voldoen) anders moet je verplicht een schoolpaard huren.
Deurne is alleen handig als jij 1, heel veel talent hebt en dus voor anderen kunt gaan rijden of 2 mogelijkheden achter de hand hebt. Dat zijn dus rijke ouders, ouders/familie met een paardenbedrijf of veel grond. Heb jij deze mogelijkheden niet? dan kom je niet verder dan manege medewerker, groom en lesgeven.
Wees realistisch en zoek een baan waar je een normaal salaris mee kunt verdienen! Dan kan je je eigen paard goed onderhouden en normaal leven. Dit is met de onderbetaalde, zware banen in de paarden niet te doen. Je kunt ook een ORUN cursus volgen. Kan gewoon naast een echte studie en je wordt dan instructeur zelfde als de mensen op deurne doen. Van alleen maar lesgeven kan niemand leven.