Shadow0 schreef:Qimm: het is jammer dat je niet even het hele topic hebt gelezen. Robin heeft al aangegeven dat zowel haar ouders als haar docenten het begrijpen en erachter staan.
Daarbij is het VMBO-TL met daarna een volledige MBO-opleiding geen schande! Het grootste deel van Nederland heeft een dergelijk niveau, en het leidt echt niet tot 'krom liggen en zorgen met huurtoeslag en uitkeringen'. Jouw voorstelling van het VMBO en het vervolg is wel heel erg negatief, en dat is nergens voor nodig.
Komt door de 2 verdiener cultuur in nederland. Als je alleen bent en je hebt een huisje en je hebt een MBO opleiding niveau, dan mag je je best doen om rond te komen.
Mijn voorstelling van het vmbo id het vervolg is vrij correct. Ik wás een mavo-er ik wás een mbo-er. Ik weet hoe het eruit ziet, ik weet wat je er mee kan bereiken. het is zeker geen schande, absoluut niet. Maar zoals ik al zei, jezelf onderhouden met een degelijk opleidings niveau is geen makkie.
Ik had het topic globaal door gelezen.
Ik had docenten die riepen dat ik niet thuishoorde op de havo, dat ik het simpelweg niet kon, en dat geloofde ik oo, want ik deed mijn best en ik kon het niet. Dat klopt. maar ik deed verkeerd miijn best. Dat weet ik nu, ik heb anders leren leren en ik als meisje die niet goed genoeg was voor de havo heeft nu na haar MBO een post-HBO opleiding gevolgd, post HBO de opleidingseis is dan eigenlijk ook HBO. Er werd voor mij een uitzondering gemaakt en die heb ik gegrepen.