Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar ik denk dat ik als ik geen paard zou hebben wel wat anders zou vinden om mijn huiswerk te ontkomen. Ik ga nu ong 4/5 keer per week naar der toe. Minimaal 3x maar ik probeer 5 keer te halen (lukt meestal ook wel). Voor mij is het wel 25 min. fietsen dan blijf ik ook nog min. een uur rondhangen. Ik moet wel zeggen dat 4VWO me tegenvalt. Niet zozeer het huiswerk, maar ik ben meestal wel doodmoe als ik thuiskom. Dan ben ik echt te lam om meteen weer op mn fiets te stappen. Uiteindelijk ben ik blij dat ik mijn paard heb, dat geeft me juist altijd weer een beetje extra energie na zo'n lange schooldag, en mijn schoolresultaten zijn altijd heel erg afhankelijk van hoe het gaat met mn paard, gaat het slecht, dan baal ik en haal ik slechte punten, en andersom.
. In klas 4 & 5 heb ik er zelfs 2 pony's en een paard bij gereden, zonder problemen. In de overige klassen reed ik 'slechts' 2 pony's/paarden. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik vrij makkelijk leer en ook efficient plan. Wij hebben bij ons op school een systeem met KuezeWerkTijd-uren (een aantal verplichte opvuluren voor je tussenuren). Als ik deze uren maar nuttig besteed, hoef ik thuis echt helemaal niets meer te doen. Natuurlijk heb ik ook weleens een of twee dagen dat ik het wel ff heel druk heb, dan longeer ik mijn paarden en ga ik maar wat later naar bed of sta ik wat vroeger op
.
) Ik heb zelfs al een keer mijn herkansingstoets laten schieten omdat ik een wedstrijd had.

en dan gaak es paardrijden en dan evt. nog wat aan school 's avonds..
maar wij hebben de paarden gewoon aan huis..