Woon-werkverkeer. Hoelang rijden jullie voor werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:24

40 minuten enkele reis naar kantoor. Dit is alles binnendoor over 70 wegen, denk dat de afstand iets van 35 kilometer is. De laatste zin van Snippergroen herken ik wel, ik vind het ook fijn opstarten of afschakelen.
Omwille van efficientie en vrije tijd zou ik toch wel iets minder reistijd hebben, maar het werk dat ik doe is nu eenmaal niet iets dat veel voorkomt en in iedere stad wel te vinden is, dus dit is dan maar zo. :)

Ik werk wel 1 - 2 dagen in de week thuis en ben daarnaast ook regelmatig weg naar het buitenland voor het werk, dat houdt het reizen wel een soort van afwisselend waardoor het geen sleur wordt.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:26

Mijn reistijd enkele reis is 15/20 minuten. Dit is dan zonder file en op de A9 richting Amsterdam is het altijd spannend :') Vaak kan ik opzich wel doorrijden hoor.

Ik heb ook bij de ArenA gewerkt, dat was 30/35 minuten en 9 van 10x file dus vaak nog wel langer onderweg, vooral de terugreis. Dit was voor mij een groot struikelpunt.

Momenteel dus dichterbij huis en op de weg terug naar huis ligt mijn stal (15 min vanaf huis en 10 minuten vanaf werk :D ) Dus ik ben mega blij met deze constructie.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:26

De mensen die max 30 min (of korter) aangeven, wonen die in of vlakbij een grote stad misschien?

Want met max 30 minuten kom ik nog bijna nergens hier :') Tenzij ik midden in de nacht rijd als er niemand op de weg is

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:29

Ghostattack schreef:
De mensen die max 30 min (of korter) aangeven, wonen die in of vlakbij een grote stad misschien?

Want met max 30 minuten kom ik nog bijna nergens hier :') Tenzij ik midden in de nacht rijd als er niemand op de weg is

Amsterdam is vanaf hier iets van een half uurtje rijden, dus inderdaad dichtbij meerdere grote steden :o

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:30

Hemelsbreed is het niet ver. Maar rijd gemiddeld met de auto er in 20 minuten naar toe. Reken wel standaard een half uur. Omdat ik de stad in moet.
Kan ook met de trein gaan op bepaalde tijden, maar moet ook weer vanuit een ander dorp. Fiets is een optie, maar is 18km enkele reis :)
Mijn max is eigenlijk wel 45 minuten. Vorige werk was 30 minuten, zonder files.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:31

de max is voor mij ook 30 minuten zonder file. Met file kan het dan variëren van 45 min. tot veeeel langer, maar dat gebeurt dan minder vaak. Ik woon dan inderdaad centraal met 2 grote steden op 30 minuten zonder file. Wel veel tunnels en bruggen in de buurt, dus dat is soms een feest als er files zijn :+

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:33

Ik werk op ca. 30 km van mijn huis af. Maar, wel over de A2....Ik ben express van 9 tot half 5 gaan werken, zodat ik een beetje om de files heen rijdt.
Ik kan het zonder files in ca. 20-22 minuten rijden. Gemiddeld genomen doe ik er 35-40 minuten over, maar soms, als er echt file staat kan ik er goed een uur over doen. En daar baal ik van. Maar goed dat dat niet al te vaak gebeurt, want dat zou voor mij echt een reden zijn om te stoppen.

Ik vind file rijden echt zonde van de tijd. Ik krijg het niet uitbetaald, en in die tijd dat ik in de auto zit kan ik niks anders doen, terwijl ik het eigenlijk wel gewoon heel druk heb.

Voor werk vind ik 25-30 min. wel echt de max (eigenlijk al te veel). Dat is een uur per dag dat ik niet betaald krijg en wat me eigenlijk alleen maar geld kost (want autokosten zijn echt niet te betalen van die minimale benzinevergoeding die wij krijgen).

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:34

Hier is het zonder file iets meer dan een half uur (47 km enkele reis). Ik werk in principe op maandag en donderdag op kantoor (hoewel ik soms op die dagen ook thuis werk, zoals vandaag). Ik begin vaak op tijd (rond 7:30 op kantoor) zodat ik de files voor ben en rij ook ergens rond 13:30 - 14:30 naar huis voor de files uit. Ik werk dan thuis nog even verder. Zou ik na 16:00 wegrijden dan ben ik het gros van de route aan het filerijden op de A2 :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:35

Exitium schreef:
Hier is het zonder file iets meer dan een half uur (47 km enkele reis). Ik werk in principe op maandag en donderdag op kantoor (hoewel ik soms op die dagen ook thuis werk, zoals vandaag). Ik begin vaak op tijd (rond 7:30 op kantoor) zodat ik de files voor ben en rij ook ergens rond 13:30 - 14:30 naar huis voor de files uit. Ik werk dan thuis nog even verder. Zou ik na 16:00 wegrijden dan ben ik het gros van de route aan het filerijden op de A2 :')

Deze fout maakte ik laatst op een vrijdagmiddag :)) Heb er 1u50 over gedaan geloof ik _O- Nooit meer!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:36

2-2.5 uur enkele reis zonder files. Ik rij zo veel mogelijk buiten de spits en werk voornamelijk vanuit huis. Soms tref ik wel files buiten de spits, dan loopt het soms al gauw op richting de 3 uur. Maar dat is gelukkig heel zelden.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:36

Ik fiets nu een half uurtje :D
Ik zou niet snel een baan kiezen waar ik langer dan een half uur voor in de auto moet zitten, tenzij ik echt bijna nooit op kantoor hoef te zijn.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:38

Ik ben tussen de 35 en 60minuten onderweg afhankelijk vh verkeer voor +/- 35km. Ik zou dichter bij huis werk kunnen zoeken (+/- 15-20km afstand) maar ik zou door de slechte verbinding nog steeds een 30 minuten onderweg zijn.
Dat heb je als e ervoor kiest om "landelijk" te gaan wonen, niets is echt veraf, maar ook niet echt dichtbij. En sommige verbindingen zijn eenmaal k*t, zeker als ze ook nog eens alles open gooien. Maar ondanks dat ik mijn job erg graag doe, ik zou er niet voor willen verhuizen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:39

Ghostattack schreef:

Midden in Drenthe. En ik werk voor een gemeente.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:40

Momenteel ongeveer 10 minuten met de auto en 15 minuten met de Elektrische fiets.

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:41

Ik vind 30 minuten echt de max (zonder oponthoudt & evt file)
Ivm onregelmatig werk en dus ook nachtdiensten. Als het langer wordt kom ik niet veilig meer thuis. :')
Laatst bijgewerkt door alysha92 op 10-06-24 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tink89

28 km, 35 minuten in de ochtendspits, 's middags een half uur. Ik vind dit wel de max, maar da's vooral omdat we twee kleine kinderen hebben. Vroeger heb ik alles tussen 6 min met de auto en 1:15 met het ov gereisd. Vond ik allemaal prima.

miezelke

10 minuutjes met de auto, en 20 minuutjes met de fiets, langs landelijke wegjes :) Ik werk op de boekhouding van een geitenkaasbedrijf dat gelegen is in een buurdorp. Ik zou niet anders meer willen, nooit meer file, zalig vind ik het :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:42

Ik rij gemiddeld een uur met de auto zonder file, terug met file vaak 5 kwartier tot anderhalf uur. Dat heb ik 11 jaar gedaan maar ik ga van de zomer van baan wisselen waardoor het maximaal een halfuur is, met de bus of met de fiets. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:45

Ik doe er in principe 25-30 minuten over, afhankelijk van de drukte. Ik ga drie kwartier van te voren weg omdat het parkeren wel een probleem is en ik soms echt moet zoeken voor een plekje.

Gelukkig weinig filekans op mijn route :)

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:45

5 minuten met de auto. Ben langer bezig met de kinderen (die mee gaan naar mijn werk) in en uit de auto te krijgen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:48

Ghostattack schreef:
Exitium schreef:

Deze fout maakte ik laatst op een vrijdagmiddag :)) Heb er 1u50 over gedaan geloof ik _O- Nooit meer!

Dat had ik je vooraf ook kunnen vertellen :+ Files beginnen altijd eerder op vrijdag, dus ik ga dan niet naar kantoor. Ik had afgelopen vrijdag om 14:30 een kickoff voor een nieuw project. Wens was op kantoor, maar vanuit thuis aanhaken kon ook. Toen ik om 14:20 keek was de reistijd volgens Maps al een uur en twintig minuten ofzo :')

Collega die ook jouw kant op rijdt (woont twee dorpjes verderop), rijdt bij file volgens mij vaak binnendoor via Culemborg en Buren

Eleionomae

10 minuten met de fiets. Met de auto ook, maar moet verderweg parkeren waardoor ik alsnog langer onderweg ben.
Gelukkig hoef ik maar 1 dag per week naar kantoor

IMANDRA

AmyJamess schreef:
Eigenlijk nog best veel die langer dan 30 minuten moeten rijden.
Ik heb ook altijd gezegd dat ik maximaal 30 min. Wil rijden, maar deze baan biedt mooie kansen plus een opleiding dat maakt het voor mij extra aantrekkelijk.

Ze werken daar in 2 diensten bij de vroege dienst zal ik al voor de spits rijden en over zijn (begint om 6.00) dus vrij kleine kans op files dan. De late dienst begint om 9.00, dan is er wel een grootere kans op files.
Ook is het dan de bedoeling dat ik dan fulltime ga werken.

Wat wel een voordeel is, is dat stal op de route ligt, dus zou voor of na werk zo langs stal kunnen rijden zonder eerst naar huis te hoeven.

Ik zou op Google je route i.c.m. aankomsttijd invoeren, dan krijg je denk ik een redelijk goed idee van wat je reistijd is op dagen dat de file behoorlijk is. Als je start om 9 kan je er denk ik gif op innemen dat je dan in een goede file staat (afhankelijk van welke route je hebt maar dat is wel echt spitsuur)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:51

Ghostattack schreef:

Nee ik woon in een dorp en ik werk in een verpleeghuis een dorp verderop.
Enige wat soms vertraging geeft zijn tractors, die rijden nu volop natuurlijk.

KimD

Re: Woon-werkverkeer. Hoelang rijden jullie voor werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:57

Het is hemelsbreed maar 17km maar van deur tot deur doe ik er zo'n 40 minuten over, inclusief parkeren e.d. dus.

Overigens wel mijn max want ik raak vreselijk gefrustreerd van de drukte op de weg. Als ik meer dan 1x per week zou moeten gaan zocht ik een andere baan.