Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pikeur schreef:Ik ben tegenwoordig heel selectief in wat voor klanten ik aanneem want had bijna het punt bereikt dat ik er een beetje klaar mee was terwijl ik juist zo leuk werk heb. Ik heb een trimsalon en de sommige mensen weten het wel zo te verdraaien dat iets mijn schuld is als er wat met het dier aan de hand is. Bijvoorbeeld als een hond in de klit zit is het mijn schuld omdat ze niet direct dezelfde dag nog bij me terecht konden, als ik een hond kaal scheer doen ze net alsof het gemakzucht is terwijl de hond helemaal in het vilt zit, mensen die het zelf gaan doen omdat ze het te duur vinden en dan in de hond knippen waardoor ze daarna bang terug komen. Mensen die een discussie aangaan over de prijs terwijl ik nog onder het minimum uurloon zit maar omdat het met dieren is verwachten mensen vaak dat je het wel voor de hobby doet. Mensen die veel te laat hun hond komen halen waardoor ik met die hond zit en als het even tegenzit krijg ik ipv excuses zelfs nog de schuld omdat ik op een onhandige tijd heb afgesproken. Kan nog wel even doorgaan. Gelukkig ook erg veel leuke klanten waar ik wel voldoening uithaal maar het negatieve blijft altijd meer hangen helaas.
kiki1976 schreef:Ja mijn werk geeft veelal voldoening, al heb je ook klanten waarbij je denk " doe ik het hiervoor".
Ik werk in een bouwmarkt op de verf en behang afdeling.
Super leuk om mensen te helpen met hun eigen plekje een echt thuis te maken.
Gitana schreef:Ik heb nee gekozen.
Ik ben gemeente ambtenaar en vind mijn werk superleuk en ga er graag naartoe. Ik wil het ook zeker wel blijven doen. Maar voldoening geeft het niet echt volledig. Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk, maar zou graag wat meer direct resultaat zien van wat ik doe. Werken in de moestuin vind ik bijvoorbeeld wel veel voldoening geven.
moonsparkle schreef:Pikeur schreef:Ik ben tegenwoordig heel selectief in wat voor klanten ik aanneem want had bijna het punt bereikt dat ik er een beetje klaar mee was terwijl ik juist zo leuk werk heb. Ik heb een trimsalon en de sommige mensen weten het wel zo te verdraaien dat iets mijn schuld is als er wat met het dier aan de hand is. Bijvoorbeeld als een hond in de klit zit is het mijn schuld omdat ze niet direct dezelfde dag nog bij me terecht konden, als ik een hond kaal scheer doen ze net alsof het gemakzucht is terwijl de hond helemaal in het vilt zit, mensen die het zelf gaan doen omdat ze het te duur vinden en dan in de hond knippen waardoor ze daarna bang terug komen. Mensen die een discussie aangaan over de prijs terwijl ik nog onder het minimum uurloon zit maar omdat het met dieren is verwachten mensen vaak dat je het wel voor de hobby doet. Mensen die veel te laat hun hond komen halen waardoor ik met die hond zit en als het even tegenzit krijg ik ipv excuses zelfs nog de schuld omdat ik op een onhandige tijd heb afgesproken. Kan nog wel even doorgaan. Gelukkig ook erg veel leuke klanten waar ik wel voldoening uithaal maar het negatieve blijft altijd meer hangen helaas.
Ik weet niet of je het fijn vind dat ik dit stuur of niet. En ik weet niet hoe het in die regio zit, maar hier zitten heel veel trimsalons vol, als je genoeg klanten hebt kun je natuurlijk wel kiezen, misschien als ik het zo lees had je dat al een beetje gedaan. En het lijkt mij dat je de prijs dan wel langzaam omhoog kunt brengen of in een keer een wat grotere stap zodat er niet onder het minimum loon uit komt. Het is lichamelijk ook zwaar werk en het is je werk zoals je al aangeeft, geen hobby.je hoeft natuurlijk niks te doen met dit bericht maar ik wou het toch even delen.